رنو فلوئنس – Renault Fluence

رنو فلوئنسرنو فلوئنس

6.5

رنو فلوئنس – Renault Fluence در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

رنو فلوئنس یا همان رنو سامسونگ SM۳ در واقع نمونه سدان از رنو مگان نسل سوم است که در بازارهای اروپای غربی عرضه نمی شود و محصول خاص کشورهای در حال توسعه شرق اروپا، خاورمیانه، آرژانیتن،ترکیه، هند و روسیه است،البته که همکار کره ای رنو – نیسان، یا همان کمپانی خودروسازی سامسونگ نیز عرضه این مدل را در بازار داخلی کره جنوبی بر عهده دارد.

مدتی است اکثر محصولات جدید رنو،از شاسی بلند و سدان گرفته تا کوپه،توسط شرکت نگین خودرو به ایران وارد می شوند و کار را برای رقبای کره ای و ژاپنی خود سخت کرده اند. فلوئنس یکی از همین محصولات جدید رنو است. این خودرو در کلاس سدان خانوادگی متوسط جای می گیرد وبسیاری عقیده دارند که رنو، فلوئنس را به عنوان جایگزین مگان سدان معرفی کرده است. رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۶ در نسخه های ۲۰۰۰ سی‌سی فول و نیمه فول و ۲۰۰۰ سی سی دنده ای توسط نگین خودرو به فروش می‌رسد.

رنو فلوئنس

نقد و بررسی رنو فلوئنس

کاتالوگ رنو فلوئنس

کاتالوگ رنو فلوئنس

کاتالوگ رنو فلوئنس - Renault Fluence

کاتالوگ رنو فلوئنس – Renault Fluence

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه رنو فلوئنس – Renault Fluence در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه رنو فلوئنس - Renault Fluence

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه رنو فلوئنس – Renault Fluence

ویدیوهایی از رنو فلوئنس – Renault Fluence


iRev.ir-Line

بررسی HelpKala

طراحی خارجی

طراحی فلوئنس ساده و به دور از زرق و برق رقبای آسیایی اش است. ولی وقار پرستیژ یک خودروی فرانسوی در ظاهر آن موج می زند. طراحی چراغ های کشیده جلو و عقب ،زیبا و هماهنگ است و گلگیرهای برجسته به همراه سپرهای نسبتا زیبا،طراحی ظاهری را تکمیل می کنند.

Renault fluence-2015-Helpkala (8)

فلوئنس از نظر ابعاد در محدوده بین سدان های کامپکت و سدان های سایز متوسط دسته بندی می شود، اما به لطف بهره مندی از آرایش دیفرانسیل جلو، از نظر فضای سرنشینان عقب و فاصله محوری هیچ کم و کاستی ندارد. با این حساب می توان گفت که فلوئنس در مجموع نسبت به عمو بزرگوار خود،یعنی رنو مگان نسل دوم،زیباتر و بزرگتر است.

کابین و امکانات رفاهی

در فضای داخلی کابین خوشبختانه از دریچه های هوای دایره ای شکل و مشترک با رنو لوگان خبری نیست و شاهد طراحی سیال و نسبتا ساده ای برای داشبورد هستیم. کار کردن با دکمه ها راحت است و سعی شده از شلوغی کابین جلوگیری شود.کیفیت قطعات با توجه به قیمت ۲۰ هزار دلاری این خودرو در خارج از کشور نسبتا مناسب است. هرچند که تعدادی از قطعات تشکیل دهنده داخل کابین از پلاستیک خشک ساخته شده اند. صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند که برای خودرویی در این قیمت عجیب به نظر می رسد.از سایر امکانات کابین می توان به گرمکن صندلی های جلو،شیشه ها و سانروف برقی اشاره کرد.فضای کابین فلوئنس نسبت به ابعاد آن مناسب است و سرنشینان در آن احساس راحتی می کنند.

Renault fluence-2015-Helpkala (21)

فلوئنس از نظر امکانات و تجهیزات تقریبا با دست پر وارد عرصه رقابت شده است. آنطور که در وب سایت شرکت وارد کننده آمده ؛ سیستم ورود بدون کلید،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه،فرمان برقی،حسگر دنده عقب،صندلی های چرمی،گرمکن صندلی های جلو،صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس،آینه های جانبی برقی،استارت دکمه ای،سامانه مدیریت پیمایش،کروز کنترل،محدود کننده سرعت ( Speed Limiter )،نمایشگر میزان باد لاستیک،سان روف، سیستم صوتی Arkamys با ورودی USB و iPod،آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ از جمله تجهیزات رفاهی فلوئنس هستند.

مشخصات فنی

فلوئنس بر خلاف مگان نسل سه فهرست محدودی از پیشرانه های قابل انتخاب دارد که تنها شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری مشترک با (L۹۰) و ۲.۰ لیتری ۱۴۰ اسب بخاری (مشترک با مگان نسل ۲) می شود، البته این دو موتور در اروپای غربی نیرو بخش نسل سوم مگان نیز هستند، اما نقطه قوت ماجرا برای بازار ایران، همین اشتراک قطعات پیشرانه های مشهور رنو با یکدیگر است که در بلند مدت به نفع خریداران تمام خواهد شد. برای نمونه ضعیف تر (۱.۶ لیتری) یک گیربکس شش سرعته دستی در نظر گرفته شده است، اما نمونه ۲.۰ لیتری با گیربکس CVT عرضه می شود و همین نکته می تواند زمینه ساز تفاوت عملکرد رنو فلوئنس با مگان های نسل ۲ موجود در کشور باشد. مصرف سوخت ترکیبی مدل ۲۰۰۰ سی سی فلوئنس نیز ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

Renault fluence-2015-Helpkala (4)

بنابراین فلوئنس از یک پیشرانه ۴سیلندر ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد که ۱۴۳ اسب بخار و ۱۹۵نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بر اساس آمار و ارقام موجود در منابع مختلف، شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برای نمونه ۲۰۰۰ سی سی که در شرایط فعلی تنها نمونه وارد شده به کشورمان است، در حدود ۱۰.۴ الی ۱۱ ثانیه زمان می برد که با این حساب باید گفت که فلوئنس به هیچ عنوان ماشین تند و تیزی نیست اما از مگان های دو لیتری که در کشورمان با گیربکس بسیار قدیمی چهار سرعته خودکار عرضه می شوند، نمونه های سریع تری به حساب می آید و در بازار سدان های ۱۰۰ میلیون تومانی، می تواند جزو خودروهای نسبتا رضایت بخش باشد.

گیربکس CVT فلوئنس که قابلیت تعویض دستی را نیز دارد با نام X-Tronic شناخته می‌شود و از محصولات نیسان ژاپن است. نیسان تخصص بالایی در تولید گیربکس‌های CVT دارد و به دلیل آنکه رنو و نیسان هر دو زیر مجموعه گروه رنو- نیسان هستند، رنویی‌ها برای فلوئنس از این گیربکس استفاده کرده‌اند. فرمان خودرو همچون نسل پیشین مگان از سیستم کمکی برقی بهره می‌برد و به این ترتیب در سرعت‌های پایین و ترافیک شهری بسیار نرم است اما در سرعت های بالا سفت تر می شود تا کنترل راننده بر خودرو افزایش پیدا کند. فرمان برقی این خودرو از مزایای اصلی آن محسوب می شود.

Renault fluence-2015-Helpkala (3)

رنو معمولا محصولاتی را با هندلینگ خوب می سازد، اما در مورد فلوئنس این نگرانی وجود داشت که مسائل مربوط به کاهش هزینه های تولید به قیمت از دست رفتن هندلینگ و دینامیک رانندگی این خودرو تمام شده باشد،ولی خوشبختانه مسروریم که بگوییم چنین مشکلی وجود ندارد و در تمامی نقد و بررسی های مربوط به فلوئنس به هندلینگ خوب ، ترمزهای عالی و دینامیک رانندگی فراتر از انتظار این خودرو اشاره شده است. همچنین سواری فلوئنس مانند سایر اعضای خانواده رنو نرم و بی سر و صداست و ارتفاع مناسب آن از سطح زمین باعث شده تا تکان های مسیر کمتر به داخل کابین منتقل شود.

تعلیق مک فرسون چرخ های جلو و نیمه صلب چرخ های عقب، عملکردی در خور توجه را برای این سدان ۱۳۴۲ کیلوگرمی به ارمغان می آورد و بنا به نظر کارشناسان نشریه AUTO CAR هند،جذب ضربات نیز به شکل کم نقصی خوب انجام می شود.در واقع بعید نیست که فنربندی فلوئنس اندکی نسبت به مگان های نسل دوم موجود در کشور، نرمتر باشد و این نکته می تواند با توجه به شرایط خیابان های کشورمان، پدیده مثبتی باشد.

مهمترین امکانات ایمنی هم شامل شش کیسته هوا و مجموعه های ABS ، EBA و ESP می شود.بر اساس تستی که در سال ۲۰۱۱ بر روی نسخه پیش از فیس لیفت رنو فلوئنس انجام شده است، می توان امتیاز ایمنی این خودرو را حتی با دو کیسه هوا در حدود ۴ ستاره EURO NCAP عنوان کرد.

جمع بندی

فلوئنس بیشتر انتخاب افراد میانسالی خواهد بود که تعصب خاصی نسبت به برندهای فرانسوی دارند،در غیر این صورت انتخاب های بهتری در این رنج قیمت وجود دارد. مدل ۲۰۱۶ دنده ای رنو فلوئنس در نمایندگی به قیمت ۹۲ میلیون تومان عرضه می شود. همچنین فلوئنس ۲۰۱۶ با پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی به صورت فول و نیمه فول به ترتیب با قیمت ۱۲۲ و ۱۱۲ میلیون تومان توسط نگین خودرو به فروش می رسد.

Renault fluence-2015-Helpkala (6)


iRev.ir-Line

بررسی دنده6

حدود چهار ماه از ورود نه چندان پر سر  و صدای رنو فلوئنس به بازار می گذرد.خودرویی که از خانواده مگان نسل سوم است، اما با قیمتی به مراتب کمتر از نمونه های تولید داخل مگان نسل دوم آگهی می شود و همین امر نیز زمینه ساز پرسش های متعددی شده است.آیا رمز کار در ارزان فروشی شرکت وارد کننده است؟ آیا هزینه های تولید مگان تولید داخل آنچنان زیاد شده که از نمونه وارداتی گران تر می شود و یا اینکه کیفیت فلوئنس اساسا با رنو مگان شناخته شده و شناسنامه دار، یکسان نیست؟چنانچه به دنبال یافتن پاسخ برای چنین پرسش هایی هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

رنو فلوئنس-9معرفی

اگر در طراحی مگان های موجود در کشور دقیق شده باشید،ممکن است به خصوص در نمای جانبی تشابهاتی را بین مگان نسل 2 و رنو فلوئنس پیدا کنید.نسبت طولی درب موتور، فرم کلی ستون ها و صندوق عقب مرتفع از این جمله اند.با این حال فلوئنس یا همان رنو سامسونگ SM3 در واقع نمونه سدان از رنو مگان نسل سوم است که در بازارهای اروپای غربی عرضه نمی شود و محصولی خاص کشورهای در حال توسعه شرق اروپا، خاورمیانه، آرژانیتن،ترکیه، هند و روسیه است،البته که همکار کره ای رنو – نیسان، یا همان کمپانی خودروسازی سامسونگ نیز عرضه این مدل را در بازار داخلی کره جنوبی بر عهده دارد.فلوئس بر اساس یکی از پلت فرم های نه چندان مدرن رنو – نیسان موسوم به C PLATFORM توسعه یافته است که با رنو مگان نسل 2 و نسل 3 هم مشترک است و از سال 2003 بر روی خط تولید قرار دارد.این پلت فرم دیفرانسیل جلو بر طبق الگوهای اقتصادی کاهش در هزینه های تولید توسعه یافته است و تاکنون منجر به تولید شانزده محصول تولیدی با نام های مختلف شده که شامل 7 رنو، 6 مدل نیسان و دو محصول از تولیدات رنو سامسونگ می شود.یکی از تازه ترین این محصولات همین رنو فلوئنس است که از سال 2009 بر روی خط تولید رفته و در اواخر سال 2012 تنها فیس لیفت خود را تجربه کرده است.بنابراین به نظر می رسد که این پلت فرم پس از گذشت قریب به شش سال از آخرین به روز رسانی،شاهید آخرین سال های عمر کاری این پلت فرم باشیم.در آینده ای نزدیک این پلت فرم با زیر ساخت پیشرفته تری در راستای تولید نسل های بعدی مگان جایگزین می شود.

مشخصات فنی

فلوئنس بر خلاف مگان نسل سه فهرست محدودی از پیشرانه های قابل انتخاب دارد که تنها شامل پیشرانه 1.6 لیتری 110 اسب بخاری (مشترک با L90) و 2.0 لیتری 140 اسب بخاری (مشترک با مگان نسل 2) می شود،البته این دو موتور در اروپای غربی نیرو بخش نسل سوم مگان نیز هستند،اما نقطه قوت ماجرا برای بازار ایران، همین اشتراک قطعات پیشرانه های مشهور رنو با یکدیگر است که در بلند مدت به نفع خریداران تمام خواهد شد.برای نمونه ضعیف تر (1.6 لیتری) یک گیربکس شش سرعته دستی در نظر گرفته شده است، اما نمونه 2.0 لیتری با گیربکس CVT عرضه می شود و همین نکته می تواند زمینه ساز تفاوت عملکرد رنو فلوئنس با مگان های نسل 2 موجود در کشور باشد.بر اساس آمار و ارقام موجود در منابع مختلف، شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر برای نمونه قوی تر که در شرایط فعلی تنها نمونه وارد شده به کشورمان است،در حدود 10.4 الی 11 ثانیه زمان می برد و با این حساب باید گفت که فلوئنس به هیچ عنوان ماشین تند و تیزی نیست، اما از مگان های 2 لیتری که در کشورمان با گیربکس بسیار قدیمی چهار سرعته خودکار عرضه می شوند، نمونه سریعتریست و در بازار سدان های 100 میلیون تومانی، می تواند جزو خودروهای نسبتا رضایت بخش باشد.

طراحی و کیفیت

طراحی فلوئنس کمی عجیب است و از این امر از خصلت های یک ماشین فرانسوی تمام عیار محسوب می شود.حالت گوه ای شکل و منحنی دماغه خودرو در حالی به ستون های جلو رسیده است که خط زیرین شیشه های جانبی از ارتفاع پایین تری آغاز شده اند و با شیبی ملایم به صندوق عقب نسبتا مرتفع خودرو ختم می شوند.سقف در این میان حالتی قطره ای شکل و آیرودینامیک دارد که ممکن است منجر به کاهش فضای سر سرنشینان عقب شده باشد.چراغ های جلو و عقب تناسب چندانی ندارند اما در مجموع طراحی خودرو در تمامی زوایا قابل قبول است.فلوئنس همچنین از نظر ابعاد در رده ای بین سدان های کامپکت و سدان های سایز متوسط دسته بندی می شود، اما به یمن بهره مندی از آرایش دیفرانسیل جلو، از نظر فضای سرنشینان عقب و فاصله محوری هیچ کم و کاستی ندارد.با این حساب می توان گفت که فلوئنس در مجموع نسبت به عمو بزرگوار خود،یعنی رنو مگان نسل دوم،زیباتر و بزرگتر است.در فضای داخلی کابین خوشبختانه از دریچه های هوای دایره ای شکل و مشترک با رنو لوگان خبری نیست و شاهد طراحی سیال و نسبتا ساده ای برای داشبورد هستیم.با این وجود،تمامی کارشناسان تاکید دارند که کیفیت ساخت قطعات تشکیل دهنده داخل کابین چندان جالب نیست و بسیاری قسمت ها از پلاستیک خشک و ضعیف شکل گرفته اند.هرچند مگان نیز از این جهت به هیچ عنوان نمی تواند برتر باشد یا احساس یک خودرو با کیفیت را به سرنشینان القاء کند.

تجهیزات و امکانات رفاهی

در مقابل میتسوبیشی لنسر 1.6 لیتری که عملا تجهیزات خاصی ندارد یا مگان که بسیاری امکانات ساده را کم دارد، فلوئنس تقریبا با دست پر وارد عرصه رقابت شده است.آنطور که در وب سایت شرکت وارد کننده آمده ؛ سیستم ورود بدون کلید،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه،فرمان برقی،حسگر دنده عقب،صندلی های چرمی،گرمکن صندلی های جلو،صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس،آینه های جانبی برقی،استارت دکمه ای،سامانه مدیریت پیمایش،کروز کنترل،محدود کننده سرعت ( Speed Limiter )،نمایشگر میزان باد لاستیک،سان روف، سیستم صوتی Arkamys با ورودی USB و iPod،آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ از جمله تجهیزات رفاهی فلوئنس هستند.مهمترین امکانات ایمنی هم شامل شش کیسته هوا و مجموعه های ABS ، EBA و ESP می شود.بر اساس تستی که در سال 2011 بر روی نسخه پیش از فیس لیفت رنو فلوئنس انجام شده است، می توان امتیاز ایمنی این خودرو را حتی با دو کیسه هوا در حدود 4 ستاره EURO NCAP عنوان کرد.

رنو فلوئنس

رنو فلوئنس

سواری و هندلینگ

رنو معمولا محصولاتی را با هندلینگ خوب می سازد، اما در مورد فلوئنس این نگرانی وجود داشت که مسائل مربوط به کاهش هزینه های تولید به قیمت از دست رفتن هندلینگ و دینامیک رانندگی این خودرو تمام شده باشد،ولی خوشبختانه مسروریم که بگوییم چنین مشکلی وجود ندارد و در تمامی REVIEW های مربوط به فلوئنس به هندلینگ خوب ، ترمزهای عالی و دینامیک رانندگی فراتر از انتظار این خودرو اشاره شده است.سیستم فرمان مکانیکی توسط یک موتور برقی حمایت می شود و می تواند به خوبی احساس راندن یک خودرو مجهز به فرمان هیدرولیکی را القاء کند.این فرمان همچنین انطباق پذیری زیادی با شرایط رانندگی و سرعت خودرو دارد و در عین حال که عملکردی فوق نرم و سبک را در رانندگی شهری ارائه می دهد،در سرعت های بالا کمی سفت شده و سنگین تر ظاهر می شود تا ایمنی حرکت خودرو در مانور های ناگهانی افزایش یابد.تعلیق مک فرسون چرخ های جلو و نیمه صلب چرخ های عقب، عملکردی در خور توجه را برای این سدان 1288 کیلوگرمی به ارمغان می آورد و بنا به نظر کارشناسان نشریه AUTO CAR هند،جذب ضربات نیز به شکل کم نقصی خوب انجام می شود.در واقع بعید نیست که فنربندی فلوئنس اندکی نسبت به مگان های نسل دوم موجود در کشور، نرمتر باشد و این نکته می تواند با توجه به شرایط خیابان های کشورمان، پدیده مثبتی باشد.ترمز های در چرخ های جلو به صورت دیسکی خنک شونده و در چرخ های عقب به صورت دیسک ساده هستند و با سامانه های ABS ، EBA (ترمز اضطراری) و ESP (کنترل پایداری) پیشتیبانی می شوند.

رنو فلوئنس

رنو فلوئنس

قیمت و شرایط بازار

شاید شما هم تبلیغات نمونه شرکتی فلوئنس را با قیمت ادعایی 69 میلیون تومان دیده باشید،تبلیغاتی که فلوئنس را یکی از ارزان ترین سدان های وارداتی به کشور معرفی می کند و ممکن است هر فردی را برای خرید این خودرو تشویق کند، اما ناچاریم اعلام کنیم که در دنیای واقعی شرایط کمی با فرضیات تبلیغی تفاوت دارد.نخست آنکه برای تحویل گرفتن خودرو ، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های جانبی از این دست ضروری خواهد بود و از این رو قیمت پرداختی برای خرید فلوئنس در خوشبینانه ترین حالت از 76 میلیون تومان کمتر نمی شود.

این در حالیست که تاریخ تحویل بسیاری خودروهای وارداتی با توجه به قوانین جدید اعمال شده از سوی سازمان های ذی ربط،مشخص نیست و اگر می خواهید یک خودرو وارداتی را کامل و بدون اعصاب خوردی و بدقولی خریداری نمایید،بهتر است مستقیم به بازار آزاد مراجعه کنید.در این صورت خواهید دید که برچسب قیمتی رنو فلوئنس 2.0 لیتری با گارانتی شرکتی به حدود یکصد میلیون تومان هم می رسد و بنابراین ناچار خواهید بود که رویای خرید 69 میلونی یک سدان فرانسوی نسبتا به روز را از سر خود بیرون کنید.حالا این پرسش مطرح می شود که ارزش خرید فلوئنس با چنین قیمتی چقدر است؟ پاسخ دقیق و روشنی برای این پرسش وجود ندارد.در مقایسه با خودرویی چون میتسوبیشی لنسر 1.6 لیتری ، فلوئنس عملکرد بهتری به خصوص در زمینه قدرت پیشرانه دارد و در مقایسه با رنو مگان پارس خودرو که این روزها قیمتش در بازار به نزدیکی یکصد میلیون تومان رسیده، فلوئنس قطعا خودرو جذاب تریست، اما در بلند مدت ممکن است کفه ترازو به سمت خدمات گسترده تر پارس خودرو برای مگان سنگینی کند.پس انتخاب با شماست، فلوئنس جذاب برای کوتاه مدت، یا مگان تکراری و قدیمی با ضریب اطمینان بیشتر برای بلند مدت؟!


iRev.ir-Line

بررسی 1Car

اگر دنبال یک سدان کوچک و جمع و جور می‌گردید، رنو فلوئنس یکی از گزینه های ارزان قیمت موجود در بازار است. با این که این خودرو در کره جنوبی تولید می‌شود، با نیم نگاهی به آن متوجه می‌شوید که طراحی و مهندسی آن اروپایی است. رنو فلوئنس بر اساس Samsung SM3 ساخته شده است که خودش بر اساس نسل قبلی رنو فلوئنس تولید شده است. نمای خارجی رنو فلوئنس با خطوطی ساده و مواج که از جلو تا عقب آن امتداد می‌یابند، القا کننده حسی ساده اما شیک از طراحی مدرن اروپایی است. طول این سدان 4,618 میلی‌متر، ارتفاعش 1,501 و عرض آن 1,809 میلی‌متر است که باعث می‌شود در این کلاس، از فضای داخلی بزرگی برخوردار باشد.

بررسی رنو فلوئنساز آنجایی که کمپانی رنو به دنبال کسب موفقیت در بازار استرالیا است، تلاش می‌کند علاوه بر استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا در محصولاتش، قیمت آن ها را نیز پایین بیاورد. این خودورساز فرانسوی هر کاری از دستش ساخته باشد انجام می‌دهد تا راهش را به سوی نمایشگاه های اتومبیل باز کند؛ از میان این کارها می‌توان از قیمت پایین، ارائه خدمات گسترده تا پنج سال، پرداخت سود مشارکت کم بهره و هر چیز دیگری که به فکرتان برسد، نام برد. ظاهراً این کمپانی فرانسوی دل هیچ کس را نمی‌شکند؛ قیمت رنو فلوئنس با گیربکس دستی شش سرعته برابر با 22,900 دلار استرالیا است و در برابر پولی که مشتری می‌پردازد، تجیهزات زیادی به صورت استاندارد دریافت می‌کند؛ از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، برف‌پاک‌کن و چراغ جلوی اتوماتیک، کروز کنترل (فقط با گیربکس اتوماتیک)، چراغ مه‌شکن، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای به همراه مجرای هوا برای صندلی های عقب، شیشه های برقی جلو و عقب، آینه های تاشو مجهز به گرمکن و رینگ های آلومینیومی 16 اینچی اشاره کرد.

بررسی رنو فلوئنس بررسی رنو فلوئنس

تجهیزات ایمنی فلوئنس عبارتند از: سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز ضدقفل با توزیع نیروی برقی، ترمز اضطراری و 6 کیسه هوا، که همگی بدون دریافت هیچ گونه هزینه اضافی به خریداران ارائه می‌شوند. اگر واقع بینانه نگاه کنیم، چنین فهرستی از تجهیزات، آن هم برای یک سدان کوچک،  4,000 دلار می‌ارزد؛ اما رنو وقت خود را تلف نمی‌کند، چرا که این کمپانی به دنبال فروش بالاست و ارائه این میزان خدمات تازه اول کار است. خودرویی که مورد تست قرار گرفت یک رنو فلوئنس Rrivelege CVT بود که از نظر قیمت در صدر فهرست قرار دارد و بر چسب قیمت آن عدد 29,990 را نشان می‌دهد. این خودرو علاوه بر همه تجهیزاتی که پیشتر نام بردیم، این موارد را نیز ارائه می‌کند: سانروف برقی، روکش هایی از چرم مشکی، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با بلندگوهای قوی استریو و درگاه  USB، حسگرهای پارک در عقب و رینگ های آلومینیومی 17 اینچی. همتای این سدان کوچک، یعنی تویوتا کرولا Ultimate، حدود 31,990 دلار قیمت دارد و به سیستم مسیریاب ماهواره‌ای نیز مجهز نیست (علاوه بر این کمپانی تویوتا فقط 3 سال یا 100,000 کیلومتر خدمات گارانتی ارائه می‌دهد). به این ترتیب اگر مقدار پولی که می‌پردازید و خدماتی که در ازای آن دریافت می‌کنید را در نظر بگیرید، ابداً نمی‌توان گفت که رنو فلوئنس گزینه خوبی نیست.

بررسی رنو فلوئنساگر داخل آن بنشینید، بی‌درنگ متوجه می‌شوید که کیفیت مواد به کار رفته در کابین داخلی، بالاتر از کیفیت رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش است. کاربرد پلاستیک نرم و تزیینات نقره‌ای رنگ در جای جای کابین، حس خوبی در داخل کابین ایجاد می‌کند، چیدمان ساده ابزارها هم بسیار کاربر پسند است. البته رنو فلوئنس کم و کاستی هایی هم دارد؛ سیستم مسیریاب ماهواره‌ای TomTom زیاد از حد خشک و انعطاف ناپذیر است؛ همه عملیاتی که می‌خواهید با آن انجام بدهید، فقط باید از طریق یک کنترل از راه دور انجام بگیرد و با سیستم های اصلی خودرو هماهنگ نیست. وقتی هم می‌خواهید برای تنظیم سیستم صوتی از دکمه های روی کنسول مرکزی استفاده کنید و یا هنگام استفاده از کنترل از راه دور سیستم مسیریاب، ممکن است قدری از کوره در بروید.

بررسی رنو فلوئنس بررسی رنو فلوئنس
بررسی رنو فلوئنس بررسی رنو فلوئنس
بررسی رنو فلوئنس بررسی رنو فلوئنس

با همه این حرف ها، سیستم صوتی بسیار خوب است و صدای باس و وضوحی عالی دارد. این سیستم می‌تواند از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل شود و فایل های صوتی را از روی آن بخواند. در این تست، هنگامی که به یک گوشی iPhone 4 متصل شد، توانست صدایی با کیفیت متوسط پخش بکند. اگر بخواهید تلفن همراه را با سیستم صوتی هماهنگ کنید یا تنظیمات زیر و بم صدا را تغییر بدهید، پنل ابزار رنو فلوئنس قدری کند و غیر حساس است و هنگام استفاده مکرر عذاب‌‌آور می‌شود. خوشبختانه، استفاده از دکمه های کنترل سیستم مسیریاب ماهواره‌ای آسان است و راهنمایی های واضح و قابل درک ارائه می‌کند. صندلی های جلو و عقب حسابی جادار هستند، به خصوص صندلی های عقب که دو نفر بزرگسال درشت جثه را به راحتی در خودشان جا می‌دهند.

بررسی رنو فلوئنسراحتی صندلی ها در سفرهای کوتاه و طولانی هم بی نظیر است. وقتی پشت صندلی راننده می‌نشینید، کافی است دکمه استارت را فشار دهید تا موتور چهار سیلندر دو لیتری با 140 اسب‌بخار نیرو و 195 نیوتن متر گشتاور جان بگیرد. این موتور در کنار یک گیربکس متغییر پیوسته (CVT) قرار گرفته و باعث می‌شود رنو فلوئنس نیازی به تعویض دنده نداشته باشد. وقتی به پیش می‌روید، گیربکس به راحتی تنظیم می‌شود. همین امر باعث می‌شود از نظر تئوری، تعویض دنده ها حد و مرزی نداشته باشند و موتور خودرو همیشه حداکثر نیرو و کارآمدی را داشته باشد. انتقال نیرو در رنو فلوئنس بسیار خوب انجام می‌گیرد، البته به پای رنو مگان RS 250 نمی‌رسد ولی لش و تنبل هم نیست. اگر دوست دارید هنگام رانندگی، پایتان دائم روی پدال گاز باشد، ممکن است صدای گیربکس CVT قدری آزاردهنده باشد، چون موتور با حداکثر دور کار می‌کند تا بیشترین نیرو و گشتاور را منتقل کند. اگر راننده با این ویژگی خودرو آشنا نباشد، ممکن است فکر کند موتور زور می‌زند ولی در واقع این طور نیست.

بررسی رنو فلوئنس

در خلال یک هفته‌ای که خودرو رنو فلوئنس مورد تست قرار گرفت، در هر 100 کیلومتر معادل 8.4 لیتر سوخت مصرف کرد (مصرف سوختی که به طور رسمی اعلام شده است در سیکل ترکیبی برابر است با 7.8 لیتر ). سواری و هندلینگ رنو فلوئنس در جاده های نسبتاً بی کیفیت استرالیا (در مقایسه با کره جنوبی و اروپا) بسیار خوب است. البته زیاد نرم و شناور نیست ولی آن قدرها نرم هست تا دست‌اندازها و چاله ها را نسبتاً آسان رد کند. هنگام عبور از پیچ ها، نمی‌توان گفت رنو فلوئنس از تویوتا کرولا بهتر یا بدتر است، بلکه می‌توان گفت کارش را بدون هیچ شکوه و شکایتی انجام می‌دهد و بسیاری از رانندگان با آن راحت هستند. البته رنو فلوئنس از نظر قیمتی با تویوتا کرولا و سایر رقبای ژاپنی تفاوت بسیاری دارد. در آگوست سال 2011، نمایندگی رنو در استرالیا فقط 61 دستگاه فلوئنس به فروش رساند، در حالی که این تعداد در مورد تویوتا کرولا 3,100 و در مورد تیپ های مختلف مزدا 3، 4.234 دستگاه بوده است.

بررسی رنو فلوئنسکیفیت بالای خدمات ارائه شده و قیمت بسیار رقابتی فلوئنس، نشانه‌ای است از این که حضور کمپانی رنو در استرالیا هنوز راه درازی در پیش دارد. اگر در فکر رنو فلوئنس هستید، بهتر است چارچوب فکری‌تان را به این ترتیب سازمان بدهید: نه تنها با پرداخت پول کمتر از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوید، بلکه صاحب ماشینی می‌شوید که هیچ کس ندارد و از پنج سال گارانتی نامحدود نیز برخوردار است (چیزی که بیشتر از کمپانی های کیا و هیوندای انتظار دارید). به این ترتیب، بهتر است فکر “این ماشین های غیر قابل اعتماد فرانسوی” را از سرتان بیرون کنید. حتی اگر رنو فلوئنس یک یا دو آپشن هم بیشتر از همتای ژاپنی‌اش داشته باشد، گارانتی بهتر و بیشتر آن تضمین می‌کند که جای هیچ گونه نگرانی نیست. روی هم رفته، رنو فلوئنس یک خودرو بسیار رقابتی، ایمن و مجهز است، فقط مدتی طول می‌کشد تا بازار آن را درک کند. بنابراین، اگر دنبال یک سدان کوچک می‌گردید، بهتر است خودتان را به یکی از نمایندگی های رنو برسانید و با رنو فلوئنس دوری در اطراف بزنید.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*