مجله نقد و بررسی iRev.ir

فهرست

ام وی ام ۵۵۰ – MVM 550

4.5

ام وی ام ۵۵۰ – MVM 550 در مجله تخصصی نقد و بررسی iRev.ir

پیشینه خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

خودروی MVM 550 از یک پیشرانه ۴ سیلندر  ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۷۱ سی سی بهره می برد. این موتور قدرتی برابر با ۱۳۹ اسب بخار تولید می کند.حجم موتور و قدرت خروجی این خودرو با توجه به وزن ۱۲۹۰ کیلو گرمی مناسب به نظر می رسد .با توجه به موتور ۲۰۰۰ سی سی این خودرو در جاده های خارج شهری و کوهستانی باید عملکرد مناسبی داشته باشد.

mvm550

نقد و بررسی mvm 550

MVM 550

کاتالوگ MVM 550

نمای ۳D سه بعدی – ۳۶۰ درجه ام وی ام ۵۵۰ – MVM 550 در لینک زیر (بر روی تصویر کلیک کنید):

نمای سه بعدی ام وی ام 550 - MVM 550

نمای سه بعدی ام وی ام ۵۵۰ – MVM 550

ویدیوهایی از ام وی ام ۵۵۰ – MVM 550


irev.ir

بررسی پدال

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior

مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰٫۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱٫۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰٫۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱٫۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۵۷ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۴۹٫۳ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱٫۸ لیتری، گیربکس CVT)


irev.ir

بررسی پردیس خودرو

 شرکت مدیران خودرو عرضه کننده محصولات کمپانی معروف چینی چری اقدام به ارائه محصول جدید خود با نام MVM 550 کرده است.این اقدام در جهت تکمیل سبد محصولات شرکت مدیران خودرو برای کسب بیشتری از سهم بازار خودرو ایران بوده است.

MVM550 بعد از دو محصول جدید MVM  X33 و MVM 315 توسط شرکت مدیران خودرو رونمایی گردیده است.پس از رونمایی شرکت مدیران خودرو اقدام به پیش فروش تعداد محدودی از خودروی MVM550 نمود.

 

 از همین رو گروه فنی پردیس خودور بر آن شد  برای آشنایی شما عزیزان اقدام به نقد و بررسی  و ارائه مشخصات فنی  خودروی ام وی ۵۵۰  نماید.

طراحی ظاهری خودرو:

در نگاه اول به خودروی خود MVM550 جثه و چراغهای بزرگ آن و خطوط  شکسته بدنه و سپر نسبتا بزرگ آن چهره جسوری را تداعی می کند.همین  مسئله از نقاط قوت در طراحی این خودرو به شما می رود.بدلیل همین مشخصات، فضای داخلی خوب و جاداری را برای سرنشنان خودرو فراهم می کند بطوریکه ۵ نفر سرنشین بالغ براحتی در این خودروبراحتی خواهند نشت.در قسمت صندوق عقب آن هم فضایی مناسب جهت بار وجود دارد که این مهم برای خانواده پر جمعیت ایرانی جذاب خواهد بود.جلو پنجره تمام استیل در جلوی خودرو و در بین چراغهای جلو خودنمایی می کند و زیبایی خاصی به خودرو فوق می بخشد.

ام وی ام 550

ام وی ام 550

 طراحی داخلی خودرو:

در نمونه رونمایی شده در شرکت مدیران خودرو ، رنگ داخلی خودرو فوق ترکیبی از خاکستری و کرم باشد بطوریکه رنگ صندلی ها و قسمتی از داشبورد کرم و قسمتی از روکش درب ها و داشبورد خاکستری می باشد.ترکیب این دو رنگ هارمونی خاصی به داخل این خودرو داده است .اداوات کنترل ضبط صوت خودرو بر روی فرمان تعبیه شده است.در کل طراحی داخلی خودروی MVM550 در حد خودروی های چینی معقول و زیبا می باشد. ادوات تنظیم تهویه مطبوع بصورت ۳ عدد دایره در جلوی کنسول شده است که کار برای راننده مشکل خواهد کرد.سقف خودروی دارای سانروف می باشد.

ام وی ام 550

ام وی ام 550
ام وی ام 550

ام وی ام 550

مشخصات فنی:

خودروی MVM 550 از یک پیشرانه ۴ سیلندر  ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۷۱ سی سی بهره می برد. این موتور قدرتی برابر با ۱۳۹ اسب بخار تولید می کند.حجم موتور و قدرت خروجی این خودرو با توجه به وزن ۱۲۹۰ کیلو گرمی مناسب به نظر می رسد .با توجه به موتور ۲۰۰۰ سی سی این خودرو در جاده های خارج شهری و کوهستانی باید عملکرد مناسبی داشته باشد.خودروی ام وی ام ۵۵۰ در دو نوع گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک تولید و عرضه می گردد.

ام وی ام 550

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه کمربند سه نقطه ای برای هر چهار سرنشین از امکانات ایمنی این خودرو محسوب می شوند.از دیگر امکانات ایمنی این خودرو ترمز ABS & EBD  می باشد.ترمز های این خودرو برای هر چهار چرخ دیسکی می باشد.این خودرو مجهز به سیتم ضد سرقت الکترونیکی بهره می باشد.

از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو عبارت است از سان روف ، سیستم تهویه اتوماتیک ،کامپیوتر سفری،سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و MP3 به همراه ۶ بلند گو،روکش چرمی ،شیشه بالابر برقی برای هر ۴ درب و رینگ آلومینیومی می باشد.

نتیجه گیری:

خودروی MVM 550 خودروی  شهری و خارج شهری مناسب با ظاهری قابل قبول و طراحی داخلی نسبتا زیبا می باشد.خودروی MVM550  از  امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در حد استاندارد برخودار می باشد.با توجه به ابعاد بدنه ، این خودرو دارای فضای خوب و جادار برای سرنشینان و بار در قسمت صندوق عقب برخودار می باشد که این  مهم برای خانواده های پر جمعیت ایرانی بسیار مهم و جذاب می باشد.

در زمان تنظیم این متن خودروی ام وی ام ۵۵۰ در داخل ایران موجود نبوده و تمامی مطالب فوق با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی سازنده استخراج شده است و کارشناسان پردیس خودرو تجربه رانندگی با خودروی فوق را نداشته اند. ام وی ام 550


irev.ir

بررسی irancar24

دو خودروی موجود در بازار که جزو ارازنترین دنده اتوماتیک های موجود در بازار هستند عبارت اند از ام وی ام ۵۵۰ و جک جی ۵ که هر دو محصول چین هستند.ام وی ام ۵۵۰ در ایران توسط مدیران خودرو عرضه و جک جی ۵ در کرمان خودرو تولید و عرضه می گردد.هر دو این خودروها  دارای مدل ارزانتری هم هستند که مجهز به گیربکس دستی می باشند.اما ما در این مقاله به مدل اتوماتیک دو خودرو می پردازیم که تقریبا دارای قیمت یکسانی هستند.

معرفی و بررسی خودروی ام وی ام ۵۵۰(MVM 550)

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

ام وی ام ۵۵۰ محصول شرکت چری چین بوده که یکی از خودرو سازهای باسابقه این کشور می باشد. ام وی ام ۵۵۰ در حقیقت چری E5 می باشد که از لحاظ فنی نمونه تکوین داده شده چری A3 یا همان ام وی ام ۵۳۰ بوده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ وارد بازار چین و دیگر کشور ها شد.این خودرو دراواخر ۲۰۱۴ و اویل ۲۰۱۵ بوده که توسط مدیران خودرو برای عرضه در ایران معرفی شد .ابتدا ام وی ام ۵۵۰ با گیربکس دستی برای عرضه انتخاب شد و سپس در اویل سال ۱۳۹۴ بوده که نمونه دنده اتوماتیک این خودرو هم توسط مدیران خودرو بفروش گذاشته شد.

اول بحث خود به سراغ طراحی بیرونی این خودرو می پردازیم.طراحی ظاهری این خودرو شامل دو قسمت کاملا مجزا از یکدیگر بوده که به هیچ وجه هارمونی خاصی بین انها وجود ندارد.قسمت اول شامل  نمای جلوی خودرو بوده که توسط یک سری خطوط ملایم به سمت جلو پنجره کرومی رنگ و زیبای خودرو کشیده شده است . چراغهای نسبتا بزرگ خودرو سعی در تهاجمی کردن ظاهر خودرو دارد .همچنین درب برجسته موتور به همراه گلگیر های برجسته باعث شده چهره خودرو عظلانی به نظر برسد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

اما با  گذر از جلو خودرو، هرچه به عقب نزدیک می شویم بیشتر مایوس می شویم چرا که با نمای جلو خودرو هیچ هاهنگی خاصی ندارد .چراغ های عقب خودرو و مجموعه سپر عقب یصورت ناشیانه ای طراحی شده و جلوه خاصی ندارد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

با داخل شدن به کابین خودرو باز هم رزونه های امید در دل خریدران احتمالی جوانه می زند زیرا که داخل این خودرو بصورت شگفت اوری زیبا و خاص طراحی شده که به ندرت در خودروهای چینی مشاهده می گردد.جلو داشبورت دو رنگ خودرو که داری خطوط منحنی شکل می باشد که چلو داشبورت را به دو قسمت تبدیل کرده است.اداوات تظیم سیستم صوتی بر روی فرمان تعبیه شده است. سیستم تهیه مطبوع بصورت اتوماتیک بوده که با یه شاسی دایره شکل که شباهت فراوانی به تویوتا کمری دارد قابل تنظیم می باشد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

فضای داخلی خودرو به لطف فاصله زیاد دو محور فضای مناسبی را برای سرنشینان و بخصوص سرنشنان عقب ایجاد می کند که این مسئله از نقاط قوت این خودرو می باشد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

ام وی ام ۵۵۰ برای برتری بر جک جی ۵ بر روی حجم موتور خود تکیه کرده است.پیشرانه این خودرو یک موتور ۲٫۰ لیتری با بیشنه قدرت ۱۳۹ اسب بخار می باشد. ام وی ام ۵۵۰  شتابی معادل ۱۰٫۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۷۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.این خودرو جهت انتقال قدرت به گیربکس ۷ سرعته CVT مجهز بوده که برتری نسبی به دیگر خودروها چینی از جمله جک جی ۵ ایجاد کرده است.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

امکانات این خودروی چینی در حد و اندازه خود مناسب و بجا می باشد.ام وی ام ۵۵۰ از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورتو USB  و رینگ آلومینیومی بهره می‌برد.تجهیرات ایمنی این خودرو هم در خور و دارای استاندارد ها لازم می باشد. کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه کمربند سه نقطه ای برای هر چهار سرنشین از امکانات ایمنی این خودرو محسوب می شوند.از دیگر امکانات ایمنی این خودرو ترمز ABS & EBD  می باشد.ترمز های این خودرو برای هر چهار چرخ دیسکی می باشد.این خودرو مجهز به سیتم ضد سرقت الکترونیکی بهره می باشد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

 معرفی و بررسی خودروی جک جی۵

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

جک جی ۵ دومین محصول کارخانه جک چینی بود که وارد بازار ایران شد. اولین محصولی که جک وارد ایران شد توجوی j3 بود که نه چهره جذابی داشت و نه سابقه خوبی از خود درمیان خریدران باقی گذاشت .همین موضوع باعث شده بوده که در ابتدا خریدران احتمالی این خودرو نسبت به محصول جدید کرمان موتور واکنش  منفی نشان دهند .

اما داستان جک جی ۵ بسیار متفاوت بود.این خودرو با قیمت مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده کم کم جای خود را میان خریدارن ایرانی باز کرد.کیفیت خوب و طراحی دلنشین این خودرو تیر خلاص را به بازار خودروهای ارزانقیمت اتوماتیک شلیک کرد.هر روز خریدران این خودرو بیشتر شدند و این مسئله ادامه داشت تا زمانی شرکت کرمان موتور اعلام کرد به لطف این محصول سال ۹۳ سال شکوفایی کرمان موتور بوده است.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

جک j5 در نوع جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک عرضه شده است.تکلیف ما در این جا مشخص است و ما به سراغ نوع اتوماتیک این خودرو می رویم.جک j5 اتوماتیک از یک موتور پر قدرت ۱۸۰۰ سی سی با توان خروجی ۱۴۱ اسب بخار بهره می برد. پیشرانه این خودرو مانند بسیاری از خودروهای چینی تحت لیسانس  میتسوبیشی ژاپن است که در چین مونتاژ می گردد.تا اینجای کار موتور پرقدرت و میزان توان خروجی جک j5 باعث بیرون راندن ام وی ام ۵۵۰ از گود شده زیرا که ام وی ام با توجه حجم بالاتر از جک بیشنه قدرت کمتری دارد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

گیربکس جک جی ۵  ۴ سرعته تیپ ترونیک بوده که همواره در سرعت های مختلف عملکردی نرم و مناسب را از خود نشان می دهد .ترمز های این خودرو نیز عملکرد عالی از خود نشان می دهد بطوریکه در ترمز گیری های شدید دماغه خودرو تمایلی به پایین از خود نشان نمی دهد. این عملکرد مطلوب را مدیون مجهز بودن ترمز ها به سیستم ABS و EBD می باشد. J5 در آزمایش‌های موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفین‌، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمی‌شود که نشان‌دهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است‌.

جی ۵ توسط کمپانی پینین فارینا ایتالیا طراحی شده که همین بس که بگوییم این شرکت طراح خودروهای بزرگی از قبیل فراری و چندین مدل فیات بوده است. طراحی این خودرو نسبت به همتایان چینی خود بسیار شکیل و خوش چهره می باشد بطوریکه در صورت برداشتن لوگوی این برند چینی هرگز متوجه نخواهید شد که این یک خودروی چینی می باشد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

با نشتن در فضای کابین این خودرو مطمئنا متحیر خواهید شد زیرا که طراحی داخلی این خودرو با توجه به قیمت آن بسیار عالی می باشد.متریال مورد استفاده در داخل کابین در حد معقول بوده و از خشک بودن و بی کیفیت بودن خبری نیست موردی که در تمامی خودروهای چینی آزار دهنده می باشد.صندلی های ،روکش فرمان و قسمتهایی روکش درب ها و داشبورت از چرم تشکیل شده است قطعات کرمی بکار رفته در بعضی قطعات داخلی باعث شده که حس لوکس بودن به سرنشنیان تلقین می کند.

همچنین چینش ادوات کاربردی از قبیل تهویه مطبوع و سیستم صوتی و خروجی های هوا بسیار زیبا و متناسب با همدیگر طراحی شده است .فرمان خودرو هم از ظاهری مناسب بهره می برد که با قرار گرفتن اداوت تنظیم سیستم صوتی بر روی آن حجت را بر ال۹۰ تکمیل می کند.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

جک جی در  ابعاد از ام وی ام ۵۵۰ سرتر می باشد.جک در طول ۱۰ میلیمتر ،در عرض ۵ میلیمتر و در فاصله دو محور۱۱۰ میلیمتر از ام وی ام ۵۵۰ بیشتر می باشد ولی در ارتقاع قافیه را ام وی ام ۵۵۰ می بازد چرا که جک جی ۵ حدود ۱۸ میلیمتر کوتاهتر از رقیب چینی خود می باشد.

وزن این دو خودرو در یک حدود می باشد و جک فقط ۱۰ کیلوگرم سبک تر از ام وی ام ۵۵۰ می باشد.

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

امکانات رفاهی جک می توان به چراغهای هالوژنی در جلو و عقب ،سنسور دنده عقب ،نمایشگر کنترل باد تایر ها ، صفحه نمایش لمسی ،سیستم صوتی با شش بلند گو ،سانروف و تنظیم ۸ حالت صندلهای جلو اشار کرد.

مصرف سوخت جی ۵ طبق اعلام کارخانه سازنده برابر با ۷٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیومتر می باشد .

مقایسه ام وی ام 550 با جک جی 5

نتیجه گیری

همانطور که از مشحصات خودروهای ام وی ام ۵۵۰ و جک جی ۵ مشخص می باشد هر دو خودروی چینی در یک حد و اندازه می باشند و هر کدام در قسمتی بر دیگری ارجحیت دارد. برای مثال ام وی ام ۵۵۰ حجم موتور بیشتری از جک جی ۵ دارد ولی پیشنه قدرت آن علی رغم حجم بیشتر کمتر جک جی ۵ می باشد. جعبه دنده ام وی ام ۵۵۰ هفت سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بوده ولی جک جی ۵ مجهز به جعبه دنده ۴ سرعته  تیپ ترونیک اتوماتیک مجهز می باشد.

از نظر طراحی خارجی و داخلی جک جی ۵ از زیبایی و هارمونی بهتری برخودار است چیزی که ام وی ام ۵۵۰ از آن رنج می برد.

 در پایان باید گفت اگر بین دو راهی خرید این دو خودرو گیر کرده اید باید بدانید که این دو خودرو واقعا در یک رنج قرار دارند و اینجا سلیقه شما می باشد که حرف اول را می زند .پس برای خرید ،مشخصات فنی را کنار گذارده و کاملا به سلیقه خود رجوع کنید.

دسته بندی ها خودروهای 50 تا 100 میلیونی, ماشین

دیدگاه

  • فرستاده شده: ۱۳۹۵-۱۱-۲۲ ۱۲:۰۰

    حسین

    Mvm 550 موتور قویتری داره ۲۰۰۰ سی سی است گیربکسش هم اتومات cvt است ۷ دنده پس در بخش فنی حتما از جک قویتره
  • فرستاده شده: ۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۲۱:۱۵

    حسین

    فقط۵۵۰ اتومات سالاره به خدا
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۲-۰۳ ۱۱:۱۴

    محمد

    mvm550آخر شتاب
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۳-۰۸ ۲۱:۳۰

    رضا

    من ام وی ام 550 دارم میخوام بفروشم ب خاطر نیاز شدید مالی .خداییش از ماشین راضی هستم اگه خریدار هستید با این شماره تماس بگیرید07138737356
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۴-۲۵ ۲۲:۴۷

    بهنام

    با تجربه رانندگی 75000کیلومتر رانندگی: ایرادت زیر را مشاهده کردم: 1_پاک شدن رنگ ولوم کولر و ولوم های روی فرمان 2_صدای زیاد کولر که پس از دوندگی فراوان کولر عوض شد اما آگه یک ساعت جلوی آفتاب باشه اصلا خنک نمی کنه. 3_موتور وگیربکس هماهنگی مناسبی ندارد. 4_نشت آب از سانسور 5_فاقد نمایش گر حرارت موتور و آیینه سایه بان 6_صندلی ها فاقد حداقل ارگونومی لازم 7_عدم وجود فضایی مناسب در فضای پای راننده 8_سیستم تعلیق ضعیف وکمک فنرهای نامناسب 9_ضعیف بودن کیفیت رنگ 10_افت شدید قیمت پس از مدتی کار 11_ارایه خدمات ضعیف نمایندگی ها در حد تعویض روغن ولنت واسه گارانتی.واسه تعمیرات جزیی هم باید برین جاده مخصوص.
    • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۸-۲۴ ۲۳:۰۶

      عرفان

      یعنی شما از سال 94 که این خودرو وارد بازار شده تا الان 75 هزار تا باهاش راه رفتی قربان؟؟؟ یعنی سالی 38 هزار تا؟ ینی مثلا با ماشین سالی 16 بار از تهران بری تا زاهدان و بیای یه چنین مصرفی. داداش شما که اینقدر مصرف داری یه bmw 320 موتور پلمپ آلمان بگیر که جواب بده. والا اگه به پرشیا و سمند و 206 و حتی ال نود هم سالی 38 هزار کیلومتر فشار بیاری باید اهنش رو کیلویی بفروشی چون هر کی تعمیرش کنه باز بیچاره میشه در ادامه. جسارتا من اگه جای اون ماشین بودم نشتی که هیجی گریه میکردم. یه خودرو میتونی 140 هزار تا هم کار کنه اما به شرطی که سالی ماکسیمم 25 هزارتا بره نه توی 4 سال 140 هزارتا بره به خدا سفینه هم باشه میزاره زمین. حالا خود دانی مالته اختیارشو داری اما اینکارو با ماشین دشمنتم حتی نکن چه برسه خودت.
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۰۱:۰۱

    حسین

    باسلام ۵۵۰ اتومات دارم بعد ۱۰ ماه سوپاپ زده رینگ چسبانده و خراش روی سلیندر ایجاد شده متاسفانه قطعات داخلی موتور بسیار ضعیف هستند از الیاژ بسیار ضعیفی ساخته شدن مسئولین شرکت بسیار مغرور و به نمایندگی ها تحکم میکنند نسبت به تهیه قطعات تعمیری با تاخیر انجام میدن متاسفانه مسئولین مدیران خودرو به خدمات پس از فروش کم توجهی میکنند و به مشتریان ظلم میکنند قطعات در اختیار نمایندگی ها نمیگدارند برا کوچکترین قطعه بایستی درخواست از تهران شود با تاخیر تامین میشود سرویسهای دوره ای گرانتر از بازارانجام میشود قطعات زود مصرف مثل فیلتر کولر و ِغیره بسیار گرانتر از سانتافا هست طراحی چرخها با بدنه همخوانی نداره پیچهای تنظیم طبق زود خراب میشوند حتی پیچی هم در نمایندگیها نیست برا تعویض پیچ چرخ هم وقتی خراب شود در نماینگی موجود نیست مصرف بنزین خیلی زیاد هست کاتالیزر هم از جنس بسیار ضعیفی درست شده و زود روزنهاش مسدود و باعتث خرابی ماشیم میشود پوسته محافظ موتور از جنس پلاستیک هست و باعث عدم خروج حرارت متور و داغی بیشتر متور میشود و زشتریت اگزوز ماشین ها را در دنیا دارد بطوری که هر کس پشت سر خودرو باشدفکر میکند اگزوز از جا کنده شده است در کل ضعیفترین ماشین چینی در حال حاصر است و بدلیل بی توجهی مسئولین شرکت مدیران خودرو از آنها گله مند و انشاالله خداوند تقاص بگیرد که ما را گرفتار و توجه هم نمیکنند
    • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۶-۰۹ ۲۲:۰۸

      عای

      پس از سلام و درود، دربارهء درستی جملهء پایانی‌تان شک نکنید. امیدوارم تا همین الآن نشانه‌های آن آشکار شده باشد. با تشکر از توضیحات بسیار مفید شما و با آرزوی پیروزی و نجات و موفقیت و سلامت و شادی برای شما و ما همهء مظلومان و صابران.
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۰۸-۲۴ ۲۲:۵۰

    عرفان

    دوستان گرامی بنده فروردین سال 96 یه ام وی ام اتومات مدل 94 خریداری کردم به مبلغ 46 تومن 35 هزار تا کار کرده بود ولی افت قیمتش خوب بود .دوماه تحقیق کردم یعنی خیلی گشتم ببینم با 46 تومن چی میتونم بخرم که کلیشه یا تولید قلعه حسن خان نباشه. فقط ام وی ام 550 بود که دو هزار سی سی موتور داشت و با افت قیمتش به جیب منم میخورد ،اتوماتم بود. خلاصه که تا الان با این ماشین 25 هزار تا رانندگی کردم باید بگم بسیار نرمه بسیار راحت موتورش هم مثل اون 405 های 2000 فرانسوی دهه 70 نیست اما خداییش توانش از این 1800 سی سی های پرشیا و 405 امروزی یه کم بهتره یه کم سرتره وقتی گازش میدی. دیگه از باقی جهات یعنی از هر نظر که فکرشو بکنی هر متر و معیاری راجع به خودرو که دارید از هر لحاظ بهتره از پرشیا و سمندی که سابق بر این من داشتم. فقط و فقط تنها مشکلش کمکهای عقبشه که نمیدونم چرا "مدیران خودرو " این یک قلم رو کوتاه نمیاد برام سواله. به لحاظ کیفی در ام وی ام 550 کمکهای جلو متوسط و کمکهای عقب متوسط رو به پایین هستن؛ یعنی من الان در کیلومتر 60 هزار هستم باید برم عوضشون کنم. صاحب قبلی ماشین میگفت روی سی هزار کیلومتر رفته کمکها رو عوض کرده حالا راست و دروغش پای خودش. فقط همین وگرنه از هر جهت این خودرو شرف داره به تمام خودرو های 50 میلیون تومانی در ایران حتی برلیانس. به خدا ما دوتا رفیق بودیم 8 ماه پیش از پرشیا و 206 کوچ کردیم به چینی. رفیقم برلیانس h320 خرید و من هم همین ام وی ام 550 رو خریدم. اکنون پس از 8 ماه رفیقم اعتراف میکنه که ماشین من بهتره. گر چه من معتقدم برلیانس هم خوبه به خدا. حالا دیگه نظر دوستان کره ایی سوار در این خصوص چیه من نمیدونم من ایرانی سوار بودم کره ایی هم تا حالا به عنوان راننده سوار نشدم. خلاصه که دوستان عزیز خواهش میکنم راجع به هر ماشینی کنار خیابون توقف کنید و از صاحبش و راننده اش نظر خواهی کنید و بس این بهترین راهه. باقی راها مسمومه و باعث سردر گمی شما میشه. فقط از مصرف کننده ها تحقیق کنید. من کردم بردم. ایشالله همیشه برنده باشید. ام وی ام MVM550
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۱۱-۲۳ ۰۳:۵۸

    صادق

    دارندگان وعلاقه مندان ام وی ام 550 با عضویت دراین گروه تازه تاسیس، میتوانند به تبادل نظر بایکدیگر و همچنین ارائه تجربیات خودبپردازند https://t.me/joinchat/CKYh0Q8DlmJeH6di3Ddigw
  • فرستاده شده: ۱۳۹۶-۱۱-۲۳ ۰۴:۰۰

    صادق

    [url]https://t.me/joinchat/CKYh0Q8DlmJeH6di3Ddigw[/url] دارندگان وعلاقه مندان ام وی ام 550 با عضویت دراین گروه تازه تاسیس، میتوانند به تبادل نظر بایکدیگر و همچنین ارائه تجربیات خودبپردازند
  • فرستاده شده: ۱۳۹۷-۰۶-۱۶ ۱۰:۵۱

    طبرستان

    سلام قبل از خرید mvm550 به چند نکته توجه کنید بنده اس دی v8 و پارسtu5 و mvm550 داشتم الان که دارم مینویسم قیمت پارس ۷۰ تومن mvm مدل ۹۶ اتومات حدود ۹۰ هست مزایای mvm در مقابل چینی های هم رده : تعویض دنده نرم ...ظاهر نسبتا خوب نسبت به ماشین های ایرانی کیفیت جنس متریال داخل اتاق نسبتا خوب نسبت به جنس داشبورد پارس های جدید اما معایب : صدای بسیار زیاده کمک ها و موتور و صدای قر قر گیربکس در هنگام سرعت کم و نفوذ صدای بیرون در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر ....در مقایسه با پارس و ۲۰۶ که البته با قیمت های فعلی رفع صدای کمک ها و لاستیک حدود ۴ تومن هزینه داره کیفیت رنگ بسیار نامناسب خصوصا رنگ مشکی مصرف سوخت بسیار بالا البته نه در مقایسه با چینی های هم رده بلکه صرفا جهت اطلاع اونهایی که هزینه براشون مهم هست قیمت بسیار بسیار بالای قطعات و هزینه سرویس که مربوط به اکثر ماشین های چینی هست در مجموع : با شرایط فعلی مملکت مصرف سوخت و هزینه نگهداری بسیار برای مردم اهمیت داره شخصا ۹۰ تومن پول برای ماشینی نمیدم با کیفیت چینی ... همین اشغال های ایرانی مثل پارس و ۲۰۶ تیپ ۵ رو ترجیح میدم چون هزینه استهللک و قطعات بسیار کمتری دارند و حداقل صدای وحشتناک سیستم تعلیق توی ذوق ادم نمیزته ضمنا صرفا به هوای موتور ۲ هزار انتظار مقایسه با زانتیا رو نداشته باشید ....گیربکس و توان خروجی mvm بسیار کمتره