کیا سراتو 2016 – Kia Cerato 2016

7.5

کیا سراتو 2016 – Kia Cerato 2016 در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

نسل جدید کیا سراتو مدتیست که موفقیت های جالب توجهی در بازار سدان های متوسط خانوادگی کسب کرده و پیشرفت های چشمگیری را نیز تجربه کرده است. حالا مدتی سراتو کوپ جدید نیز وارد کشور شده، تا همچون قبل، در کنار نمونه سدانش در بازار عرض اندام کند. کیا سراتو که در کره با نام k۳ و در سایر کشورها با نام فورته شناخته می شود، در سه نوع سدان، هاچ بک و کوپه تولید می شود.

پیشرانه‌ی این خودرو نمونه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری با توان ۱۷۳ اسب بخار است. جعبه دنده‌ ۶ سرعته‌ی خودکار نیز مسئولیت انتقال توان را بر عهده دارد. فرمان پذیری و هندلینگ سراتو کوپ رضایت‌بخش است و پیشرانه‌ی توانمند آن نیز توانایی ایجاد لبخند بر لبان اکثر خریداران را دارد.

پیشرانه 2000 سی سی این خودروی زیبا و جادار توان ایجاد 173 اسب بخار قدرت را دارد که با داشتن 209 نیوتن متر قدرت و کشش مناسبی را برای مسافرین خویش به ارمغان می‌آورد. کیا سراتو 2016 امکانات متنوع و پر استفاده ای را بهمراه ایمنی کامل به سرنشینان خویش ارائه می‌دهد.

کیا سراتو 2016
نقد و بررسی کیا سراتو 2016

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه سراتو 2016 – Kia Cerato 2016 در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای سه بعدی کیا سراتو 2016 – Kia Cerato 2016
نمای سه بعدی کیا سراتو 2016 – Kia Cerato 2016

ویدیوهایی از کیا سراتو 2016 – Kia Cerato 2016


irev.ir

بررسی پدال

بعد از یک ماه تحقیق راجع به خودروهای سدان در رنج قیمت 90 تا 130 میلیون تومان همانند کیا سراتو، هیوندای النترا، مزدا 3، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، ام جی 6، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس و خواندن ده‌ها نقد و بررسی عموماً خارجی اقدام به خرید خودرو کیا سراتو مدل 2016 به رنگ سفید صدفی کردم.

Kia Cerato 2016

Kia Cerato 2016

ازآنجایی‌که تجربهٔ رانندگی داخلی (به زبان فارسی) کمی از این خودرو در فضای مجازی وجود داشت بر آن شدم که تجربه شخصی خودم از این مدل را برای کسانی که قصد خرید در این رنج قیمت را دارند بنویسم.

Kia Cerato 2016

Kia Cerato 2016

ابتدا میرم سراغ ظاهر ماشین و آپشن های خارج خودرو:
ظاهر ماشین در بین رقبا و خودروهای دیگر واقعاً دل‌چسب و زیباست مخصوصاً از پشت و از بغل بسیار چشم‌نواز است. طراحی اسپرت و جوان‌پسند.
ازنظر بنده جلوی ماشین میتونست یکم بهتر از این هم باشه با کمی تغییرات در چراغ‌های جلو (مثلاً استفاده از دی لایت مات همانند النترا). در کل اگر بخوام به ظاهر این ماشین نمره بدم 9 از 10 نمره‌ای هست که بهش میدم.

Kia Cerato 2016
شخص بنده ظاهر ماشین خیلی برام اهمیت داره و تو لیستی که در حال بررسی بودم قبل از خرید کمترین نمره رو به فلوئنس و سیویک دادم و بیشترین نمره رو سراتو و النترا. البته ظاهر ماشین یک چیز سلیقه‌ای هست و ممکنه نظر خواننده با نظر من متفاوت باشه.
از امکانات بیرون از ماشین میتونم به سیستم خوش‌آمد گویی ماشین اشاره کنم که وقتی به نزدیکی خودرو می‌رسید آینه‌های بغل به همراه نور ال ای دی زیرش باز شده و همچنین داخل دستگیره‌های خودرو به‌وسیله لامپ ال ای دی روشن میشه که بدین وسیله به شما خیرمقدم عرض می کنه.

همچنین رینگ اسپرت 17 اینچی و بال عقب، نور زنون جلو با قابلیت چرخش سر پیچ و دی لایت، مه شکن جلو و عقب، آینه‌های برقی تاشو.

Kia Cerato 2016داخل خودرو و امکانات رفاهی:
کنسول و داشبورد خودرو ازنظر من ساده و معمولیه و حس خاصی رو به آدم القا نمیکنه. گیج خودرو خوش رنگ و لعاب هست و نور داخلی ادوات و تجهیزات (نارنجی قرمز) بسیار خوش‌رنگ هست ازنظر من. (مثلاً تم رنگ النترا آبیه و ازنظر من دمده شده). روکش صندلی و روی گیج و فرمان و دستگیره درها از چرم مصنوعی مشکی و دوخت سفید هست که حس خوبی رو به آدم القا میکنه. سیستم صوتی ازنظر من کاملاً راضی کنندست و حجم و تفکیک صدای خوبی داره. (دوستان سیستم باز رو مطمئناً راضی نمیکنه). البته صفحه نمایش سیستم صوتی 4 اینچ هست و یکم کوچیکه.

سیستم‌هایی با صفحه 7 یا 8 اینچی مجهز به سیستم عامل آندروید و رهیاب ماهواره هم در بازار موجود هست برای این خودرو که بنده شاید در آینده روی ماشین نصبش کنم. ابزارهای کنترلی رو فرمان هم در جای مناسب قرار دارند و شما راحت میتونید به تلفن پاسخ بدید یا موسیقی رو عوض کنید و غیره… . بوق خودرو وسط فرمان هست و یکم سفت هست انگار و برای من که خودرو قبلی بوقش روی دسته راهنما بود یکم سخته عادت بهش. دید عقب خودرو محدود هست، ولی دوربین دنده عقب و سنسورهای کمک پارک، این مشکل رو کاملاً برطرف میکنه. سیستم تهویه مطبوع دوگانه هم یک تفاهم بین منه گرمایی و همسر سرماییم به وجود آورده و هر دو از کنار هم بودن در هر شرایط آب و هوایی لذت می‌بریم (برخلاف خودرو قبلی که سر خاموش و روشن بودن کولر یا بخاری دعوامون می‌شد).

Kia Cerato 2016همچنین سیستم ضد بخار شیشه هم به‌خوبی بخار شیشه رو از بین میبره، ولی یک مسئله‌ای که هست اینه که هنگام بخارگیری به‌طور خودکار نوع گردش هوای خودرو از حالت گردش هوای داخل به گردش هوا از بیرون تغییر پیدا میکنه (برای اینکه هوای تازه وارد کابین خودرو بشه و سریع‌تر بخار گرفته بشه). اما فرض کنید در حال سبقت از یک کامیون با دود فراوان هستید و سیستم ضد بخار فعال میشه… .. اوه اوه دود گازوییل هست که وارد کابین میشه و خفتون میکنه. این مسئله بسیار منو آزار می‌ده چون این سیستم هر چند دقیقه یک‌بار گردش هوای بیرون رو فعال میکنه و دود و بوی نامطبوع بیرون داخل میاد. اگر امکان روشن و خاموش کردن گردش هوای داخل و خارج کابین به‌صورت دستی بود عالی می‌شد.

Kia Cerato 2016صندلی راننده از نوع برقی 10 حالته و با دو حافظه هست و با تنظیماتی که میشه انجام داد، نشستن خوبی رو میشه تجربه کرد. همچنین صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و سردکن هست (بقیه صندلی‌ها فقط گرم‌کن دارند). قبل از اینکه این خودرو رو بخرم با خودم می‌گفتم که گرم‌کن و سردکن چه آپشنیه دیگه؟! بکار نمیاد. بجاش یک آپشن کارآمدتر مثل رادار نقطه کور یا صندوق عقب هوشمند می‌گذاشتید روی ماشین. اما وقتی ماشین رو در پاییز سرد تهران تحویل گرفتم و همچنین در طول پاییز و زمستان باهاش رانندگی کردم فهمیدم که گرم‌کن صندلی و فرمون واقعاً آپشن لازمیه برای مناطق سرد. بسیار لذت‌بخش هست وقتی از اون سرمای منفی چند درجه داخل خودرو میشینید و گرم‌کن صندلی و فرمان رو فعال می‌کنید و در عرض چند دقیقه وجودتون مملو از آرامش و گرما میشه.

فضای صندلی‌های عقب هم مناسب هست ولی برای مسافرت و مسیر طولانی برای دو نفر. صندوق عقب هم کاملاً جادار و خوش سایز.
برای ماشین کف‌پوش چرمی قالبی (سه‌بعدی) خریدم که بسیار به زیبایی داخل کابین افزود و با تودوزی ماشین هم ست شد. ولی خب تمیز کردنش یکم سخته و زود هم کثیفی رو نشون میده.

از دیگر امکاناتی که باید نام ببرم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، جای عینک دودی روی سقف، سانروف برقی دوحالته، آینهٔ عقب الکتروکرومیک، جای لیوان برای تمام سرنشین‌ها (4 عدد)، تنظیم ارتفاع نور جلو، تنظیم روشنایی گیج، کنترل صوتی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کول باکس، بالابر شیشه برقی اتوماتیک برای راننده و شاگرد و برقی معمولی برای سرنشینان عقب، قفل کودک، خروجی شارژر فندکی، ورودی AUX، سیستم بلوتوث، دماسنج، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب (خروجی هوا برای پای سرنشینان عقب هم تعبیه شده، از زیر صندلی راننده و شاگرد)، قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب و افزوده شدن به فضای صندوق عقب، کنسول وسط و جای دست راننده، دو حافظه برای صندلی راننده.

بحث شیرین مشخصات فنی:
موتور 4 سیلندر 2000 سی‌سی 161 اسب بخاری با حدود 200 نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دندهٔ 6 سرعتهٔ تیپ ترونیک، در کمال هماهنگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر چی از هماهنگیِ گیربکس و موتور بگم، کم گفتم. تعویض دنده‌ها بسیار نرم و آرام بدون هیچ‌گونه سروصدایی و تکانی. در هر سرعتی که باشید با فشار دادن پدال گاز معکوسی در اختیار شما هست. مثلاً در سرعت 80 کیلومتر در ساعت دنده معمولاً 6 هست، کافی هست که شما پدال را تا ته فشار بدید 3 عدد معکوس در کسری از ثانیه کشیده می‌شود و در دندهٔ 3 و دور موتور 5 هزار نعره‌ای از خودرو بر آمده و آدرنالین به خون شما تزریق می‌شود. در حالت دنده اتوماتیک هم شما می‌توانید با شیفتر پشت فرمان به‌صورت دستی معکوس بدید یا دنده را افزایش بدید، هرچند خود گیربکس همیشه این عملیات را به نحو احسن بسته به رانندگی شما (چه با دور موتور بالا و چه پایین) انجام می‌دهد و معمولاً به دستی نیازی نیست مگر در جاده‌های سرازیری که نیروی جاذبه به سرعت ماشین می‌افزاید و گیربکس هم همین جوری دنده را افزایش می‌دهد. که راه‌حل این قضیه هم گذاشتن خودرو در حالت منوال و استفاده از دنده سنگین در سرازیری هست که نخواهیم هی از ترمز خودرو استفاده کنیم و ترمز موتور این وظیفه رو به عهده بگیره. صفر تا صدی هم که خودم اندازه‌گیری کردم عدد 9 بود ولی امکان پایین‌تر از این زمان هم برای این خودرو وجود داره و من ویدئوهای دوستان دیگهٔ خودم که سراتو دارند رو دیدم که به عدد 8 هم دست پیدا کردند.

سیستم فنربندی یکم ازنظر من خشک هست، البته نسبت به مدل‌های قبلی سراتو بهبود چشم‌گیری پیدا کرده. البته مقایسهٔ من با نرمی اپتیما و هیوندای سوناتا وای اف هست، چون پشت هیچ کدوم از رقبای دیگهٔ سراتو ننشستم ولی نسبت به اپتیما و سوناتا که تست کردم یکم خشک‌تر هست.
توی دو سه موقعیت که لازم شده ترمز شدید بزنم از عملکرد ترمزها راضی بودم و واقعاً نجات داده منو ولی باز به نظرم ترمزها قوی‌تر از این هم میتونست باشه.

از دیگر امکانات فنی و ایمنی خودرو بخوام بگم سیستم عدم هرزگردی، سیستم کنترل تعادل خودرو، سیستم کمک راننده در سربالایی و سرازیری، ترمزهای ای‌بی‌اس، 6 کیسه هوا، فرمون برقی سه حالته و تلسکوپی، کروز کنترل.

مصرف سوخت:
داخل شهر و رانندگی سرگاز مصرف 8.5 لیتر در 100 کیلومتر
داخل شهر و رانندگی معمولی مصرف 9 لیتر در 100 کیلومتر
داخل شهر و رانندگی پرگاز مصرف 10 به بالا در 100 کیلومتر

خارج از شهر، جاده به سمت جنوب و سرازیری مصرف 5. 5 لیتر در 100 کیلومتر
خارج از شهر، جاده به سمت شمال و سربالایی مصرف 8 لیتر در 100 کیلومتر
خارج از شهر و جادهٔ کفی مصرف 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
سوخت مورد استفاده: مخلوطی از بنزین سوپر و معمولی

هزینهٔ سرویس اولیه ماشین در کیلومتر 5 هزار= 165 هزار تومان (تعویض روغن و سایر بازدیدها)
سایر هزینه‌ها تا کیلومتر 9000= صفر

محاسن: طراحی زیبا، دل‌نشین و اسپرتی، آپشن های مناسب، قدرت و شتاب مناسب
معایب: سیستم فنربندی نسبتاً خشک، عدم امکان ست کردن دائمی تهویه داخلی خودرو، به صدا افتادن قسمت‌هایی از سقف (اتصالات مربوط با آفتاب‌گیر و جای عینک) بعد از 4 ماه


irev.ir

بررسی اروند پلاک

کیا سراتو یا کیا فورت (Kia Forte)  خودرویی است که از سال ۲۰۰۸ تا کنون وارد بازار خودرو شده و طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بود.در ایران شرکت اطلس خودرو و سایپا برای این خودرو خدمات ارائه می کنند.کیا سراتو  از نوع کلاس بدنه سدان و در  کلاس اتومبیل C Segmnet قرار دارد.کیا سراتو را می توان در بازار با خودرو هایی مثل هوندا سیویک و تویوتا کرولا و همچنین در مدل فول خود با فورد فوکوس  در رقابت دانست.

img1-1اگر بخواهیم کیا سراتو مدل ۲۰۱۶ را از لحاظ ایمنی بررسی کنیم باید گفت علاوه بر داشتن امکانات و آپشن های ایمنی مناسب ولی این خودرو توانسته است در تست تصادف مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه های ملی نمره ی ۴ ستاره را دریافت کند.که می توانست رقمی بالاتر باشد.زیرا رقبای این خودرو بخصوص فورد ارقامی بسیار بالاتر و بهتر دست یافته اند.البته کیا سراتو مدل ۲۰۱۶ توانسته ۵  ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP دریافت کند.این خودرو در مدل ۲۰۱۶ خود از ۶ کیسه هوا پشبانی می کند.

img_safety_detail4

اگر بخواهیم به امکانات این خودرو به صورت خلاصه اشاره کنیم باید گفت که کیا سراتو دارای ویژگی های فرمان گرم شونده,چراغ های جلوی زنون,صندلی های عقب گرم شونده,صندلی راننده دارای تهویه و سیستم اطلاعاتی تفریحی با صفحه ی لمسی عالی است که در آخر به صورت ریز به همه آنها پرداخته شده است.

کیا سراتو مدل 2016

وجود سیستم VSM یامدیریت تعادل خودرو در  کیا سراتو   ۲۰۱۶مدیریت تعادل خودرو، به طور مثال اگر راننده در سطح لغزنده به صورت ناگهانی ترمز کند یا شتاب‌گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند.سیستم کنترل پایداری یکی از مهم ترین ویژگی‌های خودروهای مدرن امروزی است که در حقیقت عبارت از کنترل تعادل و حفظ مسیر صحیح خودرو در پیچ و خم و ناهمواری‌های جاده به خصوص در شرایط نامساعد است.در حقیقت این سیستم بدین منظور  طراحی شده است تا راننده یک وسیله نقلیه بتواند در یک روز برفی یا جاده یخ زده همچنان قادر باشد تا کنترل وسیله نقلیه خود را به طور صحیح در دست داشته باشد.

img_safety_detail1

وجود سیستم (Electronic Stability Control)  درکیا سراتو   ۲۰۱۶  : این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه ای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می شود.وقتی که این سیستم، عدم فرمان پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می دهد، به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ ها اعمال می شوند. در برخی انواع پیشرفته تر، کنترل پایداری خودرو با کاهش موقت نیروی موتور نیز انجام می شود. البته باید توجه داشت که این سیستم تأثیری بر توانایی و عملکرد خودرو در پیچ ندارد و فقط کنترل پایداری اتومبیل سر پیچ های تند را کنترل می کند.

img_safety_detail3


irev.ir

بررسی دیجیاتو

اوایل دهه 70 بود که خودروهای اروپایی و ژاپنی با قیمت های به نسبت بالایی در بازار خرید و فروش می شدند و مصرف کننده چاره ای جز خرید یک خودروی وارداتی گران قیمت نداشت، اما کره ای ها با قیمت مناسبت سبد محصولاتی کامل با سه برند دوو، هیوندای و کیا، پا به بازار ایران گذاشتند و توانستند در سخت ترین شرایط تحریم های بین المللی بخش اعظمی از فروش خودروهای وارداتی را نصیب خود کنند و دیگر بازارهای بین المللی را پشت هم درنوردند.

DSC_7373

 امروزه کیا و هیوندای بزرگ ترین سهم از فروش خودروهای وارداتی را در کشور ما دارند. گرچه افزایش بهای ارز قیمت محصولات این دو شرکت را در طی زمان افزایش داد اما مانع پیشرفت آن ها نشد و توانستند با تحولات کیفی، طراحی و خدمات پس از فروش، خریدار را به گونه ای ترغیب کنند تا محصولات این دو برند را به نسبت دیگر رقبا ترجیح دهند.

DSC_7369

 در هر صورت با توجه به این که رفته رفته پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی شاهد حضور خودروسازان دیگری در بازار خودرو خواهیم بود، شرایط را مناسب دیدیم تا به سراغ یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت در ایران برویم که در عین محبوبیت تا حدی نیز ناشناخته است.

DSC_7403

 کیا سراتو از هواسئونگ کره جنوبی تا سایپا تهران

سابقه حضور کیا سراتو یا نام دیگر آن فورته در کشور ما به بیش از 6 سال پیش باز می گردد و نسل اول این خودروی کامپکت (خانوادگی کوچک) در هر دو مدل کوپه و سدان با موتورهای 1.6 و 2 لیتری در ایران عرضه شد.

DSC_7398

 گرچه نسل دیگری از این خودرو  با همین نام در سال های قبل از 2008 میلادی در تعداد به نسبت محدودی در ایران عرضه شده است، اما خود شرکت کیا هم این خودرو را به عنوان تولیدات قدیم خود بر شمرده و آن را با نام اسپکترا خوانده و آن را جزی از سراتو ها به حساب نیاورده است.

DSC_7402

 از سال گذشته نیز کیا سراتو نسل اول در شرکت سایپا مونتاژ می شود و هر دو نسخه 1.6 و 2 لیتری در نمونه سدان به بازار عرضه شده است.

این که چرا شرکت سایپا به سراغ تولید نسل قدیم این محصول رفته و هم زمان با دیگر تولیدکنندگان جهانی این خودرو به سراغ نسل جدید آن نرفته خود جای تامل دارد.

DSC_7405

 در هر صورت نسل جدید در سال 2012 معرفی شد و هر ساله این شرکت با تغییرات بر روی آن فیس لیفتی جدیدی از آن را در بازار عرضه می کند.

DSC_7410

 نمونه مورد بررسی قرار گرفته مدل سال 2016 در نسخه 2 لیتری کوپه است که هم توسط نمایندگی آن یعنی شرکت اطلس خودرو و هم به صورت خارج از نمایندگی پا به ایران گذاشته است.

DSC_7407

 زبان طراحی متفاوت نسبت به نسل اول

کیا سراتو به دلیل طراحی خوب و ظاهر جوان پسندش توانست در بازار به فروش خوبی دست پیدا کند و طراح مشهور خودروهای کیا، یعنی پیتر شرایر با تغییراتی که در طراحی بیرونی نسل های جدید محصولات کیا، از اسپورتیج گرفته تا همین سراتو، موافقان و مخالفان خود را پیدا کرده است.

DSC_7400

 المان های ظاهری مدل کوپه با مدل های سدان و هاچبک به غیر از داخل و بخشی از جلوی خودرو متفاوت است.

استفاده از چراغ های مه شکن گرد در دو طرف سپر جلو بیننده را به یاد محصولات کوپه و اسپرت ژاپنی می اندازد اما هرگز حس و حال و شور آن ژاپنی ها را القا نمی کند.

DSC_7374

 چراغ های جلویی چسبیده به جلو پنجره باریک و پوزه بزرگ خنک کننده رادیاتور از مهم ترین ویژگی های طراحی در جلوی خودرو هستند.

DSC_7404

 در عقب استفاده از یک دیفیوزر که بیشتر حالت نمایشی دارد و چراغ های کشیده شده که امتداد آن ها به دو طرف کنار خودرو هم می رسند جلوه بسیار متفاوتی به نسبت نسل قبلی آن داده است.

DSC_7406

 طراحی سقف و ستون ها زاویه دار شده است و امتداد آن ها به زاویه بیشتری به ستون های عقبی می سد و جلوه تخم مرغ شکلی به این خودرو داده است.

طول این خودرو در حدود 4350 mm است که به نسبت نسل قبل در حدود 130mm کوتاه تر شده است.

DSC_7416

 چرخ های 18 اینچی با سایز 215 هم سایز مناسبی دارند و جلوه این خودرو را از دید بقل خراب نکرده است.

مسئله ای که امروزه در بسیاری از خودروها به دلیل استفاده از چرخ های سایز کوچک قابل مشاهده است.

فضای داخلی و امکانات رفاهی کیا سراتو

در بخش طراحی داخل اتاق، سراتو به شدت نا امید کننده ظاهر شده است. هیچ تفاوتی بین طراحی کابین مدل کوپه با سدان وجود ندارد و استفاده از چرم و پلاستیک یک دست مشکی و فیبرکربن غیرواقعی در کنسول مرکزی، ظاهری به شدت نازیبا و همینطور تکراری به آن داده است.

DSC_7392

 در واقع می توان گفت که طراحی داخل اتاق به نسبت نسل قبل هیچ گونه پیشرفتی نداشته و کیا در این بخش کم کاری کرده است.

گرچه در دیگر محصولات جدید این خودروساز همچون اسپورتیج و اوپتیما با ظاهری مدرن و زیبا طرف هستیم اما سراتو جدید به کلی فاکتور گرفته شده است. فضای داخل اتاق با این که خودرو به نسبت نسل قبلی فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

DSC_7395

 صندلی های جلو راحت هستند و به خوبی سرنشینان را در خود جای می دهند. فضای صندلی های عقب هم برای دو نفر کافی است، گرچه در زمینه فضای داخل کابین، مدل سدان به نسبت مدل کوپه ترجیح داده می شود.

DSC_7396

 در مرکز کنسول از صفحه نمایش لمسی سیستم صوتی قرار گرفته  و در زیر آن هم سیستم مربوط به تنظیم تهویه دو منطقه ای حضور دارد.

DSC_7380

 این خودرو به سیستم رهیاب ماهواره ای مجهز نیست و به همین دلیل هم صفحه نمایشی برای آن در کنسول در نظر گرفته نشده است.

DSC_7381

 سراتو در بخش ایمنی به 6 ایربگ مجهز شده و دوربین دید عقب و سنسور پارک در عقب و جلو آن قرار داده شده است.

DSC_7377

 از امکانات رفاهی آن هم می توان به سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو و گرمکن فرمان، سان روف، کنترل پایداری دینامیکی، صفحه نمایش TFT، پدال تعویض دنده پشت فرمان و صندلی برقی اشاره کرد.

DSC_7390

 در واقع سطح تجهیزات این خودرو با یک مد

یک دیدگاه

  1. sunmartin
    2017-02-25

    عالی بود سراتو خودرویی عالی و بهتر از سایر رقباست بنده ندل سایپایی دارم که بشدت راضیم در آینده اگر وضع اقتصادی اجازه بده قصد خرید فول اپشن سایپایی را دارم کیا موتورز کارش را خوب بلده

دیدگاه بسته شده است