لیفان 820 – Lifan 820

Lifan-820-front-three-quarter-view

6.5

لیفان 820 – Lifan 820 در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

لیفان 820 بهترین خودروی تولید شده از خانواده خودروسازی لیفان، خودروی سدان بزرگ خانوادگی است که در زمستان سال گذشته توسط کرمان موتور با قیمتی رقابتی وارد بازار ایران شد. باید گفت لیفان 820 با قیمت اعلام شده تقریباً در رده قیمتی خود تنها است و خودروی دیگری دقیقاً در این سگمنت وجود ندارد. چهره خوب لیفان 820 و همچنین موتور پرحجم و ابعاد بزرگ آن توانست به سرعت نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند، به نظر می‌رسد لیفان 820 می تواند در این آشفته بازار داخلی که هنوز خیلی منتظر ورود خودروهای جدید با برندهای معتبر هستند، فروش خوبی را تجربه کند.

لیفان ۸۲۰ توسط کرمان موتور با موتور ۲,۴ لیتری که توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت را دارد عرضه می‌شود. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک و ۶ سرعته خواهد بود. این خودروی سواری که دارای امکانات به روز دنیا است دارای نهایت سرعت ۱۹۷ کیومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت ترکیبی‌اش‌ ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. لیفان ۸۲۰ یک خودرو صندوقدار و بسیار جادار در سگمنت D با شکلی طویل است. بدنه متورم این خودرو به همراه درب موتور برجسته نمایی قدرتمند از این سدان شهری را به نمایش می گذارد. با نگاه به نمای عقب خودرو ناخود آگاه لكسوس ES در ذهن تداعی می گردد. البته این كپی كاری ها در نوع خود باعث شده لیفان 820 قدرتمند رقیبی نزدیک برای خودروهایی مثل تویوتا کمری البته از نوع چینی محسوب شود.

نقد و بررسی لیفان 820 – Lifan 820

نقد و بررسی لیفان 820 – Lifan 820

لیفان 820

کاتالوگ لیفان 820

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه لیفان 820 – Lifan 820 در لینک زیر ( بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای سه بعدی لیفان 820 - Lifan 820

نمای سه بعدی لیفان 820 – Lifan 820

ویدیوهایی از لیفان 820 – Lifan 820


irev.ir

بررسی دیجیاتو

از میان خودروسازان چینی که در ایران حضور دارند، لیفان یکی از قدیمی ‎ترین ‎هاست.

این شرکت خصوصی که در سال 1992 تاسیس شده، با سدان 520 وارد ایران شد. این خودرو که از لحاظ قیمتی به محصولاتی مانند سمند، پژو 405 و تندر 90 نزدیک بود، عملا با شکست مواجه شد و نتوانست اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

بعد از این تجربه ناموفق، لیفان با چند محصول دیگر مانند 620 و X60 شانس خود را در بازار ایران امتحان کرد و به موفقیت نسبی دست یافت.

LIFAN-4 حالا اما نوبت به یک محصول متفاوت در سگمنتی متفاوت است. لیفان 820 که یک سدان  سایز متوسط و نسبتا لوکس است، پرچمدار لیفان بوده و قصد دارد با تکیه بر نقاط قوت خود دل مشتریان را در بازه قیمتی زیر 100 میلیون تومان به دست آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تازه‎وارد بازار خودرو کشور بپردازیم.

با توجه به خارج شدن نیسان ماکسیما از خط تولید، می توان لیفان 820 را بزرگترین و لوکس ترین سدان مونتاژی در ایران دانست.

طراحی بدنه لیفان 820

لیفان 820 که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال 2014 معرفی شد، در سگمنت D یا سدان‎های سایز متوسط  قرار می‎گیرد؛ رده‎ای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما  و کمری نیز حضور دارند.

در نگاه اول استایل بدنه 820 شاید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،

فاصله محوری لیفان 820 دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با 2775 میلی‎متر است!

LIFAN-2 طراحان لیفان با الگوبرداری از محصولات شرکت‎هایی چون تویوتا، هیوندای و ب ام و، دست‎پرورده جدید خود را در قامتی قابل قبول به میدان فرستاده‎اند؛ از آنجایی هم که مشتریان ایرانی به دلیل کم‎کاری خودروسازان داخلی با طراحی‎های روز بیگانه هستند، 820 می‎تواند این عطش آنها را تا حدود زیادی برطرف کرده و رضایتشان را به عنوان یک خودرو نسبتا زیبا جلب کند.

البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان 820 در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.

LIFAN-12 همچنین  هنگامی که از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، در همان ابتدا متوجه خواهید شد که رینگ‎های 16 اینچی نسبت به این اندازه بدنه کاملا کوچک هستند و چرخ عقب نیز دقیقا در مرکز کمان گلگیر قرار نمی گیرد و کمی تمایل به سمت جلو دارد که طبیعی نیست.

فضای داخلی لیفان 820

 با ورود به کابین دوباره با یک فضای آشنایی مواجه می‎شوید، بله، باز هم کمری!

حجم‎پردازی‎ها و شکل کلی بخش میانی داشبورد به وضوح از کمری الگوبرداری شده است، هر چند در تعداد دکمه‎ها، سیستم سرگرمی و جزییات تفاوت‎های فاحشی میان این دو خودرو وجود دارد!

LIFAN-8 820 که عنوان پرچمدار و صفت لوکس را با خود به یدک می‎کشد در بخش کابین نا‎امیدکننده ظاهر می‎شود؛ چرا که مواد استفاده شده در قسمت‎های مختلف مخصوصا داشبورد پلاستیکی، چنگی به دل نزده و حس چندانی را از لوکس بودن به سرنشینان منتقل نمی کنند.

LIFAN-19 در این میان وجود صندلی‎های چرمی و مانیتور لمسی را می‎توان از نقاط قوت کابین قلمداد کرد که البته زمان در مورد کیفیت چرم بکار رفته قضاوت خواهد کرد.

LIFAN-15 نقطه قوت دیگر کابین، فضای کافی برای 5 سرنشین است که به لطف سایز بزرگ بدنه حاصل شده است. در کل کابین 820 به ما گوشزد می‎کند که هنوز 820 با واژه‎های “لوکس”  فاصله زیادی دارد اما از نظر راحتی می تواند با سایر خودروهای هم رده خود قیاس شود.

LIFAN-17 به خصوص که تنها تریم داخلی مشکی رنگ برای مدل عرضه شده در بازار ایران در نظر گرفته شده است که در کنار داشبورد پلاستیکی فضایی بیش از حد تیره و تار را به سرنشینان ارائه می دهد.

LIFAN-21 حجم فضای صندوق عقب لیفان 820 حدود 510 لیتر است که از بسیاری خودروهای رقیب بیشتر است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

در این بخش نماینده لیفان با توجه به قیمت و در مقایسه با رقبا نسبتا دست پر وارد رقابت شده است.

امکانات ایمنی مثل 6 کیسه هوا، سيستم ترمز ضد قفل ABS، سيستم توزيع الكترونيكی نيروی ترمز EBD، سيستم كمكی ترمز BAS و سيستم پايداری الكترونيكی ESP قابل توجه بوده و در صورت عملکرد درست می‎توانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

LIFAN-14 سیستم ورود بدون کلید، سان‎روف، سیستم صوتی با 6 بلندگو، GPS، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در 6 جهت و گرمکن صندلی راننده بخشی از تجهیزات مهم 820 هستند.

متاسفانه تاکنون نتیجه تست تصادف این خودرو رسما منتشر نشده و هیچ اطلاعاتی در مورد توانمندی های ایمنی لیفان 820 در تست تصادف وجود ندارد.

مشخصات فنی لیفان 820

لیفان 820 در چین با موتورهای 1.8 و 2.4 لیتری چهار سیلندر تولید می‎شود، اما کرمان خودرو فقط نمونه 2.4 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 5 را برای بازار ایران انتخاب کرده است.

در ابتدا شاید این خبر خوبی باشد اما وقتی به عملکرد این موتور نگاه می‎کنیم، کمی دلسرد می‎شویم؛ چرا که این موتور 158 اسب بخار قدرت تولید می کند که در مقایسه با حجم آن رقم قابل توجهی نیست.

LIFAN-23 این در حالیست که کره‎ای‎ها و ژاپنی‎ها از موتوری به این حجم موفق به استخراج حدود 180 اسب بخار قدرت (برای مثال قدرت پیشرانه سوناتا و کمری جدید) شده‎اند.

جالبتر آنکه قدرت و گشتاور 226 نیوتن متری اعلامی لیفان 820 دقیقا برابر با کمری نسل قبل است و چنین امری از دقت بالای چینی ها در کپی برداری از روی محصولات مطرح حکایت می کند.

نیروی موتور بوسیله یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‎های جلو انتقال داده می‎شود. این گیربکس که آرامش بیشتری را در رانندگی شهری به ارمغان خواهد آورد، هماهنگی خوبی با موتور داشته و عملکرد قابل قبولی دارد.

LIFAN-18

 پیشرانه 820 در مجموع عملکردی کاملا معمولی دارد و ایراد خاصی هم نمی‎توان به آن وارد کرد؛ مگر اینکه اهل شتابگیری‎های ناگهانی و رانندگی اسپرت باشید که در این صورت بعضا خودرو کند احساس شده و توان موتور برای جابجایی وزن 1545 کیلوگرمی آن کمی ناکافی احساس می‎شود.

بر اساس تست های غیر رسمی، شتاب گیری 0 – 100 کیلومتر بر ساعت لیفان 820 حدود 13.5 ثانیه به طول می انجامد که رقمی کاملا متوسط و معمولی نسبت به سایر خودروهای موجود در خیابان به حساب می آید.

LIFAN-22 لیفان 820 همچنین از سیستم تعلیق مک فرسون برای چرخ های جلو و مولتی لینک برای محور عقب برخودار است و خودرو مدرنی از نظر تکنولوژی فنربندی به حساب می آید.

تجربه رانندگی با لیفان 820

اگر تجربه رانندگی با تویوتا کمری را داشته باشید، احتمالا می دانید که این خودرو به عنوان پر فروش ترین سدان خانوادگی بازار آمریکا از نظر فنی به راستی خودرو فوق العاده ایست و علاوه بر مشخصات فنی مناسب، دوام خارق العاده، مخارج نگهداری اندک و کیفیت سواری قابل توجهی را ارائه می دهد.

LIFAN-24 حال با توجه به شباهت فراوان لیفان 820 به تویوتا کمری مدل 2007، می توان در عمل نیز این دو خودرو را باهم مقایسه کرد.

در لحظه استارت زدن پیشرانه، متوجه خواهید شد که لیفان 820 سکوت و آرامش کمری را ندارد و صدای موتور به درون کابین راه می یابد.

LIFAN-1 ترمز پارک (ترمز دستی) مشابه خودروهای بنز و لکسوس از طریق پدال فعال می شود.

فرمان نرمی و دقت نسبتا مناسبی دارد اما نمی توان آن را اسپرت یا تند و تیز توصیف کرد، فنربندی نیز بیش از آنکه سفت یا اسپرت باشد، نرم و منعطف ظاهر می شود.

در زمان ترمز گیری، تمایل خودرو به شیرجه زدن زیاد است که از نرم بودن فنرهای جلو و عدم تناسب قدرت ترمز چرخ های جلو و عقب ناشی می شود.

LIFAN-20 با این حال می توان قدرت ترمز ها را مناسب توصیف کرد. نرمی فنربندی نیز احتمالا تا حدی به کوچک بودن چرخ ها ارتباط دارد و بعید نیست که در صورت استفاده از چرخ های بزرگتر، شاهد سفت تر شدن فنربندی خودرو باشیم.

LIFAN-10 واکنش موتور به پدال گاز خوب است اما هماهنگی موتور و گیربکس می توانست از این بهتر باشد، در واقع به گفته لیفان گیربکس از برند آیسین (آیشن) ژاپن است، اما از نظر هماهنگی و دقت تعویض به پای گیربکس کمری نمی رسد.

به هرحال لیفان 820 خودرو اسپرت یا چندان سریعی نیست ولی در مقام یک خودرو خانوادگی سایز متوسط کاملا پذیرفتنی و قابل قبول ظاهر می شود.

بنابراین اگر اهل رانندگی اسپرت و ماجراجویانه هستید، بهتر است سراغ خودروهای دیگری مانند گزینه های دست دوم مزدا 3 و یا حتی بسترن بی 50 بروید، اما در غیر این صورت از عملکرد فنی لیفان رضایت خواهید داشت.

LIFAN-3 مهمترین مسئله این است که آیا لیفان هم می تواند مانند تویوتا کمری به خودرویی کم استهلاک و بسیار بادوام مبدل شود یا شباهت های این دو خودرو صرفا در اعدادم و ارقام و طراحی ظاهری خلاصه می شود.

طبیعتا در کوتاه مدت نمی توان پاسخ این پرسش را یافت و باید منتظر عملکرد بلند مدت لیفان 820 بود، اما جالب است بدانید که این خودرو تست های طولانی مدتی را در شرایط ایران پشت سر گذاشته و ظاهرا نتایج قابل قبولی را در این آزمون ها کسب کرده است.

قیمت و شرایط بازار

کرمان خودرو این روزها لیفان 820 را با قیمتی در حدود 83 میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.

در این محدوده حضور چینی‎ها بسیار پررنگ‎ است و اثری از محصولات ایرانی یا خودروهای شاخص از برند های غربی دیده‎ نمی‎شود.

شاید بتوان نزدیک ترین خودروهای صفر کیلومتر نزدیک به لیفان 820 را در بازار، بسترن بی 50 با قیمت حدودی 76 میلیون تومان و سراتو سایپا در دو مدل دستی و اتوماتیک 75 و 91 میلیونی دانست.

lifan-25 هرچند که رنو فلوئنس دستی هم این روزها با قیمتی در حدود 93 میلیون تومان عرضه می شود، اما طبیعتا از نظر عدم تجهیز به گیربکس اتوماتیک و سادگی تجهیزات رفاهی، فاصله زیادی با سطح انتظار مشتریان لیفان 820 دارد.

بدون شک افرادی که به دنبال کیفیت، اعتبار و برند بین‎المللی باشند، به احتمال زیاد از میان سراتو یا محصولات رنو هر چند با آپشن کمتر یکی را انتخاب خواهند کرد، اما خریداران ریسک پذیر تر به سراغ لیفان می روند.

LIFAN-11 در این کلاس قیمتی همچنین خودروهای کراس اوور عمدتا چینی نیز حضوری فعال دارند.

محصولاتی نظیر هایما S7، جک S5  و مدل های غیر فول از چری تیگو 5 قیمتی نسبتا نزدیک‎تر به لیفان 820 دارند که از بین این دو S5 به دلیل طراحی جذاب، پیشرانه توانمند و استقبال نسبتا خوب مشتریان رقیب قدرتمندتری به شمار می‎رود.

در مقایسه 820 و S5 عامل تعیین‎کننده علاقه مشتری به انتخاب یک شاسی‎بلند دنده ای با عملکرد اسپرت و یا یک سدان جادار با سواری نرم و خانوادگی خواهد بود.

LIFAN-6 بعد از رقبای شاسی‎بلند نوبت به سدان‎ها می‎رسد که عمدتا قیمت پایین‎تری نسبت به 820 دارند. از بین این رقبا می‎توان به بسترن B50F و جیلی امگرند 7 اشاره کرد که هر دوی آنها چندین میلیون تومان ارزان‎تر از لیفان هستند و البته از نظر سایز بدنه، قدرت موتور و آپشن یک پله پایین‎تر قرار دارند.

علاوه بر برتری‎های اشاره شده در بالا برگ برنده  820 را می‎توان در تکیه به مجموعه کرمان‎ خودرو و خدمات پس از فروش گسترده تر و گارانتی طولانی مدت 5 ساله در مقایسه با دو رقیب دانست.

LIFAN-9 بنابراین در شرایط فعلی بازار، لیفان 820 بزرگ‎ترین، قدرتمندترین و مجهز‎ترین سدان مونتاژی کشور است که تقریبا نصف هم‎رده‎های کره‎ای و ژاپنی خود قیمت دارد.

مشتریان هدف این خودرو افرادی هستند که به شاگرد اول‎های این کلاس یعنی کمری، سوناتا، اپتیما و آکورد علاقه زیادی دارند اما در عین حال قادر به خرید آنها نیستند و نمی توانند ریسک خرید نمونه های دست دوم و نسل قبلی کمری یا سوناتا را نیز بپذیرند.


irev.ir

بررسی پردیس خودرو

ليفان 820 اولين بار در نمايشگاه خودروي پكن در سال 2014 توسط ليفان رونمايي شد.با رونمايي اين خودرو كارشناسان به پيشرفت خودروسازي ليفان در طراحي اذعان داشته  و طراحي ظاهري ليفان 820 را مورد تحسين قرار دادند.

ليفان 820 يك سدان با سايز متوسط بوده كه  جزء كلاس D محسوب مي گردد.ابعاد خارجي اين خودرو برابر با 4865 ميليمتر طول ،1835 ميليمتر عرض و 2775 ميليمتر فاصله دو محور بوده كه نشان از كشيده بودن بدنه خودرو دارد.اما ليفان 820 هنوز از تويوتا كمري چند ميلمتري كوچكتر مي باشد.ارتفاع اين خودرو از سطح زمين برابر با 121 ميليمتر مي باشد.

طراحي ظاهري خودرو

بر خلاف مدل هاي ديگر ليفان كه از نظر ظاهري چنگي به دل نمي زد ليفان 820 از طراحي قابل قبولي برخودار مي باشد.طراحي خارجي اين خودرو از سبك جديدي بهره مي برد هر چند كه هنوز المان هاي كپي شده از برند هاي معروف جهان را مي توان در ليفان 820 ديد.

جلو پنجره بزرگ  كه با خطوط موازي از جنس كروم تزيين شده است به همراه چراغهاي كشيده كه داراي يك ابرويي مي باشد جلوه خاصي به نماي جلو خودرو داده است.در زير سپر جلو از چراغهاي روزتاپ LED استفاده شده كه به زيبايي خودرو افزوده است.

بررسي مشخصات فني ليفان 820

بررسي مشخصات فني ليفان 820

 بدنه متورم  اين خودرو به همراه درب موتور برجسته نمايي قدرتمند از اين سدان شهري را به نمايش مي گذارد.طراحان ليفان در انتخاب رينگ و لاستيك اين خودرو كمي خساست به خرج داده و براي ليفان 820 رينگ 16 در نظر گرفته اند كه با نگاه به عكسهاي متوجه مي شويم كه اين رينگ براي اين خودروي كشيده كمي كوچك به نظر مي رسد.

با نگاه به نماي عقب خودرو ناخود آگاه لكسوس ES در ذهن تداعي مي گردد.البته اين كپي كاري ها در خودروهاي چيني يك امر كاملا بديهي بوده و جاي تعجب ندارد.چراغهاي عقب كه كاملا به سبك لكسوس طراحي شده با LED تزيين شده است و به زيبايي نمايي عقب اين خودرو مي افزايد.

ليفان 820

ليفان 820

 ليفان 820

 طراحي داخلي خودرو

هر چقدر كه چيني ها در طراحي خارجي خودرو پبشرفت كرده اند در طراحي داخلي و استفاده از متريال با كيفيت حرفي براي گفتن ندارند. جلو داشبورت اين خودرو متشكل از تهويه هواي مطبوع اتوماتيك ،سيستم صوتي نه چندان پيشرفته كه در آن خبري از صفحه نمايش لمسي نيست تشكيل شده است.اجناس بكار رفته در جلو داشبورت از با كيقيت پايين و ارزان قيمت بوده كه براي اين خودرو ضعف بزرگي به حساب مي آيد.صندليهاي خودرو همگي از جنس چرم بوده كه در همه مدلهاي اين خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

بررسي مشخصات فني ليفان 820بررسي مشخصات فني ليفان 820

 فضاي داخلي خودرو به لطف ابعاد كشيده خودرو و فاصله زياد دو محور براي سرنشينان جلو وعقب كاملا مناسب مي باشد بطوريكه 5 سرنشين بزرگسال مي توانند براحتي سوار بر اين خودرو شوند .

 پيشرانه خودرو

ليفان براي اين خودرو 3 نوع موتور مختلف در نظر گرفته است.اولين موتور كه در مدل پايه مورد استفاده قرار مي گيرد  موتور 1.8 ليتري با 113 اسب بخار قدرت و 168 نيوتن بر متر گشتاور مي باشد .اين موتور براي انتقال قدرت با گيربكس 5 سرعته دستي جفت مي گردد.اين موتور قبلا در ليفان X60 كه در حال حاضر توسط كرمان موتور توليد مي گردد مورد استفاده قرار گرفته بود.

دومين گزينه يك موتور نسبتا قدرتمند 2.4 ليتري با توان 160 اسب بخار وگشتاور 221 نيوتن بر متر بوده كه وظيفه انتقال قدرت از اين موتور به چرخهاي جلو بر عهده يك گيربكس  6 سرعته اتوماتيك مي باشد.

سومين گزينه يك موتور 2.0 ليتري مجهز به توربو شارژر مي باشد كه توان خروجي آن به لطف توربو شارژها برابر با 210 اسب بخار مي باشد.

بررسي مشخصات فني ليفان 820

بررسي مشخصات فني ليفان 820

ليفان 820

ليفان 820

بررسی پدال

چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل 820 را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های 18 کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل 820 و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.

Lifan 820

Lifan 820

لیفان 820 سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات 820 بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل 820 بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.

Lifan 820

Lifan 820

نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن 820 به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی 820 به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

Lifan 820در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین 820 و محصولات BMW می توان دید.

Lifan 820

Lifan 820

و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.

Lifan 820

Lifan 820

اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.

Lifan 820

Lifan 820

رینگ های 16 اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی 820 می دادند.

Lifan 820
و صندوق عقبی با حجم 510 لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (436 لیتر) و هیوندای سوناتا (464 لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

Lifan 820نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی 20 هزار دلاری چینی!

Lifan 820

Lifan 820 Interior

طراحی کابین 820. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند.

صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو.

نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول.

مانیتور 8 اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

Lifan 820لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای 820 هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. 1800 سی سی، 2400 سی سی و 2000 سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور 2400 سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق 2373 سی سی و ماکزیمم توان 165 اسب بخار در دور موتور 5700 و گشتاور 226 نیوتن متر در دور 4000 تا 4500 دور بر دقیقه.

Lifan 820گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

Lifan 820شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

Lifan 820ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی 820 به گونه ایست که توانایی گرفتن 5 ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

Lifan 820البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

Lifan 820بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از 6 سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه 9 بوش بهره می برد.

Lifan 820در داخل خودرو نیز 6 ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

Lifan 820سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

Lifan 820همچنین با با وجود 4 سنسور پارک در عقب و 2 سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

Lifan 820امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری

Lifan 820کروز کنترل

Lifan 820باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

Lifan 820سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

Lifan 820سیستم استارت بدون کلید

Lifan 820استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

Lifan 820سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

Lifan 820قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور 2400 سی سی و گیربکس 6 دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود 80 میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).

موتور 2400 سی سی
گیربکس اتومات 6 دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی 6 جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای 6 بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی

Lifan 820جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان 820 تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.

در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند. در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر 100 میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند.


بررسی Carnet

lifan 820-1کرمان موتور بعد از عرضه خودروهای لیفان مدل 520 و 620 و شاسی بلند X60 و همچنین رونمایی از مدل 720 سدان ، این بار می خواهد پنجمین لیفان را تحت عنوان مدل 820 به بازار بفرستد. این در حالی است که لیفان شاسی بلند X50 هم پیش فروش آن انجام شده و قرار است بزودی به بازار بیاید. همچنین کرمان موتور بعد از عرضه خودروهای JAC مدل J5 و S5 می خواهد جک S3 را نیز در ایران تولید و عرضه کند. در این شماره قصد داریم نتایج تست لیفان 820 مجله دنیای خودرو را که در کشور چین انجام شده است را برایتان گزارش کنیم تا با پنجمین لیفان بازار بیشتر آشنا شوید.

چینی ها چند سالی است که بازار خودروی ایران را به تسخیر خود درآورده اند. مردمی که در ایران تا چندی پیش به خودروهای چینی اعتماد نمی کردند این روزها برای خرید این خودروها ثبت نام می کنند. شاید دلیل این اقبال زیاد از خودروهای چینی را بتوان تنوع مدل های عرضه شده در بازار ایران دانست. چینی ها برخلاف خودروسازان ایرانی بازی را خوب یاد گرفته اند. خودروسازی زمانی معنا پیدا میکند که در آن نوآوری باشد حتی اگر این نوآوری یک فیس لیفت ساده باشد. خودروسازانی که تا چندی پیش مهر کپی کاری بر پیشانیشان بود بالاخره رمز موفقیت را فرا گرفته و با استفاده از همان روش کپی کاری این روزها نوآوری های زیادی دارند.

 این همان راهی است که ژاپنی ها سه دهه پیش رفته اند و موفق هم شده اند. کپی کاری کردند تا به استقلال رسیدند و حالا به یکی از قطب های مهم خودروسازی جهان تبدل شده اند.چین هم از این روش بهره می برد و حالا به جایی رسیده است که توانسته به موفقیت های زیادی برسد. اولین برند چینی که توسط کرمان موتور پا به بازار ایران گذاشت لیفان بود. لیفان 520 با ظاهری فاقد هرگونه جذابیت راهی بازار ایران شد و اتفاقاً این ورود با شکستی سنگین همراه بود. اما این پایان کار نبود مدل های مختلف لیفان یکی پس از دیگری روانه بازار ایران شدند و در نهایت کار به جایی رسید که توانست در بازار ایران پرفروش باشد. این روزها افراد زیادی سوار بر مدل های مختلف لیفان دیده می شوند اما لیفان در پی کامل کردن سبد محصولات خود در ایران و در دیگر کشورهاست.

lifan 820-2از این رو در کلاس های مختلف اقدام به طراحی و تولید خودرو میکند. پس از مدل لوکس 720 این بار خودرویی بزرگتر و البته لوکستر را در چرخه تولید خود دارد. مدل 820 خودروی جدید این شرکت است که در حقیقت لوکس ترین محصول این شرکت لقب گرفته است. خودرویی که شباهت های فراوانی به خودروهای آمریکایی و اروپایی دارد. چندی پیش موفق شدیم تا در کشور چین ملاقاتی با این خودروی بزرگ سایز داشته باشیم که البته خواندن نتایج رانندگی با آن خالی از لطف نیست به خصوص اینکه بدانیم این خودرو قرار است به عنوان پنجمین لیفان به زودی پا به خیابان های ایران بگذارد. ما برای اولین بار آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

نمای ظاهری 

lifan 820-7اگر لوگوی لیفان را از روی خودرو بر داریم در نگاه اول تنها خودرویی که تداعی میشود دو مدل از فورد است. شاید به جرأت بتوان گفت که 820 ظاهر خود را از فورد فیوژن و فورد تاروس به عاریت گرفته است و البته به واقع یک کپی با تغییراتی دلچسب محسوب میشود. طوری که میتوان آن را زیبا دانست. جلو پنجره بزرگ و چراغ های باریکی که در انتها پهن تر شده اند سپر کشیده با دیلایت های خطی همه و همه دست به دست هم داده اند تا از 820 یک خودروی زیبا و البته با ابهت بسازند. نمای جانبی 820 اما بدون هرگونه پیچیدگی طراحی شده است.

خطی صاف و بدون هرگونه انحنا از چراغ های جلو تا لبه صندوق کشیده شده است که البته به بزرگتر جلوه دادن این خودرو کمک زیادی میکند. نمای عقب 820 اما برخلاف نمای جانبی توانسته به خوبی طراحی زیبای جلو را کامل کند به خصوص اینکه نمای عقب شباهت فراوانی به ب ام و سری 5 دارد. چراغ هایی از روی گلگیر تا روی درب صندوق کشیده شده اند و دو تکه هستند. شاید اگر در قسمت عقب خودرو یک اگزوز بزرگ داشت خودرو چهره ای عضلانی تر به خود می گرفت و البته نمای بهتری از یک خودروی لوکس را ارائه میداد. به طور کلی می توان گفت که 820 خودرویی زیبا بوده و توانسته با توجه به طراحی آمریکایی –آلمانی خود خودرویی با چهره قابل قبول باشد.

lifan 820-3تجربه راندن 

قبل از هر چیزی نباید فراموش کرد که این خودرو از پرقدرت ترین پیشرانه لیفان یعنی موتور 2.4 لیتری بهره میبرد. موتوری که قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت بوده و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما موتور 1.8 لیتری نیز بر روی این خودرو قابل سفارش است که البته این موتور با گیربکس پنج سرعته دستی ارائه می شود در حقیقت موتور 1.8 لیتری لیفان همان نمونه هایی است که بر روی لیفان های 620 و x60 قرار دارد. درون کابین خودرو قرار میگیریم. سوییچ این خودرو کمی متفاوت از دیگر محصولات چینی است به نوعی می توان طرح آن را متعلق به آلمانی هایی چون بنز دانست هر چند که دچار کمی تغییر شده است اما به هر حال متفاوت تر از دیگر خودروهای چینی است.

به طوری که از کلید و یا سیستم بدون سوییچ استفاده نمی شود و همانند بنز با یک سوییچ با کاور پلاستیکی شکل که در جای خود قرار می گیرد و قفل می شود میتوان خودرو را روشن کرد. البته لیفان 820 با سه نوع آپشن روانه بازار میشود در نوع دیگر سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید وجود دارد که همانند دیگر خودروهای حال حاضر بازار ایران است سیستمی که در خودروهای جدید نصب می شود. کابین خودرو لوکس و کیفیت مواد به کار رفته نیز مناسب است. کابین خودرو با چرم مشکی پوشیده و در برخی از قسمتها نیز با رنگ نقره ای مزین شده است. کابین خودرو ساده و در عین حال زیباست. درون کابین همه چیز در دسترس بوده و ارگونومی کلیدها خوب است. کابین خودرو با توجه به داشتن ابعادی بزرگ از فضایی بزرگ و جادار برخوردار و برای خانواده های پر جمعیت مناسب است این در حالی است که صندلی ها راحت و جادارند و قسمت عقب خودرو نیز از فضای کافی برای سرنشینان برخوردار است.

lifan 820-8پیشرانه خودرو را روشن میکنیم. موتور نمونه مورد آزمایش از موتور 2.4 لیتری بهره میبرد هر چند که در این میان تجربه راندن با موتور 1.8 لیتری آن راهم داشتیم که تفاوت های فاحشی با یکدیگر داشتند.

موتور 2.4 لیتری این خودرو به آرامی کار کرده و هیچگونه صدایی از آن شنیده نمی شود. گیربکس شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک را در حالت D قرار داده و حرکت را آغاز میکنیم. با فشردن بر پدال گاز متوجه شتابگیری باورنکردنی خودرو میشویم؛ این در حالی است که در دورهای باال صدای اگزوز نیز گوش نواز و زیبا میشود. گیربکس لیفان 820 تعویض دنده ها را به خوبی و با کمترین تاخیر انجام میدهد. به رغم داشتن 1545 کیلوگرم وزن شتابگیری و سرعت گیری خودرو خوب بوده و کمبودی در آن احساس نمی شود. در مسیر تست جاده ای شرکت لیفان پیچ های تندی وجود دارد که 820 به خوبی از پس آن برمی آید. فرمان پذیری خودرو نیز خوب بوده و فرمان به خوبی فرامین راننده را به چرخ ها انتقال میدهد. خودرو در مسیرهای ناهموار راحت و بدون کمترین لرزش حرکت میکند. سیستم تعلیق خودرو به خوبی از پس مسیرهای ناهموار برمی آید و کمترین تنش را به اتاق منتقل می کند. به طور کلی میتوان سواری این خودرو را نرم و راحت دانست.

lifan 820-9این در حالی است که 820 با موتور 1.8 لیتری حرفی برای گفتن ندارد. حتی گیربکس دستی این خودرو نیز کمکی به بهتر شدن شتاب و سرعت این خودرو نمیکند و موتور 134 اسب بخاری خودرو از پس 1433 کیلوگرم وزن نمونه دستی این خودرو برنمی آید. این خودرو از امکانات مناسبی بهره میبرد. شرکت لیفان سعی کرده تا بیشترین امکانات و آپشن ها را درون این خودرو قرار دهد. لیفان 820 در سه مدل با آپشن های مختلف به بازار عرضه خواهد شد نمونه پایه یا DX، نمونه استاندارد یا LX و نمونه لوکس یا EX. در مدلهای مختلف این خودرو آپشنهایی چون پاور ویندوز یا بالابر شیشه ها، فرمان هیدرولیک، سیستم ترمز ABS به همراه EBD،ESP، هشدار هنگام خارج شدن از خطوط جاده، میزان فشار باد تایر از درون کابین، هفت عدد ایربگ و انبوهی از امکانات ایمنی و رفاهی دیگر که نمونه آن را کمتر در خودروهای چینی و بیشتر در خودروهای روز دنیا میبینیم.

lifan 820-11این خودرو از نظر امکانات رفاهی به قدری پیشرفته است که حتی باز شدن درب صندوق نیز بدون فشردن هرگونه کلید تنها با نشان دادن پا به زیر سپر عقب انجام میگیرد این آپشن از آن دسته آپشن هایی است که به تازگی در برخی از خودروهای گران قیمت قرار دارد. لیفان 820 به عنوان لوکس ترین محصول لیفان قادر به رقابت با دیگر خودروهای همکلاس است به خصوص اینکه این خودرو با توجه به امکانات فراوان و البته چهره زیبا میتواند در بازار ایران موفق باشد به خصوص اینکه شیوه قیمت گذاری کرمان موتور در سال های اخیر مناسب و منطقی بوده است. لیفان رقیبی جدید برای خودروهایی چون MG، جیلی و بسترن خواهد بود به خصوص اینکه خودروهای نام برده نتوانسته اند از لحاظ میزان فروش آنطور که باید در بازار ایران موفق باشند.

lifan 820-12lifan 820-4lifan 820-10


irev.ir

بررسی gadgetnews

لیفان از آن دست سازندگان است که به سرعت محبوب شد و این وظیفه بر دوش کرمان موتور بود تا محصولات پرفروشی نظیر لیفان 620، X60، و X50 را به دست متقاضیان برساند. اما خودرو جدید چینی‌ها لیفان 820 نام گرفته و بزودی وارد بازار کشورمان خواهد شد.در این مقاله به بررسی لیفان 820 ، مشخصات فنی ، قیمت و زمان عرضه آن پرداخته ایم.

در روز‌های پایانی نوروز به سر می‌بریم و امید است پس از این، بازار خودور‌ها رونق سابق‌ را به دست آورد. سال گذشته شاهد حضور چشمگیر خودور‌های چینی در کشور بودیم و خودرو‌های لیفان در این بین دخیل بودند. دیگر محصول این تولید کننده که قصد فتح بازار ایران دارد، لیفان 820 نام گرفته که طی سال جاری در بازار عرضه خواهد شد.

بررسی لیفان 820

لیفان 820 نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2014 دیده شد و در آن زمان به لطف طراحی تازه‌اش تحسین منتقدان را به دنبال داشت. 820 یک سدان خوش ساخت و البته بفروش است که با سایز متوسط بدنه‌اش جزء خودور‌های کلاس D جای می‌گیرد.

این خودرو ابعادی برابر با 4865 میلیمتر طول، 1835 میلی‌متر عرض و 2775 میلی‌متر فضای بین دو محور را تشکیل داده که به خودی خود نشانی بر کشیدگی بدنه‌‌اش است. اما با این وجود، هنوز چند میلی‌متر از تویوتا کمری کوچک‌تر است. لیفان 820 ارتفاعی برابر با 121 میلی‌متر از زمین دارد.

طراحی بدنه : تغییر نسل به سبک لیفان 820

لیفان 820تولید کنندگانی نظیر مزدا، هیوندای، و کیا، غالبا طراحی‌های جذابی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند اما تولید کننده چینی لیفان، هیچ‌گاه به عنوان زیبایی طراحی ظاهری محصولاتش یاد نشده است. با این حال، در لیفان 820 همه چیز فرق کرده و نظاره‌گر سبک جدیدی در طراحی این خودرو هستیم.

کم‌تر پیش می‌آید که چینی‌ها تقلبی در کار نداشته باشند و با این وجود، لیفان 820 از این قاعده مستثنا نیست. طراحی این خودرو یک کپی از المان‌های برند‌های نام آشنای اتومبیل سازی بوده و و  سبک نزدیکش به ولوو S90 غیر قابل انکار است.

جلو پنجره پر زرق برقی به 820 اهدا شده که به وسیله‌ی خطوط موازی کرومی تزئین شده است. و این چراغ‌ها هستند که در امتداد جلو پنجره جای گرفته‌اند تا بیش از پیش یاد خودور‌های اروپایی بیافتیم. در پایین آن‌ها، چراغ‌های روزتاب ال‌ای‌دی جای خوش کرده اند که زیبایی جلو خودرو را دو چندان می‌کند.

طراحان از متورم بودن بدنه نهایت استفاده را برده‌اند و با برجسته کردن درب موتور قدرت این سدان داخل شهری را به رخ می‌کشند. با اندکی کم لطفی طراحان، رینگ‌‌های 16 این خودرو را همراهی می‌کنند و همانطور که در تصاویر دیده می‌شود، در مقایسه با اندازه کلی خودرو اندکی کوچک به نظر می‌رسد.

لیفان 820وقتی به پشت خودرو می‌رسیم (  اگر از شباهت آن به بی‌ام‌دبلیو سری ام بگذریم ) سخت است یادی از لکسوس و مدل ES نکنیم. در هر صورت، کپی عنصر جدایی ناپذیر چینی‌ها بوده است. چراغ‌های پشتی تماما از سبک لکسوس منشا می‌گیرد و بخش مهمی از زیبایی نمای عقب این خودرو را متشکل می‌شود.

طراحی داخلی : ساده و پیش پا افتاده

لیفان 820

در ادامه بررسی لیفان 820 به سراغ طراحی داخلی این خودرو می رویم.اگر 820 را در ظاهر خارجی جهشی بزرگ برای لیفان بر شمریم، از نظر طراحی داخلی، یک در جا زدن بی عیب و نقص است. داشبورد این خودرو تهویه‌های اتوماتیک را در خود جای داده، سیستم صوتی نه چندان دلپذیری روی آن نصب شده، و هیچ خبری از صفحه نمایش لمسی در آن نیست. مواد به کار برده شده از کیفیت پایین رنج می‌برند که سقوط مهیبی برای طراحی لیفان 820 به حساب می‌آید. خوشبختانه در تمامی مدل‌های این خودرو صندلی‌ها از جنس چرم قرار گرفته اند.

نکته‌ی مثبت بخش داخلی، فضای مناسب برای سرنشینان است، به طوری که 5 مسافر بزرگسال به راحتی می‌توانند در خودرو جای بگیرند. لیفان به لطف فاصله زیاد بین بود محور، توانسته فضای زیادی را به مشتریان ارائه کند.

مشخصات فنی لیفان 820 : سدان پر قدرت

لیفان 820 در 3 نوع موتور مختلف ارائه می‌شود. مدل پایه موتور 1.8 لیتری با خود دارد که توان 113 اسب بخار و گشتاور 168 نیوتون متر را تولید می‌کند. این موتور به جهت انتقال قدرت به گیبرکس 5 سرعته دستی متصل شده است. گفتنی است که این مشخصات، پیش از این نیز در لیفان X60 وجود داشتند.

نسخه‌ی دوم این اتومبیل با پیشرانه‌‍‌‌ی قدرتمندتر 2.4 لیتری همراه شده که توان 160 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتن متر را تولید می‌کنید. وظیفه‌ی انتقال قدرت در این نسخه بر عهده‌ی گیبرکس 6 سرعته اتوماتیک نهاده شده است.

قدرتمندترین مدل لیفان 820، با موتور 2.0 لیتری توربو شارژ می‌آید که به لطف این توانایی، قدرت 210 اسب بخار را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

همانطور که گفتیم، لیفان 820 بوسیله‌ی شرکت کرمان موتور وارد بازار خواهد شد؛ این خودرو در رده‌ی زیر صد میلیون قرار می‌گیرد. 820 طی سال جاری وارد و با قیمت 82 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.


irev.ir

بررسی asbe-bokhar

 تست و بررسی لیفان 820 بازار ایراندر سفر یک روزه‌ای که به شهر بم و منطقه اقتصادی ارگ جدید داشتیم، شرایطی از طرف کرمان موتور فراهم شد تا خط تولید محصولات را بازدید کنیم و در مراسمی، دو محصول جدید این شرکت را که به زودی وارد بازار می‌شوند مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم. اولین محصول لیفان ۸۲۰ بود که ششم بهمن ۱۳۹۴ در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی می‌شود و دومین خودرو، جک S5 اتوماتیک بود که بزودی به بازار عرضه می‌شود. با توجه به امکانات و شرایط، خودرو را به پیست مخصوص تست فنی کرمان موتور بردیم و در آنجا برخی پارامترهای قابل سنجش را در قدم اول برای لیفان ۸۲۰ به چالش کشیدیم.

لیفان ۸۲۰، لوکس‌ترین لیفان بازار
تست و بررسی لیفان 820 بازار ایرانشرکت کرمان موتور که سال‌هاست محصولات لیفان را در ایران مونتاژ می‌کند، به تازگی آخرین محصول سدان این برند چینی را روی خط مونتاژ آورده است و بعد از ماه‌ها، قصد عرضه آن را به بازار دارد. این تعویق در عرضه، به زمان تست این خودرو برمی‌گردد که به گفته کارشناسان کرمان موتور، لیفان ۸۲۰ در ایران تست‌های بلند مدتی را گذرانده تا بتواند برای عرضه در بازار آماده شود. از اوایل امسال بود که این ماشین در مکان‌های مختلف حاضر شد تا مردم ذهنیتی از آن پیدا کنند. ولی همیشه مشخصات این خودرو و عملکرد آن برای کسی به طور واضح مشخص نبود.

در برنامه بازدید روز دوشنبه ۲۲ دی ماه، به ملاقات با لیفان ۸۲۰ رفتیم تا از آن اطلاعاتی به‌دست آوریم. خودرویی‌هایی که خبرنگاران با آن‌ها بررسی را انجام می‌دادند، همان نسخه‌هایی بود که در شرکت کرمان موتور تولید شده بود و قرار است به‌زودی وارد خیابان‌ها شود. موتور ۸۲۰ به فناوری VVT مجهز است ۲٫۴ لیتر حجم دارد. با توجه به اعلام کمپانی لیفان، این موتور توانایی تولید ۱۶۴ اسب بخار و ۲۲۶ نیوتون‌متر گشتاور دارد. این خودروی لوکس چینی، با گیربکس اتوماتیک به بازار ایران عرضه می‌شود. لیفان، برای ۸۲۰ یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک را انتخاب کرده است که قابلیت تعویض دنده به صورت دستی و در حالت رانندگی برفی قرار می‌گیرد و فرمان این خودرو نیز از نوع هیدرولیک است.
تست و بررسی لیفان 820 بازار ایرانحال وقت آن فرارسیده بود که داخل لیفان ۸۲۰ بشینیم تا آن‌را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. از بدو ورود متوجه کیفیت بهتر این خودرو نسبت به ماشین‌هایی مانند جک J5 و لیفان ۶۲۰ می‌شویم. وقتی داخل کابین خودرو نشستیم، کیفیت بهتر داخل هم باز نسبت به سایر خودروهای کرمان موتور، مزیتی برای ۸۲۰ به حساب می‌آمد. از همین جا معلوم بود که گارانتی بیشتر برای ۸۲۰ تا حد زیادی قابل درک است. زیرا به مراتب کیفیت ساخت و مونتاژ بهتری در این خودرو رعایت شده بود. روکش صندلی‌ها از نوع چرم مصنوعی مشکی بود که کمی‌کیفیتش با بقیه خودروهای چینی متفاوت بود. البته می‌شد حدس زد که در صورت نگهداری نامناسب، چرم صندلی‌ها اولین چیزی است که آسیب می‌بیند. داخل کابین خودرو امکانات به نسبت خوبی وجود داشت.

استارت خودرو با دکمه انجام می‌شود و روی فرمان، کروزکنترل نصب شده است. صندلی راننده برقی در جهات مختلف بود و از گرم‌کن دو حالته در آن استفاده شده است. سیستم تهویه از نوع اتوماتیک تک‌کاناله است. یکی از معایب در ۸۲۰ این است که تهویه صورت برای ردیف عقب در نظر گرفته نشده است و تنها باد از زیر صندلی‌های جلو به عقب جریاد دارد.

با توجه به این که فضای ردیف عقب لیفان ۸۲۰ به نسبت رقبا بزرگ و مبله است، توقع می‌رفت این آپشن ساده در خودرو تعبیه می‌شود. سان‌روف هم جزو امکاناتی است که این روزها در هر محصول چینی وجود دارد و به تبع آن، در ۸۲۰ هم یافت می‌شود. مانیتور لمسی بزرگی بالای سیستم تهویه قرار دارد که کیفیت نمایش آن مطلوب بوده و خطوط و مسیر پارک را به طور نوسانی با دوربین دید عقب مشخص می‌کند.

سیستم رهیاب هم جزو امکاناتی است که با اتصال یک SD MAP در این خودرو فعال می‌شود. در بخش امکانات ایمنی می‌توان اشاره کرد که خوشبختانه نسخه چهار ایربگ این خودرو به بازار ایران آمده که دو کیسه هوای جانبی در صندلی‌های جلو دارد. هم‌چنین تجهیز ۸۲۰ به سیستم پایداری و کنترل کشش باعث شده است پارامترهای ایمنی در این خودرو به نسبت برخی رقبا بهتر رعایت شود. دی‌لایت و سنسور نور هم جزو امکاناتی است که این روزها ایرانیان خیلی به آن‌ها علاقه دارند و چینی‌ها با شناخت نبض بازار، آن را در نسخه موجود در ایران قرار داده‌اند. سنسور پارک جلو جزو آپشن‌هایی است که در نسخه‌های فول این خودرو قرار دارد که در ایران عرضه نمی‌شود. در نهایت پس از بازدید از اتاق خودرو، نوبت آن رسید تا کمی ‌تجربه رانندگی از این سدان کشیده چینی به‌دست آوریم.
تخت گاز برای یافتن معایب ۸۲۰
تست و بررسی لیفان 820 بازار ایرانبا زدن دکمه استارت خودرو را روشن کرده و به سمت جاده تست حرکت کردیم. در ابتدا شاهد بودیم که فرمان نرمی‌ خوبی دارد و چسبندگی قابل قبولی را با توجه به سرعت به راننده القا می‌کند. دنده‌ها پشت سر هم تعویض می‌شدند و نرمی‌ در آن‌ها احساس می‌شد. با فشردن پدال گاز خودرو، دنده معکوس توسط خودرو، اعمال و شروع به شتاب‌گیری در هر سرعتی می‌کرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که برخی توان تولید موتور ۲٫۴ لیتری لیفان را ۱۵۷ اسب بخار می‌دانند که گویا نسبت به حجم موتور، بازده کافی ندارد. ولی در راننده‌گی‌های عادی و نرم می‌توان گفت که راننده را راضی می‌کند.

با توجه به اینکه اتاق این خودرو سروصدای کمی ‌دارد و کمتر صدایی از بیرون به داخل می‌آید، ۸۲۰ می‌تواند برای خیلی از مشتریان دلچسب باشد. اما اگر اهل گاز دادن و معکوس کشیدن باشید، شاید ۸۲۰ خودرویی نباشد که برایتان مناسب باشد. درست است که قدرت موتور جواب مالکین ۸۲۰ را می‌دهد و کم نمی‌آورد، ولی این موتور برای شتابگیری‌های سریع ساخته نشده است. در شتاب‌گیری که در حالت ایستاده انجام دادیم، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو را در شرایط معمولی و با امکانات ساده بین ۴/۱۲ تا ۱۳ ثانیه ثبت کردیم.

از عملکرد گیربکس هم متوجه شدیم که حالت اکونومی ‌در آن به طور کامل رعایت شده است، زیرا در دنده‌های سبک قابلیت شتاب‌گیری معمولی هم کم بود و نیاز به معکوس کشیدن در خودرو احساس می‌شد. در حین تخت گاز رفتن هم بعد از هر اعمال دنده مثبت، با خلاصی گازی مواجه می‌شدیم که در وسط گاز دادن‌های ما زیاد خوش‌آیند نبود. هم‌چنین در دورهای بالای چهار هزار، صدای موتور به صورت صدای بم و گرفته به اتاق می‌آمد که در برخی خودروها رایج است.
تست و بررسی لیفان 820 بازار ایرانپس از اینکه به این نتیجه رسیدیم که ۸۲۰ خودرویی ملایم ‌است، وقت آن رسیده بود تا کمی ‌ترمزهای خودرو را به چالش بکشیم. در هر سرعتی ترمزهای این خودرو را تست کردیم و پس از ترمز‌های کوبنده، کمی ‌فرمان را به راست دادیم تا تخلیه بار وزنی خودرو را بسنجیم که آیا باعث کله کردن خودرو و گیجی فرمان می‌شود یا خیر؟ و دوباره در مسیری صاف به ترمزها فشار زیاد آوردیم که نتیجه این شد: کمتر گیجی فرمانی احساس می‌شد. اما در برخی مواقع با توجه به اتاق بزرگ خودرو، توقع ترمز قوی‌تر از خودرو را داشتیم. در کنار این مسئله جایی نبود که ترمزهای ۸۲۰ ما را نگران کنند.

در کل می‌توان گفت که حس رضایت‌بخشی را به ما القا کرد و توقع ما را بالاتر برد. با سرعت بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و گاهی کمتر و بیشتر، هندلینگ خودرو را با توجه به سرعت‌های متفاوت تست کردیم. بدون اغراق می‌توان گفت که لیز دادن این خودرو روی آسفالت اصلا کار راحتی نیست و فرمان به دقت عمل می‌کند و هندلیگ خودرو بسیار به نسبت رقبای چینی دیگر بالاست. گویا سبک طراحی یک خودروی به نسبت بزرگ خانوادگی در لیفان ۸۲۰ رعایت شده است. پس از چند دور، خودرو را در مسیر تست کوبش و سرو‌صدا بردیم تا در سطوح مختلف خودرو سنجیده می‌شد.

وقتی از نواحی زبر و قلوه‌کن جاده تست رد می‌شدیم، صدای لاستیک‌ها به اتاق می‌آمد، ولی به داشبورد و ادوات خودرو منتقل نمی‌شد که باعث ارتعاش در آن‌ها بشود. هم‌چنین یکپارچه بودن داشبورد ۸۲۰ باعث می‌شود که بی‌سر‌وصداتر از سایر داشبوردهای چند‌تکه باشد. وقتی به اصلی‌ترین چاله‌ها رسیدیم، از نرمی ‌خوب اتاق شگفت‌زده شدیم. طبق استاندارد گفته شده از جانب کارشناس همراه، باید از این دست‌اندازهای نامتوازن با سرعت بین ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر به طور یکنواخت رد می‌شدیم. در این مسیر چند متری صدایی از خودرو نشنیدیم و تعلیق خودرو به خوبی بعد از رها شدن از چاله‌ها ثبات ۸۲۰ را حفظ کرد.
پس از دور زدن با سه خودروی لیفان ۸۲۰ و سنجیدن آنها نسبت به یکدیگر، به این نتیجه رسیدیم که این خودروی چینی می‌تواند در رده کیفیت قابل قبول برای مشتریان قرار گیرد. زیرا در داخل آن به مراتب کیفیت بهتری کار شده و توانایی موتور و گیربکس برای یک خانواده، کافی و رضایت‌بخش است. خلاصی گاز بعد از تعویض دنده در دور بالا و شتاب‌گیری ضعیف می‌تواند دلیلی باشد که خریداران چینی هم از ۸۲۰ دلسرد شوند و به سراغ ماشین دیگر بروند.

ولی در مجموع فضای کابین مناسب، امکانات تقریبا به‌روز، صندوق حجیم، مصرف سوخت متعارف، دوره گارانتی بالاتر نسبت به سایر محصولات و نرمی‌ خودرو می‌توان دلیلی باشد که چینی‌سواران ایرانی برای سفرهای خانوادگی خود لیفان ۸۲۰ را انتخاب کنند. احتمال می‌رود که ۸۲۰ با قیمتی در محدوده ۸۰ میلیون تومان به بازار ایران ارائه شود.

گالری تصاویر:


irev.ir

بررسی ماشین‌گردی

چندی پیش کمپانی چینی تولید کننده خودروهای لیفان خودرویی جدید را با عنوان لیفان ۸۲۰ روانه بازار کرد . این خودرو که به گفته کمپانی تولید کننده ، پرچم دار خودروهای لیفان محسوب میشود ، از ظاهری زیبا و مشخصات موتوری قابل قبولی بهره میبرد . اما تجربه رانندگی با این خودرو میتواند گویای همه چیز درباره کیفیت این خودرو باشد . درادامه برای بررسی لیفان جدید ۸۲۰ با ما همراه شوید .

لیفان 820

لیفان ۸۲۰

بزرگ‌ترین محصول لیفان با فاصله بین دو محور ۲۷۷۵ میلی‌متر دقیقا مشابه تویوتا کمری مهندسی شده است و در ظاهر و طراحی کابین اختلافات اندکی با کلیت طرح کمری دارد.
الهام لیفان از یکی از موفق‌ترین سدان‌های تاریخ و جهان‌، ۸۲۰ را به خودرویی متفاوت نسبت به دیگر ساخته‌های لیفان بدل کرده است به گونه‌ای که در هر قسمت از این خودرو می‌توان رنگ و بوی تحول را مشاهده کرد. با طول ۴٫۸ متر‌، ۸۲۰ حدود ۳۰ سانتی‌متر از مدل آشنای ۶۲۰ و نیم‌متر از X60 طویل‌تر است‌. فاصله بین دو محور این خودرو نیز حدود ۲۰ سانتی‌متر فضای بیشتری از X60 و ۶۲۰ در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

لیفان 820

لیفان ۸۲۰

۸۲۰ برای پاسخ به این موضوع مجموعه کاملی از آپشن‌هایی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که بیشتر در خودروهای فراتر از ۱۰۰ میلیون‌تومان به چشم می‌خورند. سانروف برقی‌، آینه‌های برقی و تاشو جانبی‌، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی‌، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای‌، مجموعه کنترلگر‌های سیستم کروز کنترل و سیستم صوتی از روی فرمان‌، روکش طرح‌دار چرم صندلی‌ها و نمایشگر تنها بخشی از امکانات پرچمدار لیفان در بازار ایران خواهند بود. گرم‌کن صندلی‌های جلو نیز یکی دیگر از آپشن‌های قابل توجه لیفان ۸۲۰ است.
سیستم ترمز در ۸۲۰ برای هر ۴ چرخ از نوع دیسکی است و علاوه بر آن به تکنولوژی‌های ترمز ضد‌قفل ABS‌، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BAS نیز مجهز است‌. ۸۲۰ همچنین در بخش آپشن‌های ایمنی ضمن بهره‌گیری از ۲کیسه هوا برای سرنشینان جلو از آپشن کیسه‌های هوای جانبی جلو و همچنین کیسه‌های هوای پرده‌ای نیز بهره می‌برد که از ملزومات تکمیل شخصیت لوکس پرچمدار لیفان هستند.

سیستم ایموبیلایزر، چراغ‌های LED روشنایی در روز‌، چراغ‌های LED در عقب، رادار در جلو برای حفظ فاصله و جلوگیری از برخورد، سنسور عقب و کنترل باد تایر‌ها (TPMS) نیز از دیگر آپشن‌های ایمنی لوکس‌ترین سدان لیفان هستند. همچنین خودرو مورد آزمایش به سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS که به عنوان آپشن روی ۸۲۰ توسط لیفان عرضه می‌شود نیز مجهز بود که هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که این سیستم روی ۸۲۰ در بازار ایران عرضه شود یا خیر.

لیفان جدید 820

لیفان جدید ۸۲۰

۸۲۰ هر‌چند خودرویی از یک برند چینی است اما وقتی دل آن شکافته شود، نام برند‌های مطرحی از جهان که تولید قطعات فنی‌اش را بر عهده داشته‌اند به چشم می‌خورد. برای مثال از گیربکس اتوماتیک ساخت DSI استرالیا که بگذریم به قطعات برقی بوش آلمان‌، سیستم‌های دینامیکی و پایداری الکترونیکی JERT ژاپن‌، کیسه‌های هوا ساخت TAKTA ژاپن‌، سیستم تهویه Valeo فرانسه‌، قفل مرکزی HUF آلمان و تسمه تایم و قطعات مرتبط ساخت FAVCO آمریکا خواهیم رسید. شاسی این خودرو به گفته لیفان توسط شرکت‌های متخصص تایوانی طراحی شده مهندسی آن از سوی برند معتبر MIRA ژاپن انجام شده است.هماهنگی و تنظیم مجموعه فنی نیز بنا به اذعان لیفان توسط مهندسان متخصص فورد صورت گرفته است تا در نهایت شاهد عملکرد متفاوتی از ۸۲۰ به عنوان متفاوت‌ترین محصول لیفان باشیم .

مصرف سوخت ترکیبی‌۸۲۰‌، ۸٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با اتکا به باک ۶۳ لیتری می‌تواند برای سفر‌های طولانی مانع از توقف‌های فراوان شود و در عین حال نسبت به رقبای هموطن و همکلاسش در ایران راندمان بهتری را به نمایش می‌گذارد.۸۲۰ تا‌کنون از تست‌های بلند‌مدت سختی در ایران و روسیه در دماهای مختلف‌، شرایط متنوع آب و هوایی و جاده‌ای گذشته و موفق به پاس کردن آزمایش‌ها برای حضور در دو بازار استراتژیک ایران و روسیه شده است .

لیفان جدید 820

لیفان جدید ۸۲۰

۸۲۰ همچنین آزمایش‌هایی نظیر حرکت با سرعت محدود در مسیر ۳۰هزار کیلومتری، تست عملکرد ایربگ خودرو در سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، پیمودن ۵۴۳۰ متر با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین تست ۱۲۰هزار کیلومتر در روسیه و ایران را پشت سر گذاشته است . سیستم تعلیق ۸۲۰ در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب مستقل چند‌اتصاله است که در مقایسه با لیفان ۶۲۰ در عقب تغییر و ارتقا‌ یافته است تا جاذب ضربات بیشتر برای آرامش سرنشینان باشد .

تست رانندگی :

طراحی خاص ۸۲۰ مطمئنا نخستین مشخصه‌ای است که در اولین ملاقات شما را به سواری با خودرویی متفاوت دعوت می‌کند. با نشستن در کابین لوکس‌ترین محصول لیفان عرض بزرگ کنسول میانی‌، فضای نشیمن و سر مناسب سرنشینان جلو و عقب و همچنین فضای پایی که جای اعتراض برای هیچ قدی را باقی نمی‌گذارد، بیش از هر نکته‌ای جلب توجه می‌کند .
این در حالی است که طراحی خودرو در بخش عقب با ارتفاع کم حالتی کوپه‌ مانند دارد تا چهره خودرو را متفاوت جلوه دهد اما در عین حال روی فضای سر سرنشینان عقب تاثیر منفی نداشته است. داشبورد چند‌تکه یکدست تیره طراحی ساده‌ای دارد و دسترسی به ادوات مختلف روی آن آسان است. استفاده از طرح چوب سوخته روی داشبورد و کنسول میانی جلوه کابین ۸۲۰ را لوکس نشان می‌دهد. سیستم کروز‌ کنترل و سیستم صوتی از روی فرمان قابل کنترل است و مانیتور بزرگی که از نور آفتاب در امان نیست‌، وظیفه مدیریت بخش مولتی مدیا را بر عهده دارد.

پس از آشنایی با ارگونومی و طراحی کابین با فشردن کلید استارت‌، پیشرانه ۱۵۸ اسب بخاری ۸۲۰ را برای آشنایی با عملکرد فنی این سدان ۱٫۵ تنی روشن کردیم. عایق‌بندی داخل کابین ارتقا‌ی چشمگیری نسبت به دیگر محصولات لیفان دارد و آرامش اتاق و میزان صداهای ورودی کاملا قابل قبول است. با قرار دادن گیربکس ۶ سرعته در حالت اتوماتیک با آزاد کردن «ترمز پایی» که در سمت چپ پای راننده قرار دارد، حرکت را با شتابی نرم آغاز کردیم.۸۲۰ هر چند تاخیر بسیار اندکی در آغاز حرکت دارد اما در ادامه تعویض دنده‌ها را به خوبی و نرمی انجام می‌دهد به گونه‌ای که نه تعویض دنده‌ها محسوس است و نه موجب کاهش سرعت در هنگام تعویض می‌شود .

گیربکس به خوبی در مانور‌ها و با فشردن‌گاز معکوس می‌دهد و تعویض دنده‌ها در حالت تخته‌گاز روی دور موتور حدود ۵ تا۵٫۵ هزار انجام می‌شود و این تعویض در حالت تیپ‌ترونیک با رسیدن به دور موتور ۶۰۰۰ انجام می‌شود. عملکرد سیستم تعلیق در مانور‌ها کاملا مناسب است و سیستم کنترل پایداری نیز از هر گونه انحراف خودرو جلوگیری می‌کند‌.
سیستم تعلیق نیز در طول آزمایش به خوبی ضربات وارده از جاده را جذب می‌کرد و در مانور‌ها سیستم فرمان در همراهی با سیستم تعلیق عملکرد نسبتا دقیقی را به نمایش می‌گذاشت. عرض مناسب تایر‌ها‌، فاصله بین دو محور استاندارد در کنار فاصله عرضی خوب محور‌ها در همراهی با فرمان هیدرولیک ۸۲۰ شرایط ایده‌آلی را برای فرمان‌دهی در سرعت‌های بالا فراهم می‌کند .

قیمت‌، زمان عرضه و جایگاه در بازار‌:
۸۲۰ حدود یک سالی است که در نمایشگاه‌های خودرو سراسر کشور به عنوان گل سرسبد محصولات کرمان‌موتور به نمایش درمی‌آید اما تا‌کنون نه خبری از زمان عرضه آن بوده و نه قیمتش.کرمان‌موتور هنوز برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد این سدان نیمه‌لوکس با قیمتی حدود ۸۰ میلیون‌تومان به بازار عرضه شود که در این صورت می‌تواند جایگزین خودرو‌های کره‌ای دست‌دوم نظیر کیا اپتیما‌، سراتو‌، هیوندای سوناتا و … باشد. کرمان‌موتور طی‌ماه‌های بهمن یا اسفند از این خودرو رسما در آستانه ورود به بازار رونمایی خواهد کرد.۸۲۰ در کنار بازار خودرو‌های دست دوم رقبای هموطنی نظیر آسا با پیشرانه ۱٫۸ لیتری و از تولیدات بهمن‌موتور و همچنین امگرند۷ را نیز پیش رو دارد که به ترتیب ۷۶ و ۷۸ میلیون‌تومان در بازار قیمت دارند .

نظرات خوانندگان (1)

  1. سلام بنده حدود سه ماه ونیم قبل یه دستگاه خودرو لیفان 820 خریدم و ولانسبت شماها مثل سگ پشیمونم ازروز نخست چراغهای ماشین خراب بود درست نشد که نشد گفتند سفارش می دهیم از طهران بیاورند که هنوز نیاورده اند. بخاری ماشین – سنسور عقب – چراغهای جفت راهنما خراب کف پوشهای ماشین هنگام تحویل مانند گونی شاید بدتر از همه جالبتر ماشینی که فقط 900 کیلومتر راه رفته آب کم می نماید و هیچ کس محل سگ به خواسته های شما نمی دهد گویی که فقط میخواسته اند پول شما هارو بگیرن و به ریشتون بخندن شماره تماسمو میذارم فکر نکنید رقبا دارن برعلیه آقایون مطلب مینو یسن قسمتون میدم اگر دیگه از این شرکت خودروسازی چیزی بخرین که مثل بنده در گل خواهید ماند

    شجره 09135390079

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*