جک اس 5 – Jac S5

6.5

جک اس 5 – Jac S5 در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

JAC S5 اتوماتیک از نظر مشخصات فنی شباهت کاملی با مدل دنده دستی دارد و از همان موتور 2.0 لیتری توربو با حدود 173 اسب بخار توان بهره می گیرد، تنها نکته تفاوت گیربکس دستی است که جای خود را به یک نمونه شش سرعته دوبل کلاچ داده است. جک S5 اتوماتیک همچنین در حدود 40 کیلوگرم نسبت به نسخه دنده دستی سنگین وزن تر است و به رینگ های بزرگتر 18 اینچی تجهیز شده است. همچنین مدل اتوماتیک این خودرو مجهز به سنسور باران، صندلی برقی با گرمکن و محافظ سرنشین، دوربین دنده عقب و کی‌لس استارتر و ورود بدون کلید است.

با این وجود در صورت مقایسه امکانات و مشخصات S5 اتوماتیک نسبت به خودروهای گران قیمت تر کره ای که بیش از 140 میلیون تومان قیمت دارند، در خواهید یافت که حداقل بر روی کاغذ، ارزش خرید جک S5 می تواند بالاتر از برخی رقبا باشد. در حال حاضر بازار خودروهای 70 الی 100 میلیونی کشورمان توسط انبوهی از خودروهای چینی اشباع شده است و S5 به عنوان یک کراس اوور اتوماتیک در این بازه قیمتی با رقبای چینی دیگر چون هایما S7 ، چری تیگو 5 و MVM X33 مواجه است.

کرمان خودرو گارانتی 5 ساله برای مدل اتومات قرار داده است. این موضوع می تواند خیال خریداران تا حدود زیادی نسبت به کیفیت خودرو راحت کند و اطمینان آنها را جلب نماید. خودرو های چینی از بدو ورود به بازار ایران همواره با چالش های جدی در جلب اطمینان مشتری ها نسبت به کیفیت و ایمنی رو به رو بوده اند. حال کرمان موتور با این گارانتی 5 ساله می خواهد اطمینانش به کیفیت بالای جک اس5 اتومات را به رخ بکشد و خیال خریداران را راحت نماید.

نقد و بررسی جک S5 - Jac S5
نقد و بررسی جک S5 – Jac S5
نقد و بررسی جک S5 - Jac S5
کاتالوگ جک S5 – Jac S5

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه  جک اس 5 – Jac S5 در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه جک اس 5 - Jac S5

ویدیوهایی از جک اس 5 – Jac S5


iRev.ir-Line

بررسی پدال

جک S5 شاسی‌بلندی است که علیرغم مدت نه‌چندان زیاد حضورش در کشور ما، توانسته است که خود را به‌خوبی در بازار جا بیندازد و به سرعت حضورش را در خیابان‌ها افزایش دهد. ظاهر جذاب S5 که بسیار شبیه به محصولات هیوندای و مخصوصاً هیوندای توسان است، در کنار موتور قدرتمند توربوشارژر آن، دو دلیل عمده معروفیت و محبوبیت شاسی‌بلند جمع‌وجور جک در بین مردم می‌باشند.

JAC S5
JAC S5

با وجود نقاط مثبت زیاد، جک S5 یک نقطه‌ضعف بزرگ داشت که باعث می‌شد که مشتریان در هنگام انتخاب آن تردید کنند و آن دستی بودن دنده در این خودرو بود. در کشور ما برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته در که در آن‌ها گیربکس‌های دستی محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند، گیربکس‌های اتوماتیک بسیار محبوب‌تر هستند و نبود گیربکس اتوماتیک برای خودروهای چند ده میلیونی یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود.

JAC S5
JAC S5

به همین منظور همان‌طور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کرمان موتور تصمیم به عرضه جک S5 با گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دستی گرفت. هم‌اکنون چند روزی است که ثبت‌نام برای فروش جک S5 اتوماتیک آغاز شده است، اما هنوز هم تردیدهایی بین مشتریان در مورد تغییرات آپشن ها و امکانات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دستی وجود دارد. پس تصمیم گرفتیم مروری بر تغییرات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی داشته باشیم.

JAC S5
JAC S5

در ابتدا باید اعلام کنیم که برخلاف چیزی که قبلاً برخی از نشریات خودرویی اعلام کرده بودند، نسخه اتوماتیک ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و فیس‌لیفتی که در برخی گزارش‌ها عکس‌های آن منتشر گردید، بر روی این نسخه اعمال نخواهد شد. هرچند که این امر ممکن است باعث دلسردی برخی گردد، اما به نظر شخصی نگارنده، نسخه فعلی نسبت به نسخه فیس‌لیفت از ظاهر معقول‌تر و متوازن‌تری برخوردار است و نبودن چراغ‌های روشنایی روز آن‌قدرها هم مسئله بزرگی در یک خودرو نیست که بتوان آن را یک نقص به‌حساب آورد.

JAC S5
JAC S5

اما مهم‌ترین تغییر که در بخش فنی اتفاق افتاده است، تعویض جعبه‌دنده 6 دنده دستی نسخه فعلی با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که بدون شک تغییری بسیار مثبت و مناسب است.

JAC S5 Interior
JAC S5 Interior

ازنظر ایمنی هم جک S5 اتوماتیک به دو کیسه هوای جانبی مجهز گردیده است که تعداد کیسه‌های هوا را در کل به چهار عدد می‌رساند.

jac s5 2015
jac s5 2015

سایر تغییرات در بخش امکانات رفاهی صورت گرفته است. جایی که خودرو مجهز به دو آپشن محبوب در بین هم‌وطنان ما یعنی استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید شده است.

علاوه بر این، مانیتور خودرو عوض شده است و مانیتور جدید مجهز به سیستم ناوبری GPS می‌باشد. همچنین دوربین دنده عقب نیز به‌صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌باشد. ضمناً جهت آگاهی دادن به راننده در مورد فاصله خودرو با اشیای اطراف، خودرو علاوه بر سنسورهای عقب، به سنسورهای پارک جلو نیز مجهز گردیده است.
در جک S5 اتوماتیک راننده و سرنشین کناری می‌توانند در هوای سرد زمستانی از گرم شدن صندلی‌هایشان لذت ببرند. همچنین تنظیم صندلی دیگر وقت چندانی از راننده نخواهد گرفت، چراکه تنظیم صندلی راننده برقی شده است و به حافظه نیز مجهز می‌باشد.

jac s5 2015
jac s5 2015

علاوه بر این‌ها، در هوای بارانی نیازی به تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن نخواهد بود، چراکه جک S5 اتوماتیک به سنسور باران تجهیز شده است. شیشه جلو نیز مجهز به گرم‌کن شده است و جهت راحتی بیشتر سرنشینان، جک S5 از شیشه‌های رفلکس بهره می‌برد.

یکی از مشکلاتی که اغلب خودروهای چینی در طراحی با آن مواجه هستند، کوچک بودن سایز رینگ‌هاست. کرمان موتور با درک این مشکل، سایز رینگ‌های جک S5 اتوماتیک را از 17 به 18 ارتقا داده است. درنهایت آخرین تغییر S5 اتوماتیک نسبت به مدل دنده‌ای، وجود ترمز پارک برقی می‌باشد.

در حال حاضر جک S5 دنده‌ای با قیمت 75 میلیون و 400 هزار تومان پیش‌فروش می‌گردد. این در حالی است که برای ثبت‌نام نسخه اتوماتیک درمجموع باید 88 میلیون تومان پرداخت گردد که در طرح فروش فعلی، دو میلیون تومان تخفیف نیز بر روی آن اعمال خواهد شد.

JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5

پس آیا به نظر شما امکانات و آپشن هایی که از آن‌ها نام بردیم، ارزش پرداخت 10 میلیون و 600 هزار تومان اضافه‌تر را دارد یا خیر؟ آیا به نظر شما جک S5 اتوماتیک در شرایط فعلی و با وجود رقبایی چون هایما S7 و چری تیگو 5 شانس موفقیت دارد یا خیر؟

JAC S5

iRev.ir-Line

بررسی کارنت

شرکت کرمان‌موتور، چند وقتی است جک S5 را در سبد محصولات خود دارد. مدیران این شرکت به این مساله  اشاره می‌کنند که امروز S5 پر‌فروش‌ترین محصول آنهاست. نشانه‌ای از صحت این مطلب را می‌توان در خیابان‌ها دید. این روزها جک S5 بسیار در دیده می‌شود و بیشتر از توقع کارشناسان فروش کرده است.

کمپانی جک چین، برای کسب بازار بهتر در این رسته خودرویی، در حال تست و آزمایش فنی S5 اتوماتیک است. هنوز این خودرو در نقاط مختلف جهان و بازارهای جک، به فروش رسمی نرسیده و سایت این کمپانی، تنها خبری از تلاش مهندسان جک برای اتوماتیک کردن S5 منتشر کرده است. در سفری که به ارگ جدید بم داشتیم، هم‌زمان با تست‌های فنی چینی‌ها در نقاط مختلف جهان، شاهد این مساله  بودیم که نسخه‌ای از جک S5 اتوماتیک برای گذراندن برخی آزمایش‌ها و استانداردسازی‌ها به ایران آمده است.

بعد از نشستن پشت فرمان لیفان 820، جدیدترین خودروی کمپانی لیفان چین در ایران، نوبت آن رسیده بود با جک S5 اتوماتیک آشنا شویم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این بررسی، حضور جک S5 دنده‌‌ای در بررسی‌ها بود که توانست تفاوت این دو نسخه را به ما نشان دهد.

زیباتر شده است، اما شبهه وجود دارد!
دیگر باید  از شنیدن اینکه جک S5 در نماهای مختلف شبیه هیوندای توسان و برخی محصولات آئودی و فولکس‌واگن است، خسته شده باشید. باید قبول کرد طرح این خودرو از برخی محصولات پرفروش بازار جهانی الگو برداری شده است. با نگاه به نسخه فیس‌لیفت می‌توان به‌راحتی به این نتیجه رسید که جک قصد دارد طراحی جدیدی با عنوان دست خط مخصوص خود در جک S5 فیس‌لیفت هم جا بیندازد. نمای جلوی خودرو با جلو پنجره خشن‌تری همراه است. این جلو‌پنجره رنگ مشکی براق دارد و در دو بخش بالا و پایین نقره‌ای و براق است.

s5.2همچنین فرم سپر جلو تغییر کرده است. همین تغییر شکل باعث شده است قالب مه‌شکن هم تغییر کند و در به صورت فابریک بالای چراغ‌های LED در نقش دِی‌لایت ظاهر شود. روی سپرهای جلو S5 فیس‌لیفت، سنسور پارک جلو قرار دارد که در موقعیت خوبی نصب شده‌ و ظرافت جالبی در مکان‌یابی آنها روی سپر دیده می‌شود. در نسخه‌ای که کمپانی جک خبر آن را منتشر کرده است، رینگ‌های خودرو فرم براق دارند.

همچنین در نسخه‌های سقف پانارومیک برای S5 فیس‌لیفت در نظر گرفته شده است. ولی نسخه‌ای که در پیست آزمایش فنی کرمان‌موتور وجود داشت، مانند جک S5 دنده‌ای تنها به سان‌روف دو حالته مجهز بود. وقتی وارد کابین S5 فیس‌لیفت می‌شوید، شاید کمی تعجب کنید برخی امکاناتی که لوکس محسوب می‌شوند، در این خودروی چینی وجود دارد. اولین چیزی که شما را شگفت‌زده می‌کند، ترمز پارک برقی است که پنلی مجزا زیر محفظه دسته‌دنده دارد.

نسخه موجود در ایران مثل مدل دنده‌ای روی فرمان، کروز کنترل نداشت و گویا همچنان برای جک S5، کروزکنترل یک آپشن  نصبی محسوب می‌شود. تودوزی خودرو به دو رنگ قهوه‌ای شتری و مشکی است که شاید برای بسیاری جدید باشد. با جست‌وجو و پیدا کردن نسخه‌های ابتدایی جک S5 دنده‌ای که در شرکت کرمان‌موتور وجود داشتند، فهمیدیم از همان ابتدا طراحی‌داخلی S5 با پوشش رنگی متفاوتی عرضه و در قالب مشکی به صورت عمده وارد بازار ایران شده است.

s5استارت زدن S5 اتوماتیک با دکمه انجام می‌شود و قالب سوئیچ  اسپرت و فضایی دارد. این سوئیچ  یا هندست، سفید یک پارچه است و دکمه‌های یک‌تکه به هم متصل شده‌اند. دوربین دنده عقب به صورت فابریک روی خودرو مورد بررسی وجود داشت و گویا کیفیت مانیتور وسط خودرو بهتر از قبل شده بود. دسته دنده شکل ساده و متعارفی داشت و در بخش حالت‌های انتخابی، گزینه اسپرت و تعویض دنده دستی هم دیده می‌شود.

مهم‌ترین تغییر که می‌تواند برای بسیاری از خریداران مهم باشد، این است که در نسخه در حال تست، ایربگ‌های جانبی جلو را شاهد بودیم. البته کارشناسان شرکت اعلام کردند احتمال دارد دقیقا همین نسخه ارائه نشود. این یعنی اینکه یا با امکانات بیشتری مثل کروزکنترل فابریک ارائه می‌شود یا برخی آپشن‌ها مثل استارتر و ایربگ جانبی ندارد. امکاناتی مثل سیستم حرکت در شیب، کنترل کشش، فرمان برقی، سنسور نور، آینه جانبی برقی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و… مثل نسخه دنده‌ای که در خیابان است، روی این خودرو هم وجود دارد.

s5.3کمپانی جک، هنوز قیمت دقیقی برای نسخه‌های مختلف این خودرو معرفی و عرضه رسمی آن در بازارهای مختلف را شروع نکرده است. ولی مسلما این تغییرات شامل افزایش قیمتی است که باید از جانب خریدار پرداخت شود. احتمال داده می‌شد جک برای حفظ بازار پرفروش S5، برای مقابله با از دست دادن بازار به واسطه حضور چری تیگو5 اتوماتیک و هایما S7 اتوماتیک، فکری بیندیشد و نسخه اتومات برای آن در نظر بگیرد.

برخی این تغییرات را با نام T5 می‌شناسند. البته که کمپانی جک همچنان می‌گوید این تغییرات دلیلی برای تغییر نام نیست و همچنان این خودرو را S5 می‌نامد.

سایه سنگین گیربکس اتوماتیک بر موتور توربو
به یاد دارم وقتی جک S5 به بازار ایران آمد، بسیاری القاب عجیبی به خاطر موتور توربو به آن دادند. برخی این ماشین را بهتر از خودروهای 150 میلیون تومانی می‌دانستند و دلیلش را هم موتور قوی 174 اسب‌بخاری با گشتاور 235 نیوتون‌متری می‌دانستند.

دلیل هنرنمایی خوب جک S5 هم گیربکس دنده‌ای بود که شتاب خوبی به نمایش می‌گذاشت. البته همین گیربکس دنده‌ای در دورهای بالای تعویض دنده راحتی ندارد و بسیاری از خودرونویسان به این مساله  در تست‌های خود اشاره کرده‌اند. زیرا گیربکس S5 دنده‌ای نرمی خود در دورهای متعادل حفظ می‌کند و وقتی بحث تخت گاز رفتن می‌شود، باید قلق‌گیری آن را بلد باشید تا شتاب قابل توجهی ثبت کنید. مساله‌ای که مطرح است، اعلام مشخصات فنی دقیق این خودرو بوده که کمی ‌شک‌برانگیز است.

کمپانی جک در معرفی این خودرو از موتور 5/1 لیتری GDi توربو یاد می‌کند و به گفته جک، می‌توان تا 171 اسب‌بخار با گشتاور 251 نیوتون‌متر از آن قدرت گرفت. ولی در اکثر تست‌های جاده‌ای این خودرو شاهد هستیم موتور دو لیتری است که ایفای نقش می‌کند. این در حالی است که کمپانی، هنوز موتور دو لیتری با گیربکس اتوماتیک را معرفی نکرده است.

پس احتمال دارد تا زمان عرضه هر تغییری رخ دهد. مساله  دیگر گیربکس این خودرو است که بسیاری را سر‌در‌گم می‌کند. شکی نیست که جعبه‌دنده S5 اتوماتیک شش‌سرعته است. ولی مجددا کمپانی جک می‌گوید برای این خودرو گیربکس دو کلاچه DCT در نظر گرفته است. ولی برخی احتمال این را می‌دهند که حداقل برای نسخه 2 لیتری توربو گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک معمولی وجود داشته باشد.
وقت آن رسیده بود که در کابین خودرو بنشینیم و کمی این تازه‌وارد آشنا را به چالش بکشیم. اولین مساله‌ای  که توجه هرکس را جلب می‌کند، ترمز پارک برقی است که حس‌و‌حال یک خودروی اروپایی را القا می‌کند.

البته همین حس‌و‌حال را سال‌هاست که اروپایی‌ها تجربه و از آن عبور کرده‌اند! با زدن دکمه استارت خودرو نرم روشن می‌شود. دکمه ترمز پارک را پایین فشار می‌دهیم و صدایی از عقب خودرو شنیده می‌شود و گویا چرخ‌ها را رها کرده است. با قرار دادن دسته‌دنده در حالت D،S5 حرکت می‌کند. گیربکس ماشین به نرمی‌تغییر حالت می‌دهد و دور موتور را در شرایط مناسبی تعویض می‌کند.

فرمان خودرو عملکرد خوبی دارد و با هر ترمزگیری، گیربکس آزمایشی واکنش‌های به نسبت خوبی را نشان می‌دهد. داستان از آن شروع می‌شود که می‌خواهید توربو جک S5 را تست کنید. تخت گاز می‌روید و هرچه تلاش می‌کنید رفتاری درخور یک موتور توربو از S5 نمی‌بینید. حال احتمال دارد فکر کنید توربوی خودرو خوب عمل نمی‌کند. ولی مساله  چیز دیگری است. گیربکس خودرو است که دست‌و‌پای موتور توربو را می‌بندد. با مثالی ساده این مساله را می‌شکافیم. خودروی همراه با تیم خبری، یک جک S5 دنده‌ای بود. در انتهای پیست یک تست درگ ساده بین نسخه اتوماتیک و دنده‌ای برگزار کردیم. کاری به معیارهای رسمی و شرایط استاندارد آن چنانی نداشتیم، ولی نتیجه عجیبی شاهد بودیم.

جک S5 دنده‌ای با اختلاف بیش از چهار خودرو در بدو حرکت از نسخه اتوماتیک جلو افتاد. چیزی که ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم که تفاوت به این حد زیاد باشد. در تست‌های شتابگیری، عددی بین 2/14 تا 15 ثانیه را برای جک S5 در بم ثبت کردیم. این یعنی موتور توربو دیگر قابلیت تهاجمی ندارد و نکته بد داستان اینجاست که یک گیربکس دو کلاچه باعث افت این همه شتابگیری می‌شود. در اصل باید گیربکس دو کلاچه در کنار کاهش مصرف سوخت، شتابگیری خودرو را بهبود بخشد. وقتی دیدیم این گیربکس توانایی‌های تبلیغاتی S5 را گرفته است، سراغ تست‌های دیگر رفتیم تا آن را در جهات دیگر به چالش بکشیم. خودرو را در حالت‌های مختلف قرار دادیم و شاهد این بودیم که حداقل گشتاور کافی برای گذر از نواحی شیب‌دار یا پر دست‌انداز به خوبی اعمال می‌شود.

در دست‌اندازها و نواحی ناهموار صدا یا تکان نامتعارفی از زیربندی و داخل خودرو شنیده و دیده نمی‌شد. در پیچ‌ها هم بارها با سرعت بالا وارد شدیم و شاهد بودیم ESP کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. ولی به‌خاطر ارتفاع خودرو از سطح زمین، کنترل پایداری می‌تواند کاری را انجام دهد که در لحظه‌ای احساس گیجی فرمان در خودرو به شما دست دهد.

در دورهای مختلف و با شرایط گوناگون، تعویض دنده را به صورت دستی انجام دادیم. تاخیر تعویض کمی آزاردهنده بود، ولی شاهد کوبش از این گیربکس دو کلاچه نبودیم. در بدو حرکت هم سخت راه افتادن را در S5 اتوماتیک دیدیم. این سخت راه افتادن را نسبت به نسخه دنده‌ای می‌سنجیم که تا حدی طبیعی است. در هر خودرویی خطایی در سیستم توربو و گیربکس وجود دارد. مهم این است که این خطا در یک لحظه در دو واحد به هم‌مرتبط، اتفاق نیفتد. در برخی فشارهای وارد به خودرو شاهد بودیم خطای توربو با خطای گیربکس در لحظه‌ای اتفاق می‌افتد که جای تعجب دارد!
ولی اگر منطقی به این مساله  نگاه کنیم، شرایط کلی S5 اتوماتیک، تا حد زیادی شبیه چری تیگو5 و هایما S7 است. یعنی شتابگیری قوی ندارد و قابلیت خاصی در تهاجمی بودن خودرو دیده نمی‌شود. در اصل این خودروها کراس‌اورهای تک‌دیفرانسیلی هستند که امکانات جذابی دارند و مناسب خانواده‌هایی هستند که دنبال خودرویی راحت و قصد شتابگیری ندارد. می‌توان در خصوص جک S5 به این نتیجه رسید که نسخه دنده‌ای خودرویی است که جوانان عشق توربو را به سمت خود می‌کشاند و نسخه اتوماتیک آن در این امر ناتوان است و بیشتر خانواده‌هایی را که دنبال راحتی هستند جذب می‌کند.
احتمال دارد این خودرو به‌زودی در ایران به‌صورت رسمی معرفی و برای عقب‌نماندن از بازار رقبا، سریع‌تر از خودروهای قبل وارد بازار شود. با توجه به امکانات و قیمت نسخه دنده‌ای می‌توان حدس زد جک S5 اتوماتیک حدود 80 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.
در نظر داشته باشید خودروی مورد بررسی از نسخه‌های آزمایشی کمپانی جک بوده است که برای کشف ایرادها و رفع آن در بررسی‌ها شرکت می‌کند. بدیهی است تا حد زیادی این مشکلات توسط کارشناسان و خودرونویسان به آن اشاره می‌شود، در نسخه‌های قابل عرضه به مردم رفع خواهد شد.


iRev.ir-Line

بررسی ایران جیب

اولین تست و بررسی جک S5 اتوماتیک در ایران / تصاویر

هفته گذشته شرایطی فراهم شد تا چند روز با یک دستگاه جک S5 اتوماتیک مونتاژ شده توسط کرمان موتور باشیم و در فضاهای مختلف آن را به چالش بکشیم.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از اسب‌بخار، از ترافیک های سنگین شهری، تا سربالایی های تند برخی خیابان های بالاشهر و جاده های خاکی اطراف تهران. اگر به یاد داشته باشیم، First Drive جک S5 اتوماتیک با موتور دو لیتری، برای اولین بار در همینجا منتشر شد که سال گذشته در منطقه اقتصادی ویژه بم تست شده بود. خودرویی که فیس لیفت بود و تا حدی زیاد برایمان جذاب نبود. ولی این بار با مدلی طرف بودیم که قرار است به مشتریان تا چند روز دیگر تحویل داده شود. خودرویی که ظاهری چون نسخه دنده ای دارد و گاهی حواشی قبل از فروش را تجربه کرده است. در این صفحه به جک S5 اتوماتیکی می پردازیم که چند روز دیگر در خیابان های شهر پر می شود و دوباره جک سواران آن را به شکل خاص خود مطرح می کنند.

1- چرا S5 اتوماتیک کرمان موتور با همان ظاهر مدل دنده ای عرضه شد؟

رونمایی از ظاهر S5 جدید و فروش آن با نسخه دنده ای باعث شد تا برخی حواشی برای کرمان موتور پیش آید. برخی گفتند که شرکت خود تمایل به عرضه نسخه جدید ندارد و برای کاهش هزینه های به مونتاژ نسخه فعلی راضی شده است. ولی اگر بخاطر آورید و کمی در فضای مجازی جستجو کنید، ظاهر جدید و فیس لیفت شده S5 با موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس دو کلاچه معرفی شده است و نمونه های دو لیتری که در تست های جهانی و ایرانی حضور داشتند و ظاهر جدید را با خود یدک می کشیدند، اصطلاحا سمپل و در حال آزمایش بودند. برخی منابع معتبر در خصوص دلیل اینکه ظاهر S5 اتوماتیک تغییر نکرده است، اینگونه می گویند: ((ظاهر جدید S5 اتوماتیک ورودی های هوای مخصوص خود را داشت که با موتورهای سرد یا همان 1.5 لیتری توربو سازگار بوده است. با توجه به شرایط آب و هوایی ایران، این ورودی های هوا جوابگوی موتور دو لیتری توربو نبوده و در بلند مدت برای خودرو مشکل ایجاد می کردند. از طرفی بخاطر سلیقه مردم ایران در خصوص موتورهای حجم بالا، احتمال داده می شد تا نسخه 1.5 لیتری توربو در ایران موفقیت نسخه دو لیتری توربو را بدست نیاورد. لذا ظاهر قدیم که با موتور دو لیتری توربو همگام بود برای مدل اتوماتیک نیز انتخاب شد)).

البته که اگر فردی ماشین باز باشید و از قضا اخبار خودروهای چینی هم برایتان جذاب باشد، می دانید که همین نسخه اتوماتیک با ظاهر قبلی تغییرات نسبت به مدل دنده ای دارد. رینگ های خودرو از 17 اینچ به 18 اینچی تغییر کرده اندو روی سپر جلو دو عدد سنسور پارک وجود دارد که از دور و نزدیک برای افراد علاقه مند قابل تشخیص است.

بررسی جک S5 اتوماتیک

2- تحول اصلی در بخش داخلی خودرو ایجاد شده است

چیزی که S5 اتوماتیک را جذاب کرده است و رقابت را برای سایر خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان سخت می کند، امکاناتی است که در کابین این خودرو کراس اوور چینی دیده می شود. طراحی داخلی نسبت به مدل دنده ای فرق چندانی ندارد و در برخی جزئیات داشبورد و دوخت است که به چشم می آید. ولی وجود سیستم تهویه دوگانه، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، یخ زدای شیشه جلو، سیستم صوتی ارتقا یافته، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی با دو حافظه و پشت سری های جلو با قابلیت پیشگیری از تصادف و تنظیم زاویه از جمله امکاناتی است که در چند دقیقه اول به چشم می آید و تفاوت نسخه اتوماتیک با دنده ای را مشهود می کند.

با این حال که S5 اتوماتیک در سطح خوبی از امکانات رفاهی قرار دارد، ولی برخی نبود کروز کنترل به صورت فابریک در این خودرو را جز ضعف های آن می دانند. شاید نظر آن افراد درست باشد. زیرا وجود ترمز پارک برقی در خودروی زیر ۹۰ میلیون تومان بسیار جذاب به نظر می رسد، ولی نبود کروز کنترل در کنار این امکانات، گاهی حس کت و شلوار پوشیدن بدون بستن کمربند را به آدم می دهد! در بخش ایمنی S5 اتوماتیک کمی ارتقا یافته به چهار کیسه هوا مجهز است. از طرفی در بحث کنترل به سنسور پارک جلو هم مجهز شده است و طبق کاتالوگ منتشر شده از جانب کرمان موتور، در نسخه های تحویلی به مشتریان دوربین عقب نیز وجود دارد.

کابین جک S5 اتوماتیک

مموری صندلی جک s5 اتوماتیک

3- وقتی رانندگی آغاز می شود

اولین نکته جذاب این است که دیگر S5 را با استارت دکمه ای روشن می کنیم. نکته بعد این است که با گذاشتن دسته دنده در حالت حرکت و گاز دادن، ترمز پارک خود رها می شود. ولی در صورت دستکاری این سیستم حین حرکت پیش فرض خودرو از بین رفته و باید خود ترمز را خلاص کنید. وقتی رانندگی را با S5 اتوماتیک آغاز کردیم، اولین نکته بهبود این خودرو نسبت به نمونه ای بود که برای اولین بار در کرمان تست کرده بودیم و لگ گیربکس در دور موتور پایین دیده نمی شد.

دنده و گیربکس جک S5 اتوماتیک

ولی مسئله اینجاست که عملکرد گیربکس دو کلاچه در جک S5 احساس می شود که شاید در خودرویی مثل آلفارومئو این حس به راننده منتقل نشود. اگر بخواهیم شفاف تر صحبت کنیم، وقتی در حرکت به خودرو گاز می دهیم، احساس می شود که به واسطه گیربکس دو کلاچه و کلاچ گیری های معروفشان، تا دور موتور ۱۸۰۰ قدرت کامل از موتور به چرخ ها منتقل نمی شود. وقتی خودرو را در سربالایی های تند انداختیم و خواستیم که سرگاز حرکت کنیم و فشار گاز دادن را کم و زیاد کنیم، متوجه کلاچ گیری این خودرو بر مبنا حالت اکونومی شدیم. این تغییر وضعیت در گیربکس باعث می شود که آسیب کمتری به گیربکس برسد.

تست جک S5 اتوماتیک

ولی از طرفی دیگر آن شتاب و چالاک بودن نسخه S5 دنده ای در این مدل دیده نمی شود. ولی به محض تخلیه نیرو در دور نزدیک به ۲۰۰۰ و فعال شدن هم زمان توربو، شتاب خوبی به خودرو داده می شود. این سبک از شتاب که چالاکی را تا دو موتور ۳۸۰۰ به راننده می دهد، بیشتر به عنوان شتاب ثانویه کاربرد دارد و می توان در سبقت گیری از آن استفاده نمود. ولی از طرفی بخاطر فعالیت گیربکس بر مبنا صرفه جویی، معکوس دادن در حالت D کمتر اتفاق می افتد. برای استفاده از این شتاب ثانویه باید دسته دنده را در حالت S قرار داد تا دور موتور بالاتر بماند و یا گیربکس در حالت دستی قرار بگیرد و به صورت دلخواه به آن دنده داد. البته که در این حالت هم حساسیت به عدم تعویض دنده روی به پایین بیشتر از دنده مثبت دادن است و می توان گفت که ذات گیربکس دوکلاچه جک S5 در حالت با رانندگی نرم و کم مصرف عجین شده است.

حال این پیش فرض فنی که قصد دارد مصرف سوخت را کنترل کند، آیا از پس کار خود بر می آید؟! در جواب باید گفت تا حدودی. اگر به سبک گیربکس S5 اتوماتیک رانندهگی کنید. می توانید در شهر مصرف سوخت حدود ۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را در ترافیک های روان ثبت کنید. اگر قرار باشد که در ترافیک عصرگاهی شهر تهران باشید و نیاز به گاز و ترمز زیاد داشته باشید، این عدد تا ۱۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک می شود. ولی در جاده های شمالی کشور و آزادراه هایی که امکان رانندگی تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است، مصرف سوخت S5 اتوماتیک با گازدهی ثابت کمتر از ۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بوده و گاهی عدد ۷٫۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد.

بررسی جک S5 اتوماتیک

وقتی زمان رانندگی با خودرو زیاد می شود، طبیعی است که حواس راننده و سرنشیان به امکانات داخل اتاق پرت می شود. در همین اتفاق که برای ما افتاده بود، مجبور شدیم که کمی با سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله این خودرو کار کنیم. با اینکه در جاده های سربالایی و سر پایینی بودیم و مدام وضعیت گازدهی خودرو تغییر می کرد، ولی سیستم تهویه بخوبی کار خود را انجام می داد و سرمای خوبی را در داخل اتاق می فرستاد. سیستم تنظیم دوگانه هم به نسبت خوب بود و می توانست باد گرم و سرد را به صورت مجزا پرتاب کند. البته کار کردن با پنل تنظیمات تهویه کمی سخت و باید چند بار تمرین کرد. طراحی داخلی خودرو خوب انجام شده بود سرنشیان راحتی خوبی در جلو و عقب داشتند. ولی چند ایراد در این بخش دیده می شود. نبود تهویه صورت برای عقب خودرویی با این تجهیزات گاهی حس کم کاری را به ما می داد. دسته راهنما و برف پاک کن به نسبت فاصله زیادی با فرمان داشتند و مانند خودروهای دیگر نزدیک دستان راننده نبودند. صندلی های جلو تا حدی سفت بود و سیستم گودی کمر چهار حالته برقی آنچنان کار خاصی را انجام نمی داد. ستون B خودرو بسیار پهن بود و نشین منگاه خوبی برای دستان سرنشیان خودرو فراهم نمی کرد.

نمای پشت جک S5 اتوماتیک

سنسور جلو جک s5 اتوماتیک

وقتی با این خودرو رانندگی می کنید و می خواهیم از سیستم سنسور پارک جلو برای حفظ فاصله در ترافیک ها استفاده کنید، آنچنان مفید واقع نمی شود. زیرا نمایشگاه فاصله نداشته و تنها صدای بوق است که میزان فاصله را تعیین می کند و فهمیدن اینکه که منظور بوق کدام سمت خودرو است، آن هم در ترافیک سخت به نظر می رسد.

بعد از خروج از تهران و رسیدن به محدوده استان مازندران، تصمیم گرفتیم تا کمی نرمی و راحتی خودرو را در مسیرهای آفرودی نرم تست کنیم. جاده هایی سنگ لاخی و خاکی که گاهی پیچ های توندی داشتند و ما را به دشت لار می رساند. در این جاده ها سعی کردیم تا هندلینگ خودرو را در بخش های آسفالته و خاکی بسنجیم. نکته واقعا خوب فرمان برقی خودرو بود که سنسور عالی داشت و عملکرد خوبی را در سرعت های بالا از خود نشان می داد. در پیچ های تند هم با سرعت بین ۸۰ الی ۹۰ کیلومتر بر ساعت فرمانپذیری خوبی را شاهد بودیم. ولی به واسطه سیستم تعلیق عقب خودرو، کمی نوسان عرضی را در اتاق احساس می کردیم که برای برخی رانندگان ترسناک و خطرآفرین به نظر می آید. در جاده های سنگ لاخی عملکرد سیستم تعلیق خودرو خوب بود. فقط کمی صدا به داخل اتاق نفوذ می کرد که اینجا فاصله واقعی جک S5 با هیوندای توسان (رقیب ظاهری) مشخص می شد. این صداها همراه با کوبش به اتاق نبود و تنها صدا بود که سیستم تعلیق جلو و بعلت برخورد سنگ ها و باز و بسته شدن ها شنیده می شد. در انتها بارها سیستم ترمز و حرکت در سراشیبی S5 اتوماتیک را تست کردیم و دیدیم که بخوبی سرعت خودرو را در محدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت حفظ می کند. سیستم پایداری هم عملکرد خوبی از خود نشان می داد و در تست های هندلینگ فرق بودن و نبودنش احساس می شد.

بررسی جک S5 اتوماتیک

نمای پشت جک s5 اتوماتیک

نتیجه گیری:

زمانی که چری تیگو5 و هایما S7 آمدند، خلا یک کراس اوور اتوماتیک در سبد محصولات کرمان موتور احساس می شد. حال با معرفی S5 اتوماتیک دوباره فاصله کرمان موتور از رقبا زیاد شده است و حالا گامی بزرگتر نسبت به این شرکت ها برداشته است. سابقه فروش S5 دنده ای باعث شده تا امروز هم از نسخه اتوماتیک این خودرو استقبال خوبی شود و مسلما در بازار قیمتی تا 95 میلیون تومان نیز خواهد داشت.


iRev.ir-Line

بررسی پردیس خودرو

جک اس 5

جک اس 5

JAC S5 SUV

Jac S5  یک مدل جدید از SUV های شهری است.S5 دارای 5 مزیت و خصوصیت ظاهر و طراحی مدرن,جادار,پیشرفته و علمی,امنیت و صرفه ی اقتصادی می باشد.S5 با موفقیت آزمون های Us-NCAP(برنامه ی ارزیابی خودروی جدید ایالت متحده ی آمریکا), IIHS(موسسه ی بیمه برای تردد ایمن در بزرگراه ها), FMVSS(استاندارد های امنیتی موتور خودروی ایالتی)را در آمریکا TRC(مرکز تحقیق حمل و نقل)پشت سر گذارده است.

ظاهر

شیک و نیرومند.ابعاد کلی S5عبارت است از 4475*1840*1670mm (طول*عرض*ارتفاع)و فاصله ی بین محور جلو و محور عقب اتومبیل mm2645 است.علاوه بر این,شاسی خودرو نیز 210mm است.نمای جلوی این خودرو کاملا شبیه هیوندای IX 35 و نمای پشتی آن کپی شده از  کراس اوور آئودی می باشد حتی چراغهای عقب این خودرو هم مانند آئودی در هنگام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکیل شده است.

جک اس 5

جک اس 5

چراغ های عقب جک اس 5

چراغ های عقب جک اس 5

نمای پشت جک اس 5

نمای پشت جک اس 5

 داخل خودرو

المان های داخلی این خودرو بشدت زیبا و در حد یک شاسی بلند خوب چینی طراحی شده است.مواد بکار رفته در جلو داشبورت آن از کیفیت خوبی برخودار بوده و با مابقی خودروهای چینی بسیار متفاوت می باشد. طراحان سعی کرده اند که با دو رنگ کردن تریم داخلی خودرو فضای دلنیشنی را برای سرنشینان فراهم کنند.البته ناگزیر باید گفت که طراحی داخلی این خودرو  از هیوندای IX35 الگو بردای شده است.

  نمای داخل جک اس 5

نمای داخل جک اس 5

نمای داخل جک اس 5

نمای داخل جک اس 5

پیشرانه و جعبه دنده خودرو

  • S5 دارای یک موتور 2T و 2 لیتری به همراه  یک 1.5T GTI+DCT6 با جعبه دنده(انتقال دهنده ی نیرو) دبل کلاچ,و همچنین موتور های دیزلی 1.9CTI میباشد.
  • موتور سوپر شارژ توربوی 2T : عملکرد با کارایی بالا,با استفاده از DOHC , 16 سوپاپ,تکنولوژی خنک کننده ی درون توربوشارژ,باعث تجربه ی رانندگی با حداکثر لذت و آرامش میشوند.
  • انتقال دهنده ی نیروی دستی 6 حالته : سازگار با انتقال دهنده ی نیروی دستی 6 حالته ی از تکنولوژی آلمان,چندین قیف(مخروطی شکل)همزمان و هماهنگ کننده برای تعویض دنده ی راحت و نرم.موتور 2T ,که در آن تغییرات مکانی و قدرتی صورت گرفته است,علاوه بر تضمین کارایی و عملکرد,نیرو و سرعت زیاد را نیز تضمین میکند.

موتور جک اس 5

موتور جک اس 5

آینه بغل جک اس 5

آینه بغل جک اس 5

هوش خودرو

دارای لوازم هوشمند مانند HAC(کنترل کمک به راندن خودرو در سراشیبی ها), TPMS(سیستم کنترل فشار بر تایرها) و یک سیستم کنترل سرعت میباشد.

 اگزوزهاي جک اس 5

اگزوزهاي جک اس 5

 ایمنی- حفاظت

  • از 70% فولاد آبدیده و پایداری ESC در بدنه استفاده شده است.لوازم کمک کننده به ترمز و ایست اضطراری و  کنترل فشار و ضربه ی TCS از دارا بودن استاندارد های امنیتی اتحادیه اروپا اطمینان حاصل میکنند.
  • US-NCApمجاز(برنامه ی ارزیابی خودروی جدید ایالات متحده ی آمریکا), IIHS(موسسه ی بیمه برای امنیت بزرگراه ها), FMVSS(استاندارادهای امنیتی فدرال موتور خودرو) در آمریکا TRC(مرکز تحقیقات حمل و نقل).

 جک اس 5

 HAS (سیستم کمک به راندن خودرو در سراشیبی ها)

گاهی وقتی در سراشیبی ها قرار میگیرید کنترل سخت است.مهم نیست.این سیستم از تغییر جهت بیش از حد بدنه ی خودرو در سراشیبی های جلوگیری میکند.

 ESC(کنترل ثبات الکترونیکی)

وقتی که ترمز های ناگهانی یا پیچ های ناگهانی و تند باعث کم شدن کنترل شما بر خودرو میشوند وارد سیستم میشود.ESC,در وضعیتی که خودرو در حال پیچیدن باشد سرعت تایر,زاویه ی فرمان و مقدار فشار بر روی پدال ها را احساس میکند.و در صورت احساس خطر نیروی رانش خودرو و نیروی بهینه ی ترمز ها را کنترل میکند.

 جک اس 5

HDC(کنترل شیب جاده یا تپه)

برای حفظ کنترل و سرعت ثابت بر روی سربالایی یا سر پایینی ها.

TPMS(سیستم کنترل فشار بر تایرها)

سیستم بلا درنگ کنترل فشار بر روی تایر ها,وقتی که یک تایر کم باد است و یا از حد مناسب و قانونی پر باد تر شده است به راننده هشدار میدهد.

امکانات خودرو دریک نگاه

سان روف, آیینه های جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن, روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو, چراغ ترمز سوم, چراغ های عقب LED, تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو, چراغ راهنما روی آیینه, دارای دیمر(تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر), کامپیوتر سفری, صندلی چرمی, پوشش چرمی فرمان, کاور موتور, تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و کمک راننده در ۴ جهت, قفل ایمنی کودک, مجهز به سیستم ISOFIX ، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، سیستم ترمز ضد قفل ABS, سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم توزیع الکترونبکی نیروی ترمز EBD, سیستم کنترل کشش TCS, سیستم پایداری الکترونیکی ESP, سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC, سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC, فرمان الکترونیکی servomotor+، قابلیت تنظیم غربیلک در دو جهت, سیستم تهویه مطبوع، سنسور دنده عفب, سیستم پخش MP۵, با خروجی AUX, IPod, USB, بلوتوث, دارای ۶ بلندگو, کلیدهابی مولتی مدیا روی فرمان, خروجی پاور ۱۲ وات, آنتن شیشه ای, کنسول جلو و عقب.


iRev.ir-Line

بررسی قطره

تیزپای رام شده

تیزپای رام شده

پرشین خودرو: جی‌ای‌سی را باید در دسته برندهایی قرار داد که توانست تصور بازار ایران را نسبت به بدنامی خودروهای چینی تغییر دهد. عرضه و برندینگ خوبی که برای محصولات این خودروساز چینی انجام شد، حجم تقاضا و خرید و فروش این ستاره‌های پنج پره در ایران را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، البته این خوشنامی را باید تا حد زیادی به کیفیت بالای سواری‌های جک و استفاده از تکنولوژی موتورهای میتسوبیشی مدیون دانست. با این خوشنامی بازگشته به کرمان موتور، شاسی بلند جی‌ای‌سی نیز توانست به خوبی جای پای خود را در بازار پیدا کند، تا جایی که در حال حاضر S5 با فروش حدود 18 هزار دستگاهی بالاترین حجم تقاضا را میان محصولات کرمان موتور پیدا کرده است.

با این حال هنوز تعداد قابل توجهی از مشتریان به دنبال نسخه‌ای بودند که در ترافیک‌ کلان شهر‌ها کار را برای‌ آن‌ها ساده‌تر کند. در شرایطی که مدیران خودرو تیگو5 را رو کرد و ایران‌خودرو نیز هایما اس7 را در دو نسخه دستی و اتوماتیک روانه بازار کرده بود، نیاز به حضور نسخه «اتوماتیک S5» بیش از پیش احساس می‌شد.

کرمان موتور برای پاسخگویی به این نیاز مشتریان برگ برنده خود را در سفری یک روزه به بم برای خبرنگاران حوزه خودرو رو کرد. برنامه معرفی و تجربه رانندگی با دو خودرو لیفان 820 و جک S5 اتوماتیک پس از بازدید از خط تولید کرمان موتور و در پیست آزمایش این کارخانه انجام شد.

 طراحی و فضای داخلی

طراحی S5 به اندازه‌ای هماهنگ و متناسب است که هر کسی جرات تغییر در آن را به خود راه نمی دهد، هر چند انتقاد‌های زیادی به الگو گیری آن از خودروهای غیر چینی‌ وارد است. با این حال جک این جسارت را به خود راه داده و نمونه اتوماتیک آن را با تغییرات مختصری به بازار ارائه کرده است. البته این تغییرات بیشتر در تجهیزات که به این خودرو اضافه شده است خلاصه می‌شود و در همین حد اندک هم تغییرات، چشمگیر است. تغییرات ظاهری نیز موجب افزایش 4.5 سانتی‌متری در طول S5 اتوماتیک شده است. علاوه بر این در نمای ظاهری می‌توان به تغییر طرح رینگ‌ها و افزایش سایز آن به 18 اینچ اشاره کرد.

 صندلی راننده

کرمان‌ موتور در پیروی از سیاستی که برای تفکیک نسخه‌های جی5 پیش‌گرفته بود، مدل اتوماتیک اس5 را نیز با تجهیزات بیشتری به دست مشتری‌های خود خواهند رساند. وجود سیستم ورود بدون کلید اولین نکته‌ای است که توجه شما را جلب خواهد کرد، این سیستم و در کنار آن سیستم مکمل استارت بدون کلید هر چند موجب افزایش قیمت قابل توجه این خودرو می‌شود اما گزینه‌ای است که به سادگی می‌تواند توجهات زیادی را به خود جلب کند. در کنار این‌ها ترمز پارک الکترونیکی نیز آپشن جدیدی است که برای لوکس‌تر جلوه کردن اس5 اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

با وجود اینکه اخبار رسمی و جاسوسی منتشر شده از S5 در چین از بهره‌گیری آن از موتورهای 1.5 و 1.8 لیتری داشت، کرمان موتور همان نمونه 2 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار را برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته است.

مهم‌ترین تغییری که در این خودرو صورت گرفته در واقع گیربکس خودکار آن است. جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه اس5 توسط جک توسعه داده شده است. این دقیقا همان جعبه‌ دنده‌ای است که در سفر سال گذشته‌مان به چین موفق به آزمایش نمونه اولیه آن شدیم. در واقع باید گفت این جعبه دنده به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. با این حال به نظر می‌رسد رفتار این گیربکس با بهترین نمونه‌های دوکلاچه اندکی فاصله دارد، مکث کوتاه در تعویض دنده‌ها که در معکوس دادن‌ها ملموس‌تر می‌شود، اس‌5 را به یک تیزپای رام شده تبدیل می‌کند. موضوعی که معمولا در خودروهای اتوماتیک با آن مواجه هستیم، و باید آن را به افزایش وزن 40 کیلویی نسخه اتوماتیک اضافه کرد.

هر چند مهندسان کرمان موتور از کارکرد بالای این خودرو که تنها نمونه وارد شده برای گذراندن تست دوام است و کارکرد بالای آن موجب بروز نقص در برخی سیستم‌های آن شده است اشاره می کنند، اما می‌توان آن را با فاصله زیادی از رقبای اتوماتیک خود همچون تیگو5 و هایما اس7 سریع‌تر دانست.

باید S5 را اولین خودرو چینی و البته زیر 100 میلیون دانست که به سیستم‌های کمکی جدید مجهز شده است. با فعال کردن سیستم HDC با این خودرو وارد سرازیری با شیب نسبتا تندی شدیم و که فعال بودن سیستم اجازه عبور سرعت از مرز 10 کیلومتر را نمی‌داد. علاوه بر این S5 از سامانه HAS نیز بهره می‌برد که به آغاز حرکت در سربالایی‌ها کمک می‌کند. بهره گیری S5 از سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری در کنار فاصله از سطح زمین 210 میلی‌متری موجب می‌شود این خودرو با وجود دیفرانسیل جلو بودن، چندان در مسیرهای خارج جاده‌ای بی استعداد نباشد.

با بردن این خودرو به مسیر‌ تست صداهای اضافی که برای تست خودروهای تولیدی در کرمان موتور طراحی شده، می‌توان عایق‌بندی آن را مناسب و حتی خوب تلقی‌کرد. در واقع نه خبری از صدای برخورد قطعات با یکدیگر است و نه صدای اضافه و آزار دهنده‌ای به گوش می‌رسد.

 

تجهیزات

فرمان، دسته دنده و تودری‌های چرمی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین تجهیزاتی است که می‌توان در S5 جست و جو کرد. امکاناتی ساده که به افزایش لذت راندن S5 کمک می‌کند. سیستم صوتی که از طریق یک صفحه نمایش لمسی کنترل می‌شود قابلیت پخش MP5 به همراه ورودی‌های Aux، USB و آی‌پاد را دارد که صدا را توسط 6 بلندگو پخش می‌کند و علاوه بر کنترل از روی فرمان، امکان اتصال بلوتوثی به تلفن همراه را نیز فراهم می‌کند.  یک صفحه دیجیتالی آبی رنگ نیز بین دو عقربه بزرگ سنجش سرعت و دور موتور تعبیه شده که اطلاعاتی نظیر مصرف سوخت متوسط، حدود زمان خروج از پمپ بنزین و … را نمایش می‌دهد.

سانروف، آینه‌های جانبی که توسط کلیدهای سمت چپ فرمان به صورت الکتریکی تا می‌شود و به گرمکن مجهز شده، سیستم روشنایی خودکار، تنطیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، آنتن شیشه‌ای، تهویه مطبوع و دو کیسه ایمنی هوا دیگر امکاناتی است که می‌توان در این قد بلند تازه وارد یافت.

از امکانات تازه‌ای که به امکانات نسخه دنده‌ای اضافه شده می‌توان به سنسور باران، کیسه‌های هوای سرنشینان جلو و جانبی(در مجموع 4 عدد)، مموری صندلی راننده، ترمز پارک الکترونیکی، چراغ‌های روزتاب و سامانه ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

وضعیت اس5 اتوماتیک در بازار ایران

کرمان موتور با ارایه آپشن‌های جذاب و ایجاد فاصله بین دو نسخه اس5، نسخه اتوماتیک را به گزینه‌ای برای افرادی که به دنبال راحتی و امکانات بیشتر هستند تبدیل کرده است. این موضوع هم در بحث ایمنی صادق است و هم در بحث عملکرد و امکاناتی که در اختیار مشتری قرار می‌دهد. پیش فروش این خودرو از اول بهمن ماه جاری و با قیمت 88 میلیون تومان آغاز و موعد تحویل آن تیرماه سال95 اعلام شده است.

اس5 یا این قیمت یک رده پایین‌تر از رقیب هم‌وطن خود قرار می‌گیرد، در حالی که می‌توان آن را گزینه‌ای منطقی‌تر برای خرید قلمداد کرد.

تعداد سیلندر ها

4سیلندر -خطی

حجم موتور(cc)

1997مجهز به توربوشارژر

حداکثر قدرت (hp/rpm)

5200/174

حداکثر گشتاور(nm/rpm)

4000-2000/235

وزن خالص(Kg)

1545

حداکثر سرعت (Km/h)

180

نوع جعبه دنده

اتوماتیك دو كلاچه-6 سرعته

وضعیت انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو

حجم مخزن سوخت(L)

55

حجم صندوق بار (L)

1100-505

مشخصات چرخ

225/55 R18

ترمز های جلو و عقب

دیسکی

تعلیق جلو

 فنر حلقوی با ستون مک فرسون

تعلیق عقب

سیستم تعلیق مستقل

طول×عرض×ارتفاع(mm)

1680×1840×4475

فاصله بین دو محور(mm)

2645

قیمت(میلیون تومان)

88

یک نظر

  1. بابک
    2017-05-03
    Reply

    سلام جک اس5اتومات شرایط اقساط گذاشته تا22اردیبهشت ماه که خیلی شرایطش عالیه من خودم ازنمایندگی مطهری گرفتم خیلی کارمندای فروششون خوب راهنمایی میکنن .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *