فروشگاه اینترنتی مدیسه – Modiseh

7

فروشگاه اینترنتی مدیسه – Modiseh در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

این فروشگاه قصد دارد با سیستم توزیع کالا و خدمات بهینه برای  مشتریان، تضمین‌ تحویل به موقع کالا و پشتیبانی پاسخگو تجربه‌ خوشایند و متمایزی از خرید اینترنتی را برای کاربران ایجاد کند.

کالاهایی که در مدیسه می‌بینید با دقت انتخاب شده‌اند‌ و با همین دقت و جزئیات معرفی، ارائه و تحویل داده می‌شوند. این فروشگاه اینترنتی به مدد انباری با قابلیت نگه‌داری بیش از صدهزار کالا، دغدغه معیوب بودن و یا اتمام یک کالا را از بین می‌برد.

همچنین باید گفت؛ فروشگاه اینترنتی مدیسه برای راحتی مشتریان خود، برای بازگشت کالای خریداری شده امکانی را فراهم کرده‌است که پس از بررسی درخواست مشتری و دارا بودن شرایط برگشت به راحتی کالا برگشت داده شود.

او می‌خواهد دوست خوش سلیقه شما باشد…

با اعتماد به مدیسه که یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های کشورمان است , تجربه خوشایندی را از خرید اینترنتی خواهید داشت. برای تجربه خریدی متفاوت به آدرس modiseh.com مراجعه کنید.

از جمله فعالیت های قابل عنوان مدیسه همکاری با آسیاتک و رپورتاژهای خبری متنوع مدیسه در فضای مجازی و همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی مدیسه در اتوبانهای تهران اشاره کرد.


iRev.ir-Line1

نقد و بررسی وب پویا

این وب سایت یک وب سایت فروشگاهی است که در فروش لباس تخصص دارد و کار خود را به طور حرفه ای مانند فروشگاه اینترنتی شیکسون  در زمینه فروش لباس شروع کرد این فروشگاه فروش خود را در این زمینه ادامه داد و بعد از زمانی که بخش فروش لباس کودک و نوجوان را به بخش فروش خود اضافه کرد تصمیم گرفت بخش فروش لوازم خانگی و خوراکی وآشامیدن را نیز به وب سایت خود بیافزاید.

 یکی از خصوصیات فروشگاه اینترنتی مدیسه استفاده از سیستم فوق هوشمندی است که پس از عضویت کاربر فعال می شود تحلیل گر سایت ها این سیستم یک API است که گوگل به فروشگاه های اینترنتی ارائه می دهد تا بتواند باتوجه به سلایق کاربر که در گوگل جستجو می کند سایت خود را مطابقت دهد.

تحلیل فروشگاه اینترنتی مدیسه

مزایای مدیسه:

  • واسط های کاربری فوق العاده
  • بالا بودن سرعت سایت
  • مارکتینگ بودن ایمیل
  • تخفیف های عالی
  • دارای سیستم هوشمند برای تحلیل سلایق
  • دارا بودن جستجوگر با سرعت بالا
  • ضمانت داربودن قیمت کالا
  • تضمین کیفیت محصولات
  • برای خرید بالای100هزارتومان ارسال رایگان
  • ریسپانسیو فوق العاده فروشگاه


معایب مدیسه:

  • پیچیده بودن عضویت برای خرید
  • هنگام خرید برای عضویت باید صفحه را تغیر داد
  • نمایش ندادن جمع کل سفارشات در سبد خرید سریع
  • عدم وجود عکس های جذاب و گیرا
  • عدم وجود مدل برای لباس
  • استفاده از سیستم lazy load در آرشیو محصولات

فروشگاه مدیسه توانسته است با استفاده از تجربیات قبلی در مدت زمان کوتاه خیلی خوب ظاهر شود.این وب سایت نیز توسط یک گروه طراحی سایت غیر ایرانی راه اندازی شده است و همه اعضای آن به جز بخش فروش و پشتیبانی نیز غیر ایرانی هستند.در نتیجه با توجه به خلاقیت بالای این سایت در طراحی یک فروشگاه اینترنتی و کیفیت رعایت شده در سایت توانسته است رتبه 4 را به خود اختصاص دهد.


iRev.ir-Line1

نقد و بررسی پیوست

هرچند در سال‌های اخیر درباره ارزش و رشد بازار بکر تجارت الکترونیکی ایران و به ویژه فروشگاه‌های اینترنتی بسیار اغراق شده ولی آشکار است که این بخش طلایی از کسب و کارهای اینترنتی و نوپای ایران هنوز به شدت از خلاء بازیگران جدی رنج می‌برد.
ابتدای امسال ورود سایت مدیسه دات‌کام به این فضا یک صدای تازه بود؛ فروشگاهی که آشکارا از همان ابتدا برخلاف اغلب تازه‌واردها با سرمایه‌گذاری و تحقیقات قابل توجهی کارش را شروع کرده بود و روند رشد کالاها و بهینه شدن سایت نشان می‌داد به سرعت در حال تطبیق یافتن است. گذشتن از مرز سه هزار قلم کالا ظرف چند ماه و گسترش نیروی انسانی و ادبیات حرفه‌ای توزیع و انبارگردانی‌اش این فروشگاه جوان را تبدیل به گزینه‌ای رویایی برای گزارش استارت‌آپ این شماره می‌کرد تا بعدها مثل خیلی از شما فهمیدیم قریب به یک قرن تجربه کارآفرینی و تجارت پشت آن نهفته است. استارت‌آپ این شماره را به هیچ وجه از دست ندهید.

(047-062)-B

مدیسه
زمینه کاری: فروشگاه اینترنتی
نیروی انسانی: ۱۰۰ نفر سال تاسیس: ۱۳۹۴

مدیسه با بیشتر استارت‌آپ‌هایی که تاکنون به آنها سر زده‌ایم تفاوت دارد و اصلاً دارای سر و شکل استارت‌آپی به مفهوم عامش نیست. تصور ما از یک استارت‌آپ، محیطی شامل فضای به نسبت کوچک و تعداد کمی کارآفرین جوان است که هر کدام چندین وظیفه را انجام می‌دهند. اما مدیسه در عمل یک شرکت بزرگ با کارمندان زیاد و بخش‌های منفک‌شده با مسئولیت‌های مشخص است. یکی از دفترها در پونک در محل کارخانه گلستان واقع شده که بخش‌های مدیریت سایت و تولید محتوا را دربر می‌گیرد ولی قسمت بزرگ‌تر در احمدآباد مستوفی واقع شده و شامل سوله بزرگی است که انبار کالاها هم هست و پایتخت مدیسه به شمار می‌آید. دفتر پونک که در واقع شامل بخش‌های اداره سایت، مدیریت و تبلیغات هم می‌شود درون مجموعه گلستان قرار گرفته که ساختمانی مدرن و زیباست. تمام طول راهروها و فضای شرکت با کاشتن خیزران تزیین شده‌اند.
علت این مقیاس قابل توجه مدیسه این است که یکی از نیم دو جین شرکت‌هایی است که به همت گروه گلستان بنیانگذاری شده و به همین دلیل از سرمایه و تجربه‌ای که پشت این نام قدیمی و بزرگ بازار محصولات مصرفی وجود دارد، بهره‌مند می‌شود؛ امکانی که بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دلیل ماهیت استارت‌آپ بودن از آن برخوردار نیستند. در این میان استفاده از نام خود گلستان می‌توانسته در شناخته شدن و اعتمادسازی برای این فروشگاه تازه‌کار بسیار یاری‌گر باشد اما مدیسه ترجیح داده یک نام نو در تجارت الکترونیکی ایران ایجاد کند و هزینه برندسازی را بپردازد به جای اینکه از اعتبار شرکت مادر، یعنی گلستان به راحتی برخوردار شود. ضمن اینکه بنیانگذاران مدیسه معتقدند نام گلستان تداعی‌گر محصولاتی است که متناسب با همه خدمات مدیسه نیست. پس همین ابتدای کار این ذهنیت را از خودتان دور کنید که مدیسه فروشگاه آنلاین گلستان است.

از همان ابتدا تمایز تیم بنیانگذار این شرکت را می‌توان در این حقیقت دید که نه‌تنها بسیاری از کسب و کارهای مشابه در تجارت الکترونیکی ایران را به دقت بررسی کرده و حتی شناختی نزدیک از رقبا دارد، بلکه برای راه‌اندازی کسب و کار خود به کشورهای دیگر هم سفر کرده و از تجربه‌ فروش و مکانیسم کار آنها استفاده
می‌کند.
مدیر توسعه کسب و کار مدیسه می‌گوید:«در بازدید از کشورهای دیگر از مدل تجارت آنها الگو گرفتیم، در کشورهایی مثل ترکیه که به ما نزدیک هستند با نحوه‌ کار آشنا شدیم و سعی کردیم بهترین مدل را برای خودمان پیاده کنیم. ضمن این که در گلستان سال‌ها تجربه وجود داشت. به دنبال این بودیم که تجربه‌ خرید و سطح انتظار کاربر را بالا ببریم. بخش خاصی از بازار را هدف گرفته‌ایم و هدف‌مان ارائه‌ کالاهای ضروری نیست.»
هر یک از فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به کالایی که ارائه‌ می‌دهند ممکن است گروه هدف خاصی در نظر داشته باشند. طی سال‌های اخیر هم با فراگیر شدن تلفن‌های همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی موبایلی، تکنولوژی و فناوری‌های نوین ارتباطی در میان بیشتر مردم به خصوص زنان خانه‌دار جای بیشتری باز کرده‌ است. به سبب همین آشنایی و آشتی با فناوری‌های جدید فروشگاه‌های اینترنتی نیز کار آسان‌تری پیش روی خود می‌بینند. شاید به همین دلیل مدیسه هم بیشتر خانواده و به خصوص زنان را هدف گرفته است، چون آنها به طور مداوم خرید می‌کنند و در اغلب موارد وظیفه مدیریت هزینه‌ها و خریدهای خانواده و وسایل مورد نیاز زندگی روزمره را بر عهده دارند.
تمایز را وقتی می‌توان در رفتار مدیسه دید که این گروه از کاربران آشکارا دارای توانایی مالی مناسبی برای خرید اقلام ارائه‌شده در مدیسه هستند و به طور مداوم خریدهایی انجام می‌دهند. کالاهایی که در این فروشگاه عرضه می‌شوند هنوز از نوع کالاهای ضروری خانوار نیستند اما کالاهای لوکس و مختص به طبقه بالای جامعه هم عرضه نشده‌اند. همچنین خرید و معرفی کالاها به گونه‌ای است که به نوعی سبک زندگی با توجه به مقتضیات و نیازهای مشتری نشان داده می‌شود؛ به این صورت که کاربران به جای جست‌وجوی یک کالای خاص، با توجه به نوع کاربری خود پیشنهادهای مناسب دریافت کنند. مثلاً برای لوازم منزل یا لباس تنها یک لباس و وسیله خاص پیشنهاد نمی‌شود، بلکه نوعی استایل یا چیدمان برای کاربر نمایش داده و در واقع به جای یک کالا یک سرویس عرضه می‌شود. در مورد لباس این کار با استفاده از دانش و تجربه‌ کارشناسان مد انجام می‌گیرد و چیدمان منزل به کمک طراح داخلی صورت می‌پذیرد. این ویژگی یکی از تمایزهایی است که مدیسه تلاش کرده بین کار خود و سایر رقبا ایجاد کند.

فضای کار در مدیسه بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که از یک استارت‌آپ انتظار می‌رود.فضای کار در مدیسه بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که از یک استارت‌آپ انتظار می‌رود.

نکته‌ دیگر که دست‌اندرکاران بر آن تاکید دارند، این است که مدیسه به جای رقابت در قیمت و اهدای جوایز و برگزاری قرعه‌کشی، بر آن است تا در زمینه کیفیت، کار بیشتری انجام دهد و این فاکتور را وجه تمایز کار خود با دیگران قلمداد کند. برای افرادی که قصد دارند از طریق اینترنت – به خصوص برای اولین بار- خرید کنند، با توجه به اینکه لمس و بررسی کالا در مرحله‌ انتخاب از نزدیک ممکن نیست، مساله‌ اصالت و کیفیت کالا یک موضوع پراهمیت به شمار می‌رود. اعتمادسازی در رابطه با این مساله دغدغه‌ بیشتر فروشگاه‌های آنلاین بوده و هست. مدیسه اصالت کالای خود را تضمین می‌کند و برای تامین‌کنندگان کالا، در صورت تخلف شرایط سختی از جمله فسخ قرارداد و پیگیری حقوقی گذاشته است. در بدنه‌ کارشناسی خرید و ارزیابی کارشناسان خبره‌ای به کار گرفته شده‌ تا به عنوان مثال در حوزه‌ پوشاک که احتمال تقلب وجود دارد، از اصالت و کیفیت کالا مطمئن شوند. در صورتی که خریدار به اصالت یا قیمت کالا اعتراض داشته باشد و بتواند ادعای خود را مستند کند، مدیسه متعهد شده است که کالا را مرجوع کند یا مابه‌التفاوت را بپردازد؛ هرچند تا به حال این اتفاق رخ نداده است.

درخت آرزوها از روز ثبت شرکت در این سالن قرار داده شده است.درخت آرزوها از روز ثبت شرکت در این سالن قرار داده شده است.

در سایت مدیسه که پنجره دکان و رابط بین فروشنده و خریدار هم هست، کاربر با فضای جالبی روبه‌رو می‌شود. مدیر مدیسه می‌گوید تلاش شده تا کاربر لذت نگاه به ویترین مغازه‌ها را در این سایت تجربه کند و فضای آن پویا، به‌روز و زنده باشد. به همین دلیل سایت هر روز با روز پیش تفاوت دارد. مدیر فروشگاه اینترنتی می‌گوید:«سعی ما این است که کاربری که وارد سایت ما می‌شود به راحتی از فضای فروشگاه خارج نشود. اگر کسی در جست‌وجوی محصولی باشد چند محصول مشابه هم پیشنهاد می‌شود و این انتخاب محصولات پیشنهادی با دقت بیشتری صورت می‌گیرد و به صورت کاملاً اتوماتیک نیست. به این صورت که تشابه و ارتباط کالاها به هم را کارشناسان تشخیص می‌دهند. همه این کارها در جهت این است که لذت خرید کردن را دوباره به کاربر برگردانیم.»
یک سایت تازه‌کار در ابتدای راه نیاز به تبلیغات برای شناسایی و معرفی اولیه هم دارد. تبلیغات در سایت‌هایی که محصولات مشابه یا محتوای مربوط به گروه هدف دارند یکی از راه‌های شناساندن و جلب توجه مخاطب است. به عنوان مثال سایت‌های اینترنتی که اطلاعات مربوط به مادر و کودک را در اختیار مخاطبان می‌گذارند، می‌توانند مکان مناسبی برای تبلیغات محصولات مربوط به کودک باشند. ارائه تبلیغات بصری و بنر در این سایت‌ها یکی از راه‌های جذب مخاطب است. تبلیغات پیامکی هم روش تبلیغ دیگری است که البته ارسال این پیامک‌ها به صورت تصادفی صورت نمی‌گیرد بلکه برای افرادی پیامک ارسال می‌شود که شماره خود را به منظور گرفتن خدمات در سامانه ثبت کرده‌اند. در این راستا ارسال ایمیل هم صورت می‌گیرد و برای کسانی که تجربه خرید کالاها یا خدمات دیگر را داشته‌اند به طور مرتب ایمیل‌هایی در جهت معرفی محصولات ارسال می‌شود. مدیسه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی دارد اما بیشترین فعالیت در اینستاگرام صورت می‌گیرد که البته برای چنین کسب و کاری چندان هم دور از انتظار نیست؛ این شبکه اجتماعی تصویرمحور بوده و برای معرفی کالا و خدمات به وسیله تصاویر مناسب‌تر است.
تولید محتوا برای همه اقلامی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند نیز کار آسانی نیست. شاید مثلاً برای ابزار الکترونیکی یا کفش، اطلاعات زیادی جهت ارائه وجود داشته باشد اما مثلاً برای لوازم منزل و آشپزخانه شاید نتوان توصیف زیادی ارائه کرد. مدیر تولید محتوای مدیسه در این‌باره می‌گوید:«تمام سعی ما این است که کاربران بتوانند تجربه استفاده از کالا را حس کنند و آنچه را که ما از محصول می‌بینیم، احساس می‌کنیم و می‌شناسیم، با توصیفات درست و واقعی درک کنند. در ابتدای کار تولید چنین محتوایی کمی دشوار بود و تبلیغاتی‌تر صحبت می‌کردیم اما اکنون به سمتی می‌رویم که توصیف‌ها عینی و تجربی باشد. جست‌وجوی گسترده‌ای هم در سایت اصلی محصول انجام می‌دهیم و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم؛ هر چند در برخی سایت‌ها نیز برخلاف انتظار ما، اطلاعات جامع و کافی وجود ندارد و ناچار هستیم محصول را خودمان از هر جهت بررسی کنیم تا کاربر نیاز به سر زدن به سایت مرجع نداشته باشد.»

انبار کالاهای مدیسه هنوز جای زیادی برای اقلام جدید دارد.انبار کالاهای مدیسه هنوز جای زیادی برای اقلام جدید دارد.

اما مدیسه راه دیگری هم در پیش گرفته است. وبلاگ یا مجله مدیسه اطلاعاتی در اختیار مخاطب می‌گذارد که تبلیغ یک کالا یا برند خاص محسوب نمی‌شوند. بلکه با توجه به جست‌وجوی مخاطبان و کالاهای مورد تقاضای آنها، مطالب متنوعی در این وبلاگ فراهم شده است. در این مجله اینترنتی سرفصل‌هایی مانند استایل زندگی چیدمان خانه و کودک من، هر یک چندین مطلب مرتبط و زیرشاخه را برای کاربران نمایش می‌دهند. از دیگر نکات جالب این وبلاگ ارائه اطلاعات به صورت اینفوگرافی با تصاویر و رنگ‌های شاد و جذاب است. گردانندگان مدیسه امیدوارند این مجله بتواند مرجعی برای اطلاعات مورد نیاز کاربران باشد و از همین طریق کاربران را به بازار مدیسه بکشانند و نگه دارند. همچنین کاربران بتوانند به جای یک محصول، از یک گروه محصول بسته به نیاز و جست‌وجوی خود بهره‌مند شوند.
پس از تولید محتوا و معرفی محصولات و تبلیغ و شناساندن سایت به کاربران، نوبت به سفارش و تحویل آن می‌رسد. همان‌طور که پیش از این گفته شد، انبار مدیسه در احمدآباد مستوفی واقع شده است. این سوله بزرگ شامل چند بخش است که حدود ۸۰ نفر از کارمندان مدیسه در آنجا فعالیت می‌کنند. فضای این مرکز وسیع و دارای یک محوطه بزرگ است؛ دقیقاً آنچه از یک استارت‌آپ دوماهه انتظار نمی‌رود. در طبقه پایین بخش‌های ستادی واقع شده‌اند. در کنار راه‌پله درختچه‌ای وجود دارد که تکه‌های کاغذ رنگارنگ از آن آویزان شده‌اند. روی هر کدام از این کاغذها جمله‌ای از یکی از کارمندان در روز ثبت شرکت نوشته شده است و شاید به همین دلیل این درخت کوچک، درخت آرزوها -آرزوهایی که چندان کوچک نیستند- نامیده می‌شود. در طبقه بالا اتاق‌های کنفرانس و سالن غذاخوری و اتاق بازی قرار دارد که ظاهر مدرن‌تری به مدیسه می‌دهند.
در قسمت انبار مدیسه دو استودیو عکسبرداری محصولات وجود دارد که کالاهایی را که وارد انبار می‌شوند، پیش از قرار گرفتن در سایت برای فروش، عکاسی می‌کنند. انبار بزرگ کالاهای مدیسه طبقه‌بندی شده و کالاهای آن بارکد دارند. کالایی که از طریق تامین‌کننده وارد می‌شود، در ابتدا دارای یک کد اولیه یا کد تامین‌کننده است که توسط وزارت بازرگانی تعریف می‌شود. سپس یک آیتم «نامبر» یا شماره کالا به آن تعلق می‌گیرد تا توسط نرم‌افزار انبار قابل شناسایی باشد. در این انبار بیش از سه هزار قلم کالا وجود دارد که هر یک دارای رنگ‌ها و سایزهای مختلف هستند و هر ماه دو هزار کالا اضافه می‌شود. سیستم ثبت و ابلاغ سفارش هم به این صورت است که پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه آن توسط سفارش‌دهنده، سفارش در یک فهرست یا پیک لیست به انبار می‌رسد. سپس کالا از انبار تحویل گرفته می‌شود و به قسمت بسته‌بندی می‌رود. در قسمت بسته‌بندی کالا بسته به جنس و اندازه درون جعبه و پاکت قرار می‌گیرد.
یکی از مواردی که مدیسه را از سایر رقبا جدا می‌کند، سیستم و نحوه تحویل کالاهاست. بیشتر فروشگاه‌ها و اساساً بیشتر تحویل یا دلیوری کالاها در ایران به وسیله موتورسیکلت انجام می‌گیرد. شاید این موضوع بیشتر به دلیل وجود ترافیک در شهرهای بزرگ و طرح‌های زوج یا فرد و ترافیک باشد. اما در مدیسه تحویل کالا توسط اتومبیل صورت می‌گیرد. در نگاه اول به نظر می‌رسد تحویل کالا به وسیله خودرو ممکن است باعث کند شدن تحویل کالا شود اما مدیر توسعه کسب و کار مدیسه این موضوع را رد می‌کند. او می‌گوید:«تحویل کالا با اتومبیل می‌تواند تعداد و حجم بالاتری از کالا را برساند در حالی که با موتورسیکلت باید تعداد محدودی کالا تحویل داد و سپس دوباره به انبار برگشت. ضمن اینکه برای ما نحوه تحویل و ظاهر تحویل‌دهنده نیز مهم است.»
غالباً موتورسواران خود تحویل کالا را بر عهده دارند و این آقایان هستند که به در منازل مراجعه می‌کنند. این در حالی است که بیشتر سفارش‌دهنده‌ها خانم هستند. اما در مدیسه تدبیری اندیشده شده که در صورتی که سفارش‌دهنده خانم باشد، تحویل‌دهنده کالا هم یک خانم باشد. یکی از دلایلی که برای تحویل کالا از اتومبیل استفاده شده نیز همین مساله است که راننده و تحویل‌دهنده کالا دو فرد متفاوت باشند. به علاوه اینکه موتورسواران بنا بر شرایط آب و هوایی و گرما و سرما ظاهر نامرتبی پیدا
می‌کنند. اتومبیل‌هایی که در خدمت مدیسه قرار داند از خارج مجموعه کرایه می‌شوند و طرف قرارداد مجموعه هستند. انتخاب مکان انبار مدیسه نیز تنها به دلیل اینکه در نزدیکی کارخانه‌های گلستان واقع شده، نبوده بلکه مطالعات و ارزیابی‌هایی انجام ‌گرفته تا مکان انبار دسترسی خوبی به اتوبان‌های شهر داشته باشد و تحویل کالا به سرعت و آسانی صورت پذیرد. در صورتی که تعداد سفارشات زیاد شود یا مواردی پیش بیاید که نیاز به نیروی بیشتر به خصوص در بدنه کارگری باشد، از مجموعه گلستان کمک گرفته می‌شود. در واقع مدیسه یک شرکت است که در دل یک مجموعه به وجود آمده و از دانش و تجربه زیرساخت‌های این مجموعه استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که یک شرکت با این ساختار وجودی از آن بهره می‌برد، سابقه فعالیت و تجربه این شرکت در بازار است. همچنین تجربه و اعتبار شرکت در میان صنعت پخش و توزیع کشور می‌تواند فاکتور مهمی برای شرکت‌های زیرمجموعه به شمار آید. اما این مجموعه از تجربه‌ای در زمینه آی‌تی هم برخوردار است که گردانندگان مدیسه تلاش کرده‌اند تا جای ممکن و تا حدی که تطبیق‌پذیر باشد از آن استفاده کنند. بسیاری از راه‌حل‌هایی که سابقاً در بخش اتوماسیون اداری استفاده می‌شوند با نوع فعالیت مدیسه تطبیق داده شده‌اند.
مدیر عامل مدیسه می‌گوید:«اعتقاد داریم تجارت الکترونیکی نوعی خرده‌فروشی است که در واقع فعالیت شرکت اصلی هم همین است. حداقل در مورد اداره داخلی که همین‌گونه است. هنگامی که در مورد هر یک از کالاها به تعداد مناسب برسیم، قصد داریم خریدها را به طور مستقیم انجام دهیم. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ هم به دنبال نماینده در ایران هستند و ما قصد نداریم از این قافله باز مانیم. افق دیدها نیز با توجه به تحولاتی که در روابط بین‌الملل به وجود آمده، مثبت است.»

سیستم نظام‌بندی بخش‌های اتوماسیون و ثبت سفارش مدیسه به گونه‌ای است که پیداست از ابتدا ساختار نرم‌افزار وجود داشته و ساز و کارها بر مبنای آن پایه‌گذاری شده است. اما در ابتدای کار برای تعداد سفارش محدودی قابل استفاده بود و به دلیل گسترده بودن ERP نیاز بود همگام‌سازی و تطبیق‌پذیری صورت گیرد. این سیستم همواره تغییر می‌یابد و بهینه‌سازی می‌شود تا سرعت سایت و کاربری آن افزایش پیدا کند. هرچند مدیسه قصد ندارد به صورت یکباره و پرسر و صدا وارد بازار شود و تبلیغات زیادی داشته باشد اما دست به عصا رفتن و آهسته قدم برداشتن آن نیز دلایلی از این دست داشته است. تقریباً در دو ماهی که از شروع کار مدیسه گذشته، تعداد کالاهای این شرکت به پنج ‌هزار کالا و بازدیدکنندگان این سایت به حدود هشت‌ هزار بازدیدکننده رسیده است.
تمام این اقدامات مدیسه، تشکیل زیرساخت‌هایی برای اهداف و قدم‌های بزرگ‌تر است. مدیسه در تلاش است تامین‌کننده‌ تمامی نیازهای افراد جامع باشد. شاید نتوان در ایران فروشگاه اینترنتی‌ای یافت که مستقیماً روی خانوار تمرکز کرده باشد یا آن را بشناسد. اما تامین تمامی کالاهای مورد نیاز خانوار یکی از اهداف مدیسه به شمار می‌رود. این شرکت با تکیه بر زیرساخت‌های لجستیکی، فنی و امکانات موجود، سعی دارد راه‌های جدیدی برای شناخت مشتری، تامین نیازها و ارتباط با کاربر وارد ایران کند.


iRev.ir-Line1

نقد و بررسی مدیر وب

وب سایت مدیسه هم مانند فروشگاه اینترنتی شیکسون به طور تخصصی با فروش لباس کار خود را آغاز کرد و وب سایت بسیار زیبایی را در این زمینه راه اندازی کرده است.
مدیسه یک فروشگاه تخصصی لباس بود تا زمانی که محصولات بخش کودک و نوجوان را ارائه کرد و پس از آن بخش لوازم خانه و خوراکی و آشامیدنی را به سایت اضافه کرد.

یکی از مزیت های مدیسه استفاده از سیستم کاملا هوشمندی است که پس از عضویت در سایت فعال می شود، طبق گفته یکی از دوستان تحلیل گر سایت ها این سیستم یک API است که توسط گوگل به فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود و این امکان را فراهم می کند که با توجه به جستجوهایی که آن کاربر در گوگل انجام داده است سلایق شخصی آن کاربر به فروشگاه های اینترنتی ارائه شود تا بتوانند دقیقا مطابق با سلایق کاربران پیشنهاداتی را به آنها ارائه کنند.

مزایای مدیسه:

  • واسط کاربری جذاب و زیبا
  • سرعت بالای سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تخفیف های روزانه مدت دار
  • سیستم هوشمند تحلیل سلایق
  • جستجوی سریع و جذاب
  • تضمین قیمت کالا
  • ضمانت اصالت محصولات
  • ارسال رایگان بالای 100 هزار تومان
  • ریسپانسیو فوق العاده فروشگاه

معایب مدیسه:

  • عضویت پیچیده در هنگام خرید
  • نیاز به ورود به صفحه دیگر برای عضویت در هنگام خرید
  • عدم نمایش جمع کل سفارش در سبد خرید سریع
  • نداشتن مدل برای لباس ها و نبود عکس های جذاب
  • استفاده از سیستم lazy load در آرشیو محصولات
  • نبود بخش عضویت مستقیم در سایت

فروشگاه مدیسه نیز در مدت بسیار کمی توانسته خیلی خوب ظاهر شود و وب سایت خوبی را نیز با تجربه قبلی داشته است راه اندازی کند.
طبق اطلاعاتی که البته منبع معتبری ندارد این وب سایت نیز توسط یک گروه غیر ایرانی راه اندازی شده است و همه تیم آن به جز بخش فروش و پشتیبانی نیز غیر ایرانی هستند.

در نهایت با توجه به خلاقیت بالای این سایت در طراحی یک فروشگاه اینترنتی و کیفیت رعایت شده در سایت رتبه 4 را به این فروشگاه انتساب می دهیم.


iRev.ir-Line1

نقد و بررسی نی نی بان

اگر اهل خریدهای آنلاین هستید، باید به شما یک مژده بدهیم. فروشگاه اینترنتی مدیسه، همان جایی است که دنبالش می گردید چون تقریبا همه چیز در آن پیدا می شود از لباس و لوازم خانگی گرفته تا لوازم بهداشتی و حتی خوراکی.
اگر مادر هستید یا در انتظار مادر شدن می توانید بیشتر مایحتاج فرزندتان را در این سایت تهیه کنید هم وسایل سیسمونی دارد و هم لباس و اسباب بازی و حتی لوازم التحریر. در این سایت حتی می توانید روی قسمت برندها کلیک کنید و به دنبال کالای موردنظرتان در برند خاصی اعم از ایرانی یا خارجی بگردید.
تخفیف های سایت را هم که اصلا نباید از دست بدهید تخفیف هایی که گاهی با استفاده از آنها می توانید یک کالا را با کمتر از نصف قیمت واقعی بخرید. در مورد اصالت کالا هم دغدغه نداشته باشید چرا که مدیسه تنها با شرکت های معتبر همکاری می کند و به مشتری های خود اطمینان می دهد هر آنچه در سایت مشاهده می کنند قبلا با دقت بررسی و سپس تایید شده است.
با این حال اگر تردید در اصل بودن محصول دارید، مدیسه راه را برای بازگشت کالا بدون هیچ قید و شریط باز گذاشته است.
رد پای شرکت گلستان
تقریبا همه مردم با نام گلستان آشنا هستند و بارها از محصولات آن استفاده کرده اند، چای گلستان، برنج گلستان و … . جالب است بدانید مدیسه میرا‌ث‌دار تجربه‌ قوی و حرفه‌ای لجستیک شرکت گلستان است.
این شرکت که سال ها در زمینه های مختلفی از جمله تولید و بسته بندی چای، برنج و … فعالیت داشته است و حتی تاسیس شرکت هایی مانند اطلس خودرو، آسان موتور، محور ماشین و … را در کارنامه خود دارد این بار پا به دنیای فروشگاه های مجازی گذاشته  و مدیسه را راه اندازی کرده است.
یکی از ویژگی هایی که مدیسه را نسبت به بسیاری از فروشگاه های اینترنتی متفاوت کرده این است که بیشتر شرکت های فروش آنلاین market placeهستند به این معنا که کالاهای ارائه شده در فروشگاه آنلاین خود را مستقیم از تولید کننده تهیه می کنند و خود انباری ندارند.
این مساله باعث می شود که گاهی شما کالایی را انتخاب کنید اما کالای مورد نظر شما خیلی زود تمام شود. شما هنگام خرید آنلاین از مدیسه با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد چرا که مدیسه انباری با ظرفیت نگهداری بیشتر از صد هزار کالا در اختیار دارد و از  تیمی حرفه ای در حوزه انبارداری برخوردار است.
گام به گام تا دریافت محصول
بعد از انتخاب محصول در وب سایت، نوبت به پرداخت هزینه است که می توانید به صورت آنلاین همان موقع از طريق درگاه پرداخت امن شاپرك انجام دهید. اگر کارت به کارت کردن مبلغ برایتان راحت تر است پرداخت کارت به کارت را انتخاب کنید فقط حواستان باشد که حتما زمان و تاریخ انتقال وجه را به همراه شماره پیگیری به واحد خدمات مشتریان مدیسه اطلاع دهید.
اگر هم ترجیح می دهید زمان تحویل کالا، پرداخت را انجام دهید گزینه پرداخت در محل را انتخاب کنید و هنگام تحویل محصول از طریق کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت را انجام دهید. هزینه ارسال محصولات اگر خریدتان کمتر از یکصد هزار تومان باشد 6 هزار تومان خواهد بود واگر بیشتر از یکصد هزار تومان خرید داشته باشید لازم نیست هزینه ای بابت ارسال پرداخت کنید.

درصورتی که ساکن شهرستان هستید هزینه ارسال خرید های کمتر از یکصد هزار تومان، 8 هزار تومان است و در غیراینصورت رایگان خواهد بود.

خدمات پس از فروش مدیسه

یکی از دغدغه هایی که گاهی مانع از خرید های اینترنتی می شود این است که مردم نگرانند در صورت انصراف امکان لغو خرید وجود نداشته باشد. در مدیسه چنین نگرانی نخواهید داشت و تنها با یک تماس با خدمات مشتریان می توانید نسبت به تغییر یا حتی لغو سفارش تان اقدام کنید.
حتی بعد از تحویل محصول هم مدیسه همراه شماست و تا مدت هفت روز امکان برگشت کالا را خواهید داشت تنها کافی است با بخش خدمان مشتریان مدیسه تماس بگیرید تا درخواست شما بررسی شود و در صورتی که شرایط برگشت کالا را داشته باشید تیم توزیع مدیسه برای پس گرفتن کالا به آدرس شما مراجعه خواهند کرد. هزینه کالای خریداری شده هم حداکثر در مدت 3 تا 5 روز کاری به حساب شما بازگردانده خواهد شد.
خدمات پس از فروش
مدیسه همواره در کنار شما و همراه تان خواهد بود و در صورت نیاز به هر مشورتی (قبل و بعد از خرید کالا) یا داشتن انتقاد و شکایت می توانید به راحتی از راه های مختلف از جمله تلفن، ایمیل و گفتگوی آنلاین  با بخش خدمات تماس بگیرید.
با توجه به این که ساعات کاری مدیسه 8 صبح تا 18 بعد از ظهر است در صورتی که در خارج این ساعات پیغامی بگذارید در اولین ساعت روز کاری بعد به شما پاسخ داده می شود. اگر دوست داشته باشید می توانید عضو خبرنامه مدیسه شوید تا اخبار برای شما ارسال شود و هر زمان که دیگر تمایلی به دریافت خبرنامه نداشتید به راحتی می توانید انصراف دهید.
ست کنید، جایزه بگیرید
یکی از بخش های جالب فروشگاه اینترنتی مدیسه، قسمت رقابت خوش سلیقه هاست. تنها کافی است، لباس های خود را ست کرده، عکس بگیرید و در این بخش با نام خودتان آپلود کنید. در نهایت به بهترین و شیک ترین ست ها، سکه های طلا جایزه داده می شود. همین حالا وارد سایت شوید، شاید شما برنده خوش سلیقه مدیسه بودید…

iRev.ir-Line1

نقد و بررسی مجله شنبه

فروشگاه آنلاین مُدیسه با استفاده از تجربیات ۵۰ ساله گروه تجاری گلستان، به تناسب خواسته‌های مخاطب، آغازگرِ نسل جدیدی از فروشگاه‌های اینترنتی است. گروه گلستان در حوزه‌های مواد غذایی، خودرو و خیریه فعالیت دارد. در حوزه خودرو واردکننده و ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش برندهای هیوندا، کیا و… است. در حوزه خودروهای سنگین هم برندهایی مانند هلی و کوموتسو و… را وارد می‌کند…
به این دلیل نامش را مدیسه گذاشتیم که هم واژه مد را در خود دارد و هم اینکه یادآور نام روستایی در اطراف اصفهان است به نام مدیسه که با فتحه میم خوانده می‌شود، چون می‌خواستیم رویکرد ایرانی و وطنی هم در نام برندمان نهفته باشد. از طرفی چون حضور در اینترنت معنای گشتن و سرچ کردن و گشت‌وگذار را به همراه خود دارد، مدیسه یادآور اودیسه، قهرمان حماسه‌های یونان و داستان سفرش هم می‌تواند باشد. درواقع می‌خواستیم نامی انتخاب کرده باشیم که معنای قوی و مضمونی قابل‌توجه داشته باشد. فروشگاه آنلاین مُدیسه با استفاده از تجربیات ۵۰ ساله گروه تجاری گلستان، به تناسب خواسته‌های مخاطب، آغازگرِ نسل جدیدی از فروشگاه‌های اینترنتی است. گروه گلستان در حوزه‌های مواد غذایی، خودرو و خیریه فعالیت دارد. در حوزه خودرو واردکننده و ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش برندهای هیوندا، کیا و… است. در حوزه خودروهای سنگین هم برندهایی مانند هلی و کوموتسو و… را وارد می‌کند. همچنین فروشگاه زنجیره‌ای هفت با بیش از ۵۰ فروشگاه در کشور که به‌عنوان فروشگاه‌های تخفیف‌دار دائمی فعالیت می‌کنند، از زیرمجموعه‌های گروه گلستان است. مدیسه نیز کسب‌وکار اینترنتی گروه گلستان به شمار می‌رود که دایره وسیعی از محصولات را عرضه می‌کند شامل انواع مدل‌های لباس زنانه (کیف، کفش، پیراهن،‌ مانتو، لباس مجلسی، شال، روسری، پالتو، شلوار، عینک آفتابی، بلوز، دامن، تونیک، شومیز و…)، پوشاک مردانه (تی‌شرت، پیراهن، لباس و کفش ورزشی، شلوار، کت، کمربند، کلاه، دستکش، کفش، کیف، بارانی، پالتو،‌ کاپشن و…)، محصولات کودک و نوزاد (اسباب‌بازی، لوازم‌تحریر، بادی، لباس راحتی، جوراب، شلوار، زیورآلات، شیشه شیر، ظرف غذا، و…)، محصولات خواب و حمام (بالش و پتو، روتختی و کاور، حوله، کوسن و پادری)، کالاهای آشپزخانه (سرویس‌های غذاخوری، سینی، ماگ، ظروف میوه و شیرینی، فلاسک و…) و خوراکی (قهوه، چای، شکلات، بیسکویت، دم‌نوش، تنقلات، ادویه‌جات و…). مدیسه ضمن تضمین اصالت تمامی کالاها، به شما اطمینان می‌دهد با قیمتی مناسب، محصولی اصل از برترین برندهای جهان از قبیل زارا، منگو، برشکا، آدیداس، نایک، پوما، چیکو، ریباک، تولو و… را به دست شما می‌رساند. علاوه بر این برندهای نام‌آشنا در ایران، مدیسه عرضه‌کننده برخی از معتبرترین برندهای جهانی است که پیش از این کمتر در ایران شناخته شده بودند. برندهایی آمریکایی نظیر Nine West و TCP یا برند فرانسوی Celio که هم‌زمان با فروش در فروشگاه‌های معتبر جهان، در مدیسه نیز عرضه می‌شوند. کالای خریداری‌شده از مدیسه در طول ایام هفته ظرف ۲۴ ساعت بدون هیچ هزینه اضافی (برای خریدهای بالای یک‌صد هزار تومان) تحویل داده می‌شود و امکان پرداخت در محل نیز وجود دارد. می‌توانید در صورت عدم رضایت، محصول خریداری‌شده را تا ۷ روز پس از خرید برگردانید و هزینه خود را به صورت کامل دریافت کنید. البته اگر خرید کمتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد بین ۶ تا ۸ هزار تومان باید بابت ارسال پرداخت شود.

 ما برای شروع کار، وب‌سایت‌های زیادی را در این زمینه چک کردیم و حتی بعضی را در آلمان و ترکیه از نزدیک دیدیم. البته الگوی صد درصدی ما نیستند اما مثلا در ترکیه وب‌سایتی هست که روزانه ۱۰ هزار سفارش دارد و ما هم روی همان پلتفرم مدیسه را طراحی کردیم. البته این وب‌سایت کار فشن انجام نمی‌دهد و مانند دیجی‌کالاست. ما تلاش می‌کنیم که به تولید داخلی توجه ویژه کنیم و در حال حاضر هم برندهای ایرانی را داریم، مثلا تنها در حوزه پوشاک با بیش از ۲۰ برند ایرانی کار می‌کنیم. اما مشکلی که برندهای ایرانی دارند این است که اگر باکیفیت باشند، قیمت بالایی دارند و لوکس محسوب می‌شوند که مشتریان عموما نمی‌توانند از آنها خرید کنند. اگر از برندهای با کیفیت پایین هم خرید کنیم، مشتری حاضر نیست آن‌ها را خریداری کند. بنابراین الان مشکل این است که برندها به خاطر هزینه‌های بالای تولید در ایران به لحاظ قیمتی نمی‌توانند با کالای خارجی رقابت کنند. به همین دلیل مشتری ترجیح می‌دهد با همان پول از زارا یا برندهای ایتالیایی و… خرید کند.

2دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *