رنو کپچر – Renault Captur

6.5

رنو کپچر – Renault Captur در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

رنو کپچر که یک شاسی‌بلند شهری یا کراس‌اوور شناخته می‌شود، از پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی‌ به همراه توربو شارژر استفاده می‌کند. این پیشرانه‌، ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد. پیشرانه‌ی رنو کپچر توان خروجی حداکثری ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر دارد. این خودرو در مدت زمان ۱۰.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین رنو کپچر حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت دارد و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.

رنو کپچر با وجود چهره‌‌ی شاسی‌بلند گونه‌ای که دارد، باید گفت که اصلاً خودروی بزرگی نیست و تنها کمی قد بلند است، یعنی با 4122 میلیمتر طول، 1778 میلیمتر عرض و 1567 میلیمتر ارتفاع از رنو اسکالا که به عنوان یک هاچ‌بک فروخته می‌شود، دارای طول و عرض کمتری است و تنها کمی از آن ارتفاع بیشتری دارد که البته این موضوع برای خیابان‌های شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران نکته خوبی محسوب می‌شود. فاصله‌ی دو محور در رنو کپچر نیز ۲.۶۰۶ متر بوده و وزن این خودرو نیز ۱۱۸۰ کیلوگرم است. مصرف سوخت رنو کپچر در شهر ۶.۶، در جاده و اتوبان ۴.۷ و در سیکل ترکیبی ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

رنو کپچر
نقد و بررسی رنو کپچر
رنو کپچر
کاتالوگ رنو کپچر

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه رنو کپچر – Renault Captur در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای سه بعدی رنو کپچر - Renault Captur
نمای سه بعدی رنو کپچر – Renault Captur

ویدیوهایی از رنو کپچر – Renault Captur


irev.ir

بررسی پدال

رنو کپچر مدلی بر اساس کلیو هاچ‌بک است و برای برخی شاید حتی ظاهر بسیار بهتری داشته باشد. البته ظاهر این خودرو تا حدّی فریبنده است. باید به خاطر داشت که کپچر به صورت دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ارائه نشده است. در همین حال، مهم‌ترین مزیّتش نسبت به کلیو، ارتفاع بالاتر رانندگی و فضای بهتر و راحت‌تر داخل کابین است. قیمت کپچر از کلیو بالاتر است و باید هم کار کیفیت بهتری از خود نشان دهد. در عین‌حال، کپچر یکی از ارزان‌ترین خودروها در نوع خود است.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

فضای داخلی

کپچر کاملاً یک مدل جمع‌وجور است. طول آن ۴/۱ متر، ارتفاع آن ۱/۵۳ متر است و یک فاصله مناسب ۲۰۰ میلی‌متری با زمین دارد. با یک فضای داخلی آراسته و یک ترکیب طراحی انعطاف‌پذیر روبرو هستیم. افراد بلندقدی که در صندلی‌های عقب می‌نشینند حتماً آرزو می‌کنند که اندکی بیشتر فضا برای زانوهای خود داشته باشند. ولی در همین حال، در کپچر به اندازه کافی فضا وجود دارد که به یک بزرگسال با قد متوسط اجازه می‌دهد که بدون احساس خفگی در پشت یک راننده ۱۸۰ سانتی‌متری در صندلی عقب بنشیند. به علاوه صندلی‌های عقب می‌توانند به راحتی کالسکه‌های بچه را در خود جای دهند. در همین حال، فضای درنظر گرفته برای صندلی‌های عقب امکان افزایش فضای حمل وسایل را فراهم آورده است.

در صندوق عقب، با استفاده از یک کف تنظیم‌شونده، تطبیق‌پذیری بیشتری فراهم شده است؛ جای که شما می‌توانید فضا را به دو قسمت تقسیم کرده و با بالا بردن سطح کف، اجسام سنگین راه به راحتی جابجا کنید. با این حال، شرایط برای قرار دادن وسایل در داخل کابین اندکی ناامید کننده است و جعبه داشبورد بسیار کوچک استفاده شده است.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

راحتی

در سرعت زیاد، اندکی ناپایداری مشاهده می‌شود؛ ولی در همین حال، نسبت به بسیاری از خودروهای کوچک آرامش و سکوت بیشتری حکم‌فرماست. صندلی‌های کپچر کاملاً نرم هستند. در نتیجه، در ابتدا احساس راحتی خواهید کرد؛ ولی در مسافرت‌های طولانی، احتمالاً تکیه‌گاه مناسبی نخواهند بود. با این که خودرو در مسیرهای ناهموار، کمی ناپایدار نشان می‌دهد، ولی شرایط سواری وضعیت چندان بدی ندارد و سیستم تعلیق در پستی و بلندی‌های خیابان‌های شهر بسیار خوب عمل می‌کند.

2014 Renault Captur Interior
2014 Renault Captur Interior

هنگام سرعت، کمی نویز باد در داخل کابین شنیده می‌شود؛ ولی اگر کپچر را با یک نیسان جوک یا اشکودا یتی مقایسه کنیم، شرایط بسیار ساکت‌تری دارد.

طراحی داشبورد

در مدل‌های با قیمت بالاتر کپچر، کنترل‌های از رابط کاربری بهتری برخوردارند. امّا کپچرهای ارزان‌قیمت‌تر شرایط پر از زحمتی از این لحاظ دارند. در همین حال، مدل‌های «دینامیک»، یک سیستم کنترل با صفحه‌نمایش لمسی دارند که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی است. تنها عیبی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحه‌ای آن است که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین موضوع احتمالاً در فشردن کلیدها در خلال رانندگی مشکل ایجاد کند.

2014 Renault Captur Interior
2014 Renault Captur Interior

مواد پلاستیکی به کار رفته در کپچر، اندکی حس سختی و ارزان‌قیمت بودن القا می‌کنند؛ ولی در همین حال، کنترل‌های چرخشی سیستم تهویه، شرایط فریبنده‌ای دارند.

رانندگی آسان

هنگام نشستن بر صندلی راننده، هم دید مناسبی از جلوی خودرو وجود دارد و هم موتورها برای ایجاد پیشرانه آماده هستند. فرمان کپچر در شهر بسیار سبک است؛‌ ولی در همین حال، اگر اشکودا یتی را درنظر بگیریم، این خودرو به خاطر دقت بیشتر پدال‌ها و شیفت دنده‌ها نسبت به کپچر، شرایط رانندگی راحت‌تری داشته باشد. همچنین در یتی، نمای بهتری از عقب در دسترس قرار می‌گیرد و این موضوع در پارکینگ کمک زیادی می‌کند. با این حال، نقطه کور کپچر چندان بزرگ نیست و بالا رفتن ارتفاع رانندگی نیز موجب بهتر شدن شرایط دید راننده در جلو شده است.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

از لحاظ پیشرانه، حتی اگر ضعیف‌ترین موتور انتخاب شود که یک موتور توربوی ۲ لیتری بنزینی است، قدرت لازم برای حرکت کپچر با یک خانواده کاملاً فراهم است. با این حال، اگر به دنبال یک قدرت بیشتر هستید، می‌توانید از موتور توربوی ۱/۲ لیتری بنزینی یا موتور دیزل ۱/۵ لیتری استفاده کنید. یک سیستم گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد همراه با موتور قدرتمندتر بنزینی ارائه می‌شود و برای موتور دیزلی نیز به صورت یک آپشن درنظر گرفته شده است. این گیربکس از نوع ۶ سرعته دو کلاجه EDC است.

2014 Renault Capturلذت رانندگی

کپچر لزوماً یک خودرو با هیجان زیاد در رانندگی نیست، ولی در جایگاه خودش لذت مناسبی از رانندگی در اختیار قرار می‌دهد. شاید حتی در اشکودا یتی نیز شاهد لذت بیشتری از رانندگی باشید؛ ولی در همین حال، در کپچر شرایط ایمنی و قابل پیش‌بینی در کنترل شما قرار دارد.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

مدل کپچری که از موتور دیزل استفاده می‌کند، با ۹۰ اسب‌بخار قدرت، ۱۲/۶ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتورهای بنزینی ۰/۹ و ۱/۲ لیتری هر دو قدرتی به ترتیب برابر ۹۰ و ۱۱۶ اسب‌بخار دارند که ۰ تا ۱۰۰ آن‌ها نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۰/۹ ثانیه طول می‌کشد.

قابلیت اطمینان

ضمانت‌نامه و پوشش تعمیراتی تا ۴ سال ادامه دارد. البته ذکر این نکته لازم است که به طور کلی، رنو در مطالعات رضایت مشتری جی دی پاور شرایط چندان مناسبی ندارد و در مطالعه سال ۲۰۱۳ این مؤسسه، از نظر رضایت مشتری، در رتبه نوزدهم از ۲۷ خودروساز قرار گرفته است. در همین حال، عمر مدل کپچر برای شرکت در مطالعه به حدّ کافی نبوده است.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

ضمانت‌نامه چهار سال کپچر، ۱۰۰ هزار مایل را پوشش می‌دهد. این در حلی است که نیسان و جوک تنها ۳ سال یا ۶۰ هزار مایل را پوشش می‌دهند.

مصرف سوخت

کپچر نسبت به بسیاری از مدل‌های هم‌رده‌اش، مصرف سوخت بهینه‌تری دارد. کپچر با موتور دیزل، در تست‌های رسمی، مصرف سوخت ۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان داده است. البته مصرف سوخت در دنیای واقعی ۴/۲۸ لیتر است که بسیار واقع‌گرایانه‌تر است که این مصرف باز هم از معادل‌های آن در نیسان جوک یا اشکودا یتی کمتر است.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

به همین ترتیب، مدل‌های با موتور بنزینی وضعیت بهتری در مصرف سوخت نسبت به رقبا دارند. هر دو موتور ارائه شده برای رنو کپچر، دارای متوسط مصرف سوخت ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در تست‌های رسمی هستند.

مقرون به صرفه

رنو کپچر نسبت به همتایانش قیمت کمتری دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. قیمت‌گذاری کپچر از بسیاری 4×4 ها، شامل نیسان جوک و اشکودا یتی کمتر است و در همین حال، کاهش قیمت کمتری، پس از چند سال استفاده خواهد داشت.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

اگر در هنگام خرید کپچر از گزینه طرح اقتصادی رنو استفاده کنید، برای مدت یک سال یا ۴۸ هزار مایل (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتند) می‌توانید از سرویس رایگان استفاده کنید. اگر هم تمایلی به این کار ندارید، می‌توانی یک سرویس چهار ساله با قیمت ثابت ۳۰۰ پوند تهیه کنید.

ایمنی

کپچر احتمالاً شرایط مناسبی در یک تصادف دارد. در رنو کپچر، ۶ کیسه هوا استفاده شده که ۲ تای آن در طول کابین و در سطح پنجره حرکت خواهند کرد. همین موضوع به کپچر کمک کرده تا از تست تصادف مستقل بدنه Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند. البته از این حقیقت که اشکودا یتی ۷ کیسه هوا دارد و عملکرد بهتری در تست محافظت از سرنشین بزرگسال نشان داده نباید بگذریم. در همین حال، نتیجه تست ایمنی مراقبت از بچه‌ها و عابران پیاده برای کپچر بالاتر است. رنو همچنین از لحاظ سیستم الکترونیکی تأثیرگذار بر نیروی ترمز و پایدا با اشکودا برابری می‌کند.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

تجهیزات استاندارد

اگر ارزان‌ترین کپچر را با عنوان «اکسپرشن» انتخاب کنید، تجهیزات استانداردی مانند چرخ‌های آلومینیومی، اتصال بلوتوث هندفری برای گوشی موبایل و یک درگاه USB برای ارتباط آی‌پاد به سیستم استریو در اختیار خواهید داشت.

2014 Renault Captur
2014 Renault Captur

در همین حال، توصیه می‌شود انتخاب خود را به «اکسپرشن پلاس» ارتقا دهید. در این حالت، مواردی مانند سیستم تنظیم هوا و رنگ‌آمیزی پنل و دستگیره درها مطابق رنگ بدنه به کپچر اضافه می‌شوند.

در نسخه «دینامیک MediaNav» نیز تجهیزاتی مانند سیستم راهبری با نمایشگر لمسی، یک سیستم صوتی پرسرعت و برخی طراحی‌های هوشمندانه داخل کابین در دسترس قرار می‌گیرند. در همین حال، مدل دینامیک S MediaNav دارای حسگرهای عقب پارکینگ و یک سیستم تنظیم هوای داخل کابین هوشمند است.

نظر نهایی

رنو کپچر در مقایسه با اشکودا یتی، دارای کلاس و هیجان رانندگی پایین‌تری است؛ با این حال، قیمت آن به اندازه قابل‌توجهی ارزان‌تر است (شروع قیمت از ۱۹۹۸۶ دلار برای مدل اکسپرشن) و هزینه‌های مالکیت آن نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند. به علاوه، کابین کپچر دارای محیط آرام‌تر و راحت‌تری در داخل کابین است. همین‌طور بسیاری از تریم‌های آن، دارای تجهیزات مناسب زیادی هستند.


irev.ir

بررسی چرخان

بالاخره پس از سال‌ها انتظار برای وارد شدن یک خودروی اروپایی توسط خودروسازان داخلی،‌ ایران‌خودرو چندی پیش اقدام به پیش‌فروش رنو‌ کپچر کرد تا بتواند در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون‌تومان به رقابت با حریفان سرسخت چینی بپردازد. رنو پیش از این نیز سابقه خوبی در ایران داشته و خودروهایی مانند تندر ۹۰ و مگان پیش از این موفق به جلب رضایت مشتریان شده‌اند. به همین دلیل احتمال می‌رود که ایرانیان از کپچر نیز استقبال زیادی داشته باشند.

رنو برای رقابت با نیسان جوک، پژو ۲۰۰۸ و فورد اکواسپرت، این کراس‌اور را روانه بازار کرد. کپچر از شاسی مشترک با کلیو استفاده می‌کند که زمزمه‌های حضور این ماشین نیز زمانی به گوش می‌رسید. هدف از تولید این کراس‌اور کوچک، ارائه بخشی از امکانات SUVها با قیمتی کم است که صدالبته رنو در زمینه تولید خودروهای مقرون‌ به صرفه استعداد خاصی دارد.

2015-renault-captur-24ایران‌خودرو کپچر را تنها در یک مدل وارد می‌کند. این مدل شامل امکاناتی همچون کروزکنترل، صفحه‌نمایش، سیستم روشنایی در روز، بدنه دو رنگ و کامپیوتر سفری می‌شود. در ادامه به بررسی این کراس‌اور می‌پردازیم.

طراحی

ظاهر کپچر با بقیه کراس‌اور‌ها تفاوت زیادی دارد و در آن گوشه‌های گرد زیادی را می‌توان دید. در جلو لوگوی بزرگ رنو خودنمایی می‌کند. طراحی جلوپنجره و چراغ‌ها به گونه‌ای‌ است که می‌توان بلندتر و عضلانی‌تر بودن کپچر نسبت به کلیو را کاملا حس کرد.

2015-renault-captur-21نوار کناری و سپر با طراحی کپچر کاملا هماهنگی دارد اما مهم‌ترین عامل زیبایی این فرانسوی کوچک، رنگ‌های متفاوت و دو رنگه بودن بدنه خودرو به شمار می‌رود. رنو چه در داخل و چه در خارج خودرو، امکانات زیادی برای شخصی سازی کپچر در نظر گرفته است. در هردو بخش می‌توان از رنگ‌های متفاوت برای تزیین و روح‌بخشی به ماشین استفاده کرد.

در بعضی قسمت‌های کابین ‌رنو از رنگ‌های مشابهی با خارج خودرو استفاده کرده و همین باعث افزایش حس اسپرت بودن آن شده است.

2015-renault-captur-19علاوه بر شاسی مشترک، کلیو و کپچر از طراحی داخلی مشابهی نیز بهره می‌برند. کیلومتر شمار و کنسول میانی که سیستم سرگرمی را نیز در خود جای داده، در هر دو خودرو یکسان هستند. از یک خودروی مقرون به صرفه نمی‌توان انتظار زیادی از کیفیت قطعات داخلی داشت و در کپچر نیز این قضیه صادق است و در قسمت‌های مختلف پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت مشاهده می‌شود.

2015-renault-captur-15درضمن برای راحتی بیش‌تر، پوشش صندلی‌ها زیپی طراحی شده و می‌توان آن‌ها را برای شستشو و یا تعویضشان جدا کرد.

رانندگی

کپچر با بهره‌گیری از سیستم‌تعلیقی نرم، خودرویی راحت به شمار می‌رود؛ گرچه در پیچ‌ها کمی لغزش خودرو مشاهده می‌شود. فرمان نیز حس خوبی از جاده را به راننده منتقل نمی‌کند و مقداری در جاده‌های بین شهری خسته‌کننده است. البته سبک بودن فرمان آن را برای رانندگی در شهر مناسب می‌سازد.

با این که رانندگی لذت‌بخشی در کپچر ارائه نمی‌شود، اما در داخل کابین حس راحتی و ایمنی قابل لمس است. فنر و کمک‌فنر به خوبی از عهده چاله‌ها بر می‌آیند و تنها خیابان‌های پر دست‌انداز و ترکدار است که سیستم‌تعلیق را به زانو در می‌آورد و ضربات به کابین وارد می‌شود.

2015-renault-captur-16تریم انتخاب شده برای ایران به موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر دارای توربوشارژر مجهز شده است. این موتور ۱۲۰ اسب‌بخار را در دور موتور ۴۹۰۰rpm و ۱۹۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۲۰۰۰rpm توسط یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. گیرکس در دور موتورهای پایین کمی دیر عمل می‌کند و عمل شتابگیری را به تاخیر می‌اندازد. درکل موتور کپچر با اینکه عملکرد مناسبی دارد اما در مقایسه با دیگر رقبا کمی ضعیف به نظر می‌رسد.

باید بخوانید:  تصاویر شکار شده از رنو مگان 2016 را ببینید

ایمنی

مدلی که در ایران عرضه می‌شود مجهز به ۴ کیسه‌‌هوای ایمنی– جلو و جانبی شده است. سیستم پایداری الکتریکی (ESP)، ترمز ضد قفل (EBD ،(EBA و ABS از دیگر امکانات ایمنی این ماشین به شمار می‌رود. در نهایت نیز باید اشاره کنیم که کپچر موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro NCAP شده است.

کاربرد

۳۷۷ لیتر فضای حمل‌بار در کپچر در نظر گرفته شده که به نسبت رقبایی همچون جوک و اکواسپرت مقداری بیش‌تر است. درضمن امکان افزودن یک طبقه به صندوق بار وجود دارد. این ویژگی کار را برای ساختن فضایی صاف در هنگام خم کردن صندلی‌ها راحت می‌سازد. می‌توان با جداسازی این طبقه فضا را به ۴۵۵ لیتر افزایش داد. همچنین با خم کردن کامل صندلی‌ها مقدار ۱۲۳۵ لیتر برای حمل وسایل در دسترس خواهد بود. فضای زیادی برای قراردادن وسایل سرنشینان در کپچر وجود ندارد. جعبه داشبورد نیز جای کمی در اختیار می‌گذارد و چندان نمی‌توان به آن برای گذاشتن وسایل اتکا کرد.

2015-renault-captur-282015-renault-captur-302015-renault-captur-11 2015-renault-captur-20با اینکه از نظر فضای سر در عقب خودرو مشکلی وجود ندارد، اما قسمت در نظر گرفته شده برای پا به خصوص برای افراد قد بلند می‌تواند آزار دهنده باشد.

نتیجه‌گیری نهایی

2015-renault-captur-8رنو کپچر خودرویی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند کراس‌اوری اسپرت را در مقابل پرداخت پولی نسبتا کم (البته نه در ایران) در اختیار داشته باشند. امکانات زیادی برای شخصی سازی خودرو درنظر گرفته شده و از این لحاظ از بسیاری از رقبا سرتر است. اگرچه شروع به حرکت خودرو کمی دیر صورت می‌گیرد و موتور نیز به نسبت کمی ضعیف است. البته موتور به راحتی از پس کارهای معمول برمی‌آید و به دلیل وزن کم خودرو نباید زیاد نگران این قضیه بود. همچنین کپچر یک خودروی شهری‌ست و نباید انتظار زیادی برای مسافرت داشت؛ به خصوص فضای کم درنظر گرفته شده برای پا می‌تواند در مسافت‌های طولانی آزار دهنده باشد. به هرحال قیمت ۱۰۵ میلیونی کپچر کمی شک‌ برانگیز است و خودرویی که در خارج از کشور به عنوان خودرویی مقرون‌ به صرفه به فروش می‌رسد، در ایران دارای چنین قیمت بالایی است.


irev.ir

بررسی irancar24

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

سلیقه خریدارن خودرو در چند سال گذشته بشدت تغییر کرده است .در سالهای نه چندان دور خریدارن بدنبال خودرو هایی با بدنه بزرگ و حجم موتور بالا بوده که بتوان حس قدرت طلبی و رانندگی راحتی را برای آنها به ارمغان بیاورد. اما با گذشت زمان و شلوغی شهرهای بزرگ و افزایش روز افزون قیمت سوخت و کاهش درآمد های قشر متوسط الگوی خریدران به کلی تغییر کرده و روی به خودروهای جمع و جور و مصرف سوخت کم آورده اند . بطور کل باید گفت در جهان کنونی اقتصادی بودن خودرو برای خریدران بسیار مهم و یکی از گزینه های می باشد.

از همین رو سازندگان خودرو هم با این تغییر الگو در محصولات خود تجدید نظر کرده و بدنبال ساخت خودروهایی می باشند که هم نشانی از خودروهای بزرگ و جادار قدیمی داشته باشد و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. رنو کپچر حاصل چنین تفکری می باشد .با این مقدمه قصد معرفی و بررسی مشخصات فنی رنو کپچر را داریم.

 رنو کپچر یک کراس اوور جمع و جور بوده که مزایایی یک شاسی بلند از قیبل جاداری و ارتفاع بیشتر را تواما با مزایا یک هاچ بک کوچک در خود جای داده است.کلا خودروهای کراس اوور از بدنه شاسی بلند بر روی پلت فرم خودروهای سواری بهره می برد از همین رو نرمی و رانندگی یک خودروی سواری را به ارمغان می آورد.

رنو کپچر بر اساس رنو کلیو طراحی و ساخته شده است .البته ظاهر کپچر بسیار زیباتر و جوان پسندانه تر از رنو کلیو می باشد. از مزایا دیگر کپچر نسبت به کلیو می توان به ارتفاع بیشتر و طراحی بهتر کابین اشاره کرد.البته نباید فراموش کرد در کنار این مزایا  رنو کچپر دارای یک ضعف عمده نسبت به کلیو می باشد .این ضعف عدم  چهار چرخ متحرک بودن رنو کپچر می باشد.

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

 طراحی فضای خارجی:

همانطور که اشاره کردیم طراحی خارجی رنو کپچر هیجان انگیز و جوان پسند می باشد.نمای جلوی خودرو متشکل شده از دو چراغ باریک که توسط یک جلو پنچره کشیده به یکدیگر متصل شده است  پرژکتورها و چرغهای روزتاب توسط یک قاب غیر همرنگ با بنده خودرو احاطه شده که بر زیبایی جلوی خودرو می افزاید.چراغهای عقبی خودرو بصورت بیضی  بوده که  چراغ دنده عقب در مرکز آن می باشد

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

 بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

گلگیر ها و بدنه خودرو بصورت عضلانی طراحی شده تا کمی خودرو بزرگتر و جسور تر به چشم آید .ابعاد خارجی خودرو نشان از جمع جور بوده خودرو می دهد . طول خودرو برابر با 4.1 متر و ارتفاع آن برابر با 1.53 متربوده  که فاصله 20 سانتی را با زمین  حفظ می کند .از نکات جالب طراحی خارجی متفاوت بودن رنگ سقف خودرو و بعضی از قسمت های بیرونی خودرو با رنگ اصلی بدنه بوده که باعث اسپرت شدن خودرو می گردد.

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

 فضای داخلی خودرو:

طراحی جلو داشبورت و ادوات آن بسیار آرگونومیک و متناسب با فضای بیرونی خودرو می باشد.اداوات تهویه مطبوع آن متشکل از دو دایره غیر متقارن می باشد که بشکل جالبی در کنار هم قرار دارد.صفحه پشت آمپر خودرو هم از دو دایره تشکلی شده که توسط یک بیضی که وظیفه نشان دادن سرعت را بر عهده دارد به یکدیگر متصل شده است.مواد بکار رفته در داشبورت کمی سخت و ارزان قیمت بوده که برای این خودروی اقتصادی کمی عادی به نظر می رسد.در مدلهای بالای این خودرو صفحه نمایشی در مرکز داشبورت در نظر گرفته شده است رابطه کاربری با خودرو را راحتر می کند .

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

 رنگ داخلی خودرو بصورت مشکی بوده  که بعضی از قسمتهای جلو داشبورت و دوخت فسمتهای از صندلی به رنگ متضاد طراحی شده است.

 صندلیهای خودرو برای مسافرت های درون شهری مناسب و نرم به نظر می رسد ولی برای مسافرت های طولانی مدت کمی نارحت کننده می باشد.

بطور کل باید گفت طراحی داخلی و خارجی این خودرو بگونه ای است که حس جوان پسندانه  و اسپرت بودن القا  گردد.

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

در خصوص ابعاد فضای داخلی باید گفت که این خودرو فضای بسیار بهتر از یک هاچک در اختیار سرنشینان قرار می دهد.اما با توجه به ابعاد کوچک خودرو فضای عقب این خودرو برای دو نفر بزرگسال مناسب است و در صورت اضافه شدن نفر سوم کمی فضا عرضی نشیمن گاه کم شده و سرنشینان کمی احساپس تنگ بودن خواهند کرد.

در صورتی که یک بزرکسال با قد بالای 01.8 در جلو این خودرو وپشت فرمان بنشیند سرنشنان عقب فضای کافی برای زانو ها خود دراختیار نخواهند داشت.

قسمت بار کپچر به لطف کف تنظیم شونده حالت تطبیق پذیری بیشتر پیدا کرده بطوریکه می توان فضای بار را به دو قسمت تبدیل کرد .

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

 پیشرانه خودرو:

رنو برای کپچر  موتور مختلف در نظر گرفته است .اولین پیشرانه یک مو%