رفتن به محتوای

ام وی ام X33 جدید – MVM New X33

5

ام وی ام X33 جدید – MVM New X33 در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

ام وی ام X33 جدید – MVM New X33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که بنام MVM Tiggo و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود. این محصول با موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 2000 سی سی توان 139 اسب بخار را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود.

این خودرو با باک بنزینی 57 لیتری خود در هر 100 کیلومتر سیکل شهری، بالای 11 لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به 7 لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود 9 لیتر بنزین را می بلعد. تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

نقد و بررسی ام وی ام X33 جدید - MVM New X33
نقد و بررسی ام وی ام X33 جدید – MVM New X33
کاتالوگ ام وی ام X33 جدید - MVM New X33
کاتالوگ ام وی ام X33 جدید – MVM New X33

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه  ام وی ام X33 جدید – MVM New X33 در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه ام وی ام X33 جدید - MVM New X33
نمای 3D سه بعدی – 360 درجه ام وی ام X33 جدید – MVM New X33

ویدیوهایی از ام وی ام X33 جدید – MVM New X33


iRev.ir-Line

بررسی پدال

شاید این پندار بسی وهم‌آلود به نظر آید که جماعت زردها را رقیبی قدر برای نامداران عرصه صنعت فرض نماییم؛ به‌خصوص قلمرو رازآلودی چون خودرو که هزاران معما و اما و اگر در خود نهفته دارد و شمارگان وارثان حقیقی‌اش نیز از انگشتان دست فراتر نمی‌رود. اگر به چیستی این کارزار غریب واقع‌بینانه بنگریم، تنها ممالکی همچون آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کره و چند اقلیم اروپایی دیگر را می‌یابیم که به‌راستی بر این فن چیره گشته و درخور نام استادی‌اند و چنانچه درجایی هم از این عالم چرخی از صنعت می‌چرخد در مدار آن‌هاست که در حال گردش است و نه به خودی خود. ممکن است بسیاری از ممالک را نیز ببینیم که به‌ظاهر سرگرم به این حرفه‌اند و سنجه تولید هم در آن‌ها میلیونی است ولی خودروساز نیستند و در بهترین حالت مونتاژگرند و نه طراح و بنیان‌گذار، در بدترین حالت هم متوهم به خودروسازی‌اند که این یکی از همه خوفناک‌تر است!

 MVM X33 NEW Chery Tiggo

MVM X33 NEW Chery Tiggo

در این میان، جماعت چینی سوداهای بزرگی را در سر می‌پروراند و به هر دربی هم می‌کوبد تا بلکه بتواند خود را در این صنف جای دهد؛ برای رسیدن به این هدف، رؤیا و آرزو و هرچه که آن را بنامیم به هر دهلیزی سر می‌کشد و از هیچ شیوه‌ای ولو ناصواب هم که باشد روی‌گردان نیست. این قوم در ره رسیدن به مرادش، درجایی دست به کپی کاری می‌زند و در مکانی دیگر سرمایه‌گذاری مشترک و مونتاژ، در ساحتی متفاوت جای‌جای عالم را کاویده و هر کارگاه و کارخانه‌ی ورشکسته‌ای را که یافت از صاحبان مالباخته‌اش خریداری می‌کند و… در خاتمه اگر تمامی این کوشش‌ها نتیجه‌ای در پی نداشت و به فرجام خوش نرسید راه سرقت را در پیش گرفته و به‌یک‌باره تمامی اسناد و مدارک را می‌رباید!

 MVM X33 NEW

MVM X33 NEW

در بین تمامی خودروسازان این اقلیم، یکی از آن‌ها بیش از همه دعوی استقلال را در سر می‌پروراند و در پی هماوردی هرچه فزون‌تر با بزرگان است؛ این بزرگ مدعی کوچک، چری نام دارد که در سرای ما ام‌وی‌ام خوانده می‌شود. پیش از این، مدل تیگو این برند با نام X33 به کشورمان راه یافت و به‌عنوان اولین کراس‌اوور چینی هم در این بازار عرضه شد؛ گرچه این خودرو در بدو ورودش به بازار به موفقیتی نسبی دست یافت که فراتر از انتظار بود، ولی رفته‌رفته از تعداد مشتریانش کاسته شد و تب اولیه خریدش نیز به سرعت فروکش نمود که چنانچه نیک بنگریم مهم‌ترین علت وقوع این امر، کیفیت ناهمگونش بود، که سبب‌ساز دل‌زدگی خریدارانش گشت و لا غیر. چند وقتی است که نمونه‌های فیس لیفت شده این خودرو در نمایندگی‌ها مشاهده شده و تا حدی نیز توانسته نظرات خرد و کلان ملت را به خود جلب نماید. علاوه بر این، خودرو مذکور به بازار امارات هم نیز راه یافته و در رسانه‌های خودرویی این مملکت هم مورد بررسی قرار گرفته است. اخیراً یکی از سایت‌های این کشور به نام «AUTOMIDDLEEAST» خودرو مذکور را مورد کنکاش خویش قرار داده که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون

چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون

چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون

چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون

خلاصه بررسی

ممکن است که مشاهده یک چری تیگو منظره‌ای عادی در جاده‌های امارات نباشد، اما این خودرو به یکی از دشوارترین بخش‌های رقابتی بازار راه یافته و رویارویی سختی را هم با رقیب کره‌ای‌اش کیا اسپورتیج در پیش خواهد داشت. با توجه با بسته کاملی از تجهیزات رفاهی که در این خودرو عرضه می‌شود و همچنین بهای کم و منطقی‌اش، چری تیگو ازجمله برندهای چینی ست که بالقوه می‌تواند رقبای ژاپنی و کره‌ای‌اش را قدری خجلت‌زده نماید.

Chery Tiggo

Chery Tiggo

نمای ظاهری

با وجود اینکه تنها کراس‌اووری که در خط تولید چری قرار دارد مدل تیگوست، نمی‌توان آن را به سبب طرحی که جای‌جایش را از رقبا وام گرفته مورد سرزنش قرار داد. با این همه، در نمای جلو، این چراغ‌های زاویه‌دار و براق آن است که با ترکیب با سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)، مغرورانه خود به رخ بیننده می‌کشد. نمای پشتی آن یک کپی نامناسب از نسل دوم تویوتا RAV4 است، حدس می‌زنم که با خود خواهید گفت که خالق این خطوط آخرین فرایندهای طراحی خودرو را طی نکرده است…

Chery Tiggo

Chery Tiggo
Chery Tiggo

Chery Tiggo
Chery Tiggo

Chery Tiggo

کابین

در داخل کابین، این طرح کاربردی و شسته‌ورفته آن است که به همراه پلاستیک‌های نقره‌ای مات پرداخت شده که در بخش میانی آن قرار گرفته و همچنین پلاستیک‌های مشکی روی داشبورد و درب‌ها، نظرها را به خویش جلب می‌نماید. با پرداخت 3000 درهم مبلغ اضافی، می‌توانید سطوح بالاتری از راحتی را در تیگو مشاهده کنید، تجهیزات اضافی که در این رده عرضه می‌شود عبارت‌اند از، صندلی‌های با پوشش چرمی، تهویه مطبوع خودکار و صندلی‌های برقی با تنظیمات شش جهتی.

MVM X33 Interior 2014

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

MVM X33 Interior 2014

تجهیزات

در حال حاضر چری تیگو با دو تریم متفاوت به خریداران عرضه می‌شود؛ علاوه بر این، خودروی مذکور یک از معدود مدل‌های عرضه شده در بازار امارات است که به صورت استاندارد از میزان قابل‌توجهی از تجهیزات رفاهی بهره می‌برد. بیشتر خریداران این برند متمایل به آن هستند که به‌جای تریم پایه، نمونه بالاترش یعنی COMFORT را انتخاب نمایند؛ اما نمونه پایه تیگو که از بهای 52/900 درهمی برخوردار است نیز از تجهیزات بسیاری سود می‌برد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از کروز کنترل، سنسور پارک، تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن و بعلاوه سیستم صوتی CD PLAYER و پورت USB.

MVM X33 Interior 2014

MVM X33 Interior 2014

آنچه که این خودرو ارائه می‌دهد

این خودرو از پیشرانه‌ای با حجم 2 لیتر بهره می‌گیرد که توانی معادل 137 اسب بخار در 5,570 دور در دقیقه و گشتاوری برابر با 182 نیوتن متر در 4,500 دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. در نهایت امر، این SUV کامپکت چینی قادر است که با این موتور به سرعتی معادل 170 کیلومتر دست یابد. اگر در پی آن هستید که حسی از لاکچری را نیز تجربه نمایید باید جعبه دنده‌ای متفاوت را گزینش کنید، اگرچه بیشینه توانایی این خودرو در مدل 4 دنده اتوماتیک هم بروز می‌کند، اما این مدل‌های مجهز به گیربکس CVT هستند که سواری نرم‌تر و نیز مصرف سوخت کمتری را به شما ارائه می‌دهند.

MVM X33 Engine 2014

MVM X33 Engine 2014

داوری نهایی

اگر قصد خرید این خودرو را دارید، باعث خوشحالی‌تان خواهد شد چنانچه بدانید که با گزینش این مدل به‌جای کیا اسپورتیج، مبلغ قابل‌توجهی برابر با 15/000 درهم را صرفه‌جویی خواهید نمود. اما اگر در پی خودرویی جادار هستید پس سری هم به نمایشگاه تویوتا بزنید و مدل ارزشمند AVANZA، که در آن جا برای حمل 7 سرنشین وجود دارد، را با بهایی معادل 55/000 درهم انتخاب کنید. اما این را هم به خاطر داشته باشید که در این خودرو ژاپنی، نصف تجهیزاتی را که در تیگو وجود دارد را هم دریافت نخواهید نمود.

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

میزان فراوانی از تجهیزات استاندارد

بهای بسیار خوب

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

تنها به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده و عرضه می‌شود

قرارگیری بر روی صندلی‌ها تیگو همانند یک هاچ بک است.

مشخصات فنی

موتور: 4 سیلندر خطی، 16 سوپاپ DOHC

حجم موتور: 1971 سی‌سی

توان: 137 اسب بخار در 5570 دور/دقیقه

گشتاور: 182 نیوتن متر در 4500 دور/ دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: 13 ثانیه

حداکثر سرعت: 175 کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو 4

حجم باک: 55 لیتر (مدل دارای جعبه دنده دستی) – 57 لیتر (مدل دارای جعبه دنده CVT)

سیستم تعلیق در جلو: مستقل، مکفرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش

سیستم تعلیق در عقب: کشنده چندگانه با فنر پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4390/1765/1705 میلی‌متر

فاصله دو محور: 2510 میلی‌متر

وزن خالص: 1412 کیلوگرم (مدل دارای جعبه دنده CVT) – 1455 کیلوگرم (مدل دارای جعبه دنده دستی)

سایز تایرهای جلو و عقب: 215/55 R 16

ایمنی

2 عدد کیسه هوای ایمنی (برای راننده و سرنشین جلو)

مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

کمربندهای ایمنی پیش کشاننده

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

آینه وسط مجهز به نمایشگر دیجیتال جهت جغرافیایی، ارتفاع، فشار هوا

سانروف برقی

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB + 4 عدد بلندگو

سنسور پارک

صندلی‌های چرمی

تنظیم برقی صندلی راننده در 4 جهت

تنظیم صندلی سرنشین در دو جهت

آینه‌های برقی

مه شکن‌های جلو و عقب

سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)

chery tiggo 2014


iRev.ir-Lineبررسی دنده 6

در فیس لیفت جدید این خودرو بیشترین تغییرات در نمای جلو ایجاد شده است . چراغهای کاملا جدید با سبک جدید طراحی خودروهای روز دنیا می باشد.

چراغهای به عقب کشیده شده به خوبی در نمای جلو و سپر جفت و جور شده است. سیستم LED روشنایی در روز به زیبایی آن افزوده است. همچنین در شب نمای تهاجمی به X33 جدید می بخشد . در طراحی قسمت جلو تمامی تمرکز برروی آرم MVM در مرکز جلو پنجره بوده است. فرم منحنی که روی جلو پنجره لوگوی MVM را در برگرفته است و آنرا در کانون توجه قرار می دهد.خطوط روی درب موتور که کاملا از نو طراحی شده اند، همگی به این لوگو منتهی می شوند و تاکید بیشتری روی آن ایجاد می کنند.

طرح سپر جلو ترکیبی از حجم منحنی وعضلانی با برش های تیز بر روی آن است که به زیباتر شدن نمای جلو کمک شایانی کرده است.کلیه این تغییرات باعث شده است که نمای جلو X33 جدید نسبت به مدل قبلی کاملا متحول شده است.

در نمای جانبی رینگهای جدید بهمراه زههای پهن جانبی هیجان بیشتری به آن داده است و سادگی و یکنواختی مدل قبلی را از بین برده است .درنمای عقب چراغهای عقب جدید مجهز به لامپهای LED بهمراه سپر کاملا جدید عقب و طراحی مجدد محفظه زاپاس از مهمترین تغییرات است. اما در داخل کابین، فضای درونی به کلی متحول شده است .

همچنین داشبورد داخلی جدید فضای کاملا متفاوتی نسبت به مدل قبلی ایجاد کرده است . برخلاف داشبورد مدل قبلی، در طرح جدید ترکیب رنگی کرم، طوسی یا تمام مشکی بهمراه طرح آلومنیوم در اطراف کنسول در گرداگرد کنسول میانی باعث شده که داشبورد مدل جدید شیک تر و جذاب تر به نظر برسد . طرح تودریهای جدید نیز کاملا مدرن و پیرو متدهای روز طراحی شده است. غربیلک فرمان بهمراه کنترلهای سیستم صوتی، کروز و … بروی آن سبب هر چه بهتر شدن ارگونوی کابین گردیده است.

امادر کنار موتور نسل جدید و 2 لیتری بهینه شده این خودرو با تکنولوژی VVT ( سیستم تغییر متاوب سوپاپها) مهمترین ویژگی جدیدX33New ، ارائه مدل گیربکس اتوماتیکCVT کاملا جدید در کنار نمونه دستی آن است. این گیربکس ضریب متغیر (CVT) با کارایی بالا برای نسل جدید این خودرو طراحی شده است.

گیربکس (CVT) با امکان تعویض دستی ، شتابگیری مطلوبی برای این خودرو فراهم می آورد. بدین ترتیب

MVM X33 جدید  لقب اقتصادی ترین شاسی بلند اتوماتیک بازار ایران را به خود اختصاص می دهد. بازاری که در چند سال گذشته نشان داده است بشدت علاقمند به مدلهای اتوماتیک می باشد.

به نظر می رسد New X33 بطور کلی با تغییرات زیادی که داشته است در کلاس بالاتری از مدل قبلی به بازار معرفی خواهدشد..

گفتنی است که نسخه جدیدتری از ایکس 33 هم چندی پیش در نمایشگاه خودرو چین معرفی شد که از طراحی ظاهری زیباتری برخوردار است.


iRev.ir-Line

 كليات بررسي

چري تيگو 2014 شايد آنچنان شناخته شده و مرسوم نباشد,اما اين خودرو در يكي از پر رقابت ترين بخش هاي بازار قرار دارد,اين شاسي بلند كوچك چيني بايد با رقيب كره اي خود يعني كيا اسپورتج مقابله كند,و بسته ي منصفانه اي براي يك خودروي با قيمت پايين فراهم كند,تيگو يكي از محصولات چيني است كه ميتواند به راحتي برخي از رقيبان كره اي و ژاپني خود را پس بزند.

نكات مثبت :

  • تعداد زيادي لوازم استاندارد
  • قيمت بسيار به صرفه و خوب.

نكات منفي:

  • با وجود تنها يك حالت انتقال نيرو به چرخ هاي جلويي,تيگو را به ندرت ميتوان در بين هاچبك ها به حساب آورد.

ظاهر

به اين خاطر كه اين مدل تنها مدل شاسي بلند برند چري است,نميتوان كمپاني را سرزنش كرد كه چرا از رقيبان همرده ي خود كمي الهام گرفته است.به هر حال,از آنجا كه قسمت جلويي شفاف است و به چراغ هاي زاويه دار خود كه در طول روشنايي روز هم ميدرخشند ميبالد,اما قسمت عقب خودرو دقيقا از نسل دوم تويوتا RAV4 كپي برداري شده است.ميشود گفت كه خلاقيت اختصاصي در همه ي فرآيند طراحي خودرو رعايت نشده است…

 

طراحي داخل

در داخل خودرو,طراحي مدرن و كارا به چشم ميخورد كه بيشتر هنر طراحي را ميتوان در قسمت مركزي برآمده مشاهده كرد – كه با تودوزي دور نقره اي تزئين شده است – كه اين نوع تزئين باعث شكست يكنواختي پلاستيك تيره اي ميشود كه براي داشبورد و پنل هاي درب به كار رفته است.براي اينكه آپشن ها مطابق با قيمت 3000 AED خودرو باشند,تيگو با وجود صندلي هاي چرمي,سيستم تهويه ي مطبوع خودكار,و صندلي راننده ي قابل تنظيم در 6 حالت راحتي قابل قبول و زيادي را فراهم آورده است.

مهندسي

X33  جديد ام وي ام تنها در دو مدل موجود است و يكي از معدود مدل هايي است كه در بازار مقادير زيادي كيت لوازم استاندارد براي خودرو ارائه ميدهد.براي جلب توجه خريداران و مشتريان,مدل راحت يا مدل پايه و اوليه داراي پنجره هاي برقي,كنترل سرعت,سنسورهاي پارك خودرو,چراغ هاي جلوي چند طبقه,چراغ هاي مه شكن,و همچنين يك CD Player با درگاه USB ميباشد.با توجه به قيمت 52900 AED اين خودرو,اين ها آپشن هاي مناسب و زيادي هستند.

تامين نيروي خودرو

اين خودرو داراي موتور 4 سيلندره ي 2 ليتري است كه در دور موتور 5570 RPM نيروي 137 اسب بخار و در دور موتور 4500 RPM نيروي گشتاور 182 Nm توليد ميكند,ابعاد خودرو عبارتند از 4390 ميللي متر طول,1765 ميلي متر عرض,و 1705 ميلي متر ارتفاع,نيروي اين خودرو به چرخ هاي جلو انتقال ميابند و حداكثر سرعت خودرو 170 كيلومتر بر ساعت است.مهمترين تفاوت بين مدل ساده و مدل لوكس اين خودرو جعبه دنده ميباشد.مدل ساده نيرو را از طريق يك جعبه دنده ي خودكار 4 حالته انتقال ميدهد در حالي كه مدل لوكس داراي يك انتقال دهنده ي نيروي CVT است كه علاوه بر رانندگي ساده تر و راحت تر,اين اعتقاد وجود دارد كه مصرف سوخت را نيز كاهش ميدهد.

نظر و قضاوت

اگر قصد داريد x33  جديد mvm را خريداري كنيد,پس اين خبر خوبي براي شما خواهد بود كه اگر بخواهيد مدل اسپورتيج تيگو را خريداري كنيد حدود 15000 AED را صرفه جويي ميكنيد كه به خودي خود پول زيادي است.اما اگر فضا و جا نكاتي هستند كه بسيار به آنها اهميت ميدهيد,پس يك ملاقات از سالن نمايش خودروي تويوتا بسيار ميتواند مفيد باشد,چون خودروهايي مانند آوانزا كه يك خودروي 7 نفره است و داراي هزينه ي 55000 AED ميباشد بسيار نظر شما را به خود جلب خواهند كرد.به خاطر بسپاريد كه مدل هاي مشابه ژاپني حتي نصف آپشن ها و خصوصيات موجود در تيگو را در مدل هاي خود ندارند.

نظر پرديس خودرو

نمودار پرديس خودرو درباره x33

iRev.ir-Line

بررسی جوان خودرو

تست و بررسی ام وی ام X33 اتوماتیک

مدیران خودرو که حالا از موفق‌ترین شرکت‌های صنعت خودرو در کشور است، چندی پیش برنامه‌ای ترتیب داد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه امکان تست 2 خودرو فیس‌لیفت این شرکت یعنی ایکس 33 و 315 را در پیست آزادی تهران و هم‌چنین شرایط شهری داشته باشند. این برنامه یک روزه ابتدا با حضور نمایندگان رسانه‌ها در هتل المپیک تهران و جلسه معرفی 2 خودرو همراه بود. سپس همه راهی پیست آزادی تهران شدند تا بتوانند خودروها را در مسیر پیست به چالش بکشند.

خبرنگاران ماهنامه تخت‌گاز ابتدا سراغ فیس‌لیفت رفتند. ام وی ام X33 جدید در واقع همان خودرو قبلی است که از نظرفنی، ظاهری و درون کابین تغییراتی را تجربه کرده است. از نظر ظاهری در نمای رو‌به‌رو همه چیز تازگی دارد. از خطوط ساده و کم‌هیجان در نسل قبل خبری نیست و این بار حجم و خطوط به‌کار رفته پیچیده‌تر و هیجان‌انگیزتر هستند. جلوپنجره کمی ‌شبیه به خودروهای ساخت کمپانی ساب طراحی شده و در ادغام با حجم‌های مختلف سپر چهره‌ای متفاوت و جذاب‌تر از گذشته را نقش زده است. اما در نمای کناری تغییر خیلی خاصی وجود ندارد. دامنه فیس‌لیفت به نمای عقب هم کشیده شده و در این نما شاهد تغییراتی هر چند ظریف هستیم. شاید قابل وصف‌ترین نکته گرافیک جدید چراغ‌ها باشد که باعث شده خودرو به‌روزتر جلوه کند.

ام وی ام x33درون کابین که نشستیم، روند روبه‌رشد چینی‌ها را بیشتر احساس کردیم زیرا طرح‌های آنها هر روز بهتر و پویاتر از گذشته می‌شود. طراحی داشبورد و کنسول کاملا تغییر کرده است و اگر قبلا تجربه سوار شدن بر یک ام وی ام X33 را داشته باشید، نمی‌توانید باور کنید که این خودرو هم یک ایکس33 است! طراحی کلی کمی‌ ساده‌تر و پویاتر انجام شده و دوست‌داشتنی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. طرح اصلی داشبورد را می‌توان یک طرح کلاسیک برشمرد که بسیاری از خودروهای جهان طرحی شبیه آن دارند. از طرفی فرمان نیز طرحی مدن‌تر دارد که از نظر ارگونومی‌ و زیبایی شناسی، ارتباط منطقی با هندسه کلی کابین دارد. از طرفی متریال به‌کار رفته در ساخت قطعات کابین هم نسبت به قبل باکیفیت‌تر و مناسب‌تر انتخاب شده است.

یکی از جذاب‌ترین آپشن‌هایی که درون کابین نصب شده را می‌توانید در آینه وسط پیدا کنید! در واقع آینه وسط مجهز به 3 بخش متفاوت است. در وسط می‌تواند جهت حرکت خود را از نظر جغرافیایی در قطب‌نما مشاهده کنید. در 2 سمت دیگر هم امکان مشاهده ارتفاع و فشار هوا وجود دارد. از جمله دیگر امکانات ام وی ام X33 جدید باید به صندلی‌هایی با روکش چرم، سنسور پارک، تنظیم برقی آینه‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کروز کنترل اشاره کرد. اما بعد از بررسی ظاهری و کابین خودرو دیگر نوبت آن شده بود که پیشرانه 2 لیتری ایکس 22 را آتش کنیم و دوری در پیست آزادی بزنیم.

ام وی ام X33 اتوماتیک

حرکت خودرو به دلیل است از گیرباکس CVT نسبت به خودروهایی که از گیرباکس اتوماتیک معمولی بهره می‌برند، کمی ‌متفاوت است. به دلیل ساختار متفاوت گیرباکس سی‌وی‌تی حرکت و شتاب‌گیری خودرو به صورت پیوسته انجام می‌شود. دلیلش هم واضح است زیرا در گیرباکس‌های سی‌وی‌تی خبری از دنده نیست و عملکرد گیرباکس به کمک بخش مخروطی و تسمه انجام می‌شود. به همین دلیل اگر در ورودی پیچ‌ها بتوانید خط مناسب حرکتی را انتخاب کنید، آن‌وقت به کمک فرمان امکان حرکت در مسیر مناسب حتی با افزایش فشار بر پدال گاز هم وجود دارد. البته در بازگشت‌های فرمان تاخیر کوچکی احساس می‌شد که البته برای یک خودرو کراس‌اوور نکته منفی به شمار نمی‌رود زیرا به دلیل ارتفاع بیشتر شاسی تا سطح زمین، کمی‌ کند بودن فرمان مانع از مانورهای خطرناک می‌شود.

اگر تجربه رانندگی با خودروهای مجهز به گیرباکس CVT را نداشته باشید، عملکرد گیرباکس کمی برایتان غریب جلوه می‌کند. دلیلش هم واضح است چون این گیرباکس دنده‌ای ندارد که در هنگام تعویض آن دور موتور بالا و پایین شود. اما چنین گیرباکسی جان می‌دهد برای رانندگی در ترافیک تهران، زیرا تقریبا خودرو بدون کوچک‌ترین تنشی ناشی از تعویض دنده حرکت می‌کند و این مهم حتی باعث کاهش مصرف سوخت هم خواهد شد. چند دوری که در پیست راندیم به این نتیجه رسیدیم که انگار ام وی ام X33 جدید از نظر هندلینگ هم بهتر از مدل قبلی عمل می‌کند.

سیستم تعلیق به گونه‌ای عمل می‌کند که اگر در پیچ‌ها قلق آن را به‌دست بگیرید، حتی می‌توانید با کمی ‌سُر دادن خودرو پیچ را بدون مشکل پشت سر بگذارید. در واقع حرکات اتاق روی شاسی در یک بازه انجام می‌شود که باید به مرزهای این حرکات آشنا شوید. البته بعد از چند دور ترمزهای ام وی ام X33 آن‌قدر گرم شده بودند که دیگر امکان تست دوباره و تایم‌گیری وجود نداشت. اما قبل از گرم شدن لنت‌ها، ترمز ABS و EBD عملکرد مناسبی داشتند.

اولین کسی باشید که یک دیدگاه ارسال میکند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *