کیا پیکانتو – Kia Picanto

6

کیا پیکانتو – Kia Picanto در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

کیا پیکانتو که کوچک‌ترین محصول شرکت کیا می‌باشد، یکی از محبوب‌ترین خودروها در اروپا است که سال گذشته توانست جایزه طراحی خودروها در این قاره را نیز تصاحب نماید. از رقبای این خودرو می‌توان به هیوندا i۲۰ و مزدا ۲ اشاره کرد. انتظار می‌رفت که این خودرو در ابتدای ورود به بازار ایران، بدلیل طراحی خوب مورد استقبال قرار بگیرد. قسمت ‏جلوی پیکانتو از طراحی جدید سایر محصولات کیا سود می برد که در یک بدنه ‏کوچک و اسپرت تلفیق شده است. زیر کاپوت پیکانتو موتوری با حجم ۱٫۲۵ لیتر مجهز به سیستم زمانبندی متغیر ‏سوپاپ ‏CVVT‏ قرار گرفته است که ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور ‏تولید می کند. این قدرت از طریق گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل ‏می شود.
این خودرو دارای بیشترین سازگاری با محیط زیست است. همینطور که گفتیم شعار این شرکت کره ای برای این ماشین همه چیز در این کوچولوست. فرم چینش و طراحی داخلی بیشتر عملگراست و بواطسه آن سرنشین های خودرو همه چیز را دم دستشان می بینند. به لطف طراحی مرموز داخلی فضای زیادی در خورد وجود دارد.

نقد و بررسی کیا پیکانتو
نقد و بررسی کیا پیکانتو
کاتالوگ کیا پیکانتو
کاتالوگ کیا پیکانتو

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه کیا پیکانتو – Kia Picanto در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه کیا پیکانتو - Kia Picanto
نمای 3D سه بعدی – 360 درجه کیا پیکانتو – Kia Picanto

ویدیوهایی از کیا پیکانتو – Kia Picanto


irev.ir

بررسی پدال

بازار خودروهای کوچک و کم‌مصرف در کشورمان حال‌وروز خوشی ندارد و با گرانی و آشفتگی توأم است. انتخاب‌ها بسیار محدود و گزینه‌ها هم چندان مطلوب نیست. در سطح پایه و با بودجه‌ای در حدود 20 الی 25 میلیون تومان، تنها انتخاب‌های پیش روی ما خودروهایی همچون پراید و MVM 110 است. پراید که وضع و حالش معلوم است، خودرویی بسیار قدیمی که اندک‌اندک دارد به مرز 30 سالگی می‌رسد و از کیفیتش نیز هر روز کاسته می‌شود. از آن‌طرف MVM 110 همچنان با همان شکل و شمایل اولیه‌اش به دست مشتری می‌رسد، درحالی‌که چند سالی است که این خودرو با طراحی کاملاً نوینی در چین عرضه می‌شود.
در سطحی بالاتر اگر آورده مالی بهتری داشته و بودجه‌تان‌ هم به 35 الی 40 میلیون برسد، بازهم انتخاب‌ها به چند مدل شناخته‌شده ختم می‌گردند، ازجمله پژو 206، MVM 315 و شاید هم جک توجوی هاچ بک! پس تا به اینجا ملاحظه می‌کنید که گزینه‌های قابل انتخاب تا چه اندازه کم و محدودند. شاید مشابه این وضع را در کمتر جایی از دنیا شاهد باشیم.
این اوضاع همچنان به قوت خود باقی است تا آن‌که روزی برسد که دری به تخته بخورد! و حساب بانکی‌تان از مرز 70 میلیون عبور کند، در این لحظه است که شما می‌توانید گزینه‌های نسبتاً مدرنی را انتخاب کنید: از قبیل کیا پیکانتو، MG3، میتسوبیشی میراژ و در یک پله بالاتر جیلی هاچ بک (اتومات) و هیوندای i20 و…
با این وجود اگرچه مدل‌های مذکور تااندازه‌ای خوب و مناسب هستند اما مشتری وطنی در مواجه با آن‌ها کاملاً مردد است. زیرا که خودرو در کشورمان تنها جنبه مصرفی و کاربری ندارد، بلکه اکثر اوقات جنبه سرمایه‌ای و نیز حیثیتی‌اش بر کارکرد ترابری و مصرفی‌اش می‌چربد. خیلی از افراد هستند که از این وسیله برای خریدوفروش و کاسبی استفاده می‌کنند و عده زیادی هم خودرو را به دلیل جذابیت ظاهری و نیز جنبه تفریحی‌اش می‌پسندند. به همین خاطر است که هنوز بازار هاچ بک‌های وارداتی چندان گرم نشده است، لااقل در مقایسه با سدان ها و SUV ها. علت این امر هم کاملاً واضح است و آن‌هم چیزی نیست جز اینکه خودروهای مذکور با توجه به قیمت گزافشان، برای اکثریت مشتریان ایرانی ایده‌آل نیست.
در این میان معدودی از هم‌وطنان‌ هم هستند که به خودرو تنها از جنبه مصرفی و کاربری آن می‌نگرند که در حال حاضر، این دسته در اقلیت محض به سر می‌برند! بگذریم. با در نظر گرفتن تمامی این ابعاد و صرف‌نظر از بهای بالا، این خودروها از مزایایی نیز بهره‌مندند که مهم‌ترینشان شامل مواردی همچون مصرف بسیار کم سوخت، استهلاک نسبتاً پایین، آلایندگی ناچیز، رانندگی نسبتاً راحت و بی‌دغدغه و نیز فرمان نرم و درنهایت قدرت مانور بالا در ترافیک و معابر تنگ و باریک می‌باشد.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

کمتر از 2 سال است که خودروی کوچک کیا پیکانتو وارد بازار کشورمان شده و به دلیل چهره متفاوتش موردتوجه بسیاری هم واقع گشته است. این خودرو در بازار بریتانیا نیز وارد شده و مورد بررسی مجلات و سایت‌های این کشور قرار گرفته است. چندی پیش سایت «CARBUYER» این خودرو را مورد بررسی و داوری قرار داده است که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

کیا پیکانتو خودروی شهری شیک، به‌خوبی تجهیز شده، با قیمت خوب و آسان برای راندن است که قابل اطمینان بوده و هزینه‌های جاری پایینی دارد.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

کوچک و فشرده، جذاب و عاری از هر نوع جوش و خروش، کیا پیکانتو بهترین گزینه برای هر فردیست که در جستجوی یک خودروی غیر مهمل شهری می‌باشد. با این وجود، گزینه‌های جذاب زیادی هم وجود دارند که به آن‌ها فکر کنید، مثل فولکس‌واگن UP و مدل خواهرخوانده‌اش سئات MII و نیز اشکودا CITIGO. هیوندای i10 خودروی محبوب ماست، و نیز دیگر جنگجویان قوی که در این کلاس هستند، بنابراین مطمئن شوید که همه گزینه‌ها را قبل از خرید بررسی می‌کنید.

Kia Picanto Euro NCAP Crash Test

Kia Picanto Euro NCAP Crash Test

ازلحاظ ایمنی، به پیکانتو 4 ستاره از 5 ستاره ممکن توسط کارشناسان موسسه EURONCAP اعطاء شد، هرچند که پیکانتو رتبه خوبی را در زمینه محافظت سرنشینان به دست آورده است، اما برخی نگرانی‌ها در باب امتیازات کسب شده در زمینه ایمنی عابران وجود دارد. یک نشانه حزن‌آور دیگر هم در این خودرو این است که سیستم کنترل پایداری به‌عنوان یک گزینه اضافی تنها در برخی از کشورهای اروپایی در دسترس خواهد بود.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

کیا پیکانتو به‌صورت هاچ بک 3 درب و 5 درب عرضه می‌شود، که آشکارا ویژگی‌های کاربردی بیشتری را نسبت به رقبا داراست، اگر چنانچه به یک خودروی خانوادگی نیازمندید. از ویژگی‌های مدل پایه این است که به‌خوبی تجهیز نشده و با یک پیشرانه کم نفس (خس‌خسی) 1 لیتری عرضه می‌شود. اما اگر بودجه در اختیارتان امکان توسعه یافتن را دارد، ما به شما مدل خالص و ناب 1.25 لیتری را پیشنهاد می‌کنیم. (در ایران فقط موتور 1.25 لیتری عرضه می‌شود.)

یک گیربکس اتوماتیک برای این خودرو وجود دارد، ولی موجب کاهش راندمان آن می‌گردد، بنابراین اگر می‌توانید به همان گیربکس دستی اکتفا کنید. پیکانتو برای شما ویژگی‌های خاصی را نیز ارائه می‌دهد که ازجمله آن‌ها آرایش شیک و آلومینیمی چرخ‌هاست، اما این موارد ارزش هزینه نمودن اضافی را ندارند و بهای خودرو را هم نمی‌توانند در بازار دست‌دوم حفظ نمایند.

اگر شما ازجمله کسانی هستید که فعالیت‌های زیادی با خودرویتان انجام می‌دهید و نیز یک پیشرانه دیزل را می‌پسندید، نیاز به این خواهید داشت که سوپر مینی بزرگ‌تر یعنی کیا ریو را انتخاب کنید، موتور دیزلی در پیکانتو در دسترس نیست.

مصرف سوخت، هزینه‌های جاری و آلایندگی امتیاز: 4.6 از 5

همان‌طور که انتظار دارید پیکانتو به لحاظ خرید و هزینه‌های جاری ارزان و مقرون‌به‌صرفه است.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

پیکانتو خودرویی بسیار ارزان ازلحاظ هزینه جاری خواهد بود. بنا بر ادعای کیا هر دو پیشرانه 1 و 1.25 لیتری، عملکرد تحسین‌برانگیزی را در زمینه مصرف سوخت از خود بروز می‌دهند که اعداد ثبت شده برای این دو به ترتیب 67.3 MPG یا 4.2 لیتر در صد کیلومتر و 62.8 MPG معادل 4.5 لیتر در صد کیلومتر با گیربکس دستی می‌باشد. با توجه به این ارقام باید این نکته را هم در نظر بگیرید که این اعداد ممکن است هر روز صبح دست یافتنی نباشند، به‌ویژه که اگر شما به مقدار زیادی در بزرگراه‌ها و یا جاده‌های ناهموار رانندگی کنید. گزینش گیربکس 4 سرعته اتوماتیک هم به مصرف سوختتان آسیب می‌رساند و آن را به رقم ادعایی 50.4 MPG یا 5.61 لیتر کاهش می‌دهد. این اعداد را باید با سایر رقبا ازجمله شورولت اسپارک 1 لیتری که با گیربکس دستی عدد 56.8 MPG یا 4.97 لیتر و نیز فولکس‌واگن UP و نیز هیوندای I10 مقایسه نمود که به ترتیب 60.1 یا 4.7 لیتر و 62.8 MPG یا 4.5 لیتر را نشان می‌دهند.

(توضیح: لغت MPG مخفف MILES PER GALLON بوده و به فارسی به معنی مسافت مایل قابل طی با هر گالن است. هر مایل هم معادل 1.609 کیلومتر می‌باشد. واحد گالن هم به دو صورت در دنیا محاسبه می‌شود، یکی از آن‌ها که در بریتانیا، کانادا و کشورهای حوزه دریای کارائیب کاربرد دارد و «گالن امپریال» نام دارد و معادل 4.546 لیتر است و دیگری که در آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین کاربرد دارد و به آن «گالن آمریکایی» می‌گویند و معادل 3.785 لیتر برای مایعات است.)

گارانتی عالی شرکت کیا به شما این اطمینان را می‌دهد که لازم نیست هزینه‌ای را به‌اشتباه (از جیبتان) در طول نخستین 7 سال و یا 100,000 مایل پرداخت نمایید. این گارانتی قابل انتقال به مالک دیگری نیز هست، اگر مصمم هستید که خودرویتان را پس از 3 یا 4 سال بفروشید این موضوع به بالا رفتن ارزش آن نیز کمک می‌کند.

Kia Picanto 2014 Engine

Kia Picanto 2014 Engine

پیشرانه یک لیتری پیکانتو تنها 99 g/km گاز CO2 از خود خارج می‌کند، درصورتی‌که خواهان پرداخت مالیات جاده‌ای نیستید، در وهله اول سعی کنید تا این‌یکی را به دست آورید. ارقام مربوط به موتور 1.25 لیتری چندان بد نیستند، بنابراین شما نباید نگران صورتحساب مالیات سالیانه باشید. بعلاوه، رقبای پیکانتو عملکرد بهتری از آن ندارند. چنانچه مسئله پخش گاز پیش می‌آید: شما نیاز به یک مدل ویژه جهت رانندگی پاک دارید، اگر خواهان این هستید که از مالیات جاده‌ای معاف شوید هیوندای i10 را انتخاب نمایید، مشابه این داستان برای فولکس‌واگن UP و اشکودا CITIGO و سئات MII هم صادق است. نسخه‌های تولیدی هر سه این خودروها مقدار گاز CO2 ای را که پخش می‌کنند بیش از 99 گرم در هر کیلومتر است و چنانچه شما بخواهید که از مالیات جاده معاف شوید مجبور هستید که هزینه‌ای اضافی را هم برای نسخه‌های دوستدار محیط‌زیست آن‌ها پرداخت کنید.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

این خودروی هیجان‌انگیزی نیست، اما هنگامی‌که پیشرانه 1.25 لیتری آن عملکرد مناسبی را از خود بروز می‌دهد، به نحو خارق‌العاده‌ای برای رانندگی رشد یافته و بالغ احساس می‌شود.

هزینه‌های پایین نگهداری و قیمت خرید مقرون‌به‌صرفه پرده‌هایی هستند از نمایشی که با پیکانتو همراه است. بنابراین این خودرویی خیلی جذاب و هیجان‌انگیزی برای راندن نیست. این خودرو موقعیت رانندگی استواری دارد، سبک و ساده رانده می‌شود و به‌وضوح کنترل می‌شود. با این وجود می‌توان گفت که پیکانتو خودرویی متناسب به نیت رانندگی در مرکز شهر یا حومه است.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

این خودرویی برجسته و عالی برای مسافت‌های طولانی و یا بزرگراه‌ها نیست، اما به‌اندازه قابل قبولی خوشایند هست که هرچند وقت یک‌بار سفری با آن داشته باشید.

اگر استطاعتش را دارید حتماً سعی کنید تا نمونه 1.25 لیتری آن را خریداری نمایید. گرچه این موتور بر روی کاغذ همچون نمونه کوچک‌تر (1 لیتری) کم‌مصرف نیست، اما این تفاوت‌ها در دنیای واقعی چندان زیاد نبوده و این مدل در سرتاسر رانندگی لذت‌بخش‌تر و خوشایندتر خواهد بود. موتور بزرگ‌تر 1.25 لیتری شتابی معادل 11 ثانیه از صفر تا 62 مایل به خودرو می‌دهد (در مقابل 13.9 ثانیه برای پیشرانه 1 لیتری)، بعلاوه این مدل به شما رخصت می‌دهد که شکافی در ترافیک انداخته و به راحتی و اطمینان از وسایل نقلیه کند در حال حرکت سبقت بگیرید.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

در صورت نیاز یک گیربکس 4 سرعته موجود است اما ما آن را به شما توصیه نمی‌کنیم، اگر می‌توانید با گیربکس دستی رانندگی کنید. گیربکس 5 سرعته دستی به‌خوبی تعویض می‌شود. در جای دیگر، فنربندی نرم این خودرو به شما کمک می‌کند که از بدترین دست اندازه‌های شهری و چاله‌ها و سرعت‌گیرها به نرمی عبور کنید. اما این نرمی موجب می‌شود که در سر پیچ‌ها با کمی تکان و نوسانات بدنه مواجه شوید، با این وجود سخت نگیرید و آرام باشید.

Kia Picanto 2014

Kia Picanto 2014

درون کابین پیکانتو به نحو یکپارچه و محکم و جذابی ساخته شده است، علاوه بر این، بخش‌های درونی آن‌هم مملو از اجزای استاندارد است.

Kia Picanto 2014 Interior

Kia Picanto 2014 Interior

همچون بیشتر مدل‌های کیا، درون اتاق پیکانتو به‌صورت شیک و مدبرانه‌ای طراحی شده است. پیکانتو می‌تواند به متریال درجه بالای خود، پرداخت و نیز صورت‌بندی خوب تجهیزات استانداردش که انتظار دارید آن‌ها در مدل‌های بسیار گران‌تر ببینید مباهات کند. گرچه نمی‌توان داشبورد این خودرو را لوکس نامید، اما به‌صورت محکم و یکپارچه‌ای تکمیل شده است، پلاستیک‌های روی داشبورد به رنگ مشکی هستند و سیمای روشن و واضحی دارند و دکمه‌ها و کنترلرهای روی دستگاه استریو و تهویه مطبوع هم منطقی هستند. صندلی‌ها جلو تا حد زیادی از راننده و مسافران محافظت می‌کنند. فرمان می‌تواند به سمت پایین و بالا تنظیم شود، اما شما نمی‌توانید آن را از خودتان نزدیک‌تر یا دورتر قرار دهید.

Kia Picanto 2014 Interior

Kia Picanto 2014 Interior

شما ملزم به این هستید که خودرویتان را به دقت و بسته به تجهیزاتی که می‌خواهید انتخاب کنید. خودروهای شرکت‌کننده در سطح 1 (تیپ یک) فاقد دستگاه تهویه مطبوع هستند (گرچه رده‌های کمی گران‌تر سطح 1 دارای سیستم تهویه می‌باشند) و همچنین اگر خواهان اتصالات بلوتوث برای دستگاه موبایلتان هستید، شما به تیپ 2 این خودرو نیازمندید. تیپ 2 این خودرو می‌تواند به تجهیزاتی همچون شیشه‌های الکتریکی برای 5 درب خودرو، کنترل‌های سیستم صوتی جاسازی شده بر روی فرمان، چراغ‌های مه شکن جلو و نیز گرم‌کن آینه‌های بغلش مباهات کند. در بالاترین ردیف (تیپ 3) که کاملاً برای خرید گران است، می‌توانید اجزای مورد علاقه‌ای همچون چرخ‌های آلومینیمی، چراغ‌های LED و شش بلندگو (سیستم استریو) را داشته باشید. گرچه حضور این تجهیزات پیکانتو را برای مالکش شیک‌تر و خوشایندتر می‌سازند، ولی آن‌ها به‌راستی تفاوت زیادی را در قیمت باقی مانده (دست‌دوم) خودرو در درازمدت ایجاد نمی‌کنند، بنابراین تنها وقتی پولتان را صرف آن‌ها نمایید که اگر احساس می‌کنید که واقعاً به آن‌ها نیازمندید.

برخلاف ابعاد ناقابل خارجی، کیا پیکانتو به طرز شگفت‌انگیزی کارا می‌باشد. پیکانتو از معدود خودروهایی است که می‌تواند خود را با 5 سرنشین بزرگسال وفق دهد.

Kia Picanto Interior

Kia Picanto Interior

حقیقتاً سایز و اندازه از اهمیت بسیاری برای خودروهای کوچک برخوردار است- خریداران این قبیل خودروها، از سویی خواهان وسیله‌ای هستند که در ظاهر کوچک و فشرده بوده و راندنش هم در شهر آسان باشد، و در عین حال به‌اندازه کافی در داخل جادار باشد تا بتواند بزرگسالان، کودکان و نیز چمدان‌ها را به راحتی حمل کند. ابعاد کوچک پیکانتو به راحتی تمامی این نیازها را برطرف می‌کند.

Kia Picanto Interior

Kia Picanto Interior

در داخل، هر دو صندلی عقب و جلو به آسانی و به طرز لذت‌بخشی اشغال می‌شوند و به علاوه فضای کافی هم برای سر و پاها وجود دارد. نیازی به این نیست که بگوییم که پیکانتو 5 درب می‌تواند یکی از انتخاب‌ها باشد، اگر شما به طور منظم مسافران را در صندلی پشتی آن حمل کنید- اعم از اینکه کودکان یا بزرگسالان باشند. درهای پشتی در امتداد محور عقب و جلو گسترش یافته‌اند. همچنین صندلی‌های عقب هم خوب هستند، و یک جفت از افراد کاملاً بزرگسال هم می‌توانند در آن جا نسبتاً راحت بنشینند. پیکانتو نقاط متعددی هم برای انبار و جاگذاری کالا دارد که شامل یک جا دستکشی بزرگ و در مدل‌های خاص بالاتر یک جفت نگه‌دارنده بزرگ فنجان‌هاست، که در بین صندلی‌های جلو قرار دارد.

Kia Picanto Interior

Kia Picanto Interior

اتاق جادار کیا پیکانتو از فضای صندوق آن هزینه نموده است. این‌یکی از عمده‌ترین عرصه‌هایی است، که در مقایسه با رقبا کمی موجب افت آن می‌شود. صندوق این خودرو 200 لیتر حجم جهت بارگذاری دارد و درصورت خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار به 870 لیتر می‌رسد، درحالی‌که در هیوندای i10 این مقدار به ترتیب معادل 252 لیتر و 1064 لیتر و در فولکس‌واگن UP و اشکودا CITIGO و سئات MII این مقدار به ترتیب معادل 251 لیتر و 951 لیتر می‌باشد.

کیفیت ناب و یکپارچه و اجزای بادوام کابین یک آینده خوب را پیش‌بینی می‌کنند، هنگامی‌که به این موارد، گارانتی 7 ساله هم اضافه شود موجب آرامش خاطر می‌گردد.

Kia Picanto

Kia Picanto

کیا در چند سال اخیر با جهش‌های فراوانی آمده است و کمپانی عنوان برتر هفتم را هم در بررسی شاخص رضایت رانندگان کسب نموده است که این رتبه جلوتر از برندهای گران‌تری همچون بنز و ب ام و می‌باشد. از نظر مالکان جایگاه این برند در ردیف 10 خودرو برتر ازلحاظ قابلیت اطمینان است و همچنین کیا مقام دوازدهم را ازلحاظ کیفیت ساخت داراست. امتیاز کسب شده توسط کیا پیکانتو مشابه خودروهای بزرگ‌تری همچون کیا سید و یا ریو نمی‌باشد. این خودرو مکان پنجاه و چهارم را اشغال نموده است. این جایگاه هم به دلیل عملکرد و کارایی ضعیف آن می‌باشد. اگرچه این موضوع برای خودرویی بسیار کوچک و با پیشرانه‌ای کوچک، چندان شگفت‌آور و هراس‌انگیز نیست. علیرغم رتبه متوسط پیکانتو در بررسی ما، کیا یک گارانتی استاندارد 7 ساله را ارائه می‌دهد که از همه رقبا برتر است و بالقوه می‌تواند اطمینان خاطری دوباره به مشتریان بدهد.

Kia Picanto

Kia Picanto

در سال 2011 میلادی، به پیکانتو، 4 ستاره ایمنی توسط موسسه EURONCAP اعطا شد، این امر زمانی بود که خودروی فوق به طور استاندارد فاقد سیستم کنترل پایداری بود. علیرغم همه این‌ها ارزش دارد که این نکته در نظر گرفته شود که تمام نسخه‌های پیکانتو مجهز به 6 ایربگ، سیستم ISOFIX صندلی کودکان، و ترمزهای ضد قفل هستند. شما همچنین کلید قطع و وصل ایربگ سرنشین‌ها، چراغ‌های ترمز انطباقی که تحت ترمزگیری شدید فلاشرها را روشن می‌کنند و نیز سه عدد کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای را هم در صندلی عقب آن به دست آورید.

نکات مثبت این خودرو (از نگاه سایت CARBUYER)

  • سبک ملیح و بانمک (طراحی)
  • رانندگی آسان در شهر
  • پیشتازی در این کلاس با 7 سال گارانتی

نکات منفی این خودرو (از نگاه سایت CARBUYER)

  • موتور 1 لیتری قدری کند است
  • برای بزرگراه خوب نیست
  • برخی از رقبا قیمت باقی مانده بهتری دارند (دست‌دوم)

مشخصات فنی

  • موتور: 4 سیلندر خطی
  • حجم موتور: 1248 سی‌سی
  • توان: 87 اسب بخار در 6000 دور/دقیقه
  • گشتاور: 121 نیوتن متر در 4000 دور/ دقیقه
  • مصرف ترکیبی: 5.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • گیربکس: 4 دنده اتوماتیک
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر: 11 ثانیه
  • بیشینه سرعت: 165 کیلومتر

ابعاد

  • طول/عرض/ارتفاع: 1490/1595/3595 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2385 میلی‌متر
  • وزن: 855 کیلوگرم

برخی از تجهیزات این خودرو

  • کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • تنظیم اتوماتیک تهویه مطبوع
  • کامپیوتر سفر
  • سنسور ایمنی سانروف
  • چراغ‌های LED جلو و عقب خودرو
  • سیستم صوتی با قابلیت پخش CD+ MP3 + IPOD + AUX + USB
  • روکش آلومینیمی پدال‌ها
  • صفحه کیلومترشمار سوپر ویژن
  • سیستم HAC: سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی‌ها

تجهیزات ایمنی

  • 6 عدد کیسه هوا
  • سیستم‌های ABS-EBD
  • سیستم کنترل پایداری ECD
  • سیستم مدیریت پایداری VSM

قیمت

  • در ایران: 72 میلیون تومان
  • در انگلستان:8,145- 12,595 پوند
  • در امارات:31,900- 43,000 درهم

irev.ir

بررسی دنیای خودرو

دو گروه بیش از بقیه به این کلاس علاقه دارند. یکی آنهایی که به دنبال خودروهایی اقتصادی و به صرفه هستند و دسته دوم خریدارانی که فقط به دنبال وسیله نقلیه ساده ای میگردند که آنها را به سهولت و با کمترین هزینه از نقطه A به نقطه B برساند.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

کیا پیکانتو شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای این دسته از افراد باشد. هرچند رقبایی مثل تویوتا آیگو، هیوندای i10 و رنو تویینگو در این کلاس حضور دارند اما پیکانتو به خوبی عرصه را بر همه آنها تنگ کرده است.

کیا پیکانتو فقط در یک رده تجهیزاتی عرضه میشود و آن هم Si است. کیا سعی کرده با همین یک نسخه تمام خواسته های مشتریان را برآورده کند. یک موتور ۱٫۲ لیتری ۸۴ اسب بخاری که در این کلاس بسیار رقم قابل توجهی است به همراه یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک برای آن عرضه میشود.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

در طراحی داخلی شاید تصور شما این باشد که با حجم انبوهی از پلاستیک روبرو خواهید شد اما ترکیب آن به قطعات کرومکاری شده بسیار هنرمندانه و جذاب از آب درآمده است. به سرعت و به شیوه دستی میتوانید صندلی خود را در حالت مناسب تنظیم کنید؛ البته با توجه به عدم قابلیت تنظیم فرمان این کار شاید برای همه آسان نباشد.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

موتور پیکانتو به خصوص در مسیرهای کوتاه شهری بسیار شاداب و سرحال نشان میدهد. همچنین با توجه به وزن ۹۹۴ کیلوگرمی از چابکی خاص خود بهره مند است. اگر تجربه رانندگی با خودروهای کوچک شهری را داشته باشید بیشتر از رانندگی با پیکانتو لذت میبرید. کافی است پدال گاز را فشار دهید تا سریع شتاب بگیرد و پدال ترمز را فشار دهید تا به نرمی متوقف شود.

گیربکس اتوماتیک چهار سرعته را شاید بتوان یکی از نقاط منفی آن برشمرد. شاید اگر یک دنده دیگر به آن افزوده میشد از چابکی و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار میشد. پیکانتو در بزرگراه و در میان دریایی از ماشین های بزرگ تر از خودش بسیار خوب ظاهر میشود و این مورد را هنگامی درک میکنید که از میتوانید با این کوچولو از دیگر خودروهای به ظاهر پرقدرت تر سبقت بگیرید.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

با این حال نرمی فرمان به نظر بیش از حد میرسد و باید در سرعت های بالا دقت بیشتری به خرج دهید. لازم به ذکر نیست که این ویژگی موجب پارک ساده تر خودرو حتی بدون دوربین عقب میشود.

پیکانتو بر روی چرخ هایی با رینگ ۱۴ اینچی سوار بوده و از تعلیق بسیار خشکی برخوردار است. خشک تر و محکم تر از آنکه بتوانید با فشار دست آن را به ارتعاش وادارید. این ویژگی موجب میشود در طول مسیر تمام ناهمواری های سطح جاده را احساس کنید که قطعا در کاهش میزان راحتی شما تاثیرگذار خواهد بود.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

فناوری های بکار رفته در پیکانتو بسیار ساده بوده و به عنوان یک خودروی ۲۰۱۶ شاید چندان شما را راضی نکند. سیستم صوتی با قابلیت پخش CD با فرمت MP3 و رادیو دو موج به همراه ۴ بلندگو و اتصال گوشی تلفن به این سیستم از طریق بلوتوث. دکمه های تنظیم صدا و سایر مشخصات نیز بر روی فرمان قرار گرفته است. اتصال AUX و USB به همراه خروجی ۱۲ ولت برق از دیگر امکانات پیکانتو محسوب میشود.

از جمله مواردی که کمبود آن در خودرو احساس میشود میتوان به سیستم هدایت GPS، دوربین عقب، کروز کنترل و صفحه نمایش رنگی اشاره کرد. همچنین کیفیت سیستم صوتی نیز چندان بالا نیست. بنابراین مطمئن باشید آن چیزی که در طراحی بیرونی با آن مواجه هستید به مراتب بهتر از طراحی و امکانات داخلی است.

با وجود فضای کوچک در داخل اما مکان هایی که میتوانید وسایل خود را در آن قرار دهید به اندازه است. دو جا لیوانی در کنسول وسط که میتوانید گوشی یا کیف پول خود را در آن بگذارید و محفظه های تعبیه شده بر روی پنل درب که فضای آن بیش از آن چیزی است که تصور میکنید. در پایان یک صندوق عقب با فضایی قابل توجه در این کلاس شما را در این زمینه راضی میکند. دو آینه آرایش بر روی سقف، چراغ های LED برای روشنایی کابین و تهویه مطبوع با کنترل دستی دیگر تجهیزات استاندارد در پیکانتو محسوب میشوند.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

صندلی های عقب برای دو سرنشین خردسال مناسب است. هرچند نقاط اتصال کمربند ایمنی برای ۳ نفر تعبیه شده اما به هیچ وجه فکر سوار کردن سه نفر حتی کودک در صندلی های عقب را نکنید. دو جیب در پشتی صندلی های جلو تعبیه شده و نبود نور مستقل در عقب موجب میشود در تاریکی برای پیدا کردن کمربندهای ایمنی احتمالا دچار مشکل شوید.

ظرفیت قسمت بار پیکانتو ۲۰۰ لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب میتوانید از فضای بیشتری در حدود ۶۰۰ لیتر نیز برخوردار شوید. البته خواباندن صندلی های عقب سطح کاملا هموار و هم سطح در اختیار شما قرار نخواهد داد.

پیکانتو از یک مخزن سوخت ۳۵ لیتری برخوردار است که میزان معمول در این کلاس میباشد و مصرف سوخت ترکیبی آن طبق اعلام شرکت سازنده ۵٫۳ لیتر در صد کیلومتر بوده که این هم در حدود متوسط خودروهای میکرو است. اما چیزی که در آزمایشات بدست آمد عدد ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود که برای چنین اتومبیل کوچکی رقم بالایی است.

کیا پیکانتو 2016

کیا پیکانتو ۲۰۱۶

پیکانتو در بحث ایمنی حداکثر میزان ممکن، یعنی ۵ ستاره از مرکز ANCAP دریافت کرده که به لطف ایربگ های جلویی و جانبی، ترمز ضدقفل و کنترل کشش و پایداری میباشد. یکی از نقاط قوت بارز کیا پیکانتو گارانتی این خودرو تا هفت سال و بدون محدودیت طی مسافت است که در این مدت تمامی تعمیرات و سرویس ها تا سقف ۲۳۴۵ دلار شامل گارانتی میشود و این برای خریدار خودروی صفر یک ارزش افزوده واقعی و موقعیت ایده آل محسوب میشود.

قیمت پیکانتو در بازار ۱۴۹۹۰ دلار میباشد که رقبای هم قیمتی مانند هولدن اسپارک و رقبای ارزان تری مانند نیسان میکرا و سوزوکی سلریو را در پیش رو دارد. کیا پیکانتو قطعا خودروی ارزنده ای در کلاس میکرو میباشد و از نظر دینامیک رانندگی و کیفیت سواری جزو نمونه های برتر قرار میگیرد اما اینکه برترین خودرو در این کلاس باشد به نظر میرسد هنوز جای تامل دارد …


irev.ir

بررسی دیجیاتو

با افزایش فروش خودرو های کوچک درون شهری در چند سال اخیر، عرصه رقابت بین خودرو سازان در این کلاس تنگ تر شده است. شرکت کره ای کیا، برای عقب نماندن از رقبا، پیکانتوی جدید را روانه بازار ساخت.

خودرویی بسیار کوچک که طراحی آن تا حد زیادی برگرفته از اروپایی ها است. از رقبای پیکانتو میتوان به میتسوبیشی میراژ، سوزوکی سلریو و نیسان میکرا اشاره کرد.

کیا با معرفی مدل جدید پیکانتو قصد دارد لقب پرفروش ترین خودرو کوچک را از آن خود کند. رقیب اصلی پیکانتو در این بخش میتسوبیشی میراژ است که با فروش سالیانه 3600 دستگاه، رکورد دار فروش در کلاس خودروهای کوچک است.

PIKA-11

 کیا در طراحی مدل جدید پیکانتو، جای شک و شبهه ای باقی نگذاشته است. سادگی و زیبایی زبان طراحی پیکانتو است که با توجه به ابعاد کوچک خودرو تا حد امکان به معیارهای زیبا شناختی نیز توجه شده است.

کابین و امکانات رفاهی

فضای داخل پیکانتو برای سرنشین های جلو مناسب است و حتی افراد بلند قد هم با مشکل کوتاه بودن سقف مواجه نخواهند شد.

همچنین به لطف وجود پنجره های کناری بزرگ علاوه بر اینکه احساس نمیکنید داخل یک خودروی کوچک نشسته اید، بلکه دید بسیار خوبی نیز به اطراف خواهید داشت.

2016 Kia Picanto interior.

 کلید های کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع به راحتی قابل دسترسی هستند، اما عدم امکان تنظیم تلسکوپی فرمان، از نقاط ضعف در این قسمت به حساب می آید.

وجود امکاناتی نظیر راهنمای هوشمند (هنگام تعویض خطوط در بزرگراهها، با یکبار فشردن دسته راهنما و رها کردن آن، راهنما فقط سه بار چشمک میزند) نیز از نقاط مثبت در بخش تجهیزات پیکانتو محسوب میشود.

پلاستیک به کار رفته در فضای داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار است و با نوارهای نقره ای رنگ روی داشبورد و فرمان تزیین شده است. صندلی های پارچه‌ای نیز نسبتا راحت هستند.

2016 Kia Picanto audio and phone control in steering wheel.

 فهرست آپشن های کیا پیکانتو شامل سیستم صوتی با چهار بلندگو و ظرفیت 6 دیسک، پورت USB، امکان پخش MP3 و اتصال به iPod است. همچنین امکان کنترل سیستم صوتی از روی فرمان هم وجود دارد.

این آپشن ها شامل کامپیوتر سفری، سان روف، دکمه استارت-استاپ، سیستم ورود بدون کلید (Keyless)، آیینه های برقی تاشو به همراه چراغ های راهنما روی آیینه های جانبی و قفل شدن خودکار درب ها در سرعت بالاست. البته جای خالی کروز کنترل در این قسمت شدیدا احساس می شود.

پیکانتو از دوربین دید عقب بی بهره است. البته در کلاس خودرو های کوچک این امر عادی به نظر میرسد. همچنین وجود سنسورهای پارک عقب، دید خوب عقب، طول کم خودرو (3.6 متر) و فرمان برقی بسیار نرم پیکانتو، پارک کردن با آن را بسیار آسان کرده است.

صندلی های عقب مجهز به سه کمربند ایمنی سه نقطه ای و دو قلاب صندلی بچه (ISOFIX) هستند. فضای عقب خودرو برای دو شخص با قد متوسط مناسب است، البته فقط در مسافت های کوتاه. فضای سر و پاها برای سرنشینان عقب قابل قبول است.

پیکانتو با داشتن ۶ کیسه هوا و گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP از نظر ایمنی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

PIKA-9 - Copy

 نتیجه تست موسسه ایمنی ANCAP از جلو در سرعت 64 کیلومتر بر ساعت

فضای قسمت بار عقب حدود ۲۰۰ لیتر است که حتی برای یک خودروی کوچک نیز مناسب نیست. البته با خواباندن صندلی های عقب میتوانید این فضا را به ۶۰۰  لیتر افزایش دهید.

بدون خواباندن صندلی های عقب، فضای بار حتی جای کافی برای یک چمدان را هم ندارد. لاستیک زاپاس نیز زیر کفی صندوق عقب قرار گرفته است.

PIKA-10

 بدون شک پیکانتو برای استفاده داخل شهری ساخته شده است. موتور پیکانتو از ۴ سیلندر با حجم ۱۲۵۰ سی سی بهره میبرد که موتوری نسبتا قدیمی است، ولی امتحانش را پس داده است.

این موتور 16 سوپاپ، حداکثر قدرت ۸۴ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ را تولید میکند که برای خودرو کوچکی مثل پیکانتو رقم معقولی است. حداکثر گشتاور پیکانتو در دور ۴۰۰۰ بدست می‌آید که برابر ۱۲۰ نیوتن متر است.

مصرف سوخت ترکیبی پیکانتو 5.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مخزن سوخت آن ۳۵ لیتر گنجایش دارد.

برای مسیر های داخل شهری، پیکانتو قدرت و گشتاور قابل قبولی دارد، اگرچه در سرعت های بالا، با افزایش دور موتور، صدای موتور کمی گوش خراش میشود.

همچنین تعویض مکرر دنده از چهار به سه در سربالایی ها آزاد دهنده است. وجود یک دنده اضافه بین ۳ و ۴ میتوانست این مشکل را رفع کند.

پیکانتو با وزن ۸۸۵  کیلوگرم، حتی در بین خودروهای کوچک هم کلاس خودش هم سبک به حساب می‌آید. با این وجود پیکانتو در سرعت های بالا پایداری مناسبی دارد. تنها مورد آزار دهنده در سرعت های  بالا، نفوذ صدای لاستیک به داخل اتاق است.

PIKA-4

 دقت فرمان قابل قبول است و پیکانتو فرمان بسیار نرمی دارد. بر خلاف برداشت منفی که از ارتفاع زیاد این خودروی کوچک میشود، در پیچ ها بسیار خوب عمل میکند. در واقع رانندگی با این کیای جمع و جور در مسیر های پر پیچ و خم واقعا لذت بخش است.

سایز چرخ های پیکانتو 15 اینچ است و این امر باعث شده سواری نرمی داشته باشد و ناهمواری ها و چاله ها را به خوبی جذب کند.

از نقاط قوت پیکانتو ترمز دیسکی در هر چهار چرخ به همراه ABS و EBD است، در حالیکه برخی رقبا هنوز از ترمز های کاسه ای برای چرخ های عقب استفاده میکنند.

پدال ترمز عملکرد بسیار سریعی دارد و عادت کردن به آن نیازمند زمان است. ناگفته نماند که پیکانتو از سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) نیز بهره مند است.

در مجموع پیکانتو در کلاس خودرو های کوچک عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است و در هیچ زمینه ای ضعف جدی ندارد. البته این مطلب را فراموش نکنید که نباید از پیکانتو انتظاری فراتر از  یک خودروی کوچک داخل شهری داشت.

2016 Kia Picanto rear 3/4.

 نقاط قوت: طراحی نسبتا زیبا، فرمان پذیری و تعادل خوب، پایداری مناسب در سرعت های بالا، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، امکانات و تجهیزات کاربردی
نقاط ضعف: رانندگی با پیکانتو فاقد هر گونه هیجان است، امکان انتخاب گیربکس دستی وجود ندارد، نداشتن کروز کنترل (حتی به عنوان یک آپشن قابل سفارش)

قیمت و شرایط بازار

قیمت کیا پیکانتو صفر کیلومتر شرکتی در ایران  در حدود ۷۵ میلیون تومان است اما امکان انتخاب گیربکس دستی وجود ندارد و تنها گزینه پیش روی شما گیربکس اتوماتیک 4 سرعته خواهد بود.

مسلما با چنین قیمتی، خرید یک هاچ بک کوچک برای بسیاری افراد توجیهی ندارد اما افت قیمت پیکانتو در بازار دست دوم قابل توجه است و خرید مدل های سالم و دارای گارانتی با بودجه ای در حدود 50 الی 55 میلیون تومان دور از ذهن نیست.

از این رو افرادی که به یک خودرو درون شهری مدرن و قابل اطمینان نیاز دارند در کنار خودروهایی مانند رنو ساندرو و انبوهی از خودروهای چینی، می توانند امکان انتخاب گزینه دست دوم و دارای گارانتی پیکانتو را نیز مورد توجه قرار دهند.

جدول امتیازی کیا پیکانتو 2016

ویژگی امتیاز از 10
عملکرد پیشرانه 6.5
راحتی و فضای داخلی 7
امکانات و تجهیزات 6.5
ارزش خرید نسبت به قیمت 7.5
سواری و پایداری 7

irev.ir

بررسی zomorodyadak.ir

تصویر خبر

کیا به عنوان سازنده خودرو پیکانتو معروف است. خودروهایی که مخصوص جزیره انگلستان ساخته شده اند یعنی جهت رانندگی در جاده های ناهموار این کشور و خطوط باریک روستایی اش.

تصویر اینفوگرافی کیا پیکانتو 2016

واقعیت این است که این به اصطلاح میکرو ماشین بسیار کوچک است و احتمالا دارای وزن کمی می باشد، اما به نظر می رسد کیا به علت موفقیت فروش میراژ میتسوبیشی ممکن است تصمیم به ساخت این خودرو گرفته باشد.

عملکرد فنی:

موتور 1.25 لیتری شگفت آور در هنگام گردش بسیار روان و خوب است، به این دلیل که در هنگام نیاز با استفاده از هر پنج چرخ دنده موجود در گیربکس برای حفظ حرکت برای بالا رفتن از تپه ها و سبقت گرفتن به کار گرفته می شود. کیا برای تست درایو، دنده ای به صورت خودکار ندارد. البته پیکانتو کیا توسط یک موتور 1.0 لیتری سه سیلندری نیز در برخی از بازارها عرضه شده، اما تنها 1.2 لیتری آن به استرالیا ارائه می شود. البته در مورد این مدل از خودرو نیز تنها با kW 64 قدرت و Nm 123گشتاور، نباید انتظار داشت که ماشین مانند گلوله آتش باشد.

در لیست خودرو ها احساس می شود پیکانتو نسبت به یک ماشین معمولی، وزن کمتر از یک تن داشته باشد، اگر چه یک مرد در یک ون بسیار بزرگ به راحتی نمی تواند موفق به حفظ تعادل خودرو در سبقت گرفتنهای نزدیک به ماشین دیگر باشد و این در حالی است که پیکانتو فرمان پذیر است و دارای بازخورد خوب، اما موتور آن دارای دور موتور بالا است و در سرعت بیش از حد مجاز در انگلستان MPH) 70) صدای وزوز می کند.

بعضی از ماشین ها در این سطح قیمت در اتوبان می توانند کمی شبح وار تر و کمتر در دید جهت عبور در پیچ و خم ها باشند، اما پیکانتو دارای احساس ثبات است.

پس از سه روز و بیش از km 1000 رانندگی در پشت چرخ یکی از خودرو های جمع کوچک کیا، پیکانتو را به عنوان خودرویی ایمن شناختند و هنوز هم در آن احساس امنیت رو به رشد است.

تصویر

این کاملا یک شاهکار برای یک ماشین است که تنها 18 ماه از یک مدل کاملا جدید است فاصله دارد. هفت سال گارانتی داشتن در کیلومتر نامحدود فریبنده است و باید آن را بیش از یک گارانتی دانست و با پایی دراز تر در کلاس خود یاد کرد.

متاسفانه، در حال حاضر این قدرت نمایی در حال کاهش است. اتومبیل کوچک با وجود بهبود فن آوری موتور کوچک، ایمنی بهتر و بهبود رفتار در جاده در رویاهای رانندگان استرالیا شکست خورده است.

کاهش قیمت سوخت و با نرخ بهره پایین، باعث شده خریداران کشش بودجه چند دلار در هفته بیشتر را داشته باشند و از این رو وارد عرصه خرید خودرو های بزرگتر، با وجود ازدحام در حال رشد در شهرستان های عمده استرالیا شوند. در بخش فروش، ورود مدل های به روز 32.7 درصد در این سال بوده است.

کوین هپ ورث سخنگوی کیا اذعان دارد که این زمان بهترین موقع برای راه اندازی پیکانتو است، همچنین می گوید این خودرو هنوز هم می تواند تحت جذابیت بیشتر در مدل جدید ارائه شده در سال 2017 برسد.

مشکلات داخلی کیا در مورد اینکه آیا 18 ماه منتظر بماند، و یا این خودرو ر ا در حال حاضر ارائه دهند، زیاد بود و حقیقت این است که حدود 300 اتومبیل از این مدل در یک ماه به بازار عرضه شد. و این روند دارای رشد عمدتا افزایشی بود که جای بحث بسیاری وجود دارد.

سخنگوی شرکت کیا ادعا می کند که پیکانتو ماشین قابل توجهی بیشتر از دیگر خودرو ها در کلاس خود است. همچنین او می گوید: اتومبیل های که ما در این بخش می بینیم، تعداد بسیار کمی از آنها دارای مهندسی موجود در این خودرو هستند، و می توانید استحکام را در ساخت و ساز آن مانند خودرویی در یک کلاس بالاتر احساس کنید، که چگونه دارای ثبات است و چگونه در جاده می ماند. این نه یک ماشین خوب ساخته شده است، بلکه قیمت آن نیز نسبت به یک ماشین ساخته شده در سطح آن، پایینتر است.

پیکانتو دارای درجه کیفی خوبی است البته کمی پیر به نظر می رسد اما با وجود یک پکیج رقابتی هنوز هم به خوبی نتوانسته، با یک موتور چهار زمانه خودکار و پنج زمانه دستی در بازار به رقابت بپردازد و از نظر بودجه در پایان لیست قرار دارد.

ویژگی های خودرو:

این واقعیت است که حتی نتوانسته آن را با وجود یک دوربین دید در عقب و حتی سنسور معکوس موجود در آن که عامل دریافت چهار ستاره از مقامات تست تصادف اروپا شده است، کتمان شود زیرا هیچ کنترل پایداری مشخصی در آن دیده نمی شود. کنترل پایداری این خودرو در استرالیا اجباری است. هیچ تاییدی در زمینه کروز کنترل موجود در آن نیز انجام نگرفته است. البته کلیه تست ها فقط در یکی از سه خودرو پیکانتو انجام گرفته است. خصوصیات زیادی از آن هنوز در پیش از ورود محلی در سه ماهه اول سال آینده به نمایش در می آید.

قیمت و ارزش گذاری:

هپ ورث می گوید تنها یک مدل موجود در موتور با دنده دستی و خودکار به صورت دنده کشویی وجود خواهد داشت که قیمت مدل دستی آن حدود 13،490 دلار و مدل خودکار آن در حدود 14،990دلار می باشد.

طراحی داخلی:

در طراحی داخل پیکاتو هنوز هم احساس رقابتی وجود دارد. یک ظاهر طراحی شده بلند پیکانتو کیا به ویژه پس از یک جراحی که اخیراً به خوبی در ظاهر آن ایجاد شده است. شکل آن جعبه مانند به نظر می رسد و با ارائه مقدار زیادی فضای داخلی، در واقع بر اساس بررسی های مورد نظر، اروپایی ها می گویند این خودرو به راحتی می تواند چهار بزرگسال را حمل کند. اما نظرات در استرالیا اغلب متفاوت است آن هم در مورد اتاق صندلی عقب.

تصویر

هر چند طرح پارچه صندلی در هر سه مدل، مدرن است و صندلی مقدار زیادی از پشتیبانی بر روی درایو را در رانندگی طولانی در اتوبان ارائه می دهد، اما اتاق ردیف عقب جهت خم کردن زانو تنگ است، ولی دارای سقف خوب است و فضای مناسب و معقول در زیر صندلی های جلو برای دراز کردن پا وجود دارد. منطقه بار عقب کوچک است – و می توان از یک یدکی موقت کوچک متناسب با کیا به جای کیت تعمیر در اتومبیل استفاده نمود.

چرخه همیشگی رسیدن یک مدل به پایان چرخه زندگی خود اثبات می کند که خودرو پیکانتو بسیار خوب است اما ما قادر نخواهیم بود که در این مورد قضاوت درستی داشته باشیم که این خودرو در مقابل رقبای خود چگونه عمل می کند تا زمانی که ما nitty-gritty را با لیست ویژگی های آن مشاهده کنیم.


irev.ir

بررسی ممتاز نیوز

بررسی کیا پیکانتو

خودروسازان کره ای علاقه خاصی به ساختن خودروهای کوچک شهری دارند و کیا ‏نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیکانتو که در سگمنت ‏A‏ قرار می گیرد برای ‏خریداران جوانانی که اولین خودروی خود را می خرند بسیار جذاب خواهد بود. قسمت ‏جلوی پیکانتو از طراحی جدید سایر محصولات کیا سود می برد که در یک بدنه ‏کوچک و اسپرت تلفیق شده است. از نمای بغل خطی که از گلگیر عقب شروع شده از ‏درها گذشته و به گلگیر جلو ختم شده است و همچنین فرورفتگی قسمت پایین درها، ‏طرحی جذاب به آن بخشیده است. بارزترین ویژگی طراحی در نمای عقب طرح ‏بومرنگ مانند چراغها و شیشه بزرگ عقب است.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

موتور و گیربکس

زیر کاپوت پیکانتو موتوری با حجم ۱٫۲۵ لیتر مجهز به سیستم زمانبندی متغیر ‏سوپاپ ‏CVVT‏ قرار گرفته است که ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور ‏تولید می کند. این قدرت از طریق گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل ‏می شود. با وجود اینکه پیکانتو در زمینه شتاب و حداکثر سرعت رکورد قابل توجهی از ‏خود ثبت نمی کند ولی برای رانندگی در شهر چابکی لازم را دارد. در جاده نیز پیکانتو ‏سریع و چالاک احساس می شود. ولی به خاطر حجم کم و گشتاور ضعیف هنگام ‏سبقت گیری ها باید پیشرانه را تحت فشار قرار دهید که تا حدی در مصرف سوخت ‏تاثیر منفی میگذارد. کیا ادعا می کند که شتاب صفر تا صد پیکانتو با این گیربکس ‏‏۱۳٫۴ ثانیه است ولی در تست عملی در روسیه رقمی بهتر از ۱۴٫۶ ثانیه به دست ‏نیامد که تا حدودی به خاطر تعداد دنده های کم گیربکس و ضرایب نسبتا بلند آن ‏است که باعث هدر رفتن گشتاور موتور می شود. بنابراین اگر دنبال رانندگی اسپرت ‏هستید بهتر است سراغ خودرویی مانند مزدا ۲ بروید. ولی رقم ادعایی کیا در مورد ‏حداکثر سرعت مبنی بر ۱۶۳ کیلومتر در ساعت در تست عملی تایید شد.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

کابین و امکانات

لرزش و نفوذ صدا برای خودرویی در این کلاس بسیار خوب است و تقریبا از بیرون ‏صدایی به داخل کابین آن نفوذ نمی کند. با اینکه ممکن است در نگاه اول داخل ‏کابین پیکانتو ساده به نظر برسد ولی در این کابین کوچک امکانات وسیعی گنجانده ‏شده است. ۶ ایربگ برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ترمز ‏ABS، سیستم ‏کنترل هرزگردی و سیستم کنترل پایداری نیز از دیگر امکانات آن هستند. برخی از ‏این امکانات تا به حال در خودروهای سگمنت ‏A‏ دیده نشده است. پیکانتو مانند ‏برادران بزرگتر خود از چراغ های ‏LED‏ بهره می برد. یکی از ویژگیهای پیکانتو که ‏مورد توجه خانمهای جوان قرار می گیرد نصب آیینه آرایش بزرگ در سمت راننده ‏هست. هنگامی که داخل پیکانتو قرار می گیرد آن را بسیار بزرگتر از آنچه که از بیرون ‏تصور کرده اید می یابید که تا حدی به خاطر طراحی جذاب و خوب کابین است. ‏کیفیت ساخت داخل آن گرچه خوب است ولی در حد اروپایی ها نیست. در عقب ‏خودرو فضای کافی برای افراد بلند قد وجود دارد و با توجه به نوع باز و بسته شدن ‏درها و میزان باز شدن آنها سوار و پیاده شدن به راحتی صورت می گیرد. متاسفانه ‏فضای صندوق بار ۲۰۰ لیتر بیشتر نیست ولی برای خرید هفتگی کافی است. ‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

سواری و هندلینگ

فرمان هیدرولیک این خودرو نرمی مناسبی دارد و در خارج از شهر حس و واکنش ‏خوبی از خود نشان نمی دهد. مقداری بادی رول (تکان خوردن و نوسان اطاق) سر ‏پیچها وجود دارد ولی به لطف تایرهای ‏‎۱۷۵/۵۰R15‎‏ به همراه سیستم تعلیق مک ‏فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب، پیکانتو نه تنها به طور تحسین برانگیزی ‏ناهمواریهای سطح جاده را خنثی می کند بلکه سواری خوب و مطمئنی را ارائه می ‏دهد. البته اگر بخواهید سر پیچها پیکانتو را به چالش بکشید دچار کم فرمانی می شود. ‏تقسیم وزن به صورت ۶۲٫۲ درصد در جلو و ۳۷٫۸ در صد در عقب است. نباید ‏انتظار هندلینگی در حد مزدا ۲ را از آن داشته باشید. پس فکر سریع راندن در پیچ و ‏خم های مسیر را با این خودرو از ذهن خود بیرون کنید.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

ایمنی و عملکرد ترمزها

کیا پیکانتو سال ۲۰۰۹ از موسسه یورو انکپ موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شد. ‏عملکرد ترمزهای پیکانتو در تست عملی نشان داد که می تواند پس از طی مسافت ‏‏۴۰٫۸ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به توقف کامل برسد. احساس پدال ترمز و ‏واکنش آن نیز قابل قبول است.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

نتیجه گیری

در پایان باید گفت اگر به دنبال یک خودروی شهری کوچک با مصرف پایین، کابین ‏نسبتا جادار و شتاب قابل قبول هستید پیکانتو گزینه مناسبی برای شماست. سواری ‏راحت، امکانات مناسب، عایق بندی خوب کابین نیز از دیگر مواردی هستند که ‏خریداران را به سمت پیکانتو سوق می دهند. ولی اگر بیشتر مصرف شما از خودرو در ‏جاده های خارج شهر است و شتاب و هندلینگ را به سواری و مصرف ترجیح می ‏دهید بهتر سراغ خودروی دیگری مانند مزدا ۲ بروید.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو


irev.ir

بررسی استادیت

همه چیز در این کوچولو. این شعاری است که کیا برای معرفی پیکانتو ۲۰۱۵ برگزیده است. یک هاچ بک واقعا کره ای است.

کیا پیکانتو 2015کیا پیکانتو کوچکترین محصول ۱۷ گانه کیاموتور است. این خودروی جمع و جور شهری خود را در بین محصولات کیا جا داده است و البته هنوز خیلی خوب شناخته شده نیست. اتومبیلی که به داشتن همه چیز عادت دارد. خودرویی شیک که همه ملزومات ضروری را در خود جای داده و از نظر امکانات رفاهی چیزی از برادر و خواهرهایش کم ندارد.

این خودرو دارای بیشترین سازگاری با محیط زیست است. همینطور که گفتیم شعار این شرکت کره ای برای این ماشین همه چیز در این کوچولوست. شعار چه باری را به همراه دارد و برای خوانندگان چه چیزی را نوید می دهد.

طراحی

در طراحی خودرو همه چیز جدید است و تغییرات از دریچه رادیاتور شروع می شود. در داخل خودرو نیز طراحی دگرگون شده است. فرم چینش و طراحی داخلی بیشتر عملگراست و بواطسه آن سرنشین های خودرو همه چیز را دم دستشان می بینند. به لطف طراحی مرموز داخلی فضای زیادی در خورد وجود دارد. صندوق عقب خودرو گنجایشی ۲۰۰ لیتری در ابعاد ۶۰ در ۴۰ دارد که برای خودرویی در این سایز واقعا عالی است.

طراحی بیرونی و بدنه کیا پیکانتو 2015پیکانتو ۲۰۱۵ در ۱۰ رنگ تولید و عرضه شده است و تنوع رنگی بالایی برای مشتریان فراهم شده است. لامپ و چراغ های جلو و عقب طراحی نوینی دارند و به صورت کلی تغییر کرده اند. روکش صندلی های اتومبیل نیز در سه رنگ طرح بندی شده است.

چراغ های ماشین کیا پیکانتو 2015 موتور

آنچه از موتور خودرو می خواهیم قدرت و مصرف بهینه است. کیا توانسته است به لطف طراحی خوب موتور پیکانتویی قدرتمند و البته بسیار هوشیار و کم مصرف را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کند.

بررسی موتور کیا پیکانتو 2015موتور خودرو در سه تیپ مختلف که دو تیپ آن یک لیتری و یکی دیگر که قدرتمندتر است با گنجایش موتور ۱٫۲ لیتری تولید شده است.

ایمنی

این خودرو دارای سنسور پارکینگ و دنده عقب در چهار نوع به همراه فناوری توقف اضطراری (ESS) است. این سیستم ضمن توقف ماشین به سایر رانندگان نیز با چراغ چشمک زن هشدار می دهد. همه این فعل و انفعالات به صورت خودکار در ماشین انجام می شود.

پیکانتودارای فناوری پایداری خودرو در سرپیچ ها به هنگام ترمز شدید است که با مخفف (VSM) شناخته می شود. نگران نباشید اگر خیلی ناشی هستید فقط تمرکز کنید که از جاده و مسیر انحراف پیدا نکنید خود اتومبیل با توجه به پایداری بالا به کمک شما می آید.

فناوری (HAC) که به شما کمک می کند در زمان حرکت از پارک در زمین های شیب دارد ماشین به عقب برنگردد. حتی اگر اشتباه کنید!

ایمنی خودرو و فناوری آن۶ کیسه هوا برای راننده و سرنشینان درنظر گرفته شده است. تصویر زیر جای قرار گرفتن ایربگ ها را به خوبی نشان می دهد.

کیسه هوا - ایر بگ کیا پیکانتواین خودرو دارای یک فناوری پیشرفته ESC نیز هست که در مواقع انحراف و همچنین سبقت می تواند خودرو را در مسیر دلخواه بدون آنکه به راننده فشاری بیاید قرار دهد.

ابعاد خودرو

تصویر زیر گویای تمام یابعا  خودرو است از اندازه بیرونی خودرو گرفته تا ابعاد داخلی خودرو زیر ذره بین استادیت بوده است.

ابعاد کیا پیکانتو 2015


irev.ir

بررسی همراه مکانیک

معرفی خودرو

کیا پیکانتو که کوچک‌ترین محصول شرکت کیا می‌باشد، یکی از محبوب‌ترین خودروها در اروپا است که سال گذشته توانست جایزه طراحی خودروها در این قاره را نیز تصاحب نماید. از رقبای این خودرو می‌توان به هیوندا i۲۰ و مزدا ۲ اشاره کرد. انتظار می‌رفت که این خودرو در ابتدای ورود به بازار ایران، بدلیل طراحی خوب مورد استقبال قرار بگیرد.

كيا,پیکانتو,شرکتی,۲۰۱۶

نقد و بررسی فضای داخلی

تعداد کمی از کارشناسان هستند که از اتاق خودروی پیکانتو تعریف کرده‌اند، زیرا مواد پلاستیکی به‌کاررفته در آن کمی بی کیفیت‌اند، اما برای این کلاس مناسب هستند و حتی قطعات به خوبی به هم متصل شده‌اند. اما اکثر این کارشناسان طرفدار طراحی کنترل‌رها و دکمه‌های خودرو و داشبورد هستند و از طرف دیگر برخی از آنان نسبت به ظاهر عجیب و غریب فرمان این خودرو واکنش منفی دارند. خودروی پیکانتو دارای یک قطب نمای سه تکه و تودوزی با رنگ‌های اضافی می‌باشد. باوجود اینکه که خودوری پیکانتو کاربردی‌ترین خودروی موجود نیست، ولی باز هم خودرویی دوست‌داشتنی می‌باشد. فضای بالای سر در هر دو ردیف خودرو، مناسب است. صندلی عقب این خودرو ظرفیت سه فرد بزرگسال را دارد، فضای صندوق این خودرو دارای حجمی برابر ۲۰۰ لیتر می‌باشد که در کلاس خود بسیار رقابت‌ایست. علاوه بر آن، به دلیل اینکه ارتفاع خودرو کم می‌باشد، جابجایی اجسام به داخل و خارج خودرو بسیار راحت است. اگر قصد مسافرت طولانی‌مدت با این خودرو را دارید، این نکته را بدانید که کارشناسانی که این خودرو را مورد آزمایش قرار داده‌اند می‌گویند که صندلی‌های بسیار راحتی دارد.

كيا,پیکانتو,شرکتی,۲۰۱۶

نقد و بررسی بیرون خودرو

ویژگی ظاهری برجسته این خودرو، جلو پنجره شبیه بینی پلنگ است که در کنار آن دو چراغ جلوی بزرگ و کشیده‌شده رو به عقب قرار دارد. متاسفانه پس از اصلاح چهره سپرهای این خودرو در سال ۲۰۱۵ نیز در مقایسه با خودروهای رقیب، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. طراحی داخل این خودرو خیلی عالی نبود و در سال ۲۰۱۵ هم نسبت به تغییرات بیرون خوردو کمتر عوض شد. البته طراحی این پارچه‌ها خوب و زیبا بوده و برای بازار هدف شرکت کیا، مناسب است. این خودرو در رنگهای سقید یخچالی، نقره‌ای روشن، آلبالویی، آبی نقره ای و سرخابی تولید می‌‌گردد.

كيا,پیکانتو,شرکتی,۲۰۱۶

نقد و بررسی رانندگی خودرو

این خودرو دارای سواری خوب و آسانی (با رینگ چرخ‌های کوچکتر) می‌باشد اما فرمان‌پذیری و خوش‌دستی آن خیلی عالی نیست. رانندگی با خودروی پیکانتو به دلیل برخورداری از ابعاد مناسب، چراغ‌های خوب و  دید خوب در دور تا دور خودرو در درون شهر خیلی راحت است. این خودرو فقط مناسب سفرهای درون شهری نیست و کارشناسان معتقدند که این خوردو با وجود موتور کوچک و ۱۰۰۰ سی‌سی خود، در سرعت‌های بالا بسیار نرم است. کیفیت سواری این خودرو در مقایسه با استانداردهای کلاس خود بسیار خوب است. البته در بعضی مواقع هم هست که پیکانتو به خودرویی ناامیدکننده تبدیل می‌شود. سواری این خودرو در جاده‌های پر چاله و ناهموار، کمی ناراحت‌کننده است بخصوص اگر رینگ چرخ ۱۵ اینچ بر روی آن نصب باشد و بیشتر کارشناسان از فرمان پرتلاطم آن رضایت نداشتند.

كيا,پیکانتو,شرکتی,۲۰۱۶

نقد و بررسی موتور

شرکت کیا برای خودروی پیکانتو، موتور بنزینی ۱۰۰۰ سی‌سی سه سیلندر با قدرت ۶۸ اسب بخار و ۱۲۵۰ سی سی چهار سیلندر با قدرت ۸۴ اسب بخار ارائه کرده است که هر دوی این موتورها موتورهای کوچک و خوبی می‌باشند. البته فقط موتور ۱۲۵۰ سی‌سی در ایران وجود دارد. در هنگام حرکت با سرعت بالا، این موتورها به زوزه کشیدن نمی‌افتند ولی باید برای افزایش سرعت، کمی به آن فشار بیاورید. این دو موتور در سفرهای داخل شهری از قدرت خوبی برخوردار هستند و بسیار هم بی‌صدا می‌باشند. موتور ۱۲۵۰ سی‌سی خودرو پیکانتو برای کسانی که بیشتر با سرعت‌های بالا و در جاده‌ها رانندگی می‌کنند گزینه بهتری است و تنها ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر مصرف دارد. همه موتورهای شرکت کیا دارای تکنولوژی کاهش مصرف سوخت ISG کیا هستند. گیربکس این خودرو ۴ دنده اتوماتیک می‌باشد.

كيا,پیکانتو,شرکتی,۲۰۱۶

نقد و بررسی ايمنی

خودروی پیکانتو در سال ۲۰۱۱ توسط NCAP مورد آزمایش قرار گرفت و نمره چهار ستاره را در تست تصادف کسب کرد. هم ایمنی بزرگسالان و هم کودکان در این خودرو خوب است و نمره بالای ۸۰ درصد دارد. ولی برای عابرین پیاده خیلی خوب نیست. این خودرو دارای سیستم حفظ پایداری، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیک نیروی ترمز، کنترل حرکت در شیب بالا و شش کیسه هوا می‌باشد.(نسخه فول)  

كيا,پیکانتو,شرکتی,۲۰۱۶

یک دیدگاه

  1. 2017-03-13
    پاسخ

    بسیار خوب بود
    خودروهای کیا عالین بنظرم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *