برلیانس H330 – Brilliance H330

4.5

برلیانس H330 – Brilliance H330 در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

برليانس H330 يك سدان شهري از خودرو سازي چيني برليانس مي باشد. این خودرو محصول مشترك سايپا و برليانس ( شريك تجاري BMW) است، به همين دليل در طراحي خودوري برليانس از طراحي خودروي بي ام و الهام گرفته شده است. H330 يك سدان شهري با موتور 4 سيلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1498 مي باشد. قدرت خروجي اين موتور برابر با 103 اسب بخار در 5800 دور مي باشد كه براي يك سدان شهري مناسب ولي بطور كلي نسبتا ضعيف مي باشد.

حداكثر سرعت خودروي برليانس H330 در نوع گيربكس اتوماتيك برابر با 170 كيلومتر مي باشد. همچنين مصرف سوخت اين خودرو برابر با 6.4 ليتر در نوع دستي و در نوع خودركار برابر با 6.7 ليتر مي باشد. امكانات رفاهي و ايمني اين خودرو در نوع گیربکس اتومات به شرح ذيل مي باشد: ترمز هاي جلو عقب ديسكي از نوع ABS , EBD، كيسه هوا براي كليه سرنشنان ،تهويه مطبوع اتواتيك ،سانروف،صندلي برقي راننده،سنسور پارك دنده عقب ،بسته شدن پجره بوسيله ريموت،دكمه استارت،سيستم صورت حرفه اي با 6 بلند گو.

خودروي برليانس H330 با توجه به حجم كم موتور خودرويي مناسب جهت تردد در سطح شهر مي باشد ولي اين خودرو براي جاده هاي برون شهري و بخصوص كوهستاني كمي ضعيف مي باشد. طراحي اين خودرو در اين سطح زيبا و مهيج مي باشد ولي كيفيت متريال بكار رفته در داخل و خارج اين خودرو مانند همتايان چيني خود دارای كيفيت نسبتا پایین مي باشد. خودروي برليانس H330 براي مصرف كنندگان ايراني گزينه مناسبي به نظر مي رسد زيرا خودرويي با گيربكس اتوماتيك و امكانات كامل با اين رنج قيمت در بازار كشور موجود نمي باشد.

برلیانس h330
نقد و بررسی برلیانس h330
برلیانس h330
کاتالوگ برلیانس h330

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه برلیانس Brilliance H330 در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه برلیانس Brilliance H330

ویدیوهایی از برلیانس H330


irev.ir

بررسی دیجیاتو

این روزها آتش رقابت میان خودروهای سگمنت C در بازار کشورمان زبانه می کشد و ورود عضوی جدید به نام برلیانس H330، انتخاب میان سدان‌های متوسط چینی را سخت‌تر از قبل کرده است. برلیانس یکی از برندهای نسبتا مشهور صنعت خودروسازی چین به شمار می‌رود و چیزی که موجب تمایز آن با سایر برندهای چینی شده، شریک آلمانی‌اش یعنی ب ام و است که ظاهرا بخشی از تجربیاتش را در ساخت این محصول به خودروساز چینی منتقل کرده است، اما سندی برای این ادعا به خصوص در زمینه اشتراک گذاری دانش فنی وجود ندارد.

در طراحی این مدل از ب ام سری ۱ الهام گرفته شده و با نگاهی دقیق به طراحی بدنه‌اش، به خوبی می‌توان به رابطه‌اش با شریک باواریایی پی برد. طراحی بدنه فراتر از آن چیزی است که از یک خودروی چینی انتظار دارید. خطوط روی بدنه به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند و برجستگی روی گلگیرها باعث شده تا ابهت بدنه بیشتر به چشم بیاید.

BR-13

مواردی نظیر مه شکن‌های جلو و سانروف (در نمونه فول آپشن)، ظاهر مدل اتوماتیک فول آپشن را از مدل پایه مجزا می‌کنند. همچنین استفاده از رینگ‌های ۱۵ اینچی اسپرت نیز به زیبایی هر چه بیشتر ترکیب ظاهری برلیانس کمک شایانی کرده است.

BR-21

البته اگر کمی نکته سنج باشید، مقداری بلاتکلیفی را نیز در ظاهر برلیانس مشاهده خواهید کرد. برای مثال تناسب چندانی بین چراغ های جلو و عقب دیده نمی شود. همچنین می‌توان از کیفیت قطعات نقره‌ای رنگ روی بدنه نیز ایراد گرفت.

BR-17علی‌رغم ابعاد جمع و جور بدنه نسبت به رقبایی همچون جک J5 و جیلی امگرند EC7 که باعث شده هدایت و پارک کردن برلیانس در شهرهای شلوغ آسان شود، فضای کابین جادار و راحت است و از نظر فضای کابین، می‌توان برلیانس سدانی در حد و اندازه تندر ۹۰ و ۲۰۶ اس دی در نظر گرفت که برای پاسخگوی نیازهای یک خانواده ۳،۴ نفره است.

BR-15نخستین چیزی که هنگام ورود به کابین برلیانس جلب توجه می‌کند، رنگ بندی گرم کابین و جذابیت ترکیب دو رنگ کنسول جلو و پنل درهاست که حال و هوای خودروهای گران قیمت‌تر را تداعی می‌کند، اما صندلی‌های بر خلاف جک و جیلی فاقد روکش چرمی هستند و کیفیت پوشش آن‌ها برای خودرویی با قیمت بالای ۵۰ میلیون تومان معمولی به نظر می‌رسد.

BR-12

البته ایرادی به راحتی صندلی‌ها وارد نیست و فضای پا و سر ننسبتا مناسبی دارند. علاوه بر این‌ که صندلی‌ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند و از حرکت اضافی بدنشان جلوگیری می‌کنند، جنس نرم و راحت آن‌ها باعث شده تا در مسافرت‌های طولانی راحتی سرنشینان را مهیا کنند. صندلی راننده در ۸ جهت تنظیم می‌شود و موقعیت قرارگیری راننده در برلیانس نسبت به جک و جیلی اسپرت‌تر است.

BR-10کیفیت کلی مونتاژ و متریال کابین چندان جالب نیست. خصوصا وقتی یاد قیمت حدود 50 میلیونی این خودرو می‌افتید. چرا که در کابین جک J5 که قیمتی نزدیک به برلیانس دارد، کیفیت متریال استفاده شده به مراتب دلچسب‌تر است.

BR-8

نکته دیگری که باعث می‌شود کیفیت نه چندان مناسب کابین برلیانس بیشتر به چشم بیاید، رنگ بندی روشن است که درزها و ناهماهنگی‌ها را واضح‌تر نشان می‌دهد. چیدمان و ارگونومی کابین اما نسبت به یک سدان ۵۰ میلیونی مناسب است و نمره قبولی را در بحث ارگونومی کسب می‌کند.

BR-1سیستم تهویه در مدل اتوماتیک فول آپشن، به صورت خودکار قابل تنظیم است و پس از چند دقیقه فعالیت، قدرت واقعی خود را به نمایش می‌گذارد و از این نظر یکی از بهترین‌ها در مقایسه با رقبایش به شمار می‌رود.

BR-5

مشکل اینجاست که اگر به خاطر کندی گیرباکس و کشش پایین، انتخاب مدل اتوماتیک چندان توصیه نمی شود و در صورت صرف نظر از انتخاب مدل اتوماتیک، از آپشن‌هایی نظیر سانروف، تهویه اتوماتیک و حتی آیینه‌های جانبی برقی نیز بی نصیب می‌مانید. آن هم در شرایطی که آینه های برقی و تهویه اتوماتیک، حتی در پژو ۲۰۶ ۳۷ میلیونی نیز موجود است!

BR-19پیشرانه استفاده شده در برلیانس، حجم و قدرت کمتری نسبت به رقبایی نظیر جک J5 و جیلی EC7 دارد. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر که قادر است ۱۰۳ اسب بخار نیرو در دور ۵۸۰۰ تولید کند. شاید با توجه به قدرت نه چندان بالای پیشرانه نتوانید خودروهای هم کلاس را در جاده‌ها جا بگذارید. اما مصرف پایین و کم سر و صدا بودن نسبی پیشرانه، در مسیرهای شهری جزو نقاط قوت این بخش به نظر می رسد.

BR-7

اگر به دنبال کمی قدرت موتور و هیجان در شتاب گیری هستید، بهتر است جک J5 را مد نظر قرار دهید. برلیانس با دو گیرباکس اتوماتیک و دستی در کشور عرضه شده است. نمونه اتوماتیک از یک گیرباکس ۵ سرعته تیپ ترونیک بهره می‌برد و مصرف سوختش حدود ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

BR-22 در رانندگی با نسخه اتوماتیک به دلیل تعویض دنده‌ها در دورهای پایین، دور خودرو در سربالایی‌ها افت می‌کند و رمق پیمودن شیب‌های نچندان تند را از برلیانس می گیرد. اما در حالت دستی (رانندگی در حالت تیپ ترونیک) دور موتور بالاتر نگه داشته می‌شود و نکته مثبت دیگر اینکه بیشینه گشتاور ۱۳۸ نیوتون متری در دور نه چندان بالای ۳۸۰۰ به محور جلو منتقل می‌شود.

BR-11

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت برلیانس نسبت به رقبای خود، فرمان پذیری خوب و هندلینگ مناسب است.در پیچ‌های تند و فرمان دادن‌های ناگهانی،هندلینگ برلیانس قابل پیش بینی است و از این نظر کلاس بالاتری نسبت به اکثر خودروهای این محدوده قیمت دارد.

BR-6

تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع بازوهای نیمه دنباله ای به همراه محور پیچشی است و حتی در مسیرهای ناهموار نیز تنش‌های وارد شده به چرخ‌ها را به کابین منتقل نمی‌کند.
صندوق بار ۴۶۰ لیتری برلیانس به خوبی نیازهای مسافرتی سرنشینان را پاسخ می‌دهد و باک ۵۵ لیتری‌اش باعث شده تا پای مالکش کمتر به پمپ بنزین باز شود.

BR-16

ایمنی نامشخص

شرایط ایمنی برلیانس حتی در تست موسسه چینی ایمنی C NCAP مشخص نیست و ما علیرغم جستجوی فراوان نتوانستیم به اطلاعات مستندی در این خصوص دست پیدا کنیم.هرچند با توجه به ترمز های دیسکی مجهز به ABS و EBD و ۲ عدد ایربگ می توان گفت که حداقل معیارهای ایمنی فعال و غیر فعال برای این خودرو لحاظ شده است.

BR-20

برلیانس H330/320 در بازار ایران تنها با دو کیسه هوا عرضه می شود.

برلیانس سدان اتوماتیک فول آپشن، حدود ۵۳ میلیون تومان و نمونه منوآل حدود ۴۷ میلیون تومان در بازار ایران قیمت دارد. جک J5 و جیلی EC7 خودروهایی هستند که از نظر اندازه بدنه در کلاس برلیانس قرار دارند.البته فاصله قیمتی جیلی با برلیانس نسبتا زیاد است، اما جک J5 اتوماتیک با پیشرانه‌ای قوی‌تر، کیفیت بهتر کابین و از همه مهمتر شناخت بهتر در بازار،به عنوان رقیبی قدر در مقابل برلیانس قرار دارد.

BR-18

مدل هاچ بک با امکانات رفاهی و مشخصات فنی یکسان با نام متفاوت H320 عرضه می شود.

از سوی دیگر، با مبلغ ۴۷ میلیون تومانی که برای خرید برلیانس منوآل می‌پردازید، می‌توانید به سراغ دیگر محصول جدید پارس خودرو، یعنی رنو ساندرو اتوماتیک بروید. البته ساندرو به عنوان رقیب برلیانس هاچ بک به شمار می‌رود.

BR-3

در واقع ساندرو با همین مبلغ، کیفیت بهتر و پیشرانه‌ای پر قدرت‌تر را در اختیارتان می‌گذارد و نسبت به برلیانس قابل اعتمادتر است و از همه مهمتر، اسم چینی روی پیشانی‌اش نخورده است و دوام و قابلیت اطمینان تضمین شده ای نسبت به برلیانس دارد!

BR-VS

 رنو ساندرو و جک J5 دو رقیب اصلی برلیانس در بازار داخلی

BR-SPECS


irev.ir

بررسی پدال

گرچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان در کهکشان گیج‌کننده رقابت، کم‌فروغ است؛ اما از آن حد از درایت و آینده‌نگری برخوردارند که در ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که در قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر می‌برند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر آن است که با استعانت از ژرمن‌ها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بی‌شک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام است؛ شاید به همین خاطر است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آن‌ها بیازماید.

شرکت برلیانس در سال 1992 میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین می‌باشد. این مجموعه تا سال 2002 میلادی تنها به ساخت مینی‌بوس اشتغال داشت. در سال 2003 میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال 2008 میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آن‌هم در سال 2010 میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر می‌شوند.
Brilliance H330

Brilliance H330

هم‌اکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته می‌شود که به ترتیب عبارت‌اند از: انواع سری 3 سدان (316I و 316I sport و…) و سری 5 سدان 520LI)،525LI،530LI،535LI) و خودروی کراس‌اوور X1 (18I،20I،28I). همچنین قرار است که به‌زودی از پیشرانه‌های ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام و های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ به‌طوری که تا نیمه نخست سال 2010 میلادی، حدود 60 درصد از قطعات مورد استفاده در این مدل‌ها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام و ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونه‌های عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آن‌ها از بدنه کشیده‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد خود برخوردارند. شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدل‌ها را تحت لیسانس این شرکت تولید می‌کند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدل‌هایی را هم با برند خود تولید می‌کند که عمده آن‌ها عبارت‌اند از DOLPHIN،FSV و FRV، H220 و H230، H320 و H330،H530،M1، M2، M3 و کراس‌اوور V5.

Brilliance H320

Brilliance H320

در سال 2007 میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره نمود. از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر شد، کشور بلژیک بود. اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بی‌شک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود. ماجرا از آنجا آغاز شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان نمایش ضعیفی را از خود بروز داد و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را کسب نمود. این موارد موجب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق نمایند. برای جبران این ضعف‌ها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی نمود و 60 بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد. پیامد این تغییرات هم کسب سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود. با این وجود، بهای این مدل به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال 2009 میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس سعی کرد که کار فروش این مدل را به‌تنهایی به‌پیش ببرد؛ ولی به دلیل افزایش قیمت و نیز بی‌میلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال 2010 میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد.

Brilliance H330

Brilliance H330

آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قرار است به‌زودی دو مدل از ساخته‌های برلیانس، در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص مونتاژ گردند. یکی از این دو، مدل سدان H330 و دیگری هم هاچ بک H320 می‌باشد. در ابتدا به نمونه سدان آن می‌پردازیم.

2013 Brilliance H330

2013 Brilliance H330

برای نخستین بار در آوریل سال 2013 میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره می‌برد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است. این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV می‌باشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراس‌اوور V5 طراحی نمود. علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانه‌های چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.

Brilliance H330 Interior

Brilliance H330 Interior

در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال به‌مراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزان‌قیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته در LEVER جعبه‌دنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند.

Brilliance H330

Brilliance H330

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد. بنا به ادعای وب‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل 40.2 متر، سرعت این خودرو را از 100 کیلومتر به صفر برسانند.

مشخصات فنی (سدان H330 و هاچ بک H320)

موتور: 4 سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ)

حجم موتور:1498 سی‌سی

توان:103 اسب بخار در 5800 دور/دقیقه

گشتاور: 143 نیوتن متر در 4000 دور/دقیقه

سرعت: 170 کیلومتر

شتاب صفر تا 100: 11.9 ثانیه برای مدل H330 و 11.5 ثانیه برای مدل H320

استاندارد آلایندگی: یورو 5

مصرف ترکیبی: 6.3 لیتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنباله‌ای با فنر پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4210/1755/1460 میلی‌متر برای هاچ بک H320 و

4510/1755/1460 میلی‌متر برای سدان H330

وزن: 1270 کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: 195/65 R 15

حجم صندوق بار: 460 لیتر برای مدل سدان H330 و 314 لیتر برای مدل هاچ بک H320

Brilliance H320 engine

Brilliance H320 engine

ایمنی در (سدان H330 و هاچ بک H320)

2 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی در (سدان H330 و هاچ بک H320)

سانروف

سیستم START/STOP (پیشرانه)

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX

پوشش چرمی صندلی‌ها (گزینه سفارشی)

صندلی گرم شونده جلو (گزینه سفارشی)

6 عدد بلندگو (4 عدد به صورت استاندارد)

کامپیوتر سفر

مه شکن‌های جلو

فرمان تمام الکتریکی HPS

آینه‌های جانبی برقی

رینگ‌های آلومینیمی

تهویه مطبوع اتوماتیک


irev.ir

بررسی عصر ایران

این روزها که  انواع محصولات چینی به بازار ایران هجوم آورده اند ،حتما نام برلیانس را  در حوزه خودروهای چینی شنیده‌اید، اینکه چرا پارس خودرو با گذشته درخشان که به تولید محصولاتی چون ماکسیما، رونیز، مگان ، نیسان قشقایی و تیانا  می‌پرداخت حالا باید مونتاژ کار محصولات چینی شود شاید برای همگان مورد سوال است که ما نیز پاسخی برای آن نیافتیم .
به گزارش گروه خودروی عصر ایران یکی از این محصولات چینی پارس خودرو برلیانس H330 است که فرصتی پیش آمد تا این محصول جدید را مورد بررسی میدانی قرار دهیم.
طراحی ظاهری
اینکه چرا محصولات برلیانس در ظاهر شباهت زیادی به ب‌ام‌و دارند نکته عجیبی نیست، چرا که با شروع شراکت برلیانس با این شرکت آلمانی، برلیانس توانسته کمی رنگ و بوی ب‌ام‌و را به خود بگیرد. تجربه رانندگی با برلیانس H330 / چینی پارس خودرو چگونه است؟مدل شاسی بلند برلیانس یک کپی کاری ماهرانه از ب‌ام‌و X1 محسوب می‌شود، اما در H330 پای نوآوری به میان آمده است. اینکه محصولات برلیانس در جهت هویت بخشی از یک جلوپنجره خاص با فرم T  بهره می‌برند نشان می‌دهد که چشم بادامی‌ها برای توسعه برلیانس در بازارهای جهانی عزم خود را جزم کرده‌اند!
در نمای جلویی H330 با یک درب موتور حجیم روبرو هستید که با توجه به ارتفاع خودرو و خطوط باد کرده اگرH330  را در آینه خودرویتان مشاهده کنید تصور اینکه یک شاسی بلند پشت سر شما قرار دارد دور از ذهن نیست. سپر جلو دارای خطوط زیادی است که در پایین آن مه‌شکن‌های دایره‌ای شکل جا خوش کرده‌اند. در نمای بغل هم به خطوط سیال و پف کرده گلگیرها بر می‌خوریم.تجربه رانندگی با برلیانس H330 / چینی پارس خودرو چگونه است؟ همچنین خطوط ایجاد شده در زیر و بالای درب‌ها طراحی نسبتا شلوغی را در ذهن تداعی می‌کنند و می‌توانست بهتر از این‌ها برای نمای جانبی وقت صرف شود.

 

  زمانی که به قسمت عقب خودرو که می‌رسیم تمام معادلات به هم می‌ریزد! جایی که هیچ هماهنگی با طرح کلی بدنه را ندارد و کمی بیننده را ناامید می کند.چراغ های عقب در قسمت بالایی خودرو تعبیه شده‌اند که ارتفاع خودرو را بلندتر از حد معمول جلوه می‌دهند و دو چراغ دنده عقب که پایین سپر جای گرفته‌اند داری طرحی ناهماهنگ با بدنه است.
برلیانس با ارائه مدل H320 نسخه هاچ‌بک این خودرو را هم روانه بازار کرده است تا این مدل بیش از پیش تکمیل گردد. در مجموع چهره برلیانس آنقدر تازه و جدید است که عابران نیم نگاهی به این خودرو داشته باشند.
نمای داخلی زشت یا زیبا…؟
نمای داخلی با ترکیب پارچه و پلاستیک فشرده به رنگ کرم و هماهنگ شدن با رنگ مشکی قسمت بالایی داشبورد، بد نیست  اما ساده بودن داشبورد و نبود هیجان در قسمت داخلی خودرو خسته کننده به نظر می‌رسد. جنس به کار رفته در داشبورد و قطعات کابین از کیفیت نسبتا پایینی برخوردار است

تجربه رانندگی با برلیانس H330 / چینی پارس خودرو چگونه است؟تجربه رانندگی با برلیانس H330 / چینی پارس خودرو چگونه است؟صفحه کیلومتر سه‌بعدی خودرو که شکلی دایره‌ای دارند ما را یاد مزدا3 و هیوندای توسان می‌اندازد. البته با کمی اختلاف در وضعیت قرارگیری شاخص‌های خودرو. نور پس زمینه ادوات و صفحه کیلومتر به رنگ زرد است و همچنین با روشن کردن خودرو  نور صفحه کیلومتر روشن می‌شود.

در طراحی کنسول‌ها و داشبورد از شلوغ‌کاری خبری نیست و جنس به‌کار رفته چنگی به دل نمی‌زند. تعبیه یک جا عینکی در بالای درب راننده و جای بطری در قسمت پایین درها از جزییات نمای داخلی به شمار می‌رود.
اینکه به طراحی کابین H330 نمره قبولی را بدهیم یا از آن ایراد بگیریم باید به فاکتورهایی از جمله قیمت خودرو و رقیبان چینی و همچنین سلیقه مشتریان  توجه کرد که خود نیز یک امر سلیقه‌ای محسوب می‌شود.صفحه کیلومتر سه بعدی خودرو که شکلی دایره‌ای دارد همین قسمت در مزدا3 را تداعی می‌کند

تجربه رانندگی با برلیانس H330 / چینی پارس خودرو چگونه است؟پس از باز شدن درها پشت فرمان نشسته و با تنظیم صندلی‌های دستی کمی در گودی فرو می‌رویم. بعد از آشنایی با کلیه ادوات و کلیدها اقدام به استارت پیشرانه می‌کنیم. در مورد استارت پیشرانه بد نیست بدانید که در نوع خود جدید و جالب است یک اهرم کوچک را باید چرخاند تا موتور استارت بخورد و اگر این اهرم را از جای در آورید می‌توانید از کلید خودرو برای استارت استفاده نمایید.

 نمونه مورد آزمایش از گیربکس اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، سانروف و برخی از تجهیزات ایمنی و راحتی سود می‌برد. بعد از استارت پیشرانه 1.5 لیتری روشن می‌شود. دکمه Lever یا رها کننده گیربکس که همانند خودروهای سنگین، بزرگ است را فشار داده و دنده را از وضعیت پارک در حالت D قرار می‌دهیم.
خودرو بصورت آرام اقدام به حرکت می‌کند، رفته رفته پا را بر روی پدال گاز فشار داده تا جایی که زوزه خاصی بین دور موتور 2 تا 3 هزار از موتور به گوش می‌رسد که سوال برانگیز است. بعد از آن در دور موتور بالاتر صدای موتور به خوبی قابل حس است.
گیربکس وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. در هنگام رانندگی پرگاز دورموتور تا محدوده 5500 بالا رفته و دنده‌ها یکی پس از دیگری تعویض می‌شوند اما در رانندگی هیجانی یک ضعف کوچک بین هماهنگی پیشرانه و گیربکس حس می‌شود که قابل اغماض است.
قدرت و کشش موتور در دنده‌های 1 و 2 قابل قبول است، اما در دنده 3 و 4 با کمبود گشتاور مواجه هستیم که قطعا  در مسیرهای برون شهری و کوهستانی آزار دهنده خواهد بود. با توجه به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و فنر پیچشی در عقب، همانند دیگر هم وطنان چینی رانندگی کمی خشک بنظر می‌رسد.
تست شتاب و ترمز
با توجه به وزن 1270 کیلوگرمی این سدان و موتور 103 اسب بخاری شتاب 11.9 ثانیه‌ای آن دور از انتظار نیست و ترمزها که در نمونه اتوماتیک 4 چرخ دیسکی هستند به خوبی از پس این خودرو برمی‌آیند. لازم به ذکر است که در نمونه گیربکس دستی ترمزها در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای است.
امکانات و تفاوت دو مدل تیپ دنده دستی و اتوماتیک
در مدل دنده اتوماتیک امکانات رفاهی بیشتری به چشم می‌خورد که شامل سانروف برقی دوحالته، کلیدهای متفاوت سیستم تهویه، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، همچنین در مدل اتوماتیک بر روی غربیلک فرمان کلیدهای صوتی تعبیه شده است.تجربه رانندگی با برلیانس H330 / چینی پارس خودرو چگونه است؟دوعدد کیسه هوای راننده و سرنشین به همراه سیستم ترمز ABS+EBD و میله ضربه‌گیر درها ضامن ایمنی خودرو هستند و همچنین صندلی عقب تاشو کمک زیادی به افزایش حجم صندوق بار می‌کند. البته فراموش نشود که حجم 460 لیتری صندوق بار به تنهایی جواب گوی خانواده‌های پرجمعیت ایرانی است.

طیف رقیب های داخلی و خارجی
در این محدوده قیمت برای برلیانس H330 می‌توان به جک جی 5 با موتور 1.8 لیتری و ام‌وی‌ام 550 با موتور دو لیتری و همچنین دنا اشاره کرد که دو مدل آن چینی و دنا  از نوع وطنی است.


irev.ir

بررسی Car.ir

 بررسی برلیانس H330 محصول جدید پارس خودرو چهره‌اش ب‌ام‌و سری یک را به یاد می‌آورد. چهره‌ای زیبا به همراه استایلی خوب و جوان‌پسند. خودروهایی زیبا و البته با امکانات زیاد که این روزها نه تنها در ایران بلکه در بازارهای دیگر نیز با موفقیت همراه هستند. از این‌رو دور از ذهن نیست که خودروسازان مطرحی چون پارس‌خودرو که در خط تولید خود برندهای بزرگ و مطرح دنیا را داشته‌اند به صرافت همکاری با چشم‌بادامی‌ها بیفتند.
پارس‌خودرو این روزها خودرویی را در خط تولید دارد که محصول شرکت «برلیانس» است. شرکتی که با ب‌ام‌و همکاری دارد. از این‌رو می‌توان به خوبی دریافت که هنوز هم خطوط تولید پارس‌خودرو تنها جای بزرگان است. h330 سدان و H320 هاچ‌بک قرار است در خط تولید شرکت پارس‌خودرو قرار بگیرند. خودروهایی که در نمای جلو شما را به یاد ب‌ام‌و سری یک خواهد انداخت. شرکت پارس‌خودرو قرار است این هفته رسماً از مدل h330 سدان رونمایی کند. خودروی h330 با همکاری ب‌ام‌و تولید شده و نتیجه کار نیز قابل قبول است. این خصیصه می‌تواند از h330 سدان یک خودروی محبوب بسازد. خودرویی که از ب‌ام‌و سری یک الگوبرداری شده و دارای موتور ۱٫۵ لیتری است که قادر به تولید ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت می‌باشد. حال باید دید که این خودرو در عمل چگونه خواهد بود؟! چندی پیش فرصتی دست داد تا با این خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی دیداری داشته باشیم. تجربه‌ای که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

نمای ظاهری

در نمای رو به رو خودرویی پیش روی شماست که شما را به یاد ب‌ام‌و سری یک می‌اندازد. اگر چه اجزای تشکیل‌دهنده این خودرو همانند چراغ‌ها و جلو پنجره متفاوت از سری یک هستند اما در نتیجه خودرویی شبیه به ب‌ام‌و سری یک را پیش روی می‌بینیم. ابعادی مناسب و فرمی که این روزها بیشتر در خودروهای اروپایی دیده می‌شود. نمای عقب با فرم چراغ‌های تیز و خطوط تیز درب صندوق همه و همه خودرویی زیبا را به وجود آورده‌اند که نوید یک خودروی موفق در بازار ایران را می‌دهد. خودرویی که ظاهر آن پتانسیل جذب مشتریان بیشتری را در بازار ایران دارد. به خصوص اینکه برلیانس در این زمینه شریک تجاری خوبی را برای خود انتخاب کرده است.

کابین

هنگامی که درون خودرو قرار می‌گیریم. کنسولی ساده را پیش رو می‌بینیم. شاید تا قبل از این انتظار کابینی با طراحی متفاوت را انتظار داشتیم اما این‌طور که پیداست h330 نمی‌خواهد دست از سر ب‌ام‌و بردارد. این خودرو نیز همانند محصولات ب‌ام‌و کابینی ساده دارد اگر چه از نظر کیفیت در آن سطح نیست اما طراحی، ساده و به دور از هرگونه هیجان است. صندلی‌ها بزرگ و جادار بوده و فضای کابین بزرگ‌تر از رقبایش است. به خصوص اینکه صندوق بار آن نیز جادار بوده و فضایی مناسب را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به طوری که برای خانواده‌ها گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. غربیلک فرمان خوش دست بوده و اهرم تعویض‌دنده نیز با فرمی زیبا و اسپرت طراحی شده است. کنسول میانی h330 به رنگ مشکی بوده و نواری نقره‌ای رنگ آن را از دیگر قسمت‌های کرم رنگ جدا می‌کند. بر روی کنسول میانی کلیدها طوری قرار گرفته‌اند که به خوبی در دسترس هستند و راننده برای دسترسی به آن‌ها کوچک‌ترین زحمتی را به خود نمی‌دهد. به طور کلی می‌توان به کابین این خودروی زیبا نمره قبولی را داد.

تجربه رانندگی

پا را بر روی پدال ترمز قرار داده و سوییچ را می‌چرخانیم. خودرو روشن می‌شود. اهرم تعویض دنده را در حالت d قرار داده و با خواباندن دستی شروع به حرکت می‌کنیم. خودرو به آرامی شروع به حرکت می‌کند اما این آرامش تا زمانی ادامه دارد که پدال گاز را نفشرده‌ایم چرا که پس از آن روی دیگر سکه را خواهیم دید.
موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب‌بخاری این خودرو قوی‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. چرا که گیربکس چهار سرعته اتوماتیک این خودرو به خوبی از پس انتقال قدرت برمی‌آید. تعویض‌دنده‌ها بدون تاخیر انجام شده و در هنگام معکوس‌ها نیز به همین شکل عمل می‌کند. حالت دستی گیربکس نیز برای رانندگی اسپرت‌تر می‌تواند به کمک شما بیاید. هنگام راندن با این خودرو همه چیز تحت فرمان و کنترل شماست. اهرم تعویض دنده خوش دست بوده و فرمان نیز به خوبی به فرامین راننده عکس‌العمل نشان می‌دهد. در هنگام عبور از پیچ‌های پیست آزادی با خودرو به خوبی نشانه‌های اسپرتی خود را بروز می‌دهد و فشار G زیادی را تحمل می‌کند. در هنگام حرکت با دور بالا صدای موتور نیز جذاب‌تر از حالت معمول است. شاید اگر پشت فرمان شیفترهایی برای تعویض‌دنده وجود داشت این خودرو کامل‌تر و با روحیه‌ای کاملاً اسپرت به بازار ایران می‌آمد. با سرعتی در حدود ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت اقدام به ترمزگیری کردیم. این خودروی سدان در مدت زمانی و مسافتی کم از حرکت باز ایستاد که خیال راننده را در این زمینه راحت می‌کند.
اگر اهل حرکت‌های نمایشی با خودرو هستید باید این نکته را یادآور شد که h330 گزینه‌ای مناسب است چرا که قدرت مانور بالایی دارد و خودرویی خوش دست است. می‌توان با آن حرکت‌های نمایشی را به خوبی انجام داد اگر چه گیربکس آن اتوماتیک است اما شما را ناامید نخواهد کرد. به طوری که می‌توان با ترمز دستی خودرو را به هر سویی منحرف کرده و بعد به حالت قبل باز گرداند که در این حالت عملکرد مناسب گیربکس را نمی‌توان نادیده گرفت.
نشان‌دهنده‌های کیلومترشمار و دور موتور با سادگی طراحی شده‌اند و قرمز رنگ هستند. در این زمینه نیز می‌توان به شباهت‌های آن با ب‌ام‌و پی برد. دید خودرو نیز مناسب است. در این خودرو آینه‌های جانبی بزرگ دید عقب خوبی را ارائه می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت که همه چیز این خودروی زیبا شما را جذب می‌کند. لذت راندن، شتاب‌گیری خوب، تعویض‌دنده‌های سریع و البته قدرت مانور بالا همه و همه از این سدان به ظاهر ب‌ام‌و، یک خودروی جذاب ساخته ‌است که می‌تواند در موفقیت آن در بازار نیز موثر باشد.
این خودرو در میان رقبایی چون پژو ۲۰۶ صندوقدار و تندر۹۰ کار سختی پیش روی ندارد چرا که با توجه به داشته‌هایش می‌تواند به راحتی با حریفان رقابت کند. این در حالی است که پارس‌خودرو وظیفه تولید و عرضه آن را به بازار بر عهده دارد که خود می‌تواند یکی دیگر از ضمانت‌های موفقیت آن باشد. این نکته را باید یادآور شد که این خودروی صندوق‌دار با کد h330 به زودی در چرخه تولید این شرکت قرار خواهد گرفت و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌هایی که به دنبال خودرویی سدان هستند باشد.
H330 در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی نیز چیزی کم نگذاشته است. سیستم‌های ترمز abs و ebd، به همراه دیگر سیستم‌های الکترونیکی ایمنی، دکمه استارت و همچنین انبوه امکانات رفاهی در این خودرو همه چیز را برای آسایش و آرامش سرنشینان مهیا ساخته است. سانروف، سیستم فرمان الکتریکی، بسته شدن پنجره‌ها با استفاده از ریموت کنترل، استاندارد آلایندگی یورو۵ به همراه سیستم EOBD و سیستم ورود بدون کلید از جمله مشخصه‌های این خودرو است.

 بررسی برلیانس H330 محصول جدید پارس خودرو چرا پارس‌خودرو برلیانس را انتخاب کرد؟

گروه خودروسازی سایپا در بحبوحه فشارهای تحریم، ضمن تمرکز بر روی توسعه محصولات اختصاصی‌اش بر پایه پلت‌فرم‌های X100 و X200 برای در دست گرفتن بازار خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان که پیشتر حضور کمرنگی در آن داشت، دست به کار شد و شمار شرکای تجاری‌اش از چین را افزایش داد. در میان این شرکا، نام شرکت برلیانس از چین وجود دارد که در حال حاضر خودروهای متنوعی را در بیش از ۱۰ مدل تولید می‌کند. اما صرف‌نظر از سایر شرکای چینی و کره‌ای، گروه خودروسازی سایپا چرا قرارداد همکاری با شرکت برلیانس چین را امضاء کرده است؟

قبل از پاسخ دادن به این سئوال بد نیست بدانید که سایپا تولید دو محصول انتخابی از شرکت برلیانس چین را می‌خواهد به شرکت زیرمجموعه خود؛ پارس‌خودرو بسپارد. شرکتی که به مونتاژ خودروهای لوکس و با کیفیت اما با تیراژ پایین شهره است. این را یادآور شدیم تا در ادامه بگوییم شرکت برلیانس چین نیز وضعیتی مشابه شرکت پارس‌خودرو دارد یعنی خودروهای لوکس و با کیفیت از برندهای خارجی را در تیراژ پایین در خطوطش مونتاژ می‌کند. شرکت برلیانس که مانند گروه خودروسازی سایپا که در حومه پایتخت قرار گرفته؛ در حومه شهر پکن، پایتخت چین قرار دارد و سال‌هاست که به عنوان شریک تجاری ب‌ام‌و و تویوتا به مونتاژ محصولات این کمپانی‌های معروف در چین می‌پردازد.
برلیانس که ۱۰۰درصد خصوصی است از سال‌ ۲۰۰۲ شروع به تولید انواع سواری برای بازار چین کرد و ظرفیت تولید خود را به حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال رسانده است. این شرکت چینی تا قبل از سال ۲۰۰۲ به مونتاژ انواع خودروهای سنگین مشغول بود. لازم به یادآوری است که در کشور چین تعرفه واردات خودروهای آماده (CBU) مدت‌هاست که به بالای ۱۰۰درصد رسیده است به طوری که فقط برای برندهای خفنی همچون لامبورگینی و پورشه صرف می‌کند که محصولاتشان را برای چینی‌های تازه به دوران رسیده به صورت آماده وارد بازار این کشور کنند اما بسیاری از شرکت ‌های معتبر نظیر بنز، ب‌ام‌و و تویوتا به خاطر اینکه تعرفه واردات کمتری را به دولت چین بپردازند حاضر شده‌اند تا خودروهایشان را به صورت CKD در چین مونتاژ کنند.
شرکت برلیانس چین در حال حاضر تقریباً تمام خودروهای ب‌ام‌و مورد نیاز بازار این کشور را مونتاژ می‌کند و همچنین تا همین اواخر به مونتاژ خودروهای تویوتا مشغول بود.
از آنجا که شرکت برلیانس یک کمپانی مونتاژکننده خودروهای لوکس است و با شرکت‌های معتبر خارجی کار می‌کند باید گفت انتخاب سایپا در مورد این شرکت درست بوده است. شرکتی که ب‌ام‌و اجازه مونتاژ محصولاتش را به آن بدهد قطعاً می‌تواند شریک خوبی برای سایپا و پارس‌خودرو باشد. این خودروساز چینی که اکنون درگیر تولید برندهای بین‌المللی است خودروهای متنوعی را برای بازار چین تولید می‌کند.خودروی H320 هاچ‌بک در کلاس پژو ۲۰۶ و ام‌وی‌ام ۳۱۵ و خودروی H330 صندوقدار در کلاس پژو ۲۰۶ SD و تندر۹۰ قرار دارد که از این پس توسط پارس‌خودرو برای بازار ایران مونتاژ خواهد شد.


irev.ir

بررسی 1616

این روزها که  انواع محصولات چینی به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند، حتماً اسم برلیانس را  در حوزه اتومبیل‌های چینی شنیده‌اید، اینکه چرا کمپانی پارس خودرو با پیشینه خوب که به ساخت محصولاتی مانند ماکسیما، رونیز، مگان، نیسان قشقایی و تیانا  می‌پرداخت اینک باید مونتاژ کار محصولات چینی شود شاید برای همگان مورد سؤال است که ما نیز جوابی برای آن نیافتیم.
به گزارش ۱۶۱۶، یکی از این محصولات چینی پارس خودرو برلیانس H330 است که فرصتی پیش آمد تا این محصول جدید را مورد بررسی میدانی قرار دهیم

طراحی ظاهری

اینکه چرا محصولات برلیانس در ظاهر تشابه زیادی به ب‌ام‌و دارند نکته عجیبی نیست، چرا که با آغاز همکاری برلیانس با این کمپانی آلمانی، برلیانس توانسته کمی رنگ و بوی بی ام را به خود بگیرد.
مدل شاسی بلند برلیانس یک کپی کاری متبحرانه‌ای از ب‌ام‌و X1  به حساب می‌آید، اما در H330 پای ابتکار به میان آمده است. اینکه محصولات برلیانس در جهت هویت بخشی از یک جلوپنجره ویژه با فرم T  بهره می‌برند نشان می‌دهد که چشم بادامی‌ها برای پیشرفت برلیانس در بازارهای دنیا عزم خود را جزم کرده‌اند.

برلیانس h330

 در نمای جلویی H330 با یک درب موتور حجیم روبرو هستید که با توجه به ارتفاع اتومبیل و خطوط باد کرده اگر H330 را در آینه اتومبیلتان ببینید تصور اینکه یک اتومبیل شاسی بلند پشت سرتان قرار دارد دور از ذهن نیست. سپر جلو دارای خطوط بسیاری است که در پایین آن مه‌شکن‌های دایره‌ای شکل جا خوش کرده‌اند. در نمای بغل هم به خطوط سیال و پف کرده گلگیرها بر خواهیم خورد.

برلیانس h330

  همچنین خط‌های ایجاد شده در زیر و بالای درب‌ها طراحی نسبتاً شلوغی را در ذهن تداعی می‌کند و می‌توانست خوب‌تر از این‌ها برای نمای جانبی زمان صرف شود.

زمانی که به قسمت عقب اتومبیل می‌رسیم تمام معادلات به هم می‌ریزد! جایی که هیچ هماهنگی با مدل کلی بدنه را ندارد و کمی بیننده را نا امید می‌نماید. چراغ‌های عقب در قسمت بالایی اتومبیل جاسازی شده‌اند که ارتفاع اتومبیل را بلندتر از حد معمول نمایش می‌دهند و دو چراغ دنده عقب که زیر سپر جای گرفته‌اند دارای طرحی نامتناسب با بدنه است.
برلیانس با عرضه مدل H320 نسخه هاچ‌بک این اتومبیل را هم عرضه بازار نموده است تا این مدل بیشتر از قبل تکمیل گردد. در مجموع شکل و شمایل برلیانس آنقدر جالب و جدید است که رهگذران نیم نگاهی به این اتومبیل داشته باشند.

برلیانس h330

 نمای داخلی زشت یا جذاب…؟

 نمای درونی با تلفیق پارچه و پلاستیک فشرده به رنگ کرم و هماهنگ شدن با رنگ مشکی بخش بالایی داشبورد، بد نبوده  اما ساده بودن داشبورد و نبود هیجان در قسمت درونی اتومبیل خسته کننده به نظر می‌رسد.

جنس استفاده شده در داشبورد و قطعات اتاق از کیفیت نسبتاً پایینی برخوردار است. صفحه کیلومتر سه‌بعدی اتومبیل که اشکال دایره‌ای دارند ما را یاد مزدا ۳ و هیوندای توسان می‌اندازد. البته با کمی اختلاف در وضعیت قرارگیری شاخص‌های اتومبیل. نور پس زمینه ادوات و صفحه کیلومتر به رنگ زرد است و همچنین با استارت زدن اتومبیل  چراغ صفحه کیلومتر روشن می‌شود.
در طراحی کنسول‌ها و داشبورد از شلوغ‌کاری خبری نیست و محصول به‌کار رفته چنگی به دل نمی‌زند. جاسازی یک جا عینکی در بالای درب راننده و جای بطری در قسمت پایین درها از جزییات ظاهر درونی به شمار می‌رود.
اینکه به طراحی اتاق H330 نمره قبولی را بدهیم یا از آن ایراد گیری کنیم باید به فاکتورهایی از جمله هزینه اتومبیل و رقبا چینی و همچنین به سلیقه خریداران  توجه کرد که خود نیز یک امر سلیقه‌ای به حساب می‌آید. صفحه کیلومتر سه بعدی اتومبیل که اشکال دایره‌ای دارد همین بخش در مزدا ۳ را به خاطر می‌آورد.

برلیانس h330

  پس از باز نمودن درها پشت فرمان نشسته و با تنظیم کردن صندلی‌های دستی کمی در گودی فرو می‌رویم. بعد از آشنا شدن با همه ادوات و کلیدها اقدام به استارت موتور می‌نماییم در مورد استارت موتور بهتر است بدانید که در نوع خود تازه و جالب است یک اهرم کوچک را باید بچرخانیم تا موتور استارت بخورد و اگر این اهرم را از جای خود دربیاورید می‌توانید از کلید اتومبیل برای استارت استفاده بکنید.

نمونه مورد تست از جعبه دنده خودکار، سیستم ورود بدون کلید، سانروف و بعضی از امکانات ایمنی و راحتی بهره می‌برد. بعد از استارت موتور ۱٫۵ لیتری روشن می‌شود. دکمه  Lever یا رها کننده جعبه دنده مانند اتومبیل‌های سنگین را فشار داده و دنده را از وضعیت پارک در حالت D قرار می‌دهیم.
اتومبیل بصورت آهسته اقدام به حرکت می‌کند، رفته رفته پا را بر روی پدال گاز می‌فشاریم تا آن جایی که زوزه خاصی بین دور موتور ۲ تا ۳۰۰۰ از موتور به گوش می‌رسد که سؤال برانگیز است. بعد از آن در دور موتور بالاتر صدای موتور به خوبی قابل حس کردن است.
جعبه دنده وظیفه خود را به صورت خوبی انجام می‌دهد. در موقع رانندگی پرگاز دور موتور تا محدوده ۵۵۰۰ بالا رفته و دنده‌ها یکی پس از دیگری عوض می‌شوند اما در رانندگی هیجانی یک سستی کوچک بین هماهنگی موتور و جعبه دنده حس می‌شود که قابل چشم پوشی است.
توانایی و کشش موتور در دنده‌های ۱ و ۲ قابل قبول است، اما در دنده ۳ و ۴ با افت گشتاور مواجه می‌شویم که حتماً  در راههای بیرون شهری و کوهستانی آزار دهنده خواهد شد. با توجه به سامانه تعلیق مک فرسون در جلو و فنر پیچشی در پشت، مانند خود مردم چین رانندگی کمی خشک بنظر می‌رسد.

برلیانس h330

 تست شتاب و ترمز

با توجه به وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی این سدان و موتور ۱۰۳ اسب بخاری شتاب ۱۱٫۹ ثانیه‌ای آن دور از انتظارها نیست و ترمزها که در نمونه خود کار ۴ چرخ دیسکی هستند به خوبی از پس این اتومبیل برمی‌آیند. لازم به تذکر است که در نمونه جعبه دنده دستی ترمزها در جلو دیسکی و در پشت کاسه‌ای است.
تجهیزات و تفاوت دو تیپ دنده دستی و خودکار
در مدل دنده خودکار تجهیزات رفاهی زیادتری به دیده می‌شود که شامل سانروف برقی دوحالته، کلیدهای مختلف سیستم تهویه، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، همچنین در مدل اتوماتیک بر روی غربیلک فرمان کلیدهای صوتی جاسازی شده است.
دو عدد کیسه هوای راننده و مسافران به همراه سیستم ترمز ABS+EBD  و میله ضربه‌گیر درها ضامن ایمنی اتومبیل هستند و همچنین صندلی عقب تاشو کمک بسیاری به بیشتر شدن حجم صندوق بار می‌کند. البته فراموش نشود که حجم ۴۶۰ لیتری صندوق بار به تنهایی جواب گوی خانواده‌های پرجمعیت ایرانی است.

برلیانس h300

 طیف رقبای داخلی و خارجی

در این محدوده قیمت برای برلیانس H330 می‌توان به جک جی ۵ با موتور ۱٫۸ لیتری و ام‌وی‌ام ۵۵۰ با موتور دو لیتری و همچنین دنا اشاره نمود که دو مدل آن چینی و دنا  از نوع وطنی است.

برلیانس h330

برلیانس h330

برلیانس h330
برلیانس h330

8 Comments

  1. وحید
    2016-11-08
    Reply

    سلام .در مقایسه به پولی که پرداخت کردم .و امکاناتی که این ماشین داره.(h330 اتوماتیک)نسبت به ماشینهای داخلی که تا به حال داشتم .برا اولین بار از رانندگی لذت بردم.بیصدا.ترم.هندلینگ عالی.فرمان برقی.زنجیر تایم به جای تسمه.ورود بدون سویچ.فنربندی عقب لاله.تهویه مطبوع اتوماتیک. سانروف برقی و دو حالته.کشش و قدرت برای این وزن ماشین مناسب.لطفا خارج از هرگونه غرض و از اظهار نظرهای بدون پشتوانه و.کورکورانه خودداری شده و فقط کسی نظر فنی بدهد که سوار این ماشین شده باشد…ممنون. وحید

  2. محمدحسین ذوالقدر
    2017-03-16
    Reply

    ایا دنده اتومات h۳۳۰مانیتور دارد ممنون میشم راهنمایی کنید بلوتوث و هنذفری چی دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *