هیوندای الانترا – Hyundai Elantra

هیوندای الانتراهیوندای الانترا

7

هیوندای الانترا – Hyundai Elantra در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

هیوندا النترا یک خودرو کره ای با طراحی بسیار زیبا و پر طرفدار است که با قیمتی بسیار مناسب در بازار داخلی ما به فروش می رسد. در مدل (۲۰۱۵) قدرت موتور این ماشین دلربا مقدار به ۲۰۰۰ سی سی ( ۲Lit) ارتقا یافته است. تنها تقاوت ها به موتور ختم نمی شوند. بلکه چراغ های مه شکن این خودرو نیز کمی نسبت به طرح ۲۰۱۴ تفاوت پیدا کرده و کشیده تر شده اند. در این مدل طول خودرو با ۲۰ میلی متر افزایش نسبت به مدل قبلی به ۴۵۵۰mm رسیده در حالی که فاصله بین دو محور همان ۲۷۰۰ میلی متر باقی مانده است. در نتیجه سپرهای جلو و عقب ۵ و ۱۵ میلی متر گسترده تر شده‌اند. نمای جلوی النترا با تجدیدنظر در سپر جلوی، پنجره مشبک رادیاتور و چراغ مه شکن همراه با نوار .LED

مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۹٫۸ لیتر و در بزرگراه ها ۶٫۹ لیتر و در کل میزان تقریبی آن ۸ لیتر می باشد که نشان از کم مصرف بودن پیشرانه پربازده آن است. از آپشن های این خودرو می توان به گرمکن و سردکن صندلی های جلو و گرمکن عقب ، صندلی چرمی ، نویگیشن ، دوربین دید عقب و بسیار از موارد دیگر اشاره نمود. در کل اگر از دوستداران خودرو های با کیفیت هستید و توان مالی خرید آن را دارید ، این خودروی جادار و راحت بهترین گزینه برای شما می تواند باشد.

هیوندای الانترا

نقد و بررسی هیوندای الانترا

هیوندای الانترا

کاتالوگ هیوندای الانترا

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه هیوندای الانترا – Hyundai Elantra در لینک زیر ( بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای سه بعدی هیوندای الانترا - Hyundai Elantra

نمای سه بعدی هیوندای الانترا – Hyundai Elantra

ویدویهایی از هیوندای الانترا – Hyundai Elantra


irev.ir

بررسی هیرسا موتور

Elantra 2015 – النترا

نکات برجسته

النترا 2015طراحی خارجی  

  الانترا دارای یک طراحی منحصر به فرد است که از خطوط طبیعت و امواج پویا الهام گرفته شده است.

نمای داخلی النترا 2015ویژگی های داخلی

برای تطبیق پذیری بیشتر، صندلی عقب می تواند به نسبت ۶ به ۴ تا شود. این مورد برای جای دادن وسایل اسکی و دیگر موارد عالی می باشد.

عملکرد موتور النترا 2015عملکرد

یک طراحی ایرودینامیک و موتور، باعث اثر بخشی سوخت و یک تجربه عالی از رانندگی می شود.
خارجی
نور عقب عالی با چراغ های کشیده ، ظاهری زیبا برای این خودرو به ارمغان آورده است.
داخلی
الانترا دارای استاندارد جدیدی در طراحی داخلی است و همین موضوع باعث شهرت هیوندا در طراحی ماشین شده است.

سیستم های النترا 2015موتور الانترا به یکی از پیشرفت های عمده مهندسی تبدیل شده است. این موتورها از آلومینیوم بسیار سبک  تشکیل است، مانند زمان بندی سوپاپ متغیر پیوسته برای کاهش مصرف سوخت و ایجاد قدرت بیشتر.

امنیت و راحتی النترا 2015امنیت
مهندسین هیوندا به طور مداوم  در حال تلاش برای ارتقاء سیستم های امنیتی فعال و غیر فعال الانترا هستند.
راحتی
الانترا راحتی و آرامش مورد انتظارتان را برای شما به ارمغان می آورد.

نقد و بررسی النترا 2015

دون اینکه از این ماشین اسپورت و  ظریف پیاده شوید، سر خود را به راحتی باز گردانید. این همان چیزی است که الانترا با انحنای خود، چراغ های عقب با نور قوی، یک طراحی بدنه  با ویژگی منحصر به فرد و یک سپر جلوی فوق العاده گسترده  به شما نشان می دهد.

چراغ جلوی HID و راهنمای با نور LED

چراغ جلوی النتراچراغ جلوی HID، در مقایسه با چراغ های جلوی معمولی دارای مصرف انرژی پایین تر و عمر طولانی تری می باشد که نور با شدت بالایی را برای شما فراهم می آورد، طوریکه امنیت دید شما را افزایش می دهد و تضمین می کند. چراغ راهنمای اختیاری LED به چراغ های جلو اضافه شده اند تا ظاهری مدرن و با کیفیت بالا برای این خودرو ارائه دهند.

مه شکن جلوی النتراچراغ های مه شکن جلو

چراغ های مه شکن که به صورت  شارپ طراحی شده اند انتخابی می باشند. این گزینه باعث می شود ظاهر جلوی ماشین شما اسپورت و قوی باشد.

سپر جلوی النترا 2015سپر جلو

با تاکید بر جزئیات، تمامی نوارهای جدید جلو نه تنها لوکس هستنند، بلکه از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

الانترا و ظاهری  زیبا

چرخ هایی با جذابیت بالا
اگر از دیدن خطوط کناری الانترا شگفت زده شده اید، قوس چرخ و سقف پایین تر شادی شما را دو چندان می کند.

آینه کنار النترا آینه بیرونی

آینه های بیرونی به طور ایرو دینامیکی ساخته شده اند و به راحتی با دست تا می شوند و دارای قسمت LED می باشند که به صورت لمسی است و بهترین دستاورد را ارائه کرده است.

رینگ النترا 2015الانترای جدید دارای یک چرخ استیل و سه چرخ آلومینیومی است، همچنین طراحی بدون بال این چرخ ها ، ظاهری زیبا و آراسته و همچنین استحکام را برای شما به ارمغان می آورد.

احساسی که همیشه با شما می ماند
با سپر عقب بزرگ و چراغ های ترکیبی ، شما می توانید از هر زاویه ای چیزهایی که نمی توانستید با هم ببینید را به راحتی مشاهده کنید.  اسپورت و لوکس، با ثبات و برازنده، قوی و چابک.
چراغ های ترکیبی سپر: چراغ های ترکیبی سپر دارای طراحی منحصر به فرد و ویژه ای است.

سپر عقب النترا 2015سپر عقب:

سپر ها به رنگ مشکی و به تازگی طراحی شده اند که ظاهری اسپورت و با ثبات را برای خودروی شما به ارمغان می آورد.

النترا 2015پنجره مشبک رادیاتور
پنجره مشبک رادیاتور با جزئیات منحصر به فرد باعث می شود این ماشین لوکس، جذابیت خود را دو چندان کند. با توجه به جایی که هستید ، سه حق انتخاب دارید: رنگ بدنه، کروم یا کرم تیره.
چراغ ترمز نصب شده در بالا
چراغ ترمز که در بالا نصب شده است نه تنها یک ویژگی منحصر به فرد در عقب الانترا است، بلکه به تضمین فاصله با ماشین عقبی کمک می کند.
قالب گیری کروم کمربند ایمنی
قالب گیری کروم کمربندی ایمنی که در کمربند ایمنی در قرار دارد باعث افزایش تصویر اصلی می شود
پوشش کرومی بیرون دسته ها
پوشش کرومی بیرون دسته ها یک طراحی منحصر به فرد را ایجاد می کند و باعث جذابیت الانترا می شود.

نمای داخلی

نمای داخلی النترا 2015در این خودروی لوکس، احساس می کنید که در منزل خودتان هستید.
طراحی داخلی این خودرو جادار ، راحت و مطمئن مطابق با استانداردهای صنعتی جدیدی است.
ویژگی صندلی های النترا تهویه صندلی جلو
فن های اختیاری که در تشکچه ها و پشت صندلی جلو قرار گرفته اند هوای داخل ماشین را جذب می کنند و با تهویه مناسب یک رانندگی لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورند.
سانروف قدرتمند و هوشمند: سانروف های اختیاری برای روزهای خاصی طراحی شده اند، هنگامیکه شما می خواهید از نور آفتاب لذت ببرید و یا هوایی تازه را تنفس کنید. یک حسگر مطمئن از بسته شدن اتفاقی این سانروف ها جلوگیری می کند.
گرم کننده صندلی جلو و عقب: الانترا دارای گرم کننده می باشد، بنابراین راننده و مسافر می توانند از رانندگی و مسافرت حتی در سردترین روزهای زمستانی لذت ببرند.
صندلی های عقب:  صندلی های عقب نه تنها بسیار راحت هستند بلکه به یک فضا با بار اضافی منتقل می شوند و به راحتی به نسبت ۶ الی ۴ تا شوند.
سانروف النترا رنگ صندلی: رنگ های با پالت جدید در الانترا استفاده شده است که منحصر به فرد است، هر سایه بان با توجه به استانداردهای جهانی تست و تحقیق شده است، بنابراین شما می توانید مطمئن شوید که انتخاب شما کامل است.

گرم کن صندلی های النترا النترا 2015

رکاب درب خودرو

رکاب های در به زیبایی طراحی شده اند و شما می توانید هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو از آن لذت ببرید.

جعبه خنک کننده

رانندگان و مسافران می توانند با استفاده از این جعبه خنک کننده اختیاری از نوشیدنی های خنک لذت ببرند.

کنسول های سقفی

می توانید عینک آفتابی خود را در این مکان قرار دهید و به راحتی حین رانندگی به آن دسترسی داشته باشید.

نگهدارنده فنجان

نگهدارنده فنجان با یک طراحی ساده  توجه زیادی را به خود جلب کرده است و باعث زیبایی الانترا شده است.

عملکرد موتور

۲۰ MPi
موتور بنزینی
با D-CVVT
کارکرد موتور النترا 2015شرکت هیوندا به بزرگترین کشور جهان در بهره وری از سوخت تبدیل شده است و این موتورها حقیقت را ثابت می کند. موتور های بنزینی MPi 1.6 با دو زمان بندی سوپاپ متغیر پیوسته در خروجی اسب بخار  (۱۳۰ PS) و گازهای خروجی اگزوز پایین مجهز شده اند که باعث بهبود اقتصاد سوخت می شود. حداکثر اندازه های گشتاور ۱۶٫۰ کیلوگرم / متر در ۴۸۵۰ دور در دقیقه است. موتور بنزینی MPi 1.8 قادر به خروجی اسب بخار (۱۵۰ PS) است، در حالیکه حداکثر میزان گشتاور ۱۸٫۲ کیلوگرم / متر به ۴۷۰۰ دور در دقیقه رسیده است.

گیربکس النترا گیربکس اتومات ۶ دنده:

این گیربکس اتومات به طور ارگونومیک طراحی شده است و رضایت رانندگی را با پاسخگویی با دقت بالا و دوام استثنایی تضمین می کند.
ترمز دیسک جلوی ۱۵ اینچی :
ترمز دیسک جلوی ۱۵ اینچی به طور استثنایی امنیت رانندگی را در شرایط مختلف در جاده برای شما مهیا می کند.

استحکام کششی فوق العاده بالا

استحکام کششی فوق العاده بالای این خودرو با آلیاژ فولادی مخصوصی تضمین شده است و در نواحی از خودرو که مورد نیاز است اعمال می شود. هنگام تصادف، این ویژگی با ارزش است.

تایر سیلیکا

الانترا دارای تایر سیلیکایی است که امنیت در باران و همچنین اثر بخشی بالای سوخت می شود و با مقاومت آلیاژی پایین ساخته شده است.

امنیت

سیستم کنترل تعادل الکترونیک النترا:

این سیستم به طور مداوم پیگیری می کند که چگونه راننده فرمان را در مقایسه با چرخش واقعی ماشین جهت می دهد. این سیستم به طور خودکار از ترمز استفاده می کند تا برای راننده این امکان را فراهم آورد که بر حرکت ماشین کنترل داشته باشد. این سیستم به طور اثر بخشی از لغزش ماشین در حین پیچ جلوگیری می کند.

کیسه هوا - النترا 2015سیستم با ۶ کیسه هوا:

الانترا دارای ۶ کیسه هوا است. کیسه هوای در جلو برای راننده و مسافر و کیسه های هوای کناری حفاظت بیشتری رادر مقابل خطرات مهیا می کنند. لطفا توجه داشته باشید که پیکر بندی کیسه هوا ممکن است در جایی که شما هستید متفاوت باشد.

سیستم ضد قفل ترمز (ABS):

بدون این سیستم، ترمزها قفل می شوند و چرخ ها غیر قابل کنترل هستند و در پیچ ها سر می خورند. با این سیستم ، شما کنترل کافی بر ماشین دارید و هر جایی که بخواهید می توانید به راحتی ترمز کنید و از پیچ ها به راحتی بدون هیچ تصادفی عبور کنید.سیستم ضد قفل

سیستم مهار کودک

این سیستم به والدین کمک می کند تا با آرامش بیشتری سفر کنند.
قفل خودکار درب حساس به  سرعت
هنگامیکه خودرو به سرعت مشخصی می رسد، درب ها به طور خودکار بسته می شوند. می توانید با آرامش رانندگی کنید و نگران افتادن کودکتان نباشید.

سیستم کمربند صندلی

این سیستم باعث افزایش تماس شما با صندلی می شود تا میزان آسیب را کاهش دهد.

دیگر مزایای النترا دیگر تسهیلات

مانیتور بزرگ النترا صفحه نمایش OLED 3.5 اینچی:

این طراحی با تکنیک بالا دارای یک صفحه نمایش از نوع نقطه ای است که باعث افزایش تحویل اطلاعات و خوانایی می شود.

سیستم تهویه هوای کامل:

سیستم اختیاری تهویه هوا به طور کامل باعث ایجاد هوای مطبوع درون خودرو می شود، طوریکه هر کسی در خودرو، بدون توجه به جایی که نشسته است از این هوا لذت ببرد. دریچه هوای مرکزی و پنجره های افقی باعث بهبود تهویه هوا می شود.

سیستم نمایش دید عقب:

سیستم نمایش دید عقب زاویه ای که راننده فرمان را نگه داشته را نشان می دهد و به راننده کمک می کند تا به راحتی پارک کنند و به راحتی به عقب حرکت کنند.

تنظیم صندلی راننده:

حالت خمیده، ارتفاع، شیب و کمر راننده طوری تنظیم می شود که به راحتی بتواند موقعیت مورد نظر خود را که برای نشستن راحت تر است انتخاب کنند.
آینه رنگی الکترونیکی با سیستم نمایش دوربین عقب
آینه عقب آینه رنگی الکترونیکی به طور اثر بخشی از آسیب چشم ها جلوگیری می کند و شامل یک سیستم نمایش دوربین عقب است که به راننده کمک می کند تا به راحتی عقب خود را ببینید.
دکمه خاموش / روشن کردن موتور
موتور می تواند با یک دکمه خاموش و روشن شود و این برای شما راحتی را به ارمغان می آورد.
سنسور برف و باران
یک سنسور در این خودرو طراحی شده است که به طور خودکار با توجه به میزان برف و باران کار می کند. این سنسور دارای یک تیغه پاک کننده است که باعث افزایش دید شما می شود
وسایل ارتباطاتی (USB , AUX)
این وسایل ارتباطاتی، موقعیتی را برای راننده فراهم می آورند تا به تجهیزات شنیداری مختلف با آرامش گوش دهند.
تهویه عقب
سیستم تهویه عقب باعث ایجاد فضایی مطبوع برای مسافرانی می شود که در عقب نشسته اند.


irev.ir

بررسی پدال

هیوندای الانترا 2015

واقعیت آن است که در جامعه ما خرید و نگهداری خودرو برای هر شخصی– البته به‌جز آنانی که از پول‌های بادآورده و ….. برخوردارند – با دردسرها و معضلات فراوانی توأم است که مهم‌ترینش هم عبارت‌اند از: بی نظمی و بدقولی در هنگام تحویل خودرو، خدمات پس از فروش آشفته و ناکارآمد، جاده های پردست‌انداز و بسیار شلوغ و پرترافیک، رانندگی فوق‌العاده خطرناک و شاید جنون‌آمیز برخی اشخاص و….. که همه این موارد دست در دست یکدیگر آب سردی را بر آتش اشتیاق آدمی می‌ریزند و او را از هر آن چه که به خودرو ارتباط می‌یابد سخت دل‌زده می‌سازند چه برسد به خرید آن!

اما چاره چیست و آیا اصلاً امروزه می‌توان بدون خودرو امور روزمره و جاری خود را- آن‌هم در کلان‌شهرها و در غیاب یک سیستم کارآمد حمل و نقل عمومی- سامان داد و پیش برد؟ مسلم است که انجام این فعل حتی اگر هم شدنی باشد با دشواری‌های فراوانی همراه است. پس فعلاً تنها راه‌حل باقی مانده همان خرید خودروست! حال فرض نماییم که پس از سال‌ها توانسته‌اید به مقدار متنابهی پول دست یابید، البته نه به آن اندازه که وارد قلمروی لوکس‌های ژرمنی و ژاپنی شوید، بلکه تا آن حد که بتوانید به بخشی از آمال و خواسته های خویش جامه عمل بپوشانید. منظورم بازه قیمتی بین 100 تا 150 میلیون تومان است که گرچه صاحبان این مبلغ را می‌توان از قشرهای مرفه جامعه به‌حساب آورد ولی نه آن‌قدر که به تمامی آنان را دولتمند و ثروتمند به‌حساب آوریم، آن‌هم در زمانه ای که قیمت یک باب مغازه چند متری از مرز چند میلیارد نیز عبور نموده است!

2015 Hyundai Elantra Sedanبازار خودروهای 100 الی 150 میلیون تومانی در کشورمان را می‌توان تا حدی متنوع‌تر از دیگر رده‌های قیمتی دانست. در این بازه، گزینه‌های گوناگونی پیش روی خریدار قرار دارد که تصمیم‌گیری را برای وی کمی مشکل و انتخاب را برایش دشوارتر می‌سازد. در یک سر این طیف سدان هایی چون هیوندای الانترا، کیا سراتو،MG6، میتسوبیشی لانسر، تویوتا کرولا و مدل های گوناگون رنو و… جای می‌گیرند و سوی دیگر این طیف را نیز کراس اوورهایی همچون سانگ یانگ کوراندو، اکتیون، جیلی X7 و رنو داستر و مدل‌های ساده‌تر کیا اسپرتیج و هیوندای IX35 و….. در بر می‌گیرد. پس مشاهده می‌کنید که با خانواده نسبتاً پرشماری مواجه ایم، اما در این بین تکلیف خریدار نوعی چیست؟ آنهم فردی که در جستجوی خودرویی سدان و جمع و جور می‌باشد که هم کارش را راه بیندازد و هم تااندازه‌ای مجهز و زیبا نیز باشد.
2015 Hyundai Elantra Sedanاز آنجایی که در حال حاضر، برای آحاد مصرف‌کنندگان خودرو در کشورمان، پشتیبانی خدمات یدکی و بازار دست دوم از اهمیت بسزایی برخوردار است و از طرفی ویژگی‌های سرمایه ای و نیز حیثیتی و حتی تفریحی یک خودرو بر جنبه مصرفی آن می‌چربد، لذا باید گزینه‌هایی را مدنظر قرار داد که کمابیش واجد این خصلت‌ها باشند؛ پس در این بین، خواه ناخواه نگاه‌ها هم به سمت برندهای کره ای موجود در کشورمان معطوف می‌شود. در میان برندهای کره ای نیز، خودروهای هیوندای نسبت به بقیه مدل‌های موجود، از شانس بیشتری بهره می‌برند؛ مدل‌های این برند هم عامه‌پسند تر بوده و هم بالنسبه زیباتر از دیگر همتایان خود می‌باشند و علاوه بر آن، از خدمات پس از فروش نسبتاً بهتری نسبت به بقیه رقبای خویش برخوردارند (گرچه بنده معتقدم که وضعیت خدمات پس از فروش در کشورمان نسبت به استانداردهای جهانی بسیار اسفناک است). پس چنانچه در این بازه قیمتی، در جستجوی خودرویی زیبا، ایمن، با برندی معتبر و کیفیتی نسبتاً مطلوب و همچنین تجهیزات درخوری هستید گزینه هیوندای الانترا می‌تواند مدنظرتان قرار گیرد.
2015 Hyundai Elantra Sedanچندی پیش نسخه 2015 این خودرو توسط سایت «AUTO MIDDLEEAT» بررسی شده است که برگردان متن آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

2015 Hyundai Elantra Sedanخلاصه بررسی

هیوندای الانترا یک سدان جمع‌وجور است که توسط یک سازنده کره ای ساخته می‌شود و هم‌اکنون نیز در پنجمین نسل خودش ارائه می‌گردد. این خودرو در برخی از بازارها با نام آوانته عرضه می‌شود. هیوندای الانترا در دو نسخه سدان و کوپه در دسترس مشتریان خواهد بود.

2015 Hyundai Elantra Sedanنمای ظاهری

در گذر سال‌ها، هیوندای الانترا به نحو شایسته ای تکامل یافته و در پنجمین نسل خودش، طراحی سیال گونه‌اش را به رخ بینندگان می‌کشد. در بخش جلو، چراغ های بزرگ، کناره‌های بدنه را فرا گرفته که به همراه جلو پنجره شش ضلعی به آن کمک می‌کند تا به عنوان بخشی از خانواده هیوندای هویت یابد. بسته به مقدار مبلغی که تمایل به پرداختش دارید، هیوندای، رینگ‌های 16،17 و 18 اینچی را در اختیارتان می‌گذارد. تا آنجایی که علم طراحی اجازه می‌دهد، هم نمونه کوپه و هم سدان از زوایای کمابیش یکسانی در بدنه خود بهره می‌برند.

2015 Hyundai Elantra Sedanکابین

شباهت‌هایی که به لحاظ فرم بدنه بین نسخه سدان و کوپه هیوندای الانترا وجود دارد، به درون کابین آنها نیز سرایت نموده است. داشبورد به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که در بخش بالایی آن از مواد اسفنجی محکم اما در عین حال لطیف استفاده گشته و ناحیه زیرین آن نیز به حد بی‌رویه ای با پلاستیک‌های سخت آراسته شده است. از بی‌شمار نوآوری‌هایی که در کابین این خودرو بکار رفته می‌توان به دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع آن اشاره نمود که به نحو عجیبی بالاتر از لبه‌های داشبورد و کمی پایین و هم‌تراز با سینه راننده و سرنشین جلو قرار گرفته است. گرچه در صندلی‌های عقب آن فضای مناسبی جهت استقرار پاهای سرنشینان وجود دارد، اما همین بخش، از فضای کافی برای سر مسافران برخوردار نیست.

2015 Hyundai Elantra Sedan cockpitتجهیزات

در بالاترین رده، هیوندای الانترا با میزان درخوری از لوازم رفاهی عرضه می‌شود. این تجهیزات عبارت‌اند از کروز کنترل، گرمکن فرمان به همراه کنترل سیستم صوتی بر روی آن، دکمه استارت و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود

هم نمونه سدان هیوندای الانترا و هم نسخه کوپه آن، از پیشرانه‌های یکسانی بهره می‌برند. نخستین آنها یک موتور 1.6 لیتری است که توانی معادل 128 اسب بخار و گشتاوری برابر با 157 نیوتن متر را ارائه می‌دهد و دومی نیز یک پیشرانه 1.8 لیتری است که خروجی توان آن برابر با 148 اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل 178 نیوتن متر است. هر دو پیشرانه به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند.

2015 Hyundai Elantra Sedanجمع‌بندی نهایی

در محدوده قیمتی بین 51/000 الی 73/000 درهم، هیوندای الانترا چهره رقابتی سختی را از خود در برابر رقبایی همچون تویوتا یاریس و نیسان سانی نشان می‌دهد. با این وجود، تا آنجایی که ظاهر خودرو و تجهیزاتش دغدغه اصلی‌تان را تشکیل می‌دهد، هیوندای الانترا به‌راحتی می‌تواند همتایانش را به چالش کشد.

2015 Hyundai Elantra Sedanنکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»

ویژگی‌های به مراتب برتری نسبت به همتایانش در آن وجود دارد.

نمای ظاهری بهتر نسبت به رقبا.

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت AUTO MIDDLEEAST

الانترا کوپه به هیچ وجه خودرویی اسپرتی نیست و فاقد پدال‌های تعویض دنده است.

میزان فضای سر برای سرنشینان عقب، به حد کافی نمی‌باشد(در هر دو نسخه کوپه و سدان).

2015 Hyundai Elantra Sedanمشخصات فنی

نمونه 1.6 لیتری:

حجم موتور: 1598 سی سی

توان:128 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه

گشتاور: 157 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: 11.8 ثانیه

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 7 لیتر در هر 100 کیلومتر

نمونه 1.8 لیتری (عرضه شده در ایران):

حجم موتور: 1798 سی سی

توان: 148 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه

گشتاور: 178 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: 10.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون مجهز به فنرهای لول و ضربه‌گیر گازی

سیستم تعلیق عقب: مستقل، محور پیچشی

2015 Hyundai Elantra Sedanابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4530/1775/1445 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2700 میلی‌متر

وزن: 1210 الی 1320 کیلوگرم

حجم باک: 50 لیتر

ایمنی

کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا

این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نیز تست شد و در اکثر آزمون‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلی‌ها و نیز برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود و تنها در تست همپوشانی کوتاه (برخورد از کناره جلویی خودرو) نمره قابل قبول (ACCEPTABLE) را کسب کرد.

دارای 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (ترمزها چهار چرخ دیسکی می‌باشد)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری خودرو ESP

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

پشت‌سری فعال و هوشمند

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

سانروف دو حالته به همراه سیستم ایمنی (در برخی از منابع 4 حالته نیز ذکر شده است)

سیستم مدیریت پیمایش (TRIP COMPUTER)

کنترل اتوماتیک چراغ‌ها (AUTO LIGHT)

مجهز به کلید هوشمند و استارت دکمه ای و سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

کروز کنترل بر روی فرمان

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان با قابلیت پاسخگویی به تماس‌های تلفنی از روی فرمان، پورت USB،IPOD،AUXILIARY

مجهز به قفل بالابر شیشه‌ها

مجهز به سیستم ECO DRIVING

دوربین دید عقب با قابلیت نمایش بر روی آینه مرکزی

مجهز به پانل نمایشگر اطلاعات (سوپر ویژن)

تنظیمات برقی صندلی راننده

روکش چرمی صندلی‌ها

گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب

گرم‌کن فرمان

خروجی برق (جلو) مستقل از فندک

مجهز به سنسور باران

سیستم راهنمای پارک به همراه سنسورهای پارک جلو و عقب

سیستم ضد یخ برف‌پاک‌کن و ضد بخار اتوماتیک شیشه‌ها

2015 Hyundai Elantra Sedan Interiorقیمت

قیمت در ایران: 123.6 میلیون تومان (نمونه 1.8 لیتری – ثبت‌نام در نمایندگی)

قیمت در امارات: نمونه 1.6 لیتری (51,000 درهم) – نمونه 1.8 لیتری (73,000 درهم)


irev.ir

بررسی پدال

هیوندای الانترا 2016

نسل بعدی هیوندای النترا کامپکت سدان قرار است تا اواخر امسال ارائه شده و در سال ۲۰۱۶ در معرض فروش قرار گیرد. بر این اساس، هیوندای در مدل ۲۰۱۶ از النترا برخی تغییرات انجام داده تا با نسل کنونی یک وداع مناسب داشته باشد.

2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra

بزرگترین تغییر، اضافه‌شدن تریم النترا «ولیو ادیشن» است که در بین تریم پایه SE و تریم سطح بالاتر لیمیتد قرار می‌گیرد. با هزینه‌ای برابر ۵۵۰ دلار بیشتر از مدل پایه SE با گیربکس اتوماتیک و پکیج «تجهیزات محبوب»، النترا ولیو ادیشن با قیمت ۲۰ هزار و ۵۲۵ دلار در اختیار شما خواهد بود که در آن تجهیزاتی مانند چرخ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، یک سقف آفتاب‌گیر، دکمه فشاری استارت و ورودی بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو و یک پوشش چرمی برای غربیلک فرمان و همین‌طور دکمه‌های شیفت اضافه می‌شود. مدل «ولیو ادیشن» تنها با موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته در دسترس قرار می‌گیرد و این در حالی است که در مدل SE می‌توان با شروع قیمتی برابر ۱۸۰۷۵ دلار از یک گیربکس دستی ۶ دنده استفاده کرد.

2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra

هیوندای النترا اسپورت ۲۰۱۶ نیز برخی تغییرات در زمینه امکانات به خود دیده است. در این مدل، صندلی‌های چرمی و سقف آفتاب‌گیر دیگر به شکل استاندارد در دسترس نیستند و در ازای آن قیمت خودرو به اندازه ۱۳۵۰ دلار کاهش یافته است. قیمت هیوندای النترا اسپورت با گیربکس دستی ۲۱۰۷۵ دلار و با گیربکس اتوماتیک ۲۲۰۷۵ دلار اعلام شده است. تریم «اسپورت» اولین بار برای مدل ۲۰۱۴ معرفی شده و شامل یک موتور قوی‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۳ اسب‌بخار می‌شود.

2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra

در نهایت، به هیوندای النترا لیمیتد می‌رسیم که قیمت اولیه ۲۲۵۲۵ دلار را حفظ کرده و در عین حال، صاحب دو ویژگی استاندارد جدید شده است: استارت فشاری و ورودی بدون کلید و همین‌طور سیستم کنترل هوای اتوماتیک. النترا لیمیتد به صورت استاندارد از موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده می‌کند و همین‌طور دارای برخی تریم‌های متفاوت طراحی خارجی، صندلی‌های چرمی، صندلی تنظیم‌شونده راننده و سیستم تلماتیک «بلو لینک» هیوندای می‌شود.

2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra
2016 Hyundai Elantra

تمام این موارد، حاکی از ارزشمندتر شدن هیوندای النترا در مدل ۲۰۱۶ است؛ خودرویی که قرار است در ماه آینده روانه بازار شود. در همین حال، هیوندای النترای ۲۰۱۷ با یک طراحی کاملاً جدید احتمالاً تا اواخر سال جاری میلادی از راه خواهد رسید.


iRev.ir-Line

بررسی دنده 6

حتما زمانی‌که سئوال بالا را خواندید با خودتان گفته‌اید: «خب معلوم است، اگر پولمان برسد النترا!». ما هم قبول داریم که چینی‌ها هنوز تا رسیدن به خودروسازان کره‌ای راهی دست‌کم 10 ساله در پیش دارند اما همیشه برند در تمامی بازارها حرف نخست را نمی‌زند. گاهی در برخی بازارها با پرداخت دوسوم یا حتی کمتر از بهای یک خودرو محبوب و پرفروش از برندی مطرح در عرصه جهانی، می‌توان خودرویی با همان امکانات و توان از یک برند ناآشنا یا کمتر شناخته‌شده سراغ گرفت. موردی که تا یک‌دهه پیش درخصوص برندهایی چون هیوندای و کیا در بازار آمریکای شمالی در برابر ژاپنی‌های مدعی و حتی آلمانی‌ها مطرح می‌شد، با کمی ارفاق در حق بسترن این‌بار در کشورمان گریبان هیوندای را گرفته، البته در جایگاهی عکس آمریکا. این‌دفعه هیوندای آن خودروساز مطرح است و یک چینی جویای نام و ناشناس آمده تا ثابت کند فاصله قیمت 30 تا 45 میلیونی با النترا تنها زمانی موجه است که عاشق هیوندای باشید.

بسترن B50 F در برابر هیوندای النترا

بسترن B50 F در برابر هیوندای النترا

در یک صبح جمعه گرم و تابستانی میزبان این 2 آسیایی میان‌رده بازار بودیم تا پاسخی درخور به پرسش بالا بدهیم.

هیوندای صاحب‌سبک یا بسترن سردرگم؟

سبک و فرم کلی بدنه محصولات هیوندای در کشورمان آنقدر طرفدار دارد که چندان جایی برای ایراد باقی نمی‌گذارد اما نکته آزاردهنده درخصوص این سبک، اغراق بیش از اندازه در نماهای مختلف است که در برخورد نخست خودرو را در حد یک کانسپت و به قول ما ایرانی‌ها «فضایی» بالا می‌برد و پس از گذشت تنها چند ماه و مشاهده چند نمونه در خیابان کاملا عادی و حتی شلوغ به‌نظر می‌رسد، این موردی است که خود هیوندای هم با عرضه نسل جدید سوناتا با کد ال‌اف بر آن صحه گذاشته. اما به‌طور خاص مدل‌های النترا و اکسنت در کشورمان یک برگ برنده دارند و آن‌هم طرحی به‌غایت نزدیک به برادران بزرگ‌تر و پرطرفداری چون سوناتا وای‌اف و آزراست که برای یک بیننده عام تفاوت چندانی ندارد و این خودروها را هم‌رده نشان می‌دهد! همین شباهت ظاهری، خصوصا در مورد النترا ارزش این خودروها را در برابر رقم پرداختی حتی در بازار آشفته ایران تا حد قابل قبولی بالا می‌برد.

بسترن B50 F در برابر هیوندای النترا

بسترن B50 F در برابر هیوندای النترا

اما اوضاع در آن‌سوی میدان چگونه است؟ در طرف دیگر آسایی ایستاده که فیس‌لیفت مختصری از آن نمونه‌ای است که قرار بود در سال 91 عرضه شود و اگر انصاف بدهیم شسته‌رفته‌تر و جذاب‌تر از قبل شده. در نگاه کلی طراحی بسترن بی‌50 یا آسا، استایلیش، ساده و دلپذیر است اما باز هم شباهت چراغ‌های جلو با نسل قبلی ب‌ام‌و سری5 و چراغ‌های عقبی که شبیه به خودروهای آمریکایی چون لینکلن است اصالت طراحی‌اش زیر سئوال می‌برد. علاوه بر این ناهماهنگی این 2 طرح در جلو و عقب خودرو، سبک طراحی آن‌را تا حدودی سردرگم نشان می‌دهد.

بسترن B50 F در برابر هیوندای النترا

بسترن B50 F در برابر هیوندای النترا

اما در مقام مقایسه النترا را باید برخوردار از یک طراحی صاحب‌سبک و به‌روز دانست که  دست‌کم یک پله بالاتر از آسا می‌ایستد، اما طراحی آسا نیز برای خودرویی در این رده قیمت دلچسب، ساده و حتی در مواردی ماندگارتر از النتراست. اگر هم بخواهیم جزء‌به‌جزء طرح 2 خودرو را مورد بررسی قرار دهیم، النترا در زمینه طراحی چراغ‌های جلو و عقب، آینه‌های جانبی و بسیاری موارد دیگر از رقیب چینی به غایت برتر است خصوصا که مدل مورد آزمایش از انواع به اصطلاح Old Face بود و زمانی‌که پای گونه New Face به میدان باز شود دیگر قطعا آسا حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

کابین، نقطه قوت آسا

در ابتدا پشت فرمان آسا نشستیم. به محض ورود، کیفیت متمایز از سایر چینی‌ها و بویی دلچسب که نمایان‌گر کیفیت مناسب قطعات کابین بود نظرمان را جلب کرد. روی صندلی نرم و راحت راننده نشستیم و آن‌را به‌صورت برقی با سرعتی لاک‌پشتی تنظیم کردیم. دید اطراف مناسب بود و طراحی داشبورد که ترکیبی از محصولات نیسان، ب‌ام‌و و هیوندای است حس دلچسبی به راننده انتقال می‌داد. اما ناهمگونی کیفیت برخی قطعات و فراموشی ظرافت‌های خاص مثل سانروف کوچک و کم‌کیفیت یا طراحی فرم و محل قرارگیری فندک، چهره قدیمی و بی‌کیفیت دستگیره‌های سقفی، دور فرمان لاغر و استخوانی که روی کیفیت فرمان‌گیری خصوصا حین دور زدن اثرگذار است و از همه مهم‌تر اهرم تعویض دنده نه چندان کارآمد با حاشیه کرومی رنگ که نور خورشید را در برخی شرایط بازتاب می کند و به خوبی نشان می دهد که چینی‌ها هنوز به یک نظام هماهنگ و قدرتمند در تولید خودرو ارزان اما کیفی و ارگونومیک نرسیده‌اند. از حق نگذریم نشیمن صندلی‌ها و فضای سر و پا در بخش‌های مختلف کاملا راحت و مناسب است و دوخت چرم صندلی‌ها اگرچه در سطح محصولات ژاپنی و کره‌ای‌های رده‌بالا نیست اما قابل‌قبول و از هموطنان خود برتر است.

فضای دخلی بسترن بی 50

فضای دخلی بسترن بی 50

در طرف دیگر، یعنی هیوندای النترا، کیفیت کلی کابین یک رده از آسا بالاتر است اما کاربرد زیاد پلاستیک تیره (البته در نمونه‌های فول‌آپشن) و قطعات خشک پلاستیکی، شیب زیاد سقف که فضای سر سرنشینان عقب را بسیار محدود می‌کند، به علاوه نشیمن سفت صندلی‌ها در جزئیات آزاردهنده به‌نظر می‌رسد. هر چند طرح پخته و هیجانی هیوندای که یک سبک مشخص را دنبال می‌کند در کنار نشان‌دهنده‌های زیبا و اهرم تعویض دنده خوش‌دست که در هر 2 مدل اولدفیس و نیوفیس خوش‌دست و ارگونومیک است رقیب چینی را کاملا بازنده معرفی می‌کند. البته اگر بخواهیم در مجموع فضای 2 کابین را مقایسه کنیم باید بگوئیم کابین آسا گرم‌تر و خانوادگی‌تر از النتراست.

بسترن بی 50

بسترن بی 50

پشت فرمان آسا

رانندگی با آسا شاید هیجان‌انگیز، جذاب یا هر واژه مانند اینها نباشد اما به‌هیچ عنوان کسالت‌بار و آزاردهنده نیست. دنده را با تردید میان حالت D و S و با نگاهی به نشان‌گر برای حصول اطمینان از اینکه در حال D قرار دارد مهیای حرکت می‌کنیم. فرمان آن‌گونه برخلاف آنچه از غربیلک زیبای آن انتظار می‌رود چندان نرم نیست، به طوری برای چرخاندن آن با یک‌دست اندکی دچار مشکل خواهید شد. زمانی هم که پا را بر پدال گاز می‌فشارید عکس‌العمل گیربکس 6 سرعته و موتور چندان هماهنگ نیشان نمی‌دهد و صدای آزاردهنده موتور از هیجان رانندگی می‌کاهد. البته اگر قصدتان از خرید چنین خودرویی یک رانندگی شهری و اقتصادی باشد، آسا کاملا فراتر از انتظارتان نشان خواهد داد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

سیستم تعلیق آسا در جلو طبق دوبل مجهز به میل موج‌گیر و فنر لول و در عقب چند بازویی E شکل همراه با میل تعادل و فنر لول است که حین مانورهای نسبتا سنگین حتی با وجود لاستیک‌های غیرقابل اطمینان وطنی عملکردی درخور احترام دارد و حتی از رقیب کره‌ای برتر و مطمئن‌تر نشان می‌دهد. ترمزهای چهارچرخ دیسکی نیز عملکردی قابل دفاع دارند و حتی از النترای مورد آزمایش که در عقب از ترمز کاسه‌ای‌ بهره می‌برد نمایش برتری داشتند اما با نمونه‌های چهارچرخ دیسکی النترا در یک سطح به نظر می‌رسد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

پیشرانه 1800 سی‌سی آسا، 142 اسب‌بخار در 6500 دوربردقیقه قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور روانه چرخ‌های جلو می‌کند و گروه بهمن مدعی است این خودرو از پلت‌فرم مزدا6 بهره می‌برد، هر چند عملکرد کلی خودرو چه از نظر هماهنگی جعبه‌دنده و پیشرانه و چه از نظر توان کلی نه‌تنها در سطح محصولات گذشته مزدا نیست حتی در برابر هیوندای النترا با عملکردی کاملا متوسط در عمل حرف چندانی برای گفتن ندارد.

بسترن بی 50

بسترن بی 50

پشت فرمان النترا

پشت فرمان النترا که قرار می‌گیرید خود را در محلی پائین‌تر و دلچسب‌تر از آسا خواهید یافت. غربیلک فرمان هیوندای گرچه خوش‌دست است اما از نظر کیفی خصوصا در زمینه چرم دور فرمان یک رده از فرمان آسا پایین‌تر به چشم می‌آید هر چند از نظر عملکرد نرم‌تر و هماهنگ‌تر است.

سردنده خوش‌دست النترا را روی حالت درایو قرار داده و با فشردن پدال گاز به اصطلاح اتوبوسی این خودرو حرکت را آغاز می‌کنیم. سیستم تعلیق خشک النترا که در جلو مک‌فرسون مستقل برای هر چرخ و در عقب مولتی‌لینک است به شکل محسوسی در برابر آسا خشک می‌نماید و با کوبش‌های ناگهانی و انتقال پستی‌بلندی‌های مسیر به کابین و سرنشینان، در برابر نرمی و آسایش کابین آسا بازنده خواهد بود، خصوصا که انحراف آن در مانورهای نسبتا سنگین در قیاس با آسا بیشتر است البته رینگ‌های 17 اینچی و فاق کوتاه لاستیک‌های النترا به همراه وزن کمتر خودرو در این مورد بی‌تاثیر نیست. ترمزها نیز همان‌گونه که ذکر شد در نمونه مورد آزمایش چندان عملکرد قابل دفاعی ندارند و حتی سامانه ABS این خودرو با ورود زودتر از موعد به مدار کمی موجب آشفتگی راننده جهت کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده خواهد شد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

پیشرانه 1800 سی‌سی النترا قادر به تولید 148 اسب‌بخار قدرت در دور 6500 و 178 نیوتن‌متر گشتاور در دور 4700 خواهد بود. این پیشرانه هماهنگی کم‌نظیری با گیربکس 6سرعته تیپ‌ترونیک این خودرو دارد و شتاب‌گیری آن کاملا درخور توجه است. گیربکس النترا اگرچه در این کلاس از بهترین‌ها نیست و عملکردش در پس ژاپنی‌هایی چون مزدا3 قرار می‌گیرد، اما لذت رانندگی با این خودرو را تا حد زیادی بالا برده و کاستی‌های فنی آن‌را جبران می‌کند. بنابراین در برابر نمونه به‌کارگرفته شده در آسا برنده بی‌چون‌وچرای میدان است.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

تجهیزات ایمنی و رفاهی

النترا در ایران تیپ‌های بسیار متنوع و گیج‌کننده‌ای دارد و از طرفی تعداد نمونه‌های پایه‌ای که در دبی یا کشورمان با قطعات افترمارکت تحت عنوان به‌اصطلاح فول‌آپشن به فروش رسیده و می‌رسند کم نیست. اما در بخش امکانات، نمونه‌های فول آپشن با تجهیز به امکاناتی چون فرمان سه‌حالته، سانروف برقی، 3 تا 5 گرمکن (یک گرمکن مربوط به دورفرمان است)، 2 تا 6 ایربگ، ESP، اتولایت، برف‌پاکن خودکار، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور پارک، مانیتور 6 یا 7 اینچی، هندزفری‌ بلوتوث، دوربین دید عقب و… لیست نسبتا کاملی از تجهیزات را در این رده قیمتی ارائه می‌دهند که برای بازار امروز بسیار قابل قبول و وسوسه‌انگیز است.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

اما در آن طرف میدان، آسا با اختلاف قیمتی فاحش و امکاناتی چون، 4 ایربگ، سانروف برقی، سنسور پارک، هندزفری بلوتوث، سیستم کنترل میزان فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، رینگ اسپرت و… به نسبت در سطح مناسبی قرار دارد اما نبود یک سیستم مولتی‌مدیا به‌صورت فابریک و دوربین دید عقب برای خودرویی در این سطح با وجود رقیبی چون جیلی اتوماتیک کمی جای سئوال و تعجب برای مصرف‌کننده باقی می‌گذارد.

نتیجه گیری

اکنون زمان اعلام برنده است. باور کنید بسیار دلمان می‌خواهد آسا را برنده بدانیم اما ناهماهنگی کلی طراحی و عملکرد این خودرو ضعف بسترن در برابر کمپانی بزرگی چون هیوندای را با غلظتی بیش از آنکه در انتظارش بودیم به رخمان کشید. واقعیت این است که پرداخت رقمی قریب به 80 میلیون تومان برای یک خودرو چینی حتی در بدترین شرایط بازار هم اندکی جای تامل دارد و اگر نظر ما را بخواهید می‌گوئیم دل را به دریا بزنید بروید به دنبال خودروهای دست‌دوم کره‌ای و ژاپنی. قبول داریم که بعضی‌هایشان اندکی از مد افتاده شده‌اند اما بپذیرید با صرف کمی وقت بیشتر و یافتن یک به‌عنوان مثال مزدا3 و با صرف هزینه بیشتر مدل نیو با کارکرد پائین و شرایط کارکرد مناسب می‌توان خودرویی قابل اطمینان‌تر خریداری کرد.

بسترن بی 50

بسترن بی 50

هیوندای النترا بدون‌تردید بهترین خودرو در کلاس بین‌المللی نیست اما در بازاری چون ایران ارزش بالایی خصوصا در مدل‌های کم‌کارکرد 2014 برای خرید دارد و اکنون نمونه‌های نیمه‌فول مدل این سال را در حدود 95 میلیون می‌توان خریداری کرد. برنده این رقابت از نظر ما النترا خواهد بود اما به جرات باید بگوئیم اختلاف میان عملکرد این دو خودرو فاحش نیست و در قیاس بخش به بخش گاه آسا از رقیب کره‌ای پیشی می‌گیرد.در واقع اگر به خرید خودرو دست دوم حساسیت دارید و یا بودجه کافی برای خرید نمونه های سالم النترا یا سایر خودروهای دست دوم تمیز کره ای و ژاپنی در این رده را ندارید، باید اعتراف کرد که بسترن B50 F چندان هم از بزرگان بازار عقب نیست و می توانید با کمی اغماض و چشم پوشی از خرید این خودرو رضایت نسبی داشته باشید.

در خاتمه توجه شما خوانندگان گرامی را به مشاهده نکات مثبت و منفی در کنار جداول مشخصات فنی و امتیازی دو خودرو جلب می‌کنیم.

بسترن B50 F

مثبت: طراحی داخلی عامه‌پسند و طراحی خارجی کپی برداری نشده و قابل قبول، استفاده از پلت‌فرم مزدا 6، سیستم تعلیق مناسب، کابین بزرگ، لذت رانندگی قابل‌قبول، عملکرد مناسب ترمز و سیستم TCS، ایمنی مناسب، عملکرد دینامیکی قابل قبول

منفی: سر‌وصدای اضافه جلوبندی و قطعات درونی کابین، سیستم تهویه مطبوع نه‌چندان قدرتمند، ایرادات جزئی طراحی در فضای درونی کابین، عدم ارائه تجهیزات آپشن فابریک از سوی سازنده، مونتاژ نه‌چندان مناسب، کیفیت رنگ ضعیف، نفوذ نسبتا زیاد صدای پیشرانه به درون کابین

هیوندای النترا

مثبت: طراحی ظاهری و داخلی مدرن، تجهیزات رفاهی مناسب، دوام مناسب فنی در شرایط ایران، کیفیت ساخت خوب، گستردگی مراکز خدمات‌دهی و قطعه فروشی، هماهنگی بالای گیربکس و موتور، بازار دست دوم عالی، ایمنی نسبتا بالا، مصرف سوخت اقتصادی، شتاب‌گیری قابل قبول، دید و تسلط مناسب حین رانندگی و پارک خودرو

منفی: استفاده زیاد از پلاستیک تیره در فضای داخل کابین، سقف کوتاه و فضای نسبتا کم سرنشین ردیف عقب، تعلیق نه‌چندان پیشرفته و سواری نسبتا خشک، کیفیت رنگ و مونتاژ متوسط ، سیستم ترمز نسبتا ضعیف در نمونه های محور عقب کاسه ای (عموما مدل های 2013)

نتایج نظر سنجی کاربران وب سایت دنده 6 در زمینه انتخاب سدان های 1.8 لیتری اتوماتیک

نظر سنجی بسترن و النترا-1

مشخصات فنی

هیوندای النترا

بسترن B50 F

آرایش پیشرانه

L4

L4

حجم (لیتر)

1.8

1.8

قدرت ( اسب بخار )

148 @ 6500 RPM

142 @ 6500 RPM

گشتاور (نیوتن متر)

178 @  4700 RPM

172 @  4000 RPM

نسبت وزن به توان

(کیلوگرم به ازای اسب بخار)

8.44

9.8

محور محرک

جلو

جلو

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک +

تیپ ترونیک

6 سرعته اتوماتیک +

تیپ ترونیک

بنزین مورد نیاز

معمولی/سوپر

معمولی/سوپر

طول Xعرض X ارتفاع (میلی‌متر)

1435 X 1775 X4530

1435 X 1785 X 4615

فاصله بین دو محور (میلی‌متر)

2700

2675

وزن خالص (کیلوگرم)

1250

1395

سایز تایر

215/45 R17

205/55 R16

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – رسمی

10.4

11.5

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – آزمایش

12

12.5

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

202

195

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)

8.5

9

حجم صندوق عقب (لیتر)

420

485

قیمت نمونه صفر کیلومتر

حدود 116

(مدل 2015 نیوفیس فول‌آپشن)

حدود 76

جدول امتیازی (حداکثر امتیاز در هر بخش 10)

هیوندای النترا

بسترن B50 F

طراحی ظاهری

9

7

پیشرانه

8

6

جعبه دنده

8

7

مصرف سوخت

8.5

8.5

طراحی داخلی

8

6

کیفیت قطعات داخلی کابین

8

7

امکانات رفاهی

9

8

عملکرد فنی

8

6

فضای کابین

8

9

لذت رانندگی و هندلینگ

8

8

عملکرد سیستم تعلیق

6

7

مشخصات ایمنی و سیستم ترمز گیری

8

7

سازگاری با بنزین ایران

7

8

کیفیت خدمات پس از فروش

6

7

گستردگی مراکز خدماتی در سطح کشور

7

6

ارزش در مقابل رقم پرداختی (نسبت به شرایط بازار)

8

8

جمع امتیازات

124.5

115.5

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*