مجله نقد و بررسی iRev.ir

فهرست

هیوندای ولستر – Hyundai Veloster

6.5

هیوندای ولستر – Hyundai Veloster در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

کمپانی کره‌ای هیوندای در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو ۲۰۱۵ با معرفی مدل ۲۰۱۶ ولستر (Veloster) کار خود را آغاز کرد.
در قسمت طراحی بدنه مدل ۲۰۱۶ ولستر چندان تغییراتی نسبت به قبل اعمال نشده و تنها در اطراف جلوپنجره مشبک شش ضلعی آن نواری کرومی کشیده شده است و رینگ‌های جدید و یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر هم به مجموعه کنسول مرکزی اضافه شده است. پیشرانه محرک خودرو نیز همچون قبل ‌همان موتور ۱٫۶ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری توربوشارژر است که این بار بدون هیچگونه تغییری در ساختار یا مقدار نیروی تولیدی آن، تنها به یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز شده است. این خودروی سه درب خاص با طراحی نوآورانه و منحصر به فرد خود بهمراه امکانات متعددش مصرف سوخت اقتصادی و بهینه ای را برای صاحبش به ارمغان می‌آورد.
هیوندای ولوستر علاوه بر این‌ها دارای صندلی‌های اسپرت و چرخ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی با لاستیک‌های ۱۰ میلیمتر پهن‌تر بوده که چسبندگی و کشش بهتری را نسبت به قبل بوجود آورده‌اند و همچنین یک سیستم صوتی شبیه ساز صدای اگزوز هم برای القای بهتر حس و حال یک خودروی اسپرت به سرنشینان بر روی خودرو نصب شده که به طور هوشمند با فشار پدال گاز، صدای تولید شده توسط بلندگو‌ها هم بیشتر می‌شود. سیستم کنترل گشتاور یا TVC هم یک سیستم هوشمند شبیه ساز دیفرانسیل لغزش محدود است که به کمک ترمزها کار دیفرانسیل لغزش محدود را اما با کیفیتی کمتر انجام می‌دهند.هیوندای ولستر

نقد و بررسی هیوندای ولستر

هیوندای ولستر

کاتالوگ هیوندای ولستر

نمای ۳D سه بعدی – ۳۶۰ درجه هیوندای ولستر – Hyundai Veloster در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای سه بعدی هیوندای ولستر – Hyundai Veloster

نمای سه بعدی هیوندای ولستر – Hyundai Veloster

ویدیوهایی از هیوندای ولستر – Hyundai Veloster


irev.ir

بررسی پدال

نه ظاهر عجیب‌وغریب و نه بازار تشنه ایران و نه معدود جوانان پولدار دست‌به‌نقد! هیچ‌یک نتوانست گره‌ای از کار هیوندای ولوستر بگشاید و شانسی را برایش رقم زند. شاید به‌نوعی بتوان این خودرو را از ناکامان بزرگ بازار ایران برشمرد و آن‌هم به چند دلیل: یکی آنکه کوپه است و البته کوپه‌ای هاچ‌بک! و همان‌طور که خودتان بهتر می‌دانید خودروهای کوپه در کشورمان هواخواهان و دوستداران اندکی دارند و بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص مسن‌ترها و عائله‌مندان، سدان‌ها و شاسی بلندها را بر آن ترجیح می‌دهند و دیگر آنکه چون کوپه است، به قولی عامیانه، پس پول نیست! یعنی بازار دست‌دوم چندان درخور و روبه‌راهی ندارد و فروش آن با دردسرهای بسیاری توأم است و این مسئله به‌نوبه خود، برای مصرف‌کننده ایرانی که جنبه سرمایه‌ای خودرو برایش از اهمیت بسزایی برخوردار است چندان خوشایند نیست، آن‌هم در یکی و دو سال اخیر که رکود موجود در بازار جای اندکی را برای هر نوع ریسکی باقی نهاده است.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

در میان موارد گفته شده، مهم‌تر از همه، به مشخصات فنی این خودرو برمی‌گردد. بدون هیچ شک و شبهه‌ای، نسخه فعلی هیوندای ولوستر خودروی چندان سریع و پرشتابی نیست و پیشرانه ۱٫۶ لیتری و ۱۳۸ اسبی آن به‌زحمت می‌تواند حتی از پس خودروهای کم‌توان‌تر از خود هم برآید، خودروهایی که چندبرابر از آن ارزان‌تر هستند. این امر خودش به‌تنهایی می‌تواند موجبات سرخوردگی و دل‌زدگی بیش از پیش مشتری ایرانی را از این خودرو فراهم نماید، چون هر باشد ما مردمانی هستیم سخت دوستدار شتاب و سبقت‌های ناروا! البته نه همه‌مان. خوشبختانه!

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

از حق نباید گذشت که نسخه فعلی این خودرو از طراحی جالب و بدیع و همچنین کابینی درخور و دلپسندی بهره می‌برد و مهم‌تر از همه چون از تبار هیوندای بوده و هیوندای هم در حال حاضر، پرفروش‌ترین خودروی وارداتی به ایران است به تبع آن از پشتیبانی فنی بهتری هم نسبت به دیگر همتایان وارداتی خود برخوردار است. البته تمامی این عوامل تنها زمانی می‌توانند مؤثر باشند که خصوصیات فنی و تکنیکی این خودرو هم بهبود یافته باشد و به نظر می‌رسد که هیوندای در نسخه توربو آن تا حدی توانسته کمبودها و نواقص نسخه فعلی را رفع نموده و در برخی از جنبه‌های خاص هم چند پله‌ای آن را به رقبای اصلی خود از جمله گلف GTI و فورد فوکوس ST و… نزدیک کرده است. این نسخه، پس از چند سال تأخیر، به بازار کشورهای خلیج فارس راه یافته و در برخی از سایت خودرویی این منطقه، من‌جمله «DRIVEARABIA» مورد تست و بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنیم.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

از سال ۲۰۱۲ میلادی و به‌محض آنکه شنیدیم این خودرو وارد بازار آمریکا شده است، به‌کرات، به آن پرداخته‌ایم. یک هاچ‌بک داغ توربو از هیوندای؟ این می‌تواند دستورالعملی هیجان‌انگیز برای سایر نمونه‌های ارزان موجود در بازار باشد! ما در اینجا بودیم و انتظارمان هم بر این بود که با پولی که برای این خودرو می‌پردازیم عملکرد درخشانی همچون فورد فوکوس ST به ما اعطاء کند. البته مدتی بعد، هیوندای ولوستر توربو واقعاً به اینجا آمد و با تأخیری سه ساله وارد مهمانی‌مان شد و ما هم آن را راندیم.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

نسخه اصلی هیوندای ولوستر پیشگام در ارائه یک طرح جدلی و بحث‌برانگیز بود و ما نیز هیوندای را از بابت ارائه چنین طرح غیر جعبه‌ای که چاشنی هیجان را نیز با خود داشت، تحسین نمودیم. گرچه نصب تنها یک درب در یک سمت عقب آن هیچ احساس خاصی را با خود به دنبال ندارد ولی این خودش، نوعی ترفند جهت خلق همهمه و سروصدا در بازار است.

هیوندای ولوستر توربو از جنبه ظاهری تا حد زیادی، شبیه همان نسخه اصلی خود به نظر می‌رسد. برای حفظ نمای تهاجمی‌تر سپرها، یک جلوپنجره تمام‌رخ و نیز رینگ‌های اختصاصی ۱۸ اینچی در آن تعبیه شده است. در داخل نیز، طراحی کابین بسیار خوب و دلپذیر است اما در عین حال، از مواد ارزان‌قیمتی جهت تکمیل و پرداخت آن استفاده شده و دستگیره درب‌ها هم حسی از سستی و بی‌دوامی را القاء می‌کنند و تقریباً در هرجایی از آن، به‌طور انحصاری از پلاستیک‌های سخت استفاده شده است. با این وجود، کابین به‌خوبی تجهیز شده و تجهیزاتی همچون سامانه هدایت ناوبری، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، سردکن صندلی‌ها در آن دیده می‌شوند. البته تمامی این‌ها از حقه‌ها و ترفندهایی است که کودکان این روزها به آن علاقه دارند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

با آنکه قسمت جلوی این خودرو از فضای خوبی بهره می‌برد، اما نصب تنها یک درب در بخش عقب آن، امری آزاردهنده است، آن‌هم زمانی که قصد دارید افراد بیشتری را با آن حمل کنید. در قسمت عقب، جا پای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد ولی سر سرنشینان درست زیر شیشه عقب جای می‌گیرد و پنجره‌های کوچک کناری هم حسی از تنگی جا را به سرنشینان آن القاء می‌کنند (CLAUSTROPHOBIC). سایز صندوق‌عقب آن نیز برای خودرویی در این کلاس مناسب است.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

حالا وقتش رسیده است که به پیشرانه توربوی این خودرو بپردازیم، این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و توانی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۴ نیوتن‌متر را در دورهای ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ در دقیقه، در اختیار راننده می‌نهد. ظاهراً بر روی کاغذ معامله خوبی به نظر می‌آید ولی آنچه ما واقعاً حس نمودیم، تأخیر آشکار سیستم توربو همراه با ضربه‌های زیاد آن بود. وقوع این امر هم هیچ کمکی به جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک کند و تنبل آن نمی‌کند، جعبه‌دنده‌ای که به نظر می‌آید در اکثر مواقع دنده‌ها را در جای اشتباه خود می‌گذارد.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

در واقع، اگر قصدتان بر آن است که عملکرد بهتری از پیشرانه این خودرو استخراج کنید، در بیشتر مواقع مجبورید که با آن مثل یک خودروی توربوی قدیمی رانندگی کنید، این امر به معنای تعویض دستی دنده‌ها و نگه داشتن دور موتور در ارقام بالای آن است. بی‌شک انجام این اعمال هم هیچ کمکی به مصرف سوخت خودروی شما نمی‌کند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

هندلینگ این خودرو تا اندازه‌ای خوب است و با آنکه تکان‌های بدنه در این خودرو مهار شده و از میزان چسبندگی درخوری هم برخوردار است اما برای یک راننده چندان دشوار نیست که به حد میانگین محدودیت‌های آن دست یابد تا آن نقطه‌ای که پدیده کم فرمانی در آن بروز کند. ما این نکته را هم کشف نمودیم که در این خودرو از همان سیستم تعلیقی استفاده شده که در مدل پایه ولوستر به کار رفته است؛ و این خودش توضیح دهنده این امر است که چرا در این خودرو، هیچ شانسی جهت اجرای حرکات نمایشی عقب (چرخشی)، همچون یک هاچ‌بک داغ وجود ندارد.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

گرچه فرمان آن به نحو درخور و شایسته‌ای سبک و پاسخگوست ولی در عین حال، بازخورد کمی را هم از خود ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، هیوندای سواری نسبتاً راحتی را برای این مدل فراهم نموده که در واقع، بهتر از گلف GTI است، همه این موارد را هم سکوت و آرامش مناسب کابین این خودرو، همراهی می‌کنند.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

اما واقعیت امر، آن‌چنان که ما فکر می‌کنیم بدین قرار است که این هاچ‌بک داغ تنها حامل یک پیشرانه ارتقاء یافته است که بر روی یک ولوستر معمولی نصب شده است و البته این موضوع هم قابل درک است که هیوندای هنوز نتوانسته دینامیک درخوری را برای خودروهایش مهیا کند (و لازم است این را هم بگوییم که برخی از مدل‌هایی که در امسال تحت طراحی مجدد قرار گرفتند، همانند توسان، از این لحاظ نسبتاً خوب هستند) در خاتمه، هیوندای ولوستر توربو را می‌توان مخلوط عجیب‌وغریبی از یک خودرو دانست، اما نه یک مخلوط به‌جا و درست.

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

نسبت تراکم موتور: ۹٫۵: ۱

توان: ۲۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۶۴ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع رقم ۲۲۵ کیلومتر هم ذکر شد)

شتاب صفر تا صد: ۸٫۴ ثانیه

مصرف ترکیبی سوخت: ۷٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت

نوع گیربکس: ۷ سرعته خودکار (کلاچ دوبل)

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۲۰/۱۷۹۰/۱۳۹۹ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۵۰ میلی‌متر

حجم مخزن سوخت: ۵۰ لیتر

گنجایش صندوق‌عقب: ۳۲۰ لیتر

وزن: ۱۲۵۶ الی ۱۳۱۰ کیلوگرم

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نسخه اولیه)

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم کمکی ترمز BAS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESC

سیستم نگه‌دارنده خودرو در سراشیبی HAC

سیستم کنترل لغزش TCS

دوربین دید عقب

سنسورهای پارک خودرو

و…

تجهیزات رفاهی (نسخه عرضه شده در بازار امارات)

سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY) + دکمه استارت

کروز کنترل (سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان)

سقف پانوراما

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک

صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ

صندلی‌های با پوشش چرمی

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

راهنمای روی آینه‌های جانبی از جنس LED

گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها

سیستم هدایت ناوبری

استراحتگاه دست در کنسول میانی

تنظیم برقی صندلی‌ها

شیشه عقب بخارزدا

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو + اتصالات بلوتوث و هندزفری

اسپویلر عقب

مه شکن‌های جلو

اگزوزهای دوگانه کرومی در مرکز سپر عقب

و…

2016 Hyundai Veloster Turbo
۲۰۱۶ Hyundai Veloster Turbo

قیمت

در امارات: ۸۹/۰۰۰ الی ۹۳/۰۰۰ درهم

قیمت در آمریکا: ۲۱,۶۰۰ الی ۲۳,۹۵۰ دلار

2016 Hyundai Veloster Turbo

irev.ir

بررسی ۱Car

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014اگر به دنبال خودرویی کوچک، با قیمت و مصرف سوخت مناسب هستید، هیوندای ولستر هاچ بک مدل ۲۰۱۴ پیشنهاد خوبی است؛ این خودرو با ظاهر اسپرت، برای خریداران خود یک سورپرایز جدید دارد: این زیبای کره ای به جای دو یا چهار درب، سه درب دارد. در طراحی جدید، یک درب مجزا برای راننده جهت سوار و پیاده و شدن راحت راننده و دو درب کوچک تر برای سرنشینان در نظر گرفته شده است که امکان دسترسی آنها به صندلی عقب خودرو را فراهم می‌کند. گفتنی است که با وجود طراحی بحث برانگیز آن، ولستر همچنان بالاتر از رقیبان خود قرار دارد. اگر ولستر را با هاچ بک های دو درب و کوپه های کوچک مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که وجود درب سوم برای وارد یا خارج شدن راحت تر به بخش پشتی، نصب صندلی کودک و گذاشتن راحت تر بار در عقب سودمند است؛ همچنین وجود ضمانت نامه طولانی مدت و لیستی جامع و سخاوتمندانه از تجهیزات استاندارد از دیگر خصوصیات این کره ای محسوب می‌شود؛ گفتنی است که در تیپ پایه ولستر سیستم بلوتوث، درگاه USB، دوربین دید عقب و صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی از جمله تجهیزات استاندارد این زیبای کره ای محسوب می‌شود.

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014

تیپ توربو و توربو R-Spec به دلیل وجود توربوشارژر، از شتاب و قدرت بیشتری نسبت به تیپ پایه با ۱۳۸ اسب بخار قدرت، برخوردارند؛ لازم به ذکر است که تیپ R-Spec مدل ۲۰۱۴ به دلیل وجود تجهیزاتی همانند سیستم تعلیق خشک تر، فرمان اسپرت و پدل شیفتر از قیمت بیشتر و عملکرد بسیار بالاتری برخوردار هستند. هر دو مدل توربو مجهز به سیستم مبدل گشتاور هستند که می‌تواند به ولستر جهت ترمز گیری و کنترل راحت خودرو در زمان افزایش شتاب و قرار گرفتن در پیچ های تند کمک کند. با وجود ارتقای تجهیزات در هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۴ و رانندگی بهتر آن نسبت به مدل های قبلی، هیوندای کوپه سه درب در این بخش از ولستر پیشی گرفته است. اگرچه مصرف سوخت این خودرو با هر دو موتور مناسب است، اما نسبت به اکثر رقبا قیمت بیشتری دارد. از نظر کیفیت رانندگی، کوپه دارای رانندگی خشن با حفظ متانت در عبور از دست اندازها است. به یاد داشته باشید که با وجود چندمنظوره بودن هیوندای ولستر نسبت به دیگر هاچ بک های دو درب، اکثر هاچ بک های چهار درب به دلیل وجود فضای بار بیشتر از آن پیشی گرفته‌اند.

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014ممکن است مایل باشید تا قبل از تصمیم گیری برای خرید ولستر مدل ۲۰۱۴، رقیبان این زیبای کره ای را امتحان کنید؛ از میان هاچ بک های چهار درب می‌توان به فولکس واگن GTI با وجود قیمت بالاتر نسبت به ولستر اشاره کرد. کمپانی فولکس واگن مجموعه ای از ترکیب سرعت، راحتی و چابکی با فضای جادار و راحت برای سرنشینان را با تولید خودروهای خود با همین محدوده قیمتی عرضه می‌کند. اگر به دنبال خودرویی با فرمان پذیری تند و فرز، مصرف سوخت مناسب، رانندگی راحت و قیمتی کمتر از GTI هستید، فورد Fiesta ST و Focus ST انتخاب های بهتری هستند. اما اگر به دنبال یک خودروی دو درب کوچکتر هستید، مینی کوپر مدل ۲۰۱۴ و فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۱۴ را پیشنهاد می‌کنیم. هر دو این خودروها دارای رانندگی لذت بخش و هیجان انگیز هستند؛ گفتنی است که طراحی کابین مینی اخیرا مورد طراحی مجدد قرار گرفته است. با وجود هاچ بک های کنونی با قیمت های مشابه، هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۴ حرفی برای گفتن ندارد اما جایگزینی مناسب برای سدان اقتصادی می تواند باشد.

 طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۴، هاچ بکی سه درب (یکی در سمت راننده و دیگری در سمت شاگرد) و با ظرفیت چهار سرنشین است که در سه تیپ پایه، توربو و توربو R-Spec عرضه می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد تیپ پایه می‌توان به رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی، چراغ های حرکت در روز LED، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، تجهیزات کاملا برقی، دسترسی و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه هوا، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم Blue Link، سیستم صوتی و تلفن همراه با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، و سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و شش بلندگو، رادیوی ماهواره ای، پورت کمکی و پورت صوتی و تصویری RCA، درگاه اتصال USB یا iPod و رادیوی اینترنتی Pandora اشاره کرد. پکیج سفارشی Style علاوه بر تجهیزات بالا شامل سانروف پانوراما، رنگ بدنه مشکی با قطعات به کار رفته از جنس کروم، روکش فرمان و پدل شیفتر همگی از جنس چرم، پدال های از جنس آلومینیوم، طراحی داخلی مشکی و سیستم صوتی LG Dimension با هشت بلندگو است. رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی مطابق با رنگ بدنه، سنسور پارک عقب، چراغ های تطبیقی جلو، دسترسی و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۱۵ ولت و مسیریاب ماهواره ای از جمله تجهیزات پکیج Technology  می‌باشند.

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014در پکیج RE:FLEX Edition نیز، علاوه بر تجهیزات استاندارد تیپ پایه ولستر، شما می‌توانید از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی، چراغ های مه شکن، چراغ های عقب LED، تزئینات خارجی از جنس کروم، تودوزی چرم، روکش چرمی فرمان و پدل شیفتر، پدال های از جنس آلومینیوم، طراحی داخلی مشکی و سیستم صوتی ارتقا یافته را مشاهده کنید. در تیپ توربو R-Spec جدید مدل ۲۰۱۴ که فقط با گیربکس دستی عرضه شده است، تمام تجهیزات RE:FLEX Edition، به جز تودوزی چرمی به چشم می‌خورد. همچنین این تیپ مجهز به موتور پرقدرت تر، ارتفاع کمتر، سیستم تعلیق و فرمان پذیری اسپرت، پدل شیفتر اسپرت B&M، سیستم مبدل گشتاور، و سیستم Active Sound Design است که صدای اگزوز را بلندگوهای استریو برای افزایش هیجان راننده در زمان راندن این خودروی زیبا بالا می‌برد. در مقایسه با تیپ R-Spec، مدل توربو ولستر دارای تهاجم کمتر سیستم تعلیق و فرمان پذیری با ایجاد راحتی کمتر برای سرنشینان است. این تیپ علاوه بر تجهیزات بالا، مجهز به رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی، طراحی داخلی متفاوت، دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن، تنظیمات پشتی صندلی راننده و روکش چرمی می‌باشد. پکیج Ultimate، تجهیزاتی چون سنسور پارک عقب، سانروف پانوراما، چراغ های تطبیقی جلو، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، خروجی برق ۱۱۵ ولت و مسیر یاب ماهواره ای را به این تجهیزات اضافه کرده است.

 قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۴ در تیپ پایه به صورت دیفرانسیل جلو و مجهز به گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد و با موتور چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری ارائه می‌شود که قدرتی معادل ۱۳۸ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۶۷ نیوتن متر تولید می‌کند. در تیپ سفارشی با گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک (DCT) قدرتی معادل ۱۳۲ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۶۳ نیوتن متر تولید می‌کند (این گیربکس در RF:FLEX Edition به صورت استاندارد وجود دارد). در تست شتاب انجام شده، ولستر مجهز به گیربکس دستی، توانست طی مدت ۹٫۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این مقدار برای هاچ بکی با قیمت متوسط خوب است اما شتاب خیلی زیادی ندارد؛ اما در ولستر مجهز به گیربکس DCT این میزان حدود یک ثانیه کمتر بود.

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014در تیپ مجهز به گیربکس دستی، مصرف سوخت حدود ۹ لیتر در سیکل ترکیبی (۱۰ لیتر در شهر و ۷ لیتر در بزرگراه) ثبت شده است. در صورت استفاده از گیربکس DCT، مصرف سوخت حدود ۸ لیتر در سیکل ترکیبی (۹ لیتر در شهر و ۷ لیتر در بزرگراه) ثبت شده است. تیپ توربو ولستر و توربو R-Spec با موتور چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری مجهز به توربو شارژر ارائه می‌شوند که قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۲۶۴ نیوتن متر بدون توجه به جفت شدن آن با گیربکس دستی در تیپ استاندارد و گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک قدیمی که فقط در تیپ سفارشی وجود دارد، را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. در تست شتاب انجام شده، تیپ توربو مجهز به گیربکس دستی توانست طی مدت ۷٫۷ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد که این میزان کمتر از میزان متوسط هاچ بک های اسپرت است. در تیپ مجهز به گیربکس دستی، مصرف سوخت در تیپ های توربو و توربو R-Spec حدود ۹ لیتر در سیکل ترکیبی (۱۱ لیتر در شهر و ۸ لیتر در بزرگراه) ثبت شده است؛ و در تیپ مجهز به گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت حدود ۱۰ لیتر در سیکل ترکیبی (۱۱ لیتر در شهر و ۸ لیتر در بزرگراه) ثبت شده است.

 ایمنی

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014تمامی تیپ های هیوندای ولستر ۲۰۱۴ به صورت استاندارد از ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده ای برخوردارند. وجود سیستم Blue Link در این خودرو برقراری تماس خودکار با مراکز امداد بعد از بروز تصادف یا کنترل از راه دور خودرو برای والدینی که نوجوان در خانه دارند، ایمنی آن را به میزان زیادی افزایش داده است. در تست ترمز، تیپ پایه ولستر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، بعد از پیمودن ۳۶ متر متوقف شد؛ این در حالی است که در تیپ توربو خودرو بعد از طی ۳۸ متر متوقف شد که میزان طولانی تری نسبت به کوپه اسپرت یا هاچ بک محسوب می‌شود. در تست تصادف نیز، ولستر موفق به دریافت پنج ستاره از پنج ستاره از نظر ایمنی به هنگام بروز تصادف، و چهار ستاره برای احتمال برخورد از جلو، و پنج ستاره برای برخورد جانبی دریافت کرد.

   طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014یکی از نکات برجسته هیوندای ولستر ۲۰۱۴ سه درب بودن آن است. این در حالی است که درب کناری سمت راننده ظاهری شبیه کوپه به آن بخشیده است، دو درب کوچکتر در سمت شاگرد رفت و آمد افراد به داخل خودرو و گذاشتن بسته های خرید را آسان کرده است. زمانی که از درب تکی عقب عبور می‌کنید، متوجه صندلی عقب می‌شوید که کاملا جادارتر از اکثر کوپه های موجود است اما فضای پا و سر کمی نسبت به اکثر هاچ بک ها دارد. حجم صندوق عقب حدود ۰٫۴۴ متر مکعب است که با تا شدن صندلی ها، این مقدار به حدود ۰٫۹۸ متر مکعب افزایش پیدا می‌کند، که اگر چه در مقایسه با کوپه های دو درب میزان قابل قبولی است، اما اکثر هاچ بک های جمع و جور از ۰٫۲۸ متر مکعب فضای صندوق بیشتری برخوردارند. از جلو، کابین این خودرو دارای طراحی جوان پسند و جدید است. با وجود استفاده از پلاستیک سخت در طراحی داخلی آن، ظاهر مورد پسندی به آن بخشیده است. ترتیب کنترل ها در داخل کابین بسیار مناسب است و پورت نمایشگر لمسی در تیپ استاندارد برای استفاده کاملا راحت است. در کنار درگاه USB و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، رادیوی اینترنتی Pandora نیز، در تیپ استاندارد وجود دارد.

 تجربه رانندگی

بررسی هیوندای ولستر هاچ بک مدل 2014با وجود ظاهر اسپرت ولستر، رانندگی با آن حس این نوع خودروها را به راننده القا نمی‌کند. در مدل پایه این خودرو، مخصوصا زمانی که به گیربکس نیمه اتوماتیک مجهز شده باشد، شاهد حرکت کند خودرو خواهید بود. با وجود بهبود شتاب آن در تیپ های توربو و توربو R-Spec، همچنان دارای عملکرد ضعیفی است و سرعت آن در مقایسه با فورد Fiesta ST و Focus ST  و فولکس واگن GTI کم است. به عبارت دیگر، با وجود بهبود موتور ۱٫۶ لیتری در هر دو تیپ و قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار، شتاب خودرو چندان رضایت بخش نیست. همچنین تغییر دنده در تیپ مجهز به گیربکس دستی به راحتی صورت می‌گیرد. در سرعت ملایم، هر دو تیپ توربو و توربو R-Spec عملکرد معقولی در پیچ از خود نشان دادند. اگر خودرو را با فشار زیاد در این پیچ ها برانید، متوجه تیزی یا بهتر بودن آن نسبت به اکثر رقبایش می‌شوید. علاوه بر این، فرمان پذیری نرمی دارد و به راحتی دست اندازها را بدون ضربه به اتاق رد می‌کند. این موضوع به معنای رانندگی نرم در موقعیت های معمول رانندگی است. هیوندای می‌گوید که سیستم تعلیق و فرمان پذیری را در مدل های جدید توربو R-Spec اصلاح کرده است.


irev.ir

بررسی ایران جیب

هیوندای سعی داشت سنت شکنی کند و با تولید جنسیس کوپه اولین قدم را در این راه برداشت. طراحی‌های پر انحنا و چشمگیر خبر از سرعت فزاینده رقابت این کمپانی با برندهای مطرح جهان می‌داد. تولید و عرضه ولاستر گامی دیگر در این راستاست تا هیوندای بار دیگر شگفتی‌آفرینی کند. فرصتی پیش آمد تا در اولین روزهای ورود این محصول به کشورمان، به تست و بررسی ولاستر، اولین خودروی ۳ درب هیوندای بپردازیم.

طراحی خارجی و داخلی

تازه وارد است و طبق معمول نگاه کنجکاو عابران را به سوی خود می‌کشاند. ولاستر در نمای جلو طراحی جنسیس کوپه ۲۰۱۳ را به عاریت گرفته، چراغ‌های کشیده و جلوپنجره بزرگ. اما در نمای پشت کاملا منحصربه‌فرد است. شیشه عقب بسیار کوچک، دوربین در زیر آرم هیوندای که تصویر عقب را در مانیتور ۷ اینچی نمایش می‌دهد، ارتفاع کم قسمت انتهایی، بالچه برای تعادل عرضی، اگزوز دوبل وسط سپر و چراغ عقب با ترکیب نئون و LED معجونی جذاب برای قسمت عقب خودرو ساخته‌اند.

20140422_133210.jpg

ولاستر فقط یک درب عقب آن هم سمت شاگرد دارد و به همین منظور به آن ۳ درب می گویند. طراحی خاص این اتاق باعث شده که درب جلو سمت شاگرد کوچک‌تر و ستون آن جلوتر از ستون سمت راننده (که درب عقب ندارد) باشد. البته از نظر طراحی سازه ممکن است این سوال مطرح شود که به دلیل عدم قرینه بودن شاسی در گشتاور پیچشی عملکرد ضعیف داشته باشد که این مورد با تقویت پروفیل سازه در ستون‌های میانی جبران شده است.

با وارد شدن به کابین اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، اصرار سازنده بر متمایز بودن شکل ادوات است، به عنوان مثال روپوش دایره‌ای شکلی که سطح پایین دسته دنده را پوشانده، روکش ترکیبی طرح برجسته که اولین بار در ب‌ام‌و X6  دیده شده، دستگیره‌های بزرگ و متفاوت درب جلو، حکاکی نوشته Veloster روی صندلی‌های جلو و شیشه عقب دو تکه و منحنی که به همراه سقف پاناروما تقریبا حس و حال سقف تمام شیشه‌ای را به سرنشین هدیه می‌دهد. صندلی راننده ، تنها صندلی نیمه برقی این خودروست که به خوبی راننده را در بر می‌گیرد. فضای عقب برای یک سرنشین بالغ محدود است و به دلیل شیب نسبتا تند سقف، قسمت سر کمی آزرده می‌شود. همچنین جا لیوانی تعبیه شده در وسط صندلی عقب امکان جمع شدن ندارد و تحرک را سخت می‌کند.

توان فنی

ولاستر خودروی چندان قدرتمندی نیست، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶۰۰  سی‌سی با ۱۳۸ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که گشتاور آن در دور موتوری بالاتر از حد انتظار به دست می‌آید، اما گیرباکس ۶ دنده تیپ ترونیک توانسته ضعف حجم کم موتور را کم رنگ کرده و با دقت عمل بالا و ضریب مناسب، تا حدودی قابلیت حرکتی آن را بهبود ببخشد.

20140422_133309.jpg

داخل خودرو می‌نشینیم و دکمه استارت که در وسط کنسول تعبیه شده را می فشاریم. موتور بسیار نرم و بی صدا روشن می شود و خبری از غرش و هیجان نیست. دنده را در حالت D قرار می‌دهیم، در شروع مسیر که اتفاقا سر بالایی هم هست، کمی نا امید می‌شویم، چرا که کشش چندانی ندارد. اما با ورود به بزرگراه ورق برمی‌گردد. ظاهرا قصد دارد از شرمندگی ما در آید! پدال گاز را می‌فشاریم ، دنده‌ها به سرعت و نرمی عوض می‌شوند و هرگاه احساس نیاز برای شتاب‌گیری بیشتر کنید گیرباکس با یک معکوس سریع به دادتان می‌رسد. در واقع هیوندای کمبود اسب بخار را با ریزتر‌کردن دنده ها جبران کرده. تا اینجای کار نمره قبولی از آن ولاستر است. سراغ تست مانورپذیری می‌رویم. فرمان ولاستر به طور قابل توجهی تیز و حساس است و مانند یک سرباز گوش به فرمان به هر درخواستی بهترین پاسخ را می‌دهد. ابعاد جمع و جور آن به راننده اطمینان می‌دهد تا کمی هیجان را چاشنی رانندگی کند. از سیستم تعلیق خشک و اسپرت که بگذریم، فرمان کوچک، رینگ بزرگ و دیواره کوتاه لاستیک نیز به افزایش لذت مانورپذیری این ۳ درب کره‌ای کمک می‌کنند. همچنین در تست عبور از موانع پیوسته با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، پایداری عرضی مطلوب ارزیابی میشود و خروج از محور منحنی شکل تعریف شده تقریبا صفر است.

ولاستر فول در بازار ایران با برچسب قیمتی حدود ۱۱۳ میلیون تومان عرضه می‌شود و هنوز خبری از ورود نمونه ۱۶۰۰ سی‌سی توربو با ۲۰۱ اسب بخار نیست. به نظر می‌رسد که با ورود نمونه توربو طیف گسترده‌تری از جوانان جذب این تازه وارد جویای نام شوند.

 چرا باید یک ولاستر بخریم؟

  •  ظاهر جذاب و تازه
  •  رانندگی شهری خوب و لذت بخش و ابعاد کوچک

علیرغم اینکه ولاستر تولید ۲۰۱۴ است اما ضعفهایی در مونتاژ قطعات بدنه، نظیر عدم توازن فاصله بین سپر و گلگیر و نیز فاصله درز چرا غ و سپر  دیده می شود.

اگر ولاستر نخریم چه بخریم؟

اگر مصرف خانوادگی دارید ولاستر مناسب شما نیست، پس باید سراغ سدان بروید. با همین پول می توانید سوناتا YF و اپتیما کارکرده و یا نیو سراتو صفر بخرید. اگر هم سراغ کوپه‌ها را می‌گیرید می توانید به سراتو کوپ جدید و جنسیس کوپه ۲۰۱۱ (که قابلیت‌های حرکتی بهتری هم دارد)  فکر کنید.

20140422_133222.jpg

20140422_133326.jpg

20140422_133601.jpg

20140422_133641.jpg

20140422_133653.jpg

20140422_133741.jpg

20140422_133835.jpg

20140422_134014.jpg


irev.ir

بررسی پردیس خودرو

چندی است  از ورود تازه وارد کمپانی هیوندای به نام هیوندای ولستر به بازار کشورمان می گذرد..با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از این خودرو در بازار موجود نمی باشد برآن  شدیم که جهت راهنمایی کسانی که در در فکر خرید این خودرو می باشند اطلاعات کاملی از این خودرو از قبیل تاریخچه ،کشور های سازنده ،مشخصات فنی ، تجربه رانندگی و غیره را در اختیار شان  قرار دهیم تا توجه به نیاز های خود تصمیم گیری مناسب داشته باشند

تاریخچه ساخت خودروی هیوندای ولستر:

.نخستین بار در سال ۲۰۰۷ کمپانی هیوندای یک هاچ بک کوپه اسپرت با مشخصات خاص و و چهره جسور را به عنوان یک خودروی مفهومی به بازار معرفی کرد و پس از تغییرات جزیی در سال ۲۰۱۱ وارد چرخه تولید کمپانی هیوندای شد.نام ولستر از واژه velox به معنی  تردستی و یا سرعت نشات گرفته است.کمپانی هیوندای در سال ۲۰۱۱ جایزه دریافت بهترین طراحی به خاطر طراحی خودروی هیوندای ولستر را دریافت کرد. یکی از ویژگیهای خودروی هیوندای ولستر سه در بودن آن است .سه در بودن آن بدون  احستاب در صندوق آن می باشد. خودرو در سمت راست راننده یک در بزرک و کشیده و در سمت دیگر دارای دو در می باشد.

پردیس خودرو

خودروی هیوندای ولستر قبلا در دو نوع ساده و توربو به بازار عرضه می گردیده است ولی در حال حاضر کمپانی هیوندای این دو را با هم ترکیب و با نام جدید ریمیکس لیمیتد ادیشن روانه بازار  نمود.

معرفی خودروی هیوندای ولستر

همانطور که در ابتدا عنوان شده در طراحی های خودرو ، ویژگیهای خاص در نظر گرفته شده است.یکی از ویژگیهای خودروی هیوندای ولستر سه در بودن آن است .سه در بودن آن بدون  احستاب در صندوق آن می باشد. خودرو در سمت راست راننده یک در بزرک و کشیده و در سمت دیگر دارای دو در می باشد وقتی راننده از درب خود سوار بر خودرو می شود بخاطر درب کشیده حس یک خودرو کوپه را تجربه می کند. دو درب طرف دیگر دسترسی به صندلی عقب و را بسیار راحت کرده و دیگر نیازی نیست مانند خودورهای صرفا کوپه به سختی و با بلند کردن صندلی جلو ، به صندلی عقب دسترسی داشت.طراحی خارجی آن بسیار جسورانه وزیبا می باشد بطوریکه خودروی هیوندای ولستر چهره واقعا جسور ، خشن و پرهیجان را دارد که تحسین هر ببینده ای را بر می انگیزد. در جلوی خودرو محل ورود هوا بسیار بزرگ و دو چراغ مه شکن کنار آن  و بسیار ماهرانه طراحی گردید است . در عقب خود چراغ هایی که نسبت بدنه داخل تر و سر اگزوز های کرومی که در وسط خودرو جانمایی شده واقعا زیبا و جسورانه می باشد.

پردیس خودرو

فرو رفتگی های رو درپوش موتور به همراه خط های طراحی شده روی بنده بطور خطوط مستقیم و شکسته می باشد که متناسب با بدنه خودرو خشن بودن خودرو را به رخ هر بینده ای می کشد.

یکی از ویژگی های این خودرو رینگ ۱۸ اینچی با خطوط همرنگ بدنه خودرو می باشد که  یک هارمونی بسیار زیبا بوجود آورده است.

طراحی داخلی خودروی هیوندای ولستر مانند خارج آن بسیار پر هیجان و جوان پسند می باشد.ادوات بصورت منظم و ماهرانه در وسط داشبورت جاگذاری شده است . قسمت کیلومتر و دور شمار بصورت دو بیضی در کنار هم جلوه ای خاص به داخل خودرو داده است.البته قابل ذکر مواد بکار رفته در داخل این خودرو ار دیگر مدلهای هم قیمت خود از کیفیت کمی بر خودار می باشد.

پردیس خودرو

خودروی هیوندای ولستر از یک گیربکس  ۶ دنده دو کلاچه با دو قابلیت دستی و اتوماتیک با تعویض دنده نرم و بسیار مناسب بهره می برد.

با توجه به اینکه  خودروی هیوندای ولستر  یک خودرو کوپه می باشد فضای داخلی خودرو و صندوق عقب آن جادار و مناسب می باشد که این نشانه از طراحی هوشمندانه آن دارد.

خودروی هیوندای ولستر در نوع فول آپشن  از آپشن های متنوعی از قیبل دوربین عقب،مونتیور ،سنسور عقب و بسیاری ازآپشن های دیگر سود می برد

یکی دیگر از ویژگیهای دیگر این خودرو رنگهای در نظر گرفته شده برای این خودرو می باشد.رنگهایی از قبیل زرد ،قرمز،سبز،نارنجی ،مسی که واقعا مورد پسند جوانان می باشد.

این خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو  با قدرت خروجی ۲۰۰ اسب بخار بهره می برد . همانطور که مشخص می باشد قدرت خروجی ۲۰۰ اسب بخار جهت موتور ۱٫۶ لیتری زیاد به نظر می رسد.دلیل این توربوی نصب شده بر روی این موتور می باشد که قدرت خروجی موتور را افزایش داده است.حداکثر سرعت این خودرو با این پیشرانه مطابق با اسناد خود کمپانی برابر با ۲۰۰ کلیومتر می باشد. صفر تا صد این خودرو برابر با ۷٫۷ ثانیه می باشد که برای یک خودروی هاچ بک کوپه جالب به نطر نمی رسد..همانطور که مشخص می باشد صفر تا صد این خودرو نسبت به مشخصات آن مناسب نمی باشد که این مسئله یکی از نقاط ضعف آن می باشد.مصرف سوخت خودرو برابر با ۸٫٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبی می باشد که این مقدار بسیار مناسب می باشد.

موتور ۱٫۶ لتیری و ۴ سیلندر معمولی این خودرو با قدرت خروجی ۱۳۸ بخار و ومصرف ۶٫۴ لیتر در ۱۰۰ کلیومتر نوع دوم موتور این خودرو می باشد. اکثر خودروی هیوندای ولستر موجود در ایران از این پیشرانه استفاده می کند. از همین رو خودرویی که  متخصیصن پردیس خودرو آن را مورد بررسی قرار می دهند از این موتور بهره می برد.

 تجربه رانندگی

قبل از رانندگی با این خودرو به خاطر چهره جسور و کوپه بودن خودرو حس یک رانندگی پر هیجان و اسپرت در ذهن تداعی می گردد. اما پس از روشن کردن پیشرانه خودروی هیوندای ولستر صدای مناسب باکوپه اسپرت به گوش نمی رسد .با توجه قدرت ۱۳۸ اسب بخاری خودرو شتابگیری خودرو مناسب نمی باشد. تعویض دنده در این خودرو به موقع و بسیار نرم انجام می پذیرد.هندلینگ و فرمان پذیری خودرو با توجه به اصلاحات انجام گرفته در مدلهای جدید بسیار مناسب می باشد بطوریکه اگر با سرعت بالا مطمئنه در سر پیچ ها رانندگی کنید خودرو فرمانپذیری مناسب خواهد داشت و کنترل ماشین خیلی سخت نخواهد بود.سیستم تعلیق خودروی هیوندای ولستر بسیار هوشمند و مناسب می باشد بطوریکه ضربه های ناشی از دست انداز را به بدنه منتقل نمی کند.

 نتیجه گیری

در کل با موجود ظاهر اسپورت و جسورانه خودرو نباید انتظار احساس رانندگی اسپرت با یک خودرو کوپه را از این خودرو داشت . البته با وجود محدود بودن انواع خودرو در ایران و عدم حق انتخاب خریداران ، خودروی هیوندای ولستر یک خودروی زیبا با ظاهری جوان پسند با مصرف بنزین کم  می باشد که انتظارات یک خریدار ایرانی را برطرف خواهد.

خودروی هیوندای ولستر یک خودرو مخصوص جوانان و خانواده های کم جمعیت مناسب می باشد البته با توجه به قیمت آن که در حدود ۱۲۰ میلیون می باشد کمتر جوانی توانایی خرید این خودرو را دارد. خانوادهای پر جمعیت و افراد مسن بهتر است سراغ این خودرو نروند .


irev.ir

بررسی نیک صالحی

بررسی خودروی هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۶ + تصاویر ولوستر Rally Edition یک محصول با تولید محدود کمپانی هیوندای است که مجموعا به تعداد ۱۲۰۰ دستگاه و در مدل معمولی به رنگ آبی تیره و در مدل توربو به رنگ آجری تولید می گردد و از می ۲۰۱۵ در نمایندگی های فروش این شرکت ، در دسترس مشتریان است. کلیه خودروهای ولوستر توربو با ظاهر اسپرت ، تکنولوژی پیشرفته ، عملکرد فنی مناسب و مصرف سوخت پایین ، مشتریان جوان را به سمت خود جذب می کند.در قسمت طراحی بدنه مدل ۲۰۱۶ ولوستر چندان تغییراتی نسبت به قبل اعمال نشده و تنها در اطراف جلوپنجره مشبک شش ضلعی آن نواری کرومی کشیده شده است و رینگ‌های جدید و یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر هم به مجموعه کنسول مرکزی اضافه شده است.

پیشرانه محرک خودرو نیز همچون قبل ‌همان موتور ۱.۶ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری توربوشارژر است که این بار بدون هیچگونه تغییری در ساختار یا مقدار نیروی تولیدی آن، تنها به یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز شده است.این مدل جدید که قرار است در ماه می در اختیار خریداران قرار بگیرد، ظاهرش قدری تغییر کرده و رینک هایی ۱۷ اینچی دارد. در داخل نیز همانند قسمت های خارجی، تغییرات کوچکی به وجود آمده است. برای مثال صندلی های سیاه با طرح های زرد رنگ، و همچنین سیستم کامپیوتری جدید که قابلیت های جدیدی نسبت به ورژن قبلی دارد. اگر هم بخواهید می توانید ولستر توربو را انتخاب کنید که در مقایسه با مدل ساده، قدری گران تر است و البته ۷ دنده ای می باشد و کلاچ دوگانه دارد. رینک های این یکی هم ۱۸ اینچی هستند. صندلی های مدل توربو هم متفاوت است و قدری حس و حال اسپورت دارد. کمربند هایش هم قرمز رنگ است.

هیوندای ولوستر علاوه بر این‌ها دارای صندلی‌های اسپرت و چرخ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی با لاستیک‌های ۱۰ میلیمتر پهن‌تر بوده که چسبندگی و کشش بهتری را نسبت به قبل بوجود آورده‌اند و همچنین یک سیستم صوتی شبیه ساز صدای اگزوز هم برای القای بهتر حس و حال یک خودروی اسپرت به سرنشینان بر روی خودرو نصب شده که به طور هوشمند با فشار پدال گاز، صدای تولید شده توسط بلندگو‌ها هم بیشتر می‌شود. سیستم کنترل گشتاور یا TVC هم یک سیستم هوشمند شبیه ساز دیفرانسیل لغزش محدود است که به کمک ترمزها کار دیفرانسیل لغزش محدود را اما با کیفیتی کمتر انجام می‌دهند.نسخه ویژه هیوندای ولوستر R-Spec نیز بر پایه همین مدل طراحی و توسعه داده شده که به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی تنها در ۱۲۰۰ نمونه ساخته خواهد شد که با در نظر گرفتن فروش ۲۷ هزار واحدی ولوستر در سال گذشته تنها در بازار آمریکا، تعداد کافی و قابل قبولی نخواهد بود.

طراحی هیوندای ولستر مدل  ۲۰۱۶

خودروی هیوندای ولوستر Rally Edition  با بدنه ای به طول ۲۱/۴ متر و عرض ۷۹/۱ متر دارای طراحی اسپرت بدنه با خطوط منحنی و گلگیرهای عضلانی ، متعلق به فلسفه طراحی Fluidic Sculpture کمپانی هیوندای است. در مدل توربو ، طول بدنه حدود ۳ سانتی متر بلندتر و عرض بدنه ۵/۱ سانتی متر پهن تر است. فاصله بین محور عقب و جلو ۶۵/۲ متر است که در یک خودروی هاچ بک اسپرت ، اندازه مناسبی محسوب می گردد.
بررسی خودروی هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۶ + تصاویر این خودرو در مدل توربو دارای در موتور با دریچه هوا بوده و چراغ های منحنی جلوی خودرو با پس زمینه تیره و ۸ لامپ LED مجزا طراحی شده اندکه تنها در خودروهای گران قیمت و لوکس دیده می شود. جلوپنجره ۶ گوش خودرو با زه کرومی خاکستری تیره تعبیه گردیده و دور چراغ های مه شکن توسط قطعات فیبرکن پوشانده شده اند. همچنین اسپویلر زیر سپر جلو و زبانه زیر رکاب همراه با رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی RAYS دو رنگ مشکی با لبه های نقره ای و ضخامت ۱۰ میلی متر بیشتر و لاستیک های پهن Kumho Solus به اندازه ۱۸   R40/225   ظاهری اسپرت و تهاجمی به خودرو بخشیده اند.این در حالی بوده که در مدل های معمولی غیر توربو ، دریچه هوای روی در موتور حذف شده و رینگ ها به اندازه ۱۷ اینچ هستند. آینه های جانبی و دستگیره ها به رنگ بدنه طراحی شده اند و خط منحنی که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب در زیر در جانبی امتداد یافته ، ظاهری اسپرت به نمای جانبی خودرو داده است.
 بررسی خودروی هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۶ + تصاویرچراغ های عقب خودرو نیز دارای طراحی منحنی بوده که در نمای عقب ، در صندوق دارای یک شیشه باریک منحنی به همراه دو گودی در امتداد چراغ های عقب است. چراغ های مه شکن عقب نیز در قاب ذوزنقه ای شکلی در زیر سپر عقب قرار گرفته اند و دو لوله اگزوز کرومی در پایین ترین قسمت سپر عقب و در وسط دیفیوزر در کنار هم تعبیه شده اند.در مدل های توربو ، دریچه های هوا روی دیفیوزر عقب ، نوار روی سپر عقب و جلو پنجره ۶ گوش بزرگ تر و برجسته تر ارائه شده اند و خواص آیرودینامیکی و پایداری بدنه نسبت به مدل پایه بیشتر است. وزن ولوستر در مدل پایه ۱۲۱۵ کیلوگرم و در مدل توربو ۱۳۰۴ کیلوگرم است که هر دو از گلف GTi و هوندا سیویک Si سبک تر هستند. مدل  Turbo R-spec با سه رنگ سفید ، مشکی و آبی تولید می شود.

طراحی داخل کابین هیوندای ولستر مدل  ۲۰۱۶

طراحی داخلی هیوندای ولوستر Rally Edition با تمرکز بر راحتی راننده و با هدف ارائه سواری اسپرت انجام گرفته است.سیستم طراحی فعال صوتی (Active Sound Design ) در این خودرو باعث شده تا صدای موتور و اگزوز و همچنین میزان لرزش ( NVH) در کابین به حداقل ممکن برسد.  روکش مشکی چرم ادوات داخلی و صندلی های چرم مدل توربو با کلمه Turbo گلدوزی شده در روی نوارهای چرمی با رنگ بدنه پیرامون صندلی های خودرو ، ظاهری منحصربه فرد و سطح بالایی از راحتی و آسایش را فراهم می کند.
 بررسی خودروی هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۶ + تصاویر


irev.ir

این روزها تقریباً با هر هاچ بک جمع و جوری می توانید به مکان های مورد نظرتان رانندگی کنید. اما پیدا کردن هاچ بکی که همزمان به شما لذت رانندگی را هم بچشاند، کمی سخت است. هیوندای ولستر ۲۰۱۵ بنظر یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. استایل بدنه متمایز به همراه یک موتور توربو شارژ قدرتمند جذابیت های این ماشین را بالا برده اند. همچنین هیوندای در این مدل از سه درب استفاده کرده که ۲ درب در جلو و یک درب دیگر هم در کنار درب شاگرد قرار گرفته است. این باعث می شود با راحتی بیشتری به صندلی های عقبی دسترسی داشته باشید.

ولستر همچنین ارزش خرید بالایی نیز دارد. حتی مدل پایه ولستر نیز با امکانات متنوعی عرضه می شود و هیوندای نیز خدمات پس از فروش بسیار خوبی را برای این خودرو در نظر گرفته است. مصرف سوخت بسیار بهینه است و در حدود ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای مدل استاندارد و ۸٫۷ لیتر برای مدل توربو می باشد.

اما اگر فکر می کنید ظاهر اسپرت و جذاب ولستر به شما تجربه ای اسپرت و هیجان انگیز هم ارائه می کند، شاید کمی ناامید شوید. مدل استاندارد و چهار سیلندر ولستر واقعاً کند است و نسخه توربوی آن نیز اگرچه سریع است اما باز هم در رده ای پایین تر نسبت به هاچ بک های سریع بازار قرار خواهد گرفت. سیستم تعلیق ولستر نیز دارای اشکالاتی بوده و در هنگام رانندگی بر روی جاده های ناهموار ضربات را به اتاقک منتقل می کند. البته یک سری معایب کاربردی دیگر هم وجود دارند. فضای صندوق کم است و صندلی های عقب نیز جای چندانی را برای سرنشینان فراهم نمی کند.

اگرچه در بازار هاچ بک های سه دری که بتوانند با ولستر رقابت کنند پیدا نخواهید کرد، اما تا دلتان بخواهد هاچ بک های خوب ۲ و ۴ درب داریم. یکی از این موارد فورد فیستا اس‌تی ۲۰۱۵ است. اگرچه نمی توانید این مدل فورد را با جعبه دنده اتوماتیک تهیه کنید اما به لطف عملکرد و هندلینگ بهتر، گزینه جدابتری نسبت به ولستر هیوندای، حداقل از این نظر محسوب می شود. Koup سال ۲۰۱۵ نیز از موتور توربویی مشابه ولستر توربو بهره می برد و می تواند در لیست گزینه های خریدتان حضور داشته باشد. حتی مزدا ۳ سال ۲۰۱۵ و Volkswagen Golf سال ۲۰۱۵ هم دو مورد از هاچ بک های بسیار خوب بازار محسوب می شوند. البته هیوندای ولستر به اندازه کافی اتوموبیل خوبی به شمار می رود اما رقبایش تجربه ای مطلوب تر را در اختیارتان قرار خواهند داد.

استایل بدنه، مدل های موجود و آپشن ها

هیوندای ولستر ۲۰۱۵ یک هاچ بک با ظرفیت چهار نفر است و در چهار نسخه عرضه شده است: پایه، RE:FLEX، Turbo R-Spec و توربو

ولستر استاندارد با یک رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، چراغ های LED، آینه های گرمکن دار، لوازم جانبی کامل، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تهویه هوا، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت، پشتیبانی از سرویس Blue Link، اتصال بلوتوث برای تماس و پخش موسیقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و پخش کننده CD، رادیوی ماهواره ای، فیش AUX، فیش RCA صوتی/تصویری، پشتیبانی از رادیوی اینترنتیPandora ، رابط اتصال iPod/USB و فرمان های صوتی ارائه شده است.

پکیج اختیاری Style در نظر گرفته شده برای این نسخه یک رینگ ۱۸ اینچی، سان روف پانورامیک، تغییرات ظاهری در فضای داخلی و خارجی، چراغ های مه شکن، لوازم داخلی با روکش چرم نما، فرمان و دسته دنده با روکش چرم نما، سیستم صوتی حرفه ای LG با ۸ بلندگو را به ماشین اضافه می کند. همچنین امکان خرید پکیج Technology بر روی این پکیج نیز وجود دارد.
در این پکیج سنسورهای پارک، چراغ های جلوی اتوماتیک، استارت بدون سوییچ، کنترل اتوماتیک امکانات مرتبط با اقلیم، یک خروجی برق ۱۱۵ ولتی و سیستم ناوبری ارائه می شوند.

نسخه RE:FLEX تمام امکانات مدل پایه به همراه پکیج Style البته به جز سان روف را در خود دارد. علاوه بر این رینگ های ۱۸ اینچی، چراغ های مه شکن، چراغ های عقب LED و روکش های چرمی متفاوتی را نیز اضافه می کند.

اما در نسخه Turbo R-Spec شما تمام تجهیزات و امکان نسخه RE:FLEX را دارید، البته روکش های چرمی جای خود را به روکش های چرم نما می دهند. موتور قوی تر، کیت بدنه با ارتفاع کمتر، سیستم تعلیق و فرمان اسپرت، دنده اسپرت B&M، سیستم کنترل ترمز و گشتاور که هندلینگ خودرو را در پیچ های تند بهبود می بخشد، سیستم Active Sound Design که صدای اگزوز ماشین را از طریق بلندگوهای استریو پخش می کند نیز در این نسخه اضافه می شوند.

در مقایسه با نسخه R-Spec، نسخه توربوی ولستر از تیونینگ کمتری در سیستم تعلیق و فرمان بهره می برد و همچنین چند ویژگی رفاهی جدید نیز ارائه می کند. علاوه بر این، رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی، اجزای ظاهری متفاوت، استارت بدون سوییچ، صندلی های جلوی گرمکن دار، صندلی کمری راننده قابل تنظیم و روکش های چرمی نیز به خودرو اضافه می شود. پکیج Turbo Tech موجود برای این نسخه سنسورهای پارک، سان روف پانورامیک، چراغ های جلوی اتوماتیک، کنترل خودکار امکانات مرتبط با اقلیم، خروجی برق ۱۱۵ ولتی و سیستم ناوبری را به کاربر ارائه می کند.

سیستم انتقال نیرو و عملکرد آن

 هیوندای ولستر ۲۰۱۵ در نسخه های پایه و RE:FLEX از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر و استاندارد بهره می برد. نیروی محرکه از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس اتوماتیک DCT به چرخ های جلو منتقل می شوند.
با گیربکس دستی، ولستر ۱۳۸ اسب بخار نیرو و حدود ۱۶۶ نیوتن بر متر مربع گشتاور تولید می کند. با جعبه دنده DCT، ولستر ۱۳۲ اسب بخار و ۱۶۲ نیوتن بر متر مربع گشتاور تولید می کند.

در تستی که انجام دادیم، ولستر با این موتور استاندارد و گیربکس دستی توانست در عرض ۹٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
این رقم حدود ۱ ثانیه کندتر از هاچ بک های مقرون بصرفه دیگر محسوب می شود.
با جعبه دنده DCT ولستر این سرعت را در زمان حتی بیشتر ۱۰٫۲ ثانیه بدست آورد. از نظر مصرف سوخت، ولستر بطور متوسط حدود ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند. بطور دقیقتر با گیربکس دستی ۹ لیتر در شهر و ۶٫۷ لیتر در جاده و با گیربکس اتوماتیک در شهر ۸٫۷ لیتر و ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند.

نسخه های Turbo و Turbo R-Spec ولستر از یک موتور توربوشارژ شده ۱٫۶ لیتری و چهار سیلندر بهره می برند. این موتو توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتن بر متر مربع گشتاور را دارد. هر دو نسخه با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی عرضه می شوند و نسخه توربو با جعبه دنده DCT نیز قابل تهیه است.

در تست های انجام شده، نسخه توربو با گیربکس دستی در عرض ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه رسید که قابل قبول است اما هنوز حدود ۱ ثانیه نسبت به هاچ بک های اسپرت کندتر محسوب می شود. هر دو نسخه بصورت گیربکس دستی بطور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸٫۴ لیتر سوخت مصرف می کنند(شهری ۹٫۸ و جاده ۷٫۱ لیتر). این رقم برای نسخه اتوماتیک توربو نیز ۸٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است(شهری ۹٫۸ و جاده ۷٫۶ لیتر).

ایمنی

تمام نسخه های ولستر ۲۰۱۵ از ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری و کشش، ایربگ های کناری در جلو و ایربگ های پرده ای در دو طرف بهره می برند. همچنین سیستم پشتیبانی Blue Link نیز در نسخه های مختلف وجود دارد تا امکاناتی نظیر کمک های درون جاده ای، گزارش تصادف، کنترل از راه دور قفل درب ها و امکان تعیین محدودیت برای رانندگان نوجوان شامل محدودیت سرعت، مکان و زمان را در اختیار کاربر قرار دهد. دوربین دید عقب در تمام نسخه ها وجود دارد اما سنسورهای دنده عقب تنها در پکیج های اختیاری Technology یا Turbo Tech قابل تهیه می باشد.

در تست های تصادف دولتی، ولستر در بخش ایمنی کلی در تصادفات ۵ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کرد. ولستر در زمینه فرورفتگی از جلو ۴ ستاره و از کنار ۵ ستاره را به خود اختصاص داد. اما در تست هایی که موسسه بیمه ایمنی بزرگراه بر روی ولستر هیوندای به انجام رساند، بهترین امتیاز در بخش فرورفتگی متوسط از جلو و تست های مرتبط با مقاومت سقف و امتیاز قابل قبول در بخش تصادف از کنار را بدست آورد. ولستر در تست هایی که در بخش فرورفتگی جزئی از جلو توسط این موسسه به عمل آمد امتیاز نه چندان خوب یا به اصطلاح لب مرز را کسب کرد. همچنین طراحی صندلی ها و نحوه محافظت از سر در هنگام تصادفات از پشت نیز  این خودرو امتیاز خوب را به خود اختصاص داد.

در تست ترمز، ولستر با طی مسافت ۳۷ متری سرعت خود را از ۱۰۰ به ۰ کیلومتر بر ثانیه رساند. این رقم برای نسخه توربو ۴۱ متر بود که برای یک کوپه یا هاچ بک اسپرت کمی زیاد است.

طراحی داخلی و ویژگی های خاص

هیوندای ولستر با طراحی منحصر بفرد درب های خودش به خوبی از سایر هاچ بک ها متمایز می شود. علاوه بر اینکه سمت راننده با یک درب مانند خودروهای کوپه بنظر می رسد، سمت شاگرد نیز راحتی بیشتری را برای افرادی که می خواهند روی صندلی های عقب بنشینند، فراهم می آورد. از آنجایی که ارتفاع سقف در بخش عقب کوتاه می شود، سرنشینان قد بلند برای سوار شدن با کمی مشکل مواجه خواهند شد.

در بخش عقب فضای مناسبی برای قرار گرفتن پاها وجود دارد، اما صندلی ها زیادی پایین نصب شده اند و سقف نیز از سر شما فاصله چندانی ندارد. البته مشکل پایین بودن سقف برای سرنشیان جلو خصوصاً در تابستان و تابش مستقیم آفتاب نیز ممکن است آزاردهنده باشد. صندوق عقب فضایی معادل ۰٫۵ متر مکعب را در اختیار شما قرار می دهد و اگر صندلی های عقب را بخوابانید این مقدار تا حداکثر ۱ متر مربع افزایش می یابد. این فضا در مقایسه با کوپه های دو درب قابل تحسین است، اما اکثر هاچ بک های فشرده معمولاً ۰٫۳ متر مکعب فضای اضافه تر را ارائه می کنند.

درون اتاقک با طراحی مدرن و جوان پسند روبرو هستیم که البته ظاهرش از احساسی که در عمل به شما می دهد بهتر است.
تا حد زیادی از پلاستیک سخت در این طراحی استفاده شده اما به لطف طرحدار بودنشان، چندان بد بنظر نمی رسند.
کنترل های موجود در ولستر به خوبی سازماندهی شده اند و نمایشگر لمسی آن نیز از رابط کاربری خوبی بهره می برد. همچنین رابط ipod ، اتصال بلوتوث  و رادیو اینترنتی پاندورا به صورت استاندارد وجود دارد.

تجربه رانندگی

اگرچه ولستر شبیه به یک هاچ بک اسپرت بنظر می رسد، اما رانندگی هیجان انگیزی را نباید از آن انتظار داشته باشید. مدل پایه کند محسوب می شود، خصوصاً وقتی آن را با جعبه دنده اتوماتیک بخرید. در نسخه های Turbo و Turbo R-Spec به شتاب بهتری دست پیدا می کنید اما باز هم ولستر در جایگاهی پایینتر نسبت به مواردی نظیر Focus ST و Volkswagen GTI قرار می گیرد. البته ولستر عملکرد خیلی ناامیدکننده ای هم ندارد، ۲۰۱اسب بخار از موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ شده آن تولید می شود. اما به هر حال این نیرو بدون هیجان خاصی به چرخ ها منتقل می شود، انگار خبری از توربوشارژ نیست! جعبه دنده دستی کار خود را به خوبی انجام می دهد.

برای استفاده های شهری و روزمره، دو نسخه توربو و پایه کاملاً شبیه به هم بنظر می رسند، اما وقتی به خودرو فشار بیشتری وارد کنید و آن را در پیچ های تند و تیز و جاده های نه چندان عالی برانید، از هندلینگ نه چندان سریع آن کمی ناامید خواهید شد. البته ولستر یک خودروی کاملاً راحت هم محسوب نمی شود. اگر در خیابان های پر از چاله و آسفالت های نه چندان خوب رانندگی کنید، سیستم تعلیق نمی تواند ضربات ناشی از آنها را بطور مطلوبی حذف کند. این رانندگی نه چندان راحت در مدل های Turbo و R-Spec قابل تحمل بود اگر که با هاچ بکی اسپرت و سریع طرف بودیم، اما وقتی خو%

دسته بندی ها خودروهای 100 تا 150 میلیونی, ماشین

دیدگاه

متاسفانه دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده اند.